/spanien/barcelona/forum/17119.aspx/spanien/barcelona/forum/17119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2010-03-13 23:02
ElTriplete

Njaa, jag har tänkt mer på en diamant uppställning, med två yttrar och två anfallare, ungefär så,

---------Yaya---------
-Messi----------Iniesta-
--------Xavi----------
---Ibra-------Henry----

Xavi som släpande, Ibra target, och Titi som en löpande striker. Messi & Iniesta på kanterna och Yaya som städare. Världens bästa uppstälning OM nu Pep vill använda en annan uppställning för att få maximalt av Ibra kvalitéer..
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-13 23:01
Barcadinho/

För det första så håller jag med dig om det du skrev om Rosell, Guardiola och sportchefrollen.

För det andra vet jag inte ens om Pep vill ha en så pass stor arbetssyssla. Att han vill ha 100% frihet att formera laget och arbeta hur han än vill kan jag absolut tänka mig. Däremot har man fått läsa både att han vill ha en managerliknanderoll med all ansvar som det innebär, men man har också fått läsa att han INTE vill ha en sådan bördan på sina axlar och att han hellre vill ha en sportchef vid sin sida.

För oss är det naturligtvis omöjligt att veta hur Pep vill ha det, men han lär säkert ta upp det med Rosell, ifall denne vinner valet. Jag är också rädd att Guardiola kanske blir alltför bränd med en managerroll. Vi har redan sett under dessa två åren hur pass mycket tid och energi som han tillägnar åt klubben och att han, på grund av detta, idag har mindre hår än vad han hade när Laporta presenterade honom som lagets nye tränare. Det har uppenbarligen slitet på honom.
Barcelona ElTriplete
2010-03-13 22:58
Vad skulle ni tycka om en eventuell 4-3-1-2 formation för Barcelona?

------------Valdes
Alves----Puyol----Pique----Maxwell
Xavi----------Toure---------Iniesta
--------------Ibrahimovic
-----Messi--------------------Pedro/Henry

Ibra får agera släpande anfallare bakom dessa två herrar. Vad tycker ni om det?
Barcelona el Maestro!
2010-03-13 22:47
Ämne: Rosell har deklarera....Du verkar utgå från att det är Rosell som kommer att bli vald. Det är långt från säkert att det kommer att bli han som ska ta över. Det finns andra kanidater som står till buds. Själv hoppas jag verkligen inte på Rosell utan någon av de andra kanidaterna.
Barcelona el Maestro!
2010-03-13 22:41
Jag skulle tippa på att det blir följande lag som tar sig vidare i kvartsfinal i Europas finaste fotbollsturnering, Champions League:

Bordeaux, Lyon(Frankrike)
Man United, Arsenal(England)
Barça, Sevilla(Spanien)
Bayern(Tyskland)
Inter(Italien).

Vilket av lagen skulle ni föredra att Barça möter, förutsatt att Barça avancerar vidare till kvartsfinal?
Lyon? Då får vi antagligen höra att Barça har tur som vanligt.
Tänk om Barça möter Inter igen? Skulle inte förvåna mig alls.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-13 22:39
Rosell har deklarerat flera gånger att han tänker skrota sportchefen. Guardiola kommer att sköta den här saken med. Ingen ersättare till Txiki alltså om Rosell vinner.

el Flaco – jag vet att du känner till det som står ovan.
Men ärligt talat så tycker jag att det är ett dåligt beslut och jag hoppas att de två (Pep o Rosell) kommer att ändra på sin uppfattning när det är dags att köra.

Först verkar det som om Pep inte har tilltäckligt bra känsla för värvningar. Många dåliga exempel på kort tid. Det kan vara ett samarbete mellan en sportchef och Pep, tycker jag. Diskutera olika förslag på egenskaper hos en spelare som sportchefen kan försöka hitta.

Ett annat problem är förhandlingar. Det tar enormt mycket tid att förhandla med befintliga spelare och med olika aktörer i olika länder som rekommenderar olika spelare. Txiki har gjort mycket jobb på hemmaplan med de nuvarandes spelares kontrakt. Och han har varit i Brasilien och Argentina och rest hit och dit. Man kan inte bara vänta till sommaren när Pep har en tid för att åka. Man måste ofta förbereda marken. Ska han börja flyga till London hela maj och juni för att snacka med folk i London om Fabregas? Vem ska göra det? Rosell?

Sen pratar man om att man vill ha samma modell som United o Ferguson har. Men det kommer inte funka för Guardiola så som det ser ut idag. Fergie är en huvudtränare och sportchefen samtidigt. Det stämmer.
Men fergie sköter inte träningarna lika som Pep. Han ger instruktioner till sina assistenter och de kör träningarna. Han är inte så ofta på plats. Pep jobbar helt annorlunda på den här punkten. Han vill vara med på varenda liten teknik och frispark övningar.

Det kommer att fungera ok, om Pep kommer att släppa ifrån sig en del av träningspassen till Vilanova och Juan Carlos.

Det finns en risk annars att grabben kommer att bli utbränd. Han kan inte ha kontroll i alla detaljer. Han måste släppa ifrån. Han behöver också sova och ladda upp batterierna.
Sillyseason
2010-03-13 22:32
-- Johanna Fränden -- Största skämtet inom journalistiken. Ta INGENTING av det hon säger på allvar..
Hon har personligen INGEN koll, när de tex. frågar henne varför hon tror det är så. Då får de svaret att "pratet går så".. Och det skulle på något sätt vara solid fakta? CMOOOOON..
Barcelona el julio
2010-03-13 22:16
Ämne: LÄNKTIPS: Väldigt in....
El Triplete

Tack för intressant och bra länk. Beskriver på ett bra sätt dagens problematik och tänkbara lösningar. Det ordnar sig.

mvh

el julio
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-03-13 22:01
Och så är Keite tillbaka också.

En skön spelare som också har de mest konstiga målgesterna som jag har sett.

Välkommen tillbaka Keite!
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-13 21:33
Det har inte diskuterats särskilt mycket om Txikis vara eller icke vara efter presidentvalet.

Hans kontrakt går ut den 30 juni och han har själv antytt att han kan komma att lämna klubben tillsammans med Laporta, men att han kanske kan samtidigt tänka sig förhandla fram ett nytt kontrakt om den nye presidenten är någon från den nuvarande styrelsen.

Det står i praktiken klart att Rosell inte kommer förnya Txikis kontrakt som sportchef ifall han blir vald, men de katalanska medierna har rapporterat att såväl Godall som Ferrer skulle vilja se Begiristain fortsätta på sin post.

Och nu skriver SPORT att Txiki har rekommenderat den forne Barçamålvakten Andoni Zubizarreta som ny sportchef under sina samtal med styrelsens vicepresidenter. Zubi hade tidigare haft en liknande position för Athletic Bilbao i tre år innan han valde att säga upp sig och bli en expertkommentator på TV.
Barcelona autumn_leaf is a gunner
2010-03-13 21:19
"de ljög och DE vet om det"
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-13 21:14
Gotta love that man! ;)

JB AcMilan
2010-03-13 20:56
Och lycka till mot Valencia, sätt dit dom nu så Atletico kan dra ifrån med några poäng ;)
JB AcMilan
2010-03-13 20:53
OH, Barca har öppet forum, vad härligt!

Vill bara höra era åsikter om Reals i CL match, var det något positivt eller negativt att de åkte ur CL? Skönt att se värsta fienderna åka ur men samtidigt svettigt att Real nu bara har ligan och inget annat att fokusera på, har jag rätt?
Barcelona Barcadinho.
2010-03-13 20:49
Kom ihåg att Henry hade svårt att smälta in i Barcelona första säsongen, eftersom han längtade efter sin dotter som bor i London.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-13 20:47
Det är en annan sak att smälta in socialt i en grupp när man har två små barn som Ibra har.

Som en småbarn pappa med ett krävande jobb så har man ofta inte alls så stort behov av att umgås med människor utanför familjen och efter jobbet.
Det har hänt mig samma sak. Barnen tog väldigt mycket av tiden, känslor och de sociala behoven när de var små. Vem orkade med.

Det är också en till anledning till varför Ibra har tackat nej till landslaget. Han prioriterar familjen just nu och jag förstår honom på ett sätt. Jag kommer ihåg vad Henke Larsson sa på en intervju innan han har lagt av. Han berättade att han missade enormt mycket av hans barns utveckling pga fotbollen och alla resor. Henke bestämde sig att flytta till Helsingborg, då det var dags för barnen att börja skolan.

Det är också svårare att ha kemi med andra som inte har barn, särskilt när barnen är små. Jag kommer ihåg själv när barnen var små. Det gick knappt att umgås med gamla kompisar som inte hade barn. Deras sätt att se på saker och ting kändes då orelevant och ointressant för mig och också tvärtom. De tyckte nog att det inte var lika kul längre.
Ibra och Messi eller Iniesta har knappt något gemensamt utanför fotbollen (jobbet) just nu.

Men det kan förstås finnas också andra faktorer, då Ibra är en karismatisk karaktär.
Det tar tid att smälta in.

Sen bör han ha en ganska bra relation till Maxwell. De två var kompisar i Inter.

Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-03-13 20:39
Tjena Culés!

Jag ska åka till Barcelona snart och jag undrar om ni har någon hemsida(t.ex SAS) som ger billiga biljetter till Barcelona(staden).

Tacksam för svar!
Barcelona ElTriplete
2010-03-13 20:28
LÄNKTIPS: Väldigt intressant artikel om varför Zlatan och Barcelona inte spelat så bra på sistone, i synnerhet Zlatan.
Värt att läsa grabbar!
Barcelona Pep.G
2010-03-13 20:26
NoGo™

Haha hon ser jävligt hög ut iallafall..:P
Barcelona el Maestro!
2010-03-13 20:07
Ämne: Det är synd att Pep ....Jag tror inte att Messi vill spela centralt.
Det är bara ett taktiskt drag som Pep kan utnyttja i vissa matcher. Du kommer ihåg el Clasico i Barnebeu och finalen i Rom. Det har också hänt att Messi spelar som släpande anfallare bakom Ibra. I de Matcherna gick det ju alldeles utmärkt. Andra tränare förbereder sig för att Messi ska spela på högerkanten men sen blir det svårhanterligt för dem när Pep väljer att låta Messi spela i annan position. Centralt eller som släppande forward.
Det är således en taktik som går hem i vissa matcher. Jag tycker at det är bra att Pep har den möjligheten.

På söndag tror jag att Henry spelar centralt och Iniesta på vänsterkanten. Pedro kommer in sedan i andra halvleken och då kan Iniesta flytta ner till mittfältet.
Barcelona NoGo™
2010-03-13 20:01
Haha självklart så glömmer man länken, nu finns den i länktips :),

Så vad tror ni finns det nått i det hon säger? Eller är det bara massa trams? Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tro just nu faktiskt.
Barcelona L.A.M. Nr 10 - A.I.L Nr 8 - X.H Nr 6
2010-03-13 19:59
H.Alavi

Det hände mig också för några veckor sen. När jag skulle skriva inlägg så tryckte jag på skicka och så stod det att jag var spärrad. Eftersom jag bor på två ställen så kunde dock jag använda datorn hos min pappa.

Jag tog konatakt med Barca-redaktionen men jag stod heller inte på spärrlistan. Jag förstod ingenting för jag kunde inte komma ihåg att jag gjort något dumt.

Sen reste jag bort och åkte skidor och sen när jag kom tillbaka kunde jag skriva även på mammas dator. Riktigt skumt.
Barcelona Pep - El Míster
Ämne: Det är synd att Pep ....Även om jag gärna hade sett Messi lite fler gånger utmana osv från vänsterkanten så kan man ju inte säga emot att Messi många gånger gör det mycket bra i från den centrala positionen allt som oftast. Kan räkna upp hur många assist och mål som helst centralt i straffområdet eller utanför. Dessutom skapar han många frisparkar och trubbel med sin förmåga att utmana och att hitta luckan mellan försvar och mittfält(tänk ManUtd). Han får mycket mer variation i mitten även om jag som sagt vill se lite mer av den "gamle" Messi när han gör sin grejj på kanten.

Så jag håller inte med riktigt :)
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
Morgondagens elva bör nog gå sådär

D.alves Puyol Pique Maxvell

Xavi Toure Iniesta

Messi Henry Pedro

Bör nog bli toure imorgon ser bara busquets som klantig oo det enda han bidrar med just nu är bra passningspel inget mer vi måste få toure i form ffs PEP bör inse detta och iniesta xavi bredvid känns spikat hellre sen pedro som verkar jävligt vass o henry som jag tror kmr imponera imorgon oo messi tror min bror kmr näta 2 ggr imorgon i think !
Barcelona NoGo™
2010-03-13 19:58
Den vise

Ja jag såg det, var Johanna Fränden som snackade om att det inte var samma goda stämning i laget osv Hon tyckte inte spelarna stod upp för Zlatan lr protesterade mot utvisningen mot Almeria.

Hon nämnde också att det går lite snack där nere om att inte Zlatan är integrerad i det kamrat gäng som Barca är men att det också kan vara svårt eftersom de är uppfostrade tillsammans i La Masia och har spelat ihop länge. Hon nämner också att Zlatan dyker ofta upp ensam till träning och när dom reser så är han oftast själv osv, en lone wolf tydligen.

Hon pratar också om att i Sverige så uppfattade folk middagen som Pep hade med Zlatan som något "positivt" men den var ju för att det inte har gått bra för han och Pep ville prata ut om hur han trivdes i laget osv, och för att det kanske finns problem som kan behövas redas ut.

"Zlatan uppträder som en större stjärna en han igentligen är i Barcelona och det märker de andra spelarna av"

Tillslut så nämner hon att det är en känsla som man får här nere och det går lite snack om just Zlatan och övriga truppen.

Sen så Snackar Niva om det lite om det också. Blev kanske lite långt inlägg men det var en sammanfattning av det hela. Om ni vill se avsnittet själva så kolla **länktips**
Barcelona Hetfield
2010-03-13 19:57
Canaletes

Han är slående lik Marlon Wayans (skådespelaren)
Canaletes
2010-03-13 19:48
Skön bild på Henry som yngre eller??

haha fattas bara jointen
elbraco
2010-03-13 19:47
Ämne: Bara för att man dom....Ja men enligt mig är det knappast kul om Barca fortsätter värva stora stjärnor... det är mycket mer prestige i att kunna spela bra med mindre kända spelare. Dessutom så trodde man ju även att Ibra garanterat kunde prestera men det går ju som det går...
edit: Säger som alla andra, vi är väl inte Real Madrid heller ;)
Barcelona Hetfield
2010-03-13 19:45
Det är synd att Pep väljer att spela Iniesta som ytter (snacka om slöseri på resurs) och Busquets som mittfältare hela tiden

Har inte Pep lärt sig att det blir dåligt spel när både Busquets och Toure spelar? Jag gillar Busquets, men det är inte fel att rotera ibland, i mina ögon så är Busquets en bra truppspelare, når inte upp till Yaya än

Och sist men inte minst, låt Henry få spela centralt, jag vill aldrig mer se Messi spela centralt , det har bara funkat en gång (mot Man U), nu vet jag inte om det är Messi som väljer att spela centralt eftersom att han vill ha mycket boll, eller om han har fått direktiv från Pep, men låt bli, det är så onödigt och korkat

Jag antar väl att Pep väljer det säkra före det osäkra imorgon, han kommer nog att satsa på Toure och Busquets imorgon

Frågan är om det inte är bättre att spela med Puyol som vänsterback imorgon, och Pique-Milito som mittbackspar, då vore bäst i mina ögon då Valencia har otroligt bra kantspelare, då är det stabilare så

Nåja, många frågor som behöver svar, vinner vi imorgon så kommer det att skaka Real, de tror/hoppas givetvis på att vi kommer att kryss/förlora, vi får slå sönder deras hopp
elbraco
2010-03-13 19:43
Ämne: Gubbar vad det någon....
Den handlade om Ibra's plats i Barca och att det är så att han inte har en lika stor roll i omklädningsrummet i Barca som han hade i Inter... att han går för sig själv på träningarna och resor o.s.v. Bl.a. även att ingen backade upp han och klagade etc när han fick rött kort förra matchen.
Hela grejen kändes lite överdriven men någon poäng fanns det nog...
Annons: