/spanien/barcelona/forum/170.aspx/spanien/barcelona/forum/170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2017-08-19 12:40
Problemet är att det räcker inte bara med Coutinho. Jag trodde seriöst Iniesta hade 1-2 år kvar på den högstanivån. Visst vad är han nu 32-33 år gammal? Men han är bara 1 år äldre än Modric tex. Iniestas dåliga form oroar mig. Vi behövde en ersättare till Neymar, men nu behöver vi även för Iniestas och Xavis positioner. Har vi pengar för att kunna värva Seri-Dembele-Coutinho? Med dom tre i laget så har vi en trupp som är bäst enligt mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymars
2017-08-19 12:34
Barcelona are probably going to place a new bid for Coutinho next week. The player will continue to pressure the board to leave. [mirror]

Despite Liverpool rejecting Barça's 3rd offer for Coutinho, club won't give up on him until 31 August, the day transfer market closes. [md]
Barcelona S.Eto'o
2017-08-19 12:31
Då var min resa i Madrid över för min del. Bortsett från det jag fick bevittna i bernabeu var resan underbar. Spanjorerna är verkligen underbara, vädret och maten var på topp likaså. Mindre än två veckor kvar på transfer fönstret och vi har inte värvat en enda världsklass värvningar utan en soon to be 30 paulinho, den eviga talangen Deulofeu och en högerback som har potential.... vi alla som minns förra säsongen och speciellt vintern/våren vet att denna trupp behövde flera världsklass spelare. Förlåt men det känns som majoriteten här inne har för låga krav på truppen. Folk är nöjda med att ha Paco som Suarez ersättare pga han spelade lite bättre i slutet av säsongen (fortfarande medelmåttig prestationer) än han gjorde i början av säsongen. Folk vill ge andre gomes en andra chans trots att han inte har gjort någon glad under hela säsongen. Blev petad i Portugals EM slutspel och var uttagen i la ligas flopp elva med Valencia säsongen innan han köptes. Denis Suarez som var bänk i Sevilla och en truppspelare i villareal hypas härinne och folk vill se honom starta. Digne som var bänk i Roma köps för stora summor trots att vi hade Grimaldo som nu är start i benfica. Aleix Vidal som inte gör någon glad vill folk se starta för att han några fina inlägg mot botten klubbar. Förlåt men jag blev förbannad när jag såg hur Real Madrids bänk spelare hade show mot vårt a lags spelare. Kovacic var man of the match i mina ögon, hur han ur en defensiv position fullständigt körde över Rakitic och busquets var sjukt. Seriöst när var det sist en av våra bänk spelare gjorde en liknande prestation? Jag kan inte minnas. Det är dags att kasta alla medelmåttor i truppen och ersätta med klass spelare annars kommer vi se Real Madrid rycka ifrån oss ännu mer. Spelare som måste bort inom 2 säsongen såvida de inte presterar på en väldigt hög nivå. Deulofeu (2018/2019 Digne (2018) Paco (2018 Andre gomes (2018) Denis Suarez (2019) Vidal (2018) Ter stegen (2019) Spelare som måste lämna pga för hög ålder Mascherano (2018) Luis Suarez (Max 2019) Rakitic (2018) Arda (Asap) Vermaelen (Asap) Vi har verkligen inte råd att ha sånna medelmåttor i vår trupp, de kostar oss titlar. Vi har ingen spelare att ta in från bänken, det är katastrofalt. Nu vill jag inte hylla Real men snälla ta en titt på deras trupp. Casemiro/llorente, Modric/kova, kroos/ Isco/ ceballos. Alla dessa spelare är klasser bättre än våra bänk spelare. Vågar till och med påstå att förutom busquets position skulle alla dessa Real mittfältare ha chans att starta i vår elva. Vi har ingen från bänken som kan göra ett jack shit. Bartomeu och ledningen har kört ner klubben och förvandlat oss till ett mitten klubb med korpen spelare. Sorry för det röriga texten, vakna precis med ilska i ända upp till öronen.
Barcelona Cule4life
2017-08-19 12:19
@Cúles:

Gött !! Grejjen med Dembele också är svår. Killen är en pojke som typ måste räddas från Dortmund. Han kmr bli lynchad ifall han blir kvar. Problemet är BVBs prislapp, den är i princip omöjlig. Dembele är en grym investering för framtiden. Orädd kille med storslagen talang som kan dribbla,assistera och göra mål. Snabb som han också.

Coutinho klarar sig ifall han blir kvar i Liverpool. Han hoppar in dribblar av 2 och sätter den i krysset så är allt glömt och Liverpool fansen kmr sjunga hans namn.

Jag hade gått med på 200 för Dembele +Coutinho och 40 för Seri. Då har man uppgraderat fint.
Barcelona Cúles
2017-08-19 12:18
Har inte Seri en utköpsklausul på typ 400 miljoner?

Få det överstökat!
Barcelona the cameroonians
2017-08-19 12:11
Enligt MD och Miguel Rico har Barça åter aktiverat intresset för Seri. Det är väl så dags nu. Det verkar också som att man gett upp Coutinho men ff hoppas på Dembélé.
Barcelona Cúles
2017-08-19 12:11
Update: FC Barcelona are close to signing Seri & are pushing all out for him, €35m offer. Negotiations intesified [MD] #FCBlive

Varför ska man tro på detta ens? Sviken gång på gång.
Barcelona Ribohn Fan
2017-08-19 12:00
Jag tänkte bara hjälpa dig. Om du får kräksjuka av att titta på Barca. Så är det nog bäst för dig att inte titta och kanske då din idol Neymar kunde hjälpa dig! För min del har jag inte missat en Barca match sedan man börjat TV sända La Liga och det kommer jag göra även i motgångar.
Barcelona Kröjjff
2017-08-19 11:54
@Bollinnehavet:
Ytterligare ett exempel som tål att framhållas. I all synnerhet som det rör sig om en moderator. Argumentationen är inte att definiera som "klass". Tror jag Bollinnehavet är ett ljusblått troll? Inte på långa vägar. Hur vet jag då det? Jo för att jag själv tyvärr känner ungefär likadant och är en av dem som gav tummen upp. Följa City med Messi i laget framför Neymar i PSG? Det är väl närmast självklart. Alla da´r i veckan.
Barcelona Ribohn Fan
2017-08-19 11:45
Förlåt mig! Bara ett dåligt inlägg på ditt högklassiga ironi inlägg om den dåliga klassen på inlägg här inne.
Barcelona DM1982
2017-08-19 11:44
[QUOTE=Kröjjff]Är detta exempelvis ett inlägg som verkligen uppfyller forumets regler på "klass"? [/QUOTE] Ta det där i PM till en moderator istället för att diskutera det här. Står i regelverket.
Barcelona Soko
2017-08-19 11:42
Hade Paulinho kommit för några år sedan när vi hade Xavi Busquets och Iniesta på mittfältet och som var bästa i världen på sina positioner så hade jag också höjt på ögonbrynen.  Men idag när vi har ett av La ligans sämsta mittfält med en gäng pojkar som hoppar runt utan adress och en Busquets lika långsam och envis som en åsna så är Paulinho mycket välkommen.  Jag kan  bara inte se att han ska misslyckas och göra jobbet sämre än vad de andra gör

Barcelona LennyRomario
2017-08-19 11:41
@Soko:
Du har alltså inte orkat bemöda dig med att läsa länkar som postats 100-tals gånger? Men ändå ska du ha en åsikt? För hade du läst så hade du inte skrivit som du gör. Eftersom tröjorna säljs är det ganska självklart att nån tjänar pengar, men det är INTE PSG. Standard är att Adidas-Nike tar minst 85% av pengarna. Ibland får bara klubben licenspengar osv osv osv. Och det är ju inte precis så att varje tröja Neymar säljer är en helt ny kund. En STOR andel av de som köpte Neymars tröja gjorde det istället för att köpa Cavanis/Verrattis/Whatevers tröja. Du kan ju skumma igenom de här tre länkarna, så behöver vi inte återkomma i ämnet. https://www.theguardian.com/football/the-set-pieces-blog/2016/aug/24/transfer-window-market-myths http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3920890/The-great-shirt-selling-myth-Paul-Pogba-NOT-pay-enormous-transfer-fee.html http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/neymar-transfer-psg-barcelona-latest-shirt-sales-world-record-198m-a7874731.html
Barcelona Kröjjff
2017-08-19 11:38
@Ribohn Fan:

Är detta exempelvis ett inlägg som verkligen uppfyller forumets regler på "klass"?
Barcelona DM1982
2017-08-19 11:35
@Iniestas vänsterfot:

Fake news. Kolla länktips.
Barcelona Barca Barca
2017-08-19 11:30
Gabriel Jag undrar, är medlemmarna nere i Barcelona, alltså socios, helt handlingsförlamade likt vår superstar Andre Gomes, eller är alla dom Real Madrid fans och är super nöjda med hur allting ser ut med klubben? Nu menar jag allvar, men det verkar som att vi kommer stå där med endast Paulinho som nyförvärd. Personligen hoppas jag på det, sen hoppas jag att Messi inte förnyar sitt kontrakt så socios vaknar till liv, om dom ens gör det, för so jag beskrev, så är dom handlingsförlamade som vår och allas käre, Andre Lord Gomes.
Barcelona Dreamteam09
2017-08-19 11:29
Inte för att försvara dagens korkade patetiska ledning men jag hoppas verkligen Paulinho motbevisar er alla här som dankar ner på honom. Hans icke barca stil kan vara det vi behöver just nu i mörka tider. Har någon känsla av att han kommer faktiskt överraska oss alla.
Barcelona Kröjjff
2017-08-19 11:25
Mitt senaste inlägg var precis vad det såg ut som, en spontan spya. Det innehöll lika lite klass, som det troll vilket förutspåddes en spärr. Och handen på hjärtat har väl mängder av inlägg hållit väl så låg klass över tid härinne, utan att för den skull hotas med dylikt. Till och med moderatorer har ju stundtals givit uttryck för en frustration över de s k sakernas tillstånd, i ordalag som med råge överträffar det utpekade trollets skadeglada provokation. Spärr är befogad. Men inte utifrån "skribentens" brist på "klass". Utan för att det rör sig om ett tvättäkta troll. Ty i annat fall kan vi stänga forumet en gång för alla. Klass är bl a att kalla saker vid dess rätta namn.
Barcelona Ribohn Fan
2017-08-19 11:22
Det enklaste receptet om ni får kräksjukan av att titta på Barca.
Är att undvika titta, rekommendation är att inta en titt en gång i veckan på Neymar i PSG.
Barcelona Gabriel
2017-08-19 11:15
Det verkar som att vi alltså erbjöd ett riktigt jävla bluff bud till Liverpool för Coutinho. Till de som inte fattat ännu, så här ligger det alltså till. För det första så låg inte budet på €125M som spansk/katalansk media försöker få det att verka som, utan snarare låg det på £80M (ca €87,5M). Den resterande summan var enbart bonusar som skulle betalas ut om en rad olika mål uppfylldes. - Coutinho skulle vinna Balon D'Or. - Coutinho skulle vinna flera titlar under en och samma säsong. - Coutinho skulle vinna flera (inte en) Champions League titlar. - Coutinho skulle vinna flera titlar under en och samma säsong plus vinna Balon D'or under den säsongen säsong. Så såg bonusarna ut. Utöver det, så skulle den fasta summan på €87,5M betalas ut över 5 hela säsonger. Det innebär att Liverpool endast hade fått €17,5M för Coutinho den här sommaren tills hela beloppet betalats av. Alltså, det är inget annat än ett jävla skämt. Det här gör att jag blir övertygad om att man inte är seriösa med Coutinho utan enbart försöker lura fansen. Sen använder man katalansk media till att säga "vi försökte och gjorde allt i våran makt men de tackade nej till €125M". De ljuger så jävla mycket och ett sådant erbjudande för Coutinho är allvarligt talat pinsamt och bidrar endast till att göra Liverpool arga och förstöra relationerna med dem. Dessa personer måste allvarligt talat vara mullvader som är på någon secret mission att förstöra så mycket de kan så länge de bara kan. Det finns inte en chans i världen att man trodde att Liverpool skulle acceptera det, sen ljuger man om summan till fansen. Ljuger som de alltid gör. Jag tycker mest synd om Coutinho och Dembélé som gått på strike och lämnat in en transfer begäran. Att göra det för våran ledning är som att begå karriärs självmord. Hoppas att alla andra spelare är smartare när de kontaktas av våran ledning. Ut med skräpet, helst igår.
Barcelona Cule4life
2017-08-19 11:12
Real nobbar Juves sanslösa bud på 750 milj för Kovacic.
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-08-19 11:08
Sorry om detta redan varit uppe, men Aftonbladet uppger att Paulinho har sålt noll tröjor...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Gda8q/barcelonas-nyforvarv-har-salt-noll-trojor
Barcelona ElRaval
2017-08-19 11:04
[QUOTE=Corazon]Hur mycket jag än vill ha Coutinho seriöst 150 mille va e grejen. Kommer man köpa spelare för 3 miljarder i framtiden eller. Vad kan vi sälja Coutinho för sen när hans tid kommer. [/QUOTE] Well, vi får ju skylla oss själva. Vi hade chanser att köpa spelare som Isco och Modric men gjorde inte det. Då blir det så här. I samma veva borde vi köpa en stortalang i samtliga 3 lagdelar, så vi slipper betala överpris.
Barcelona Corazon
2017-08-19 11:00
Hur mycket jag än vill ha Coutinho seriöst 150 mille va e grejen. Kommer man köpa spelare för 3 miljarder i framtiden eller. Vad kan vi sälja Coutinho för sen när hans tid kommer.
Barcelona Cúles
2017-08-19 10:53
Kosta vad det kostar, in med dem! Dem är framtiden!

Coutinho måste ersätta en avdankad Iniesta, och det fort.
Barcelona DM1982
2017-08-19 10:52
@ AriSantin Om du kom in och argumenterade med klass så hade det varit ok, nu kan du nog räkna med en spärr.
Barcelona Kröjjff
2017-08-19 10:52
Viasat får se sig om efter andra kunder den här säsongen. Jag föreställer mig att följa FCB framöver kommer vara att som att se sin livskamrat och älskade, sälja sig i en högbudgeterad men i sak osmakligt billig porrproduktion, som får det att vända sig i magen mer än något annat. Det behövs inte några fingrar i halsen för att få igång kräkreflexen. Och jag tänker banne mig inte betala som någon perverterad torsk. "Gladporr" finns det gott om på youtube. Med "Pep" Guardiola som mästerlig regissör och akrobatiska trianglar så det står härliga till. I sökrutan står Tiki-taka.
Barcelona AriSantin
2017-08-19 10:49
Spärr/mod
Barcelona Davids3
2017-08-19 10:40
Känns nästan som Dortmund och Liverpool har telefonsamtal med varandra varje dag där de pratar taktik och skrattar åt oss..
Barcelona DM1982
2017-08-19 10:33
För övrigt, om detta stämmer... Coutinho is being priced at €150m by Liverpool and Dortmund are asking pretty much the same for Ousmane Dembele. [@DuncanCastles] Alla klubbar vet att Barça är desperata efter bra spelare så de kan sätta sjuka priser. Sedan så undrar jag om vi inte också har tappat Messi? När han ser hur klubben sköts som en div.6 klubb så har han nog ruttnat. Skulle han gå så skulle jag förstå honom till 100 % och då hoppas jag det blir Man C.
Annons: