/spanien/barcelona/forum/17222.aspx/spanien/barcelona/forum/17222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - El Movimiento 2-6 de Mayo
2010-02-26 11:01
"Att säga att Messi är en bättre spelare än Rooney är bara så fel. Hur kan man säga det? På vilka kriterier?"

"Rooney is the white Pelé."

Suck. Det första man läser denna morgonen är det fail-inlägget.

*Skakar på huvudet*
Spanien Baaris #11
2010-02-26 10:53
Att säga att Messi är en bättre spelare än Rooney är bara så fel. Hur kan man säga det? På vilka kriterier? Messi är bäst på det han gör bra, men den mest komplette av dem är Rooney.

Rooney har under flera år varit så fruktansvärt underskattad. Bl.a. Real Madrids Valdano säger att Rooney är bra men är inte en spelare som han skulle värva då engelsmän inte kan spela annanstans än i PL.

Det stämmer säkert i de flesta fall. Men Rooney är helt enkelt inte någon normal fotbollsspelare över huvudtaget. Han måste vara den mest komplette spelaren som någonsin spelat fotboll. Snabb, stark, jobbar stenhårt för laget, en enormt bra speluppfattning, superba passningar och skott, dessutom bra på huvudet och har förmågan att tända laget i motgång. För att inte tala om alla viktiga mål han gör när han inte skapar lägen för andra.

Han har varit samma spelare under flera år, men spelat i skuggan av C.Ronaldo som fått mer uppmärksamhet pga. sina mål. Han är den enda superstjärnan i United denna säsong (vidic, ferdinand har varit mycket skadade) och har verkligen levererat. Många matcher är det han ensam som gjort skillnaden för United. Efter VM i sommar kommer folk verkligen fatta hur bra han är.

Rooney is the white Pelé. :)
Barcelona The Reporter
2010-02-26 10:52
Hur mycket ligger en El-Clasico biljett på ? En rätt så hyfsatt bra plats.

Jag menar till nästa säsong på camp nou.
Barcelona Calavera
2010-02-26 10:06
Jag är lite besviken på vad Zlatan presterat hittills, men att jämföra honom med Benzema tycker jag är fullständigt uppåt väggarna. Benzema hade en bra period i höstas (mot Milan och i derbyt bl a) och han var briljant mot Depor, men annars har han varit riktigt svag och flera gånger lagets sämste spelare.

Zlatan började mkt svag i Supercupen och mot Inter bl a, men sedan spelade han upp sig under hösten och gjorde ett dussin bra matcher. Efter jul har han saggat spelmässigt, men totalt sett är han ju mer än godkänd, på gränsen till bra.
Barcelona petersays
2010-02-26 08:30
"Ronaldo 1486 minuter = 16 matcher 18 mål - 0 offside"

Jag gillar hur du enväldigt avgör när en spelare gjort "offside-mål".

Och hur många av Ronaldos mål har inte kommit på straffar och frisparkar som han filmat till sig?
Barcelona sabit
2010-02-26 02:19
nån som vet när Kvartfinalerna i cl ska lottas?
Barcelona sabit
2010-02-26 02:19
nån som vet när Kvartfinalerna i cl ska lottas?
Real Madrid Luiz_Cr9_Tomahawk
2010-02-26 01:48
Men kan du bara ge upp någon gång!? Jag förstår att största lyckan i livet är att få skriva på ett Barcelona-forum, men du är inte välkommen oavsett hur många nya nick du skaffar. Forumspärr och en månads IP-spärr från hela Svenskas Fans utdelad, så att du kanske lär dig./ Mod
Barcelona Pep the King
2010-02-26 01:44
Kaka=Finitoooo
Gonzalo Il Pipita!!! - Hombre No Nombres
2010-02-26 01:36
Barcelonistas//

Helttvärtom, Benzema har inte gjort mål men spelmässigt helt godkänd, Ibra har petat in bollar men spelmässigt iskall enligt mig.
2010-02-26 01:34
Barcelonistas//

Men faktum är att dem flesta av Ibras mål har han blivit serverad på silverfat och väldigt enkla. Men Benzema har haft otur med stolpar, ribban och jätteräddningar. Jag tycker att båda spelarna har varit väldigt lata i sitt spelsätt, tror nog dem hade gjort betydligt flermål ifall dem togg fler djupledslöpningar istället för att möta bollen.
Barcelonistas
2010-02-26 01:32
Luiz_Cr9_Tomahawk

benzema må ha gjort några mål men han har knappast varit bra spelmässigt. ibra däremot har både gjort mål och varit bra spelmässigt. kanske inte just nu men tidigare.
Barcelonistas
2010-02-26 01:31
Luiz_Cr9_Tomahawk

dom målen kan min farmor sätta. guti klackar fram till benzema som bara behöver rulla in bollen svårt? nej.
2010-02-26 01:29
Barcelonistas

Deportivo? 19 år? Avgjorda? Im off.
Barcelonistas
2010-02-26 01:28
Luiz_Cr9_Tomahawk

ja men det som vi sett av ibra dom senaste matcherna är långt ifrån hans topform. men även fast han är ur form så leverar han, han gör dom viktiga målen. benzema gör ju mål när matchen redan är avgjord.
2010-02-26 01:24
Barcelonistas

Men räknar man inte alla matcher man spelat? Eller hur räknar du? Bara när det går bra för en spelare? Jovisst då har Ronaldo senaste 4 matcherna 6 mål 4 assist.

Edit: ÅTERIGEN jag kom med FAKTA, vad kommer du med? opinion.
Barcelonistas
2010-02-26 01:23
Luiz_Cr9_Tomahawk

Zlatan har ju varit mycket bättre än benz om ni frågar mig lol. benz har ju varit total iskall i dom flesta matcherna. ibras start i barca var ju ren magi mål i varje match assist hit o dit. nu är däremot ibra i en svacka så därför är han osynlig i matcherna.
2010-02-26 01:18
Var är alla barcafansen som kommer våga säga att Benz är flopp? Är Benzema flopp så är Zlatan också det, vågar ni säga det?
2010-02-26 01:16
Luiz_Cr9_Tomahawk//

Riktigt bra statistik faktist, även om statistik inte ljuger så säger den inte hela sanningen, jag tycker att benzema är bra mycket mer aktiv i matcherna än zlatan, visst zlatan gör mindre fel, men benzema gör mer rätt på plan än zlatan.
2010-02-26 01:11
Barcelonistas

Benzema 1641 minuter = 18 matcher 8 mål - 0 offside mål

Zlatan 2200 minuter = 24 matcher 15 mål - 4 offside mål

Jag räknar asså minut matcher här, och som ni ser så skiljer det inte så mycket som ni verkar det att få till.
Räkna ihop vad det blir i snitt så ser ni hur "mycket" det skiljer dom två grabbarna ;).
Att säga Benz är flopp och att sen hylla Zlatan, jo grabbar det går säkert i er värld men inte när jag kommer med fakta.
Benzema har varit okej, säga flopp är som att säga Ronaldo inte har bra målsnitt.

Ronaldo 1486 minuter = 16 matcher 18 mål - 0 offside, de här mina pojkar/flickor är den bästa spelaren.
2010-02-26 00:58
Men Kaka kommer hitta ett sätt att spela där han inte är beroende att löpa med bollen lika ofta, han har en spelförståelse som han använder sig utav sällan. Alla fotbollspelare uplever det Kaka upplever just nu när dem inte kan använda sin snabbhet som dem kunde göra förut och istället maxar sina andra styrkor.

Sedan så har ni ingen rätt att kritisera benzema, chygrinski 250 mille + cuptied? jävligt bra affär visst?. Benzema har kommit till en miljö där han inte är den target som han var i lyon, han lirar med stora grabber nu och de kommer han inse snart, det är bara aklamatiseringsproblem just nu.
Barcelonistas
2010-02-26 00:58
sen en grej som jag tycker suger är föra säsonge i cl så började vi hemma mot bayern i kvarten och hemma mot chelsea i semin. när chelsea började borta i kvarten. då borde la den som hade hemma i kvarten ha borta i semin? de blir mer rättvist om ni fattar.

För de är en enorm fördel att börja borta i första mötet.
Barcelonistas
2010-02-26 00:54
ska inte underskatta stuttgart nu men vi kommer att gå vidare helt klart.sen är ja helt säker på att vi får man united i kvarten ja lovar att vi får dom!

Kom ihåg vem som sa de!
Barcelona Duda
2010-02-26 00:49
Tycker mest synd att Abidal skadade sig nu när han är i sitt livs (???) form. Han skulle verkligen behövas. Hoppas formen håller i sig när han återvänder!
2010-02-26 00:46
Detta är barca forum så ni bör nog snacka om Barcelona här pojkar/flickor.
Barcelonistas
2010-02-26 00:43
Luiz_Cr9_Tomahawk

ja men han är inte närheten av de han var i milan.
Barcelona Koeman!!
2010-02-26 00:43
Lugn nu. Kaka har varit riktigt bra i Real hittils.
2010-02-26 00:38
Barcelonistas

Tjenarän, titta länken och säg det dära igen.
Barcelonistas
2010-02-26 00:32

"kakas ryck och driv har försvunnit"

Gomoron på dig..
2010-02-26 00:27
Canaletes

För att en person säger det? Sorry!

Case closed//Edit: hej red spärra mig gärna =)
Annons: