/spanien/barcelona/forum/17537.aspx/spanien/barcelona/forum/17537.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-04 14:49
Nån som kan länka till den där Barça dokumentären om 6 titlarna som Rambla Länkade här inne för ett tag sen?
Skulle vara jätte tacksam.
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-04 14:48
Ämne: el Flaco

Perotti ....
Härligt i alla fall att Jesus Navas och Perotti är med i Sevillas trupp. De två, är klart favoriter i Sevilla. Gillar verkligen att se dem spela.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-01-04 14:43
Är det någon som vet om Jeffrén kan spela imorgon mot Sevilla, eller är han fortfarande skadad?
Sevilla bateni
2010-01-04 14:34
el Flaco

Perotti missar inte, men Adriano och 9 andra spelare missar. Eller ok, om vi tar bort afrikanerna, så missar 7 spelare matchen pga. alla möjliga grejer.

Sevillas trupp mot Barca:

Målvakter: Palop y Dani Jimenez. Dani Jimenez är femte valet(!!), då andra tre reserv målvakterna är skadade.

Backar: Konko, Cala, Redondo, Drago, Escudé y Fernando Navarro. (Escudé kommer kanske spela trots allt, trots att han precis återhämtat sig från sjukdom, han är tvingad helt enkelt).

Mittfältare: Renato, Duscher, Jesus Navas, José Carlos, Capel, Perotti, Romaric y Lolo.

Anfallare: Koné y Negredo.

Långt ifrån vår bästa trupp...
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-01-04 14:19
Vad ska man göra med Veloso ? vi borde satsa på egna talanger istället kanske de blir en ny Fabregas eller Iniesta, varför inte ny Xavi ?
Jag säger J. Dos Santos en väldigt bra ersättare han får chansen nu och hoppas verkligen att han utnyttjar den. Sen finns Thiago Alcantara han är också grym!
Barcelona el Flaco
2010-01-04 13:41
bateni/

Rätta mig om jag har fel, men än så länge är det väl bara Squillacis frånvaro som har blivit bekräftat från Sevilla (bortsett från alla andra skador och spelare borta pga Afrikanska mästerskapet)?

Läste att Adriano och även Perotti avslutade matchen mot Atletico med skadekänningar, men det är inte än officiellt att de kommer missa matchen mot Barcelona imorgon. Escudé sägs också fortfarande ha en chans att hinna återhämta sig i tid. Får hoppas på det, för matchens skull.
Barcelona BlueRed
2010-01-04 13:38
Matchen är imorgon och inte idag.

Edit: The Reporter hann före, 13:37 också. :)
Länktips: tvmatchen.se/
Barcelona The Reporter
2010-01-04 13:37
Pedrito

Imon är det
Barcelona Pedrito
2010-01-04 13:23
Kula att se PInto in action ikväll. Bra att både Valdes och Pinto är ledartyper på plan.
Barcelona Davelittoo
2010-01-04 13:22
kan ngn skicka en länk på el clasicon som slutade 6-2 med alla domar tabbar, den heter typ 11 spelare mot 12 men jag hittar inte den.
Barcelona The Reporter
2010-01-04 13:10
Asså barca kan inte hitta någon bättre defensiv mittfältare än Yaya. Han är fysisk och väldigt teknisk. Han är den bästa spelande defensiva mittfältaren jag sett. Han är bara PERFEKT

Ärligt jag tycker om Busequets, jag tycker han har utvecklats den sista tiden, men Yaya är mkt bättren honom.

Pep har väll spelat med Busquets pappa när han var yngre? Kanske beror på det att han får spela? skämtosido :)
Barcelona lameG^
2010-01-04 12:41
Veloso= Yaya lämnar i sommar.

Yaya är top 5 bästa defensiv mittfältare i världen.
Barcelona Barcadinho.
2010-01-04 12:36
petersays/

Jag måste bara beundra dig lite för att du följer den portugisiska ligan.
Det är inte vem som helst som skulle sitta och streama (!) sådana matcher.
Jag hoppas för din skull att någon gång kommer viasat eller en annan kanal att köpa rättigheterna för den här ligan. Då kan du njuta ännu mer.

Lite kult tycker jag.
Barcelona Meessii10
2010-01-04 12:12
Admin, nu har ni fått något o göra. Spärra Messi_Bino på livstids. Asså man blir lack på dessa avundsjuka real fans(inte alla).
Barcelona Maestro nr. 6
2010-01-04 12:09
Ämne: Sen Zlatan kom till ....Du är Real Madrid supporter som vill leka Kurragömma med oss. Hoppas att de spärrar dig från hela saijten.
Du är säkert spärrad från Puertan också.
Barcelona Messi_Bino
2010-01-04 12:04
Spärrad, motivering känns överflödig. /Red
Barcelona ★Barca★
2010-01-04 11:39
Veloso i Barca skulle vara grymt. Den killen har allt plsu grabben kan skjuta. Men det är Marca som skriver så jag tror inte på de.
El_Capitano
2010-01-04 11:19
Jag tycker synd om Sevilla, hoppas att laget hamnar topp 4:a denna säsong. Heller Sevilla i CL än A.Madrid som skämmer ut sig år efter år.

Apropå värvning i januarifönstret, va inte Ajax Suarez med på listan?
Jag tycker att Pep och ledningen ger chans till våra unga hungriga spelare. Jag är väldigt imponerad av lilla Jonathan.
Sevilla bateni
2010-01-04 11:03
Ämne: Även om Kanoute var ....

Sevillas skadeproblem började redan i december (som Fabiano), så alla poängtapp laget gjort har ändå haft en orsak. Inför första mötet mot Barcelona har vi 6 nyckelspelare borta (sammanlagt 10 spelare borta), och förmodligen kommer resten av januari se likadan ut för vår del.

Så det är inte bara Barca som har fördelen att möta oss nu (visserligen tre gånger), men även Atletico mötte reservbetonade Sevilla, och Valencia, Almeria, Racing lär också få det nöjet.
Barcelona petersays
2010-01-04 09:38
Förövrigt så är Miguel Velosos pappa António Veloso. En institution i Benficas backlinje på 80- och 90-talet. 419 ligamatcher och 40 för Portugisiska landslaget.
Länktips: e
Barcelona petersays
2010-01-04 09:34
Som vanligt var Keirrison utanför truppen i gårdagens match. Ny adress NU tack, så att han kan spela in sig i vilket det nya laget nu än blir.
Barcelona petersays
2010-01-04 09:28
Rambla & Mojito
Visst, jag har haft ögonen på Veloso den här säsongen (och även tidigare säsonger). Sett några matcher, läst redaktionens kommentarer osv. Och under hela hösten när Sporting krisat så har det nästan varit Veloso som burit laget på sina axlar. Sportig har bytt tränare och Veloso har spelat på i princip varenda position som finns - och lyckats väl med det. Nya tränaren envisas med att spela honom som vänsterytter på mittfältet trots att han vanligt vis är vänsterback eller pivoté. Men det verkar ju funka. Att han har en rejäl bössa har vi fått se flera gånger, inte minst avgörande målet i cupmatchen mot Braga igår (se länktips).

Men jag tror inte han kommer lämna nu. Om sportingredaktionens info stämmer så funkar bara utköpsklauselen för Veloso (och Moutinho) 13 maj-13 juni. För att klubben ska släppa honom ändå krävs alltså säkert en rejäl summa, eller att Veloso själv uttalat säger sig vilja lämna. Nu har uppenbarligen hans pappa gått ut i pressen och sagt att han kan lämna under januarifönstret, men det kan lika gärna vara rykten. Likaså sägs Tottenham ha optionsrätt på honom, men jag förstår inte varför Miguel skulle vilja lämna för ett lag som på sin höjd kämpar om en plats i Euro League.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-04 09:14
Även om Kanoute var med tror jag att de bara skulle ställa uppp med en av dem (han och Negredo)
å topp, jag har hört att dem inte kompletterat varann så bra hitills till skilldnad från radaaråaret Fabiano - Kanoute.
Xavi+Iniesta+Messi+Ibra+Henry=Magi
2010-01-04 09:12
Dem här spelarna kommer troligtvis missa cupmatchen mot oss:

Lautaro Acosta
Är borta: Obestämd tid.
Roll: Lovande mittfältare, med en beundransvärd inställning på planen. Tyvärr borde han heta

Lautaro "SkadorFörstörMinKarriär" Acosta.
Saknad i procent: 15%

Frederico Fazio
Är borta: Ingen vet exakt. Ena veckan är han spelklar inför helgen, andra veckan är han borta lika länge som Acosta brukar vara.
Roll: Lovande spelare. Var eftertraktad av Arsenal för två säsonger sedan, men med tanke på hur ofta argentinaren har skadat sig sen dess, så lär det inte finnas intresse för honom. Kan bli hur grym som helst om han håller sig borta från skador och får speltid för att utvecklas vidare.
Saknad i procent: 80%

Julien Escudé
Är borta: Är svårt sjuk, har hög feber. Vet inte när han blir frisk, men det är redan för sent för Barcamatchen.
Roll: Ordinarie mittback i laget.
Saknad i procent: 100%

Sebastien Squillaci
Är borta: En match eller mer, beror på vad efterföljande undersökningar visar. Missar matchen mot Barca.
Roll: Också ordinarie mittback i laget.
Saknad i procent: 100% (trots att han tabbat sig på sistone, men Sevilla har ju ingen bättre?!)

Adriano
Är borta: En match eller mer, beror på vad efterföljande tester säger. Han missar mötet mot Barca. Har skadat vristen.
Roll: Mycket viktig a-lagsspelare.När han är i form så är han en av de bästa i ligan! (vilket han bevisade i början av säsongen).

Sergio Sanchez
Är borta: Under obestämd tid.
Roll: Lovande back. Behövs mer än någonsin idag, då backlinjen kommer att domineras av Drago.
Saknad i procent: 90%

Didier Zokora
Är borta: En månad i Afrika, ungefär.
Roll: Är lagets motor.

Frederic Kanouté
Är borta: Samma som Zokora.
Roll: Är lagets legend.

Luis Fabiano
Är borta: Resten av januari, missade matchen mot Atletico pga. skada.
Roll: Viktigaste anfallaren i laget, lagets stjärna. Går i angermanagement-terapi numera, därför han var bättre än någonsin innan skadan.

Javi Varas
Är borta: 2 veckor.

Roll: Palop fick spela skadad i lördags, och tredje&fjärdemålvakten var inte tillgängliga. Javi Varas är en hyfsad backup till Palop i vanliga fall.
Saknad i procent: 80% (beroende på hur Palop mår).

Aldo Duscher
Är borta: en ligamatch. Två gula kort.
Roll: Tar bara plats i laget.
Saknad i procent: - 100%
Källa: Sevillas sida på SF
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-01-04 08:25
Nån som kan länka till den där Barça dokumentären om 6 titlarna som Rambla Länkade här inne för ett tag sen?
Skulle vara jätte tacksam.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-01-04 02:37
Kom hem nyss och ser att madrid tappa, UNDERBART.
Ser också att Mallorca klättrat upp till 4:e plats, mycket imponerande.

Visca Barca
Barcelona lameG^
2010-01-04 01:26
Pinto
Alves Chyg Marquez Maxwell
Iniesta Busquets JDS
Messi Ibra Bojan

Hoppas på den. Farligt med Chyg Marquez men hoppas dessa tar för sig och tar vara på chanserna de får speciellt chyg.
Barcelona Trippeln
2010-01-04 01:13
BlaugranaBarcelona

Jag tycker att vi ska köra för fullt då Iniesta är tillbaka från skadan,messi har fått sin vila samt Zlatan avstängd mot Tenerife.
Barcelona Trippeln
2010-01-04 01:12
Canalates

Jag väljer att göra det,känns som du har varit på mig och mina inlägg hela dagen.
Canaletes
2010-01-04 01:10
Man behöver inte kalla Tenerife för skitlag.

BlaugranaBarcelona
Vad är det som alar för att han inte kommer starta? :S
Och såklart det är bra om han startar, självklart
Annons: