/spanien/barcelona/forum/17127.aspx/spanien/barcelona/forum/17127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mrfaariis
2010-03-10 19:23
ja jag förstår att det är konstiga frågor jag ställer men jag behöver bara bli övertygad om att vi har en bra chans att vinna ligan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-10 19:15
Ämne: Fan messi måste börj....
Ganska svårt att göra mål när Messi tvingas möta 8 försvarare varje match i CL..
Barcelona VizzlA^^
2010-03-10 19:14
men däremot en ganska rolig grejj är att messi har lika många "attempts on goal"som ronaldo..(inte bra, men bevisar ju iaf att han fått lägen), Zlatan leder den statistiken med 16 "attempts". Hoppas det släpper för laget nu bara..annars blir det ingen titel, i de kommande cl-matcherna ska barca spela med denna elva (när alla är friska):

--------------VV--------------
Alves---Puyol---Piqué---Abidal
-------------Touré------------
--------xavi--------keita-----
messi---------Ibra------Iniesta

keita tar djupledsöppningar som ingen annan av våra mittfältare gör vilket ger honom en plats i min elva..han skapar mycket ytor åt Ibra (keitas frånvaro har bidragit till zlatans usla form), iniesta kan man ju inte bara bänka så han tar vänsterkanten, vilket passar bra då iniesta är grym en mot en och kan passa keita/zlatan till riktigt heta lägen, Pedro Jokern på bänken, alternativet till denna elva är henry istället för iniesta och iniesta istället för keita..det behövs minst en av dem i viktiga cl-matcher.
Barcelona VizzlA^^
2010-03-10 19:00
Fan messi måste börja prestera lite mer i Cl nu, alltså mål mässigt..viktigaste är ju att laget spelar bra men ändå..messi har nätat 2 och c.ronaldo 6..inte bra, sen ligger han inte bra till i assist ligan..men hela barca gör ju knappt mål längre så det är inte så konstigt..(ja jag är bitter)
Barcelona barca kid
2010-03-10 18:11
Dom som säger att det bara finns två lag i laliga. Man U van 11 gånger pl av 17, Arsenal 3, Chelsea 2 och Blackburn 1. Och Inter van 4 gånger i rad och är på väg mot sin femte.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-10 18:09
Ämne: Tycker ni inte att S....
Jag tycker att de tre starkaste ligorna ser ungefär likadant ut i toppen varje år. I Spanien är det vi och Madrid som är längst upp, men i England brukar det också handla om två lag; Chelsea och United. Innan Moggigate handlade Serie A om två lag; Juventus och Milan och efter den skandalen har Inter haft monopol på Scudetton utan någon som helst hot från de övriga lagen.
Canaletes
2010-03-10 18:03
BarcaZingo

Kolla La Ligas, Serie A och PL sista 10 åren...

PL: 3 lag
Serie A: 4
La Liga: 4 lag
Barcelona VizzlA^^
2010-03-10 17:59
OOH vad jag hoppas att Real åker ut med minsta marginal, 2-1, mål av Granero minut 16, sen Golazo Raul minut 84, y goal lisandro lopez min 94.
Barcelona BarcaZingo
2010-03-10 17:58
Tycker ni inte att Spanska ligan börjar bli lite tråkig, Real vinner,sen Barca sen real sen barca igen. Det finns inga utmanare, men i Italien o England brukar det stå mellan 3-4 lag.
Barcelona BarcaZingo
2010-03-10 17:56
jag hejar inte ens på roma,undra bara.
Canaletes
2010-03-10 17:54
Asså va äre för frågor ni ställer? :S

Såklart vi kan vinna ligan och man förlorar el clásico. och Roma? gå till Romaforumet..

EDIT:
BarcaZingo
Antar du gillar dem för att det går bra för dem.

"Jag hejar på alla lag! (Dom som spelar bäst för tillfället)"

omg...
Barcelona Mrfaariis
2010-03-10 17:48
Tror inte det vem skulle dom förlora i mot isåfall. Vi har sevilla och villareal kvar på bortaplan tänk på det också:(
Barcelona BarcaZingo
2010-03-10 17:46
Ja såklart Real kan ju också förlora matcher efter medans barce vinner..
Barcelona BarcaZingo
2010-03-10 17:45
Nån här som gillar AS Roma!?
Barcelona Mrfaariis
2010-03-10 17:44
En fråga bara om Barca förlorar el clasico har dom chans o vinna ligan ändå ??
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-10 17:43
Ämne: Grabbar det där var ....
Wish I hadn't to, men kommer en Madridista och försöker "provocera" eller något liknande så är det klart att man reagerar och kontrar, som alla culés och madridisas alltid gjort..
Barcelona Der Afro
2010-03-10 17:33
Ämne: Grabbar det där var ....Skriv inte "man". Skriv "Jag". För jag och säkert många med mig tänker på vilken tröja han har. Han brukade t.o.m festa med sina vänner när Real Madrid förlorade som ung, han avskydde Real på den tiden. Vem kan klandra honom för det?
Barcelona BarcaZingo
2010-03-10 17:32
Iniesta är lika överskattad som bendtner, sälj han till Real om han vill spela där.
Real Madrid Raúl Kaka´
2010-03-10 17:27
Grabbar det där var 2 årtionden sedan. Och du Gonzalez_Barca, den känns, men på ett bra sätt. När man ser Raúl som liten tänker man inte på tröjan som han bar, utan på vilken stjärna han skulle komma att bli. Innan jag såg vad du skrivit hade jag tryckt på länken, och jag såg bilden som fin. Sen läste man dessvärre inlägget...
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-03-10 16:51
Ämne: Studeny

Tror den....
....Van Der Vaart som ville flytta till Bacelona 2005. Det var en kille som skicka den intervjun med Vaart alltså här i forumet för några månader sen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-03-10 16:42
Studeny

Tror den här känns lite mer.. Eran legend i stadsrivalens tröja..
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-10 16:40
Ämne: Iniesta säger som 12....
Iniesta i en TV-intervju berättar sanningen hur det stod till och vilket lag som står närmast hans hjärta idag.

1:58 säger han de magiska orden.

Hejdå!
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-03-10 16:40
//till Zidane5 i puertan

Jag skriver det jag tycker och tänker, jag är bara en person, tror inte att alla barca fansen har till 99,9% get upp hoppet om ligan, jag har inte heller gjort det men om jag fick välja så skulle jag prioritera vägen till CL finalen på bernabeu än liga titeln.

sen verkar du tro att ni kommer att bli världens bästa lag om ni tar dubbeln!
vi kan börja diskutera den saken när real vinner åtminstone sin första trippel, och d är tidigast nästa säsong.

Maränger, glöm titeln som världen bästa lag, håll er till History Channel istället!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-10 16:39
Studeny

Du måste förstå historien bakom det hela. Iniesta spelar som pojke med sitt lag Albacete, han möter Barcelonas ungdomslag och får storstryk i en match. Iniesta som blir förbannad över den dåliga matchen säger att han nu är Madridsupporter.

Boys will be boys...
Barcelona westinho
2010-03-10 16:38
Studeny

FAN! Där fick vi det bekräftat. Bara att gratulera! :(
Real Madrid Studeny
2010-03-10 16:35
Iniesta säger som 12 åring vilket som är världens bästa lag. Bara lyssna och njut.

04:20 hör ni det magiska !!

i Hala Madrid !
2010-03-10 16:23
Ämne: Ämne: Älskar ....
Trots en säsong i Barcelona så fick han mer känslor än vad den dära Luis Figo.
Barcelona nemo
2010-03-10 16:21
Tjena grabbar!

Det är så att jag och fyra vänner åker ner till Barcelona imorgon för att se matchen mot Valencia och undrar om det kommer finnas biljetter att köpa där nere? Det är slutsålt sedan länge tillbaka men det lär väl ändå finnas ganska mycket biljetter kvar?

Är det någon som vet när biljettluckorna öppnar och om de öppnar flera dagar innan?
Barcelona Rambla~
2010-03-10 16:20
Ämne: Älskar Van Bommel. V....
För att han fick för lite speltid. Rijkaard kunde inte garantera honom en plats i startelvan. Annars trivdes van Bommel utmärkt, åtminstone enligt honom själv.
2010-03-10 16:03
Älskar Van Bommel. Varför lämnade han Barcelona efter en säsong ?

Han påminner mycket om Puyol (alltså Hjärta) ett stort hjärta för klubben. Ni minns 2007 va han gjorde med Real publiken på Bernabeu, då spela han med den nuvarande klubben Bayern.

Visca Van Bommel!
Annons: