/spanien/barcelona/forum/17146.aspx/spanien/barcelona/forum/17146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BOJAN...
2010-03-09 22:11
amen Shiett!! vilken utskåpning av Arsenal mot Porto 4-0 nu!
Barcelona petersays
2010-03-09 22:10
" Vilken match mellan Fiorentina och Bayern! 3-2! 2 mål på 1 minut haha... "

Instämmer. Underhållning!
Barcelona Sam
2010-03-09 22:09
Vilken match mellan Fiorentina och Bayern! 3-2! 2 mål på 1 minut haha...
Barcelona Pep the King
2010-03-09 22:08
Fi fan vilket mål av Nasri sjukt snyggt!
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-03-09 21:50
hahhaha Varför gillar marängerna att skylla domarna hela j**la tiden? även om det inte är deras match.
Som svar får man ´´vi är rättvisa.

Ska världen vara rättvis så borde de fan radera bort allt som har med Franco att göra från deras historia.
Ja det är det jag kallar rättvis. ÄSCH
Sluta vara dubbelmoral.
Barcelona Pep the King
2010-03-09 21:21
Pedrito

Håller med dig. Det är fan pinsamt.
Barcelona Pedrito
2010-03-09 21:15
Portos försvar är ju patetiskt.. Visste att de var hemmastarka men det här är ju katastofalt.
Barcelona ★Barca★
2010-03-09 21:11
Vad håller Porto på med ärligt talat?
Barcelona Omarboy
2010-03-09 20:59
Ämne: Ämne: enligt ....

Tack! :)
Barcelona Hetfield
2010-03-09 20:53
Personligen har jag tippat på att Fiorentina och Arsenal vinner ikväll, Arsenal är ruskigt starka hemma, intressant kväll
Barcelona VizzlA^^
2010-03-09 20:45
K9 på bänken..

Bojan krkic gör hattrick mot Valencia och barca spelar bländande fotboll, slaktar allt motstånd och tar hem Dubbeln...Chao
Barcelona Hetfield
2010-03-09 20:43
Mycket bra stream för er som ville kolla på Fiorentina-Bayern! Låt nu rättvisan få vinna, låt Fiorentina få gå vidare!
Barcelona Pep the King
2010-03-09 20:37
Arsenal åker ut idag. Och Fabregas ett steg närmare Barca:)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-03-09 19:47
Barcadinho.

Co-sign.

Lite off topic, men finns det en risk att matchen mot Valencia blir uppskjuten pga den tunga snön som har satt sin prägel på Kataloniens gator?

Camp Nou är inget undantag det heller, ser mer ut som Antarktis än en fotbollsplan. Det är Spanien och inte Sverige, jag vet men enligt väderprognoserna så är snön ett av de tuffaste på 25(?) år i Katalonien.

Under julen så satte polisen i England stopp för matcherna, inte för att arenorna inte var speldugliga utan för att säkerheten utanför arenan skulle kunna sätta människor i fara.
Barcelona ¡Barça!
2010-03-09 19:41
Barcadinho

Helt rätt! Exakt så skulle jag själv beskriva allt
Barcelona Barcadinho.
2010-03-09 19:32
el Flaco o Calavera:

Ja visst, jag tog för mycket, kan jag hålla med.
Xavi var inte riktigt bra exempel och det finns rätt seriöst journalistik runt Medelhavet vad det gäller fotboll (inte bara, men det finns).

Men! att lägga så mycket skuld på Zlatan är en förenkling av situationen.

Fotboll är en lagsport och många faktorer hänger ihop.
En rättviss analys av situationen bör ta hänsyn till flera frågor så som.

1) Var har hänt med den höga pressen från ifjol? Beror det på kondition eller instruktioner. Hur mycket påverkar uteblivandet av pressen hela spelet?

2) Hur många assister har Zlatan fått?

3) Vilken betydelse har det faktumet att alla våra fem ordinarie offensiva spelare är dåligt på huvudspel?

4) Vilken betydelse har det faktumet att Alves inlägg har så dålig precision? 7 av 10 kommer helt utan adress. Bör han inte träna på det?

5) Varför kommer laget till betydlig mindre avslut på mål i år jämfört med i fjol? Är det endast Ibras fel?

6) Är det rimligt att Iniesta som är så otroligt teknisk och som styr det offensiva spelet har endast 2 assister till mål och endast ett mål i ligan? Är det inte för dåligt?
Bör han inte träna mer på skott och avslut?

7) Varför kommer inte Pique lika ofta in i boxen som ifjol när Barca anfaller? Beror det på kondition? Beror det på att Yaya inte längre finns att täcka bakom?

8) Vilken betydelse har det faktumet att Busqi ersatt Yaya?

9) Hur stor del i situationen har tränaren? Tränaren tar många beslut innan matchen, under matchen, på träningarna och för att inte tala om värvningar och sånt.
Hur stor del i situationen ligger i händerna av Pep? Lever inte Pep kvar på meriter av förra året? Har inte tränaren i grund och botten största ansvaret när ett lag med otrolig begåvning underpresterar? Eller när en viktig spelare inte hittar rätt i laget?

Ja, ni förstår vad jag menar.
Journalister som lägger hela skulden för situationen på Zlatan förstår inte vad de snackar om.
Som jag bedömer det så är Pep Guardiola den största orsaken till varför laget spelar sämre den här säsongen jämfört med ifjol. Inte bara hans fel utan flera faktorer, men han är den största orsaken enligt mig.

Ktoor^,^
2010-03-09 19:11
el Flaco - Fuerza Chile!

Haha vilken snöboll Pique kasta på Pinto
Ktoor^,^
2010-03-09 19:11
el Flaco - Fuerza Chile!

Haha vilken snöboll Pique kasta på Pinto
Barcelona Mrfaariis
2010-03-09 18:56
är det någon som kan svara på min fråga ???
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-09 18:51
Snöbollskrig under träningen?

*Länktips.
2010-03-09 18:44
Ämne: enligt sport ser det....
På klubbens hemsida står det att Comité de Competición, tävlingskommittén, har beslutat att Guardiola och Zlatan kommer bli avstängda i en match.

Klubbens sista chans är att lämna över en sista protest till Comité de Apelación, överklagningskommittén, och hoppas att denna ska lyfta bort avstängningarna på Pep och Ibra.
Barcelona Nesto
2010-03-09 18:24
Stort tack Abbe :)
Barcelona Visca Barca
2010-03-09 18:15
tror ni Arsenal vänder mot Porto idag och går vidare till kvartsfinal?
Barcelona Mrfaariis
2010-03-09 18:01
hej jag undrar om det är sant att Barca har redan påbörjat med den nya arenan. The new camp nou sedan 2009 är det någon som har koll på de?? Väldig tacksam för svar !
Barcelona Abbe.
2010-03-09 17:30
Ämne: Tjena ja ska till Sp....
Om du beställer biljetter via den officiella hemsidan så kan du skriva ut biljetterna hemma med en vanlig skrivare. Ett sätt som jag rekommenderar då jag upplevde det väldigt smidigt när jag själv var på resande fot.
Barcelona Omarboy
2010-03-09 17:27
enligt sport ser det ut som att både zlatan och pep blir avstängda en match, är inte helt 100 på detta.. någon annan som kanske kan få ut mer av detta på spanska?
Barcelona Nesto
2010-03-09 17:18
Tjena ja ska till Spanien snart och tänkte beställa biljetter till Barcelona-Osasuna.

Hur får man biljetterna? skickar dom hem till mig eller kan man gå direkt till spärrarna och ange några uppg. så ser dom att man har betalat?

Tack på förhand
Barcelona Pep the King
2010-03-09 16:29
el Flaco - Fuerza Chile!

Messi är KUNG:)
2010-03-09 15:57
På torsdag kommer Leo Messi att utnämnas till Unicefs nya goodwill ambassadör. Det är första gången en Barçaspelaren utdelas den här äran.

Han kommer framförallt arbeta med barns rättigheter och har även sedan tidigare deltagit i flera välgörenhetsprojekt.
2010-03-09 15:43
J.Janerique/

Kom igen nu! Du kan väl helt seriöst inte skylla det på Manchester United för att ni fick betala 94 miljoner euro för C. Ronaldo. Sen anledningen till varför klubbar mjölkar er på pengar beror på att de vet att ni i slutändan kommer betala summan. Jag hade gjort likadant om jag satt i Uniteds styrelse eller i Lyons. Du får det låta som att det är synd om er och att ni är de oskyldiga i det här fallet, medan det är Man United som är bovarna.

”Finanskrisen och fotbollsvärlden är två skilda begrepp.”

Nej, fotbollen blir påverkad av samhällets ekonomiska läge, precis som allt/alla andra. Fotbollen lever inte i något vakuum där man är helt isolerad och inte drabbas av det som pågår i världen. Framförallt inte när det gäller pengar.

”Real Madrid styr inte på något vis Spaniens banker, utan tar sina lån från sina egna banker, det är allt. Det är snarare regeringens jobb att se till att vanliga spanjorer kan ta lån... ”

Kan du förklara vad du menar med det här? Förstår inte exakt vad du vill få sagt med detta stycket. Real Madrids egna banker? Real Madrid lånade sina pengar förra sommaren från la Caja och Banco Santander, spanska banker som även vanligt folk går till när de vill låna pengar.

”Jag går till och med så långt att säga att efter detta framtida Vm kommer denna SS spränga alla transferrekord nånsin!!!!”

Kan inte se hur någon klubb ska kunna betala mer för en spelare den kommande sommaren än de 94 miljoner euro ni pungade ut för CR9 förra året. Det blir i såna fall återigen Madrid som står för den nya rekordsumman. Tror knappast det blir Barça.
Annons: