/spanien/barcelona/forum/174.aspx/spanien/barcelona/forum/174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona || #5 sergiobusquets
2018-07-16 15:49
Rambla Tror att rabiot ryktet är totalt nonsen, han använder sig av Barca för att höja sin lön och få det bättre ställt i psg.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2018-07-16 15:46
Det är bara och hoppas idioten Al-Khelaifi fortsätter att vägra förhandla med Barca om Rabiot. Då hinner de förhoppningsvis att slutföra värvningen av de Jong under tiden, så kanske de lägger sin maniska jakt på Rabiot. Börjar ju kännas lite som Paulinho förra sommaren där de verkar vara beredda att gå hur högt som helst när det gäller summan. Rabiot har ett år kvar på kontraktet och då ska de fan inte punga ut några fantasisummor för honom. Vänta till nästa sommar och ta honom på fri transfer istället om de nu tvunget måste ha honom.
2018-07-16 15:35
De jong ryktet börjar ta fart, förhoppningsvis tar vi in honom redan det hör fönstret och sedan är vi klara för den här sommaren med värvningar in. Coutinho, Messi, suarez, Dembele, Paco och ruiz/Perez i offensiven Rakitic, Arthur, de jong, busquets, Alena, Roberto/denis och coutinho i mittfältet. Semedo, Alba, pique, vermaelen, lenglet, umtiti, Roberto och Miranda i försvaret. Med den här truppen hade jag varit nöjd med
Barcelona Barcelonistas
2018-07-16 14:50
Rabiot och Gomes haha den här ledningen vill skicka oss till stenåldern.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-16 14:15
Barcelona Rambla~
2018-07-16 14:13
Är det någon som förstår sig på varför de insisterar och har snöat in sig på Rabiot? Jag kan inte begripa detta alltså, han är ju knappast någon Crack som höjer vårt lag till några höjder. Dessutom, varför ens bidra till att Qatar PSG klarar FFP? Nej fan, denna ledning med Segura i frontlinjen ser ut att ha helt fel prioriteringar. Även om jag ogillar tanken att behöva ha och göra med Mino Raiola igen så går det inte förneka att en Pogba på vårt mittfält hade kunnat bli dundersuccé. Tyngd, finess och kreativitet, precis allt vad vi behöver. Så länge Pogba får känna sig viktig, får speltid lär nog också Raiola hålla sig lugn.
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-07-16 13:23
Vår klubb måste vara sämst i hela Europa på att sälja icke önskade spelare... Spelare som Douglas, Gomes, vidal, munir etc kommer säkert bli kvar ännu en säsong och därmed kommer deras värde sjunka ännu mer tills dom går gratis från klubben...

Andre Gomes som köptes för 55M$ har säkert ett värde på ca 20-30 just nu och det bara sjunker varje säsong.

Magiskt.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-16 13:18
Barcelonistas Så är det. Men man borde bara bli glad av att se sånt. Då ser man bara att tillomed våra värsta rivaler vet att Messi är störst o bäst. För det är så högt han satt ribban. Att Messi inte förtjänade att bli VMs MVP är bara påhitt och en stor myt. Messi var solkart den bästa spelaren i vm 2014, både bäst och viktigare för sitt lag än någon annan i det mästerskapet.
Barcelona Barcelonistas
2018-07-16 13:13
Messi 2014 VM, när han vann priset för VMs bästa spelare. 4 Goals 1 Assist 5 Motm Rating 8,52 ( no 1 rates player in wc 2014) Madridistas be like ” undeserved, blatter gave him that! Buuhuuu buhuuu. Modric 2 goals 1 assist 3 motm Rating 7,50 ( 30th most rated player in wc 2018. Madridistas be like Well ”Done Modric you deserve this” Det är en sån här värld vi lever i.
Barcelona DM1982
2018-07-16 13:03
[QUOTE=Infinit8Don]Stjärnspäckat Argentina? Haha va? Kolla elvan dem ställde upp med i finalen. Endast messi massa mediokra spelare. Det argumentet håller inte längre. [/QUOTE] Tänkte också på det. Argentinas lag kanske var namnstarkt men jäklar vad det kan lura en. Folk som säger att Argentinas lag är stjärnspäckat är samma folk som säger att Pep tog över ett färdigt världslag i Barcelona. Väldigt dålig koll.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-16 12:49
2018-07-16 12:19
Iniesta.70 No mercy, keep it going!
Barcelona Iniesta.70
2018-07-16 12:00
@Ribohn Fan:
Oopps! Sorry om jag trampa på Neymars fan-boy tå.. Men hey! Visst stinker jag! Men inte av nåt Messi Fanboy solsting eller drypandes av jantelagens svett. Nää, om man sågar Neymars personlighet så betyder det inte per automatik att man trampar in på jantelagens revir. Ett sorligt försvar att hiva upp "jantelags" kortet så fort nån trampar på Herr Neymars personlighet. Grabben har "rullat" bort i sitt "Jesus 100% pannband" himself, ja, ända bort till Paris för att nån utöver hans fanbase kommer ta ha på allvar i framtiden... Det enda jag stinker av är gårdagens semester fulwhiskey.....så visschsst stinker jag!
Barcelona DizzLow
2018-07-16 11:27
Pogba för 150 m €, eller Hazard för 225 m €?
Hade definitivt gått för Pogba, iom att vi har en Hazard 2.0, i Messi. Vi har dessutom en Hazard lite, i Coutinho.
Vi saknar däremot en Pogba typ, som verkligen ger oss den tyngd och stabilitet vi behöver på mittfältet.
Uppfyll Messis önskan, och köp Pogba!
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-16 11:13
Barcelona Infinit8Don
2018-07-16 10:58
Azulgrana Säker att källan är bra? För överallt står det att just nu är det inga som köpt la ligas rättigheter. Viasat nämner även på sin twitter att det inte är bestämt än, dvs om det skall förlängas eller inte.
Barcelona Zibarca
2018-07-16 10:44
[QUOTE=Iniesta.70]Herregud Jarlma.. Ska du sitta och moralpredika till Neymars fördel?!? Vafan, 95% av de flesta människor dömmer/ sågar kändisar man aldrig träffat eller känner personligen på grund av vaga misstankar om dittan o dattan. Om man nu ska följa dina "visdomsord" så bör ju Twitter framförallt släckas ner ögonaböj Det som fotbollsspelare/ kändisar visar utåt är ju vad "vi" kan bedöma, eller hur? Inte om dom masserar eller killar nån polare på ryggen bakom kulliserna. Själv då Jarlma? Läste igenom din historik den senaste månaden då jag kom ihåg att en del skribenter kallat dig "Troll". Ja, inte ett gott ord om en enda Barca spelare hittade jag. Däremot så har du gnällt oerhört på Messi...och kallat Iniesta slut...Rakitic värdelös. Och Suarez har du också sågat vid mer än ett tillfälle. Och vid tillfälle försvarat Ronaldo så fort chansen gavs.... Men som sagt, inte ett gott ord om nån Barca spelare. Helt utan att känna Neymar personligen så kan jag rakryggad säga att han "stinker" som person i mina ögon. Och själv anser jag att du som skribent säker skulle må bättre av att hänga på ett annat forum.. [/QUOTE] Amen to that! Jag trodde jag var ensam om att tycka han är ett troll. Som du säger, trycker alltid ner våra egna spelare medans han försvarar andras. Klart som fan att man kan skaffa sig en uppfattning om en person som man aldrig har träffat. Så gott som hela världen kan säga att Iniesta är en ödmjuk och artig person trots att dem aldrig träffat honom. Tack och lov att vi blev av med Neymar.
Barcelona Iniesta.70
2018-07-16 10:27
Herregud Jarlma.. Ska du sitta och moralpredika till Neymars fördel?!? Vafan, 95% av de flesta människor dömmer/ sågar kändisar man aldrig träffat eller känner personligen på grund av vaga misstankar om dittan o dattan. Om man nu ska följa dina "visdomsord" så bör ju Twitter framförallt släckas ner ögonaböj Det som fotbollsspelare/ kändisar visar utåt är ju vad "vi" kan bedöma, eller hur? Inte om dom masserar eller killar nån polare på ryggen bakom kulliserna. Själv då Jarlma? Läste igenom din historik den senaste månaden då jag kom ihåg att en del skribenter kallat dig "Troll". Ja, inte ett gott ord om en enda Barca spelare hittade jag. Däremot så har du gnällt oerhört på Messi...och kallat Iniesta slut...Rakitic värdelös. Och Suarez har du också sågat vid mer än ett tillfälle. Och vid tillfälle försvarat Ronaldo så fort chansen gavs.... Men som sagt, inte ett gott ord om nån Barca spelare. Helt utan att känna Neymar personligen så kan jag rakryggad säga att han "stinker" som person i mina ögon. Och själv anser jag att du som skribent säker skulle må bättre av att hänga på ett annat forum..
Barcelona Infinit8Don
2018-07-16 09:50
Stjärnspäckat Argentina? Haha va? Kolla elvan dem ställde upp med i finalen. Endast messi+massa mediokra spelare. Det argumentet håller inte längre.
Visca el Barça i visca Catalunya
2018-07-16 09:00
@II Barça II:

Lite skillnad på att ta ett stjärnspäckat Argentina till en Vm final jämfört med puttelilla Kroatien därför känner folk mer för Modric, förmodligen även därför han fick priset. Tycker dock båda förtjänar priset trots att dom inte vann Vm.
Barcelona FCB_Messi
2018-07-16 08:43
Fan vad gött, Sampaoli har äntligen fått sparken från Argentina !
Barcelona Azulgrana!
2018-07-16 08:06
Infinit8Don Bro, la liga rättigheterna är förlängda fram till 2021, det förlängdes förra året..
Barcelona II Barça II
2018-07-16 07:44
2014 vann Messi priset som VMs bästa spelare. Han gjorde 4 mål, 1 assist och fick 5MOTM (matchens lirare award). Hans snittbetyg blev totalt 8:52, vilket var det hösta betyget av alla spelarna i VM. 2018 vann Modric samma pris. Han lyckades med 2 mål, 1 assist och 3MOTM. Snittbetyg 7:50, gör att han hamnar nummer 30 av alla spelarna i VM. Messis utmärkelse blev ifrågasatt och många menade på att han var Fifas kelgris. När det kommer till Modric är det ingen snack om saken, här snackas det istället om att det var en ”vinst för fotbollen”.
Barcelona Gio Style
2018-07-16 04:20
Äh lägg av nu. Kröjjf är ju knappast ensam om att tycka illa om Neymar och hans beteende. Menar ni att hans filmningar på plan gör honom likeable? Hans arroganta kroppspråk mot lagkamrater, hans egoistiska uppträdande på plan när det kommer till bl.a. straffar, viljan att alltid stå i rampljuset, lämnade vår kära klubb för att?... och hans stundtals taskigt uppträdande mot fans, ger det er intrycket om att det är en hyvens kille? Ska vi skaffa oss en uppfattning om det han INTE visar utåt? Eller faller det naturligt att inte gilla killen efter allt han VISAT utåt för oss fotbollsfans?
Barcelona Infinit8Don
2018-07-16 02:01
Börjar bli smått orolig gällande tv rättigheterna till la liga i Sverige... Viasat riktiga sopor som inte förlängde kontraktet med la liga. Ist signar dem Bundesliga, belgiska ligan och skotska ligan. Ett SKÄMT.
Barcelona LennyRomario
2018-07-16 01:21
@Rivaldo=Gud:
Fattar. Jag borde kanske varit tydligare med att jag höll med Kröjf om att människor har uppfattningar om andra människor. Det var det inlägget jag citerade och det enda jag ville ha någon åsikt om. Er diskussion om hur Neymar är eller inte är intresserade mig inte, men den kom kanske med på köpet och gjorde allt lite rörigare, även om jag själv inte skrivit ett ord om vare sig Neymar eller nån annan spelare. Jaja, mod kommer ändå rensa det här imorgon så.. :)
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-07-16 01:13
@LennyRomario:

Det är en väldig skillnad på att ha en "uppfattning" av någon och att dömma någon. Diskussionen handlar om att folk dömde ut Neymar och så att han va si och så. Det handlar inte om vilken uppfattning dom hade om honom utan att om trodde sig veta hur han är utan att känna honom.

Om du bara har en uppfattning om någon så.döm inte ut honom och spy ur dig massa gala om honom och säg att han är si och så som person. Säg att du har den uppfattningen men hävda inte att du Vet!
Barcelona Barcadinho.
2018-07-16 01:05
Kvällens disksusion är väl på gränsen till psykologi eller filosofi :-)
Himla kul att det ens finns folk som skriver om såna saker o ännu på ett fotbollsforum.
Men bara för att krångla till det lite :P
Tror knappt att det finns en enda person som känner sig själv till hundra procent, även om många inbillar sig att de känner till alla sina sidor o egenskaper. Visdom som ytterst få når.

Tur att man har semester för klockan är mycket.
Barcelona Jarlma
2018-07-16 01:01
[QUOTE=LennyRomario]Du behöver inte bry dig om vad jag tycker. Det är något som jag misslyckas med att få fram i det jag skriver. Jag försöker helt enkelt säga att ingen människa på hela jorden klarar att leva upp till kravet att enbart ha uppfattningar om personer de känner personligen. Ingen! Du, jag, alla ingår där och därför skrev jag "inte ens Rivaldo eller Jarmla". Så min mening var absolut inte att vara personlig, utan att säga att även ni två tillhör samma grupp som alla oss andra. Alla. [/QUOTE] Ja ja det är en sak att ha en uppfattning och en annan att tro på den och sitta döma människor utifrån den. Så sitt inte och lägg mig i din grupp tillsammans med din försvarsklient, du lyckades inte snappa upp min poäng trots alla mina inlägg riktade till KRÖJF. Du har missförståt min poäng eller så var jag jävligt otydlig och hamna ur spår! Förstår du nu?
Barcelona Infinit8Don
2018-07-16 00:59
Älskar ändå att mbappe lägger ut en video på sin insta där han o laget sjunger att kante var den enda som stoppade Messi. Hahaha. Dem har precis vunnit vm guld och Messi är den dem tänker på. Och det trots att Messi gjorde 2 assist på dem. Snacka om ännu en bekräftelse att Messi är den största och bästa. Njuter faktiskt av det. Otroligt kul.
Annons: