/spanien/barcelona/forum/17602.aspx/spanien/barcelona/forum/17602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mrfaariis
2009-12-16 21:01
Barcelonistas

hahahahah sant faktist. Han borde skämmas!!!
Barcelonistas
2009-12-16 20:59
Mrfaariis

Real ska inte snacka alls tack då dom föra säsongen blev förnedrade både i spanien och i cl. sen angående higuagin så ska han bara vara tyst då han knappt platsar i dagens argentinska landslag säger en hel del.
Barcelona Mrfaariis
2009-12-16 20:56
Barcelonistas

Asså jag hejar inte på real madrid om du tror de :D
Barcelona ★Barca★
2009-12-16 20:56
Mrfaariis

Han är den största muppen.
Barcelona Mrfaariis
2009-12-16 20:54
Barca.

hahahaha det är de jag menar. Han ska inte snacka skit för han kommer aldrig vinna klubblags VM. Så avundsjuka människor det finns ibland.
Barcelonistas
2009-12-16 20:54
Mrfaariis

just nu? haha real har inte varit i närheten av barca dom senaste åren. 90 talet var det vi som dominerade ligan och tog även cl 1992. och på 2000talet har vi varit de mest framgångsrika laget!
Barcelona ★Barca★
2009-12-16 20:52
Mrfaariis

Higuain kommer aldrig vinna Vm för klubblag.

Hahahaha
Barcelona Mrfaariis
2009-12-16 20:47
Barcelonistas

Som om dom inte är redan dee. Real madrid kommer inte närheten av Barca just nu.
Men jag hatar higuian så mycket för han är avunsjuk.
Barcelonistas
2009-12-16 20:43
Mrfaariis

han vill inte att barca ska bli för överlägsna.
Barcelona Saman.
2009-12-16 20:42
rawkus

Tackar så hjärtligt!
Atlético rawkus
2009-12-16 20:37
@Saman: lanktips for samtliga malen ;)
Atlético rawkus
2009-12-16 20:36
Andreas: Libertadores rankas hogst, helt klart.

CONCACAF ar mest pajas for de Mexikanska lagen, da motstandarna allt som oftast ar riktigt langt bakom gallande standarden, tyvarr.

Tycker seriost man borde lamna over den Cupen at MLS och ovriga ligor fran trakten, alternativt lagre placerade Mexikanska lag.

Azul mfl kor oftast med rena reservlag men utklassar andcok manga av motstandarna.

Sudamericana gillar jag! Oftast kul att se pa med intressanta lag :)

Haller for ovrigt pa det mest sorgsna och lessna laget i Mexico: Cruz Azul... 3 reka finalforlusten jag upplever sedan jag flyttade hit 2007 :/ Man torskade ju aven CONCACAF finalen mot Atlante... Hurra! :S

Aven i Sudamericana har Mexikanska lag medverkat. Nar jag tidigare skrev att America var nara segern i Libertadores, sa skrev jag helt fel. Det var 2007 i Sudamericana finalen mot Arsenal de Sarandi man forlorade pa bortamal(!!) Sjuk final for ovrigt :)

Fraga mig inte hur Mexikanska lagen kvalificerar sig till Sudamericana, haha :)

Tror inte ens jag far ett vettigt svar om jag personligen traskar till Femex och fragar... ;O
Barcelona Mrfaariis
2009-12-16 20:35
så avunsjuk, Gonazalo higuain . Han vill inte att vi ska vinna vm!!
Lukas.RP
2009-12-16 20:13
Det är väl ganska klart att världens bästa Barcelona är beroende av världens bäste Leo Messi? Jag kan lika gärna påstå att Barcelona är minst lika beroende av Victor Valdés. Utan honom är vi inte världens bästa lag. Och utan Xavi är vi inte heller världens bästa lag.

Hela diskussionen är jävligt dum enligt mig.
Barcelona Saman.
2009-12-16 20:12
Någon som har länk till de andra målen (förutom Messis som länkades nedan)?
Barcelona Maestro -generation 87
2009-12-16 20:06
Beroende av Messi?
Låt oss säga att Barca är beroende av Messi, om någon hävdar så. Det skulle inte störa mig ett dugg.
Att vara beroende av en spelare från La Masia snarare än en legosoldat som har kostat mer än vad hela Xerez trupp kostar. Det är skillnad på det!
Barcelona Saman.
2009-12-16 19:55
Vafan... När spelades matchen? Insåg nu att den hade spelats...
MF Doom
2009-12-16 19:54
Länktips: Messis mål!
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 19:50
Ämne: Vilka jävla skämt ma....
Heh, allt är som vanligt där inne med andra ord. Små fjantar och pisshuvuden som bara ska hitta negativa saker om Barcelona. Vi slog Inter utan både Zlatan och Messi på planen. Vi klarar oss även utan Messi.

Det de inte tycks fatta är att Barca haft en tuff och lång flygning (11 tim) i söndags och endast fått vila/träna i två dagar. Innan dess så spelade man ett derby i lördags och under veckan en tuff bortamatch borta i Ukraina. Spelarna hinner för fan inte ens återhämta sig innan de ska flyga iväg någonstans långt igen. De är inte maskiner utan människor.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2009-12-16 19:47
Rambla

Ja precis. Den motsvarar Europa League. Brasilien har bland annat 9 lag med i den turneringen och jag antar att Argentina har ungefär lika många.
Barcelona Sjutton | Milanista
2009-12-16 19:45
Vilka jävla skämt marängerna i Puertan är.

Enligt de så är det Messidependencia för Barca som gäller och så har de enligt dem själva visat att de klarar sig utan Ronaldo och även Kaká för den delen. Är det här ett skämt eller?

Jo tjena, det visade de ju inte minst mot Sevilla där dem blev totalt överkörda med Kaká på plan, CRonaldo saknades, torsk mot Milan där Kaká var sämst och Ronaldo saknades, krossad av ALCORCON med 4-0 med Kaká på plan och utan CRonaldo ha ha.

Dessutom var det stort av Messi att göra det där målet så pass fortf men de försöker få det till som om han tog bollen från egen planhalva och dribblade av 5-6 pers, gjorde målet och "räddade" Barca när han egentligen fick en fantastisk passning av Zlatan också. Messi&Ibra vilka lirare men maränger lika roliga som alltid :D
Barcelona tarrak
2009-12-16 19:44
BlueRed

Det förklarar till viss del hans initierade kunskaper om svensk fotboll på både klubb och -landslagsnivå. Brukar sällan streama, men det var väldigt skönt att slippa Perlskog & co. Tror nog att det blir förstavalet i fortsättningen.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 19:44
Ämne: Rambla

Ja du mena....
Japp, den var det. En mindre rankad cup antar jag?
2009-12-16 19:43
Rambla

Ja du menar nog Copa Sudamericana(Sul-Americana på portugisiska).
2009-12-16 19:41
Ja det är väl Cruz Azul och America man håller bäst koll på med tanke på att dem varit.

Jag visste ju självklart hur stor Libertadores var då jag brukar följa den och nästa är ju mitt Flamengo med ingen:)
Jag undrade mest vilken av CONCACAF o Libertadores som de mexikanska lagen satsade mest. Men jag visste inte att CONCACAF var en sån pajasturnering, jag trodde den var ganska prestigefylld för mexikanska lag.
Vilket lag håller du på i Mexiko?

el Flaco//

Estudiantes spelar inte särskillt rent och mysigt.
Deras backlinje består av några riktiga skogshuggare som inte tvekar i närkamperna. De flesta matcher jag sett dem spela så blir det slagsmål(som iofs är ganska vanligt i sydamerika).
Men spelare som Angeleri är inte särkilt mysiga att möta.
Det är bara att hoppas att våra spelare inte drar på sig några skador. Jag påstår inte nu att dem är likadana som på 60-talet men nån walk in the park lär det inte bli för oss.
Barcelona Rambla - K9
2009-12-16 19:41
Andreas och rawkus

Det finns en cup till som spelas i Sydamerika om jag har förstått det rätt? Jag minns bara inte vad den heter. Vad är det för cup? Kan den liknas vid Europa League/Uefa-Cup?
Atlético rawkus
2009-12-16 19:31
Andreas: Alla vill ju vinna den forsta Copa Lib trofeen gallande Mexikanska lagen. Cruz Azul var narmast da man torskade mot Boca pa straffar i finalen for flera ar sedan...

Dock faller man ofta mot de basta Sydameikanska lagen ganska tidigt.

America var nara for ett par ar sedan, men orkade inte riktigt hela vagen.

Libertadores ses ju som regionens CH L, sa den ar hogt rankad.

Egna ligan foljer sedan.

CONCACAF ar dock en riktig pajasturnering...Skillanderna ar sa offantligt stora mellan de ovriga landernas bidrag och Mexicos :/
Barcelona el Flaco
2009-12-16 19:28
Rambla/

Jag kan tänka mig att Esudiantes tränarstabb har specialstuderat Barcelonas spel grundligt under de senaste veckorna. De kommer förmodligen köra ett väldigt fysiskt spel, men jag hoppas verkligen inte de spelar lika fult som laget gjorde under 60-talet. Det kan bli stökigt det...

Men å andra sidan är jag lika säker på att Pep har gjort sin hemläxa och studerat Estudiantes även han. Guardiola brukar sällan missa några detaljer om sina motståndare. Minns när Marca skulle hålla sin gala och dela ut priser till den gångna säsongens bästa tränare och spelare. Alla från Barcelona var närvarande för att få sina priser. Alla utom en: Pep. Anledningen? Han satt i träningsanläggningen för att kolla igenom ett par videoband om laget från Segunda B som man skulle möta i spanska cupen någon dag senare. Jag förväntar mig inte en sämmre förberedning mot Estudiantes.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-12-16 19:28
Ladda ner El Clasico. Med idioten Kåmark i spetsen.
2009-12-16 19:25
rawkus

Hehe ok. Jag tycker också det är kul att mexikanska lag är med i Libertadores då det finns många bra lag från Mexico. Vilken av turneringarna rankar lagen högst?
Annons: