/spanien/barcelona/forum/16897.aspx/spanien/barcelona/forum/16897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-04-01 14:57
addeh

Alves är avstängd. Annars ser det helt ok ut. Dock föredrar jag: Messi-Zlatan-Bojan/Pedro/Henry. Messi blev ju vilad alledes nyss ju.
Barcelona westinho
2010-04-01 14:53
Om jag minns rätt så raderar Puyols röda kort inte ut hans gula. Vilket betyder att om vi nu går vidare och Puyol för gult kort mot Inter/CSKA, så kommer han att vara avstängd i nästa CL match.

Vilken katastrof-avslutning det blev för oss. 2 mål i baken och våra två bästa mittbackar avstängda.
Atlético addeh
2010-04-01 14:44
Hoppas Pep formaterar laget på lördag såhär:

Alves - Piqué - Milito - Abidal
Xavi - Busquets - Keita
Pedro - Ibrahimovic - Jeffren

Och att han gärna sätter in Touré eller Márquez i andra, beroende på vem han ska spela i returen mot Arsenal.

Visca el Barca!
Barcelona Frodo
2010-04-01 14:43
Som flera andra här inne vill jag heller inte ha tillbaka Fabregas. Jag grundar inte detta på gårdagens match utan jag har alltid sagt det. Han är en duktig spelare helt klart men som man ser tydligt varje gång han befinner sig på samma plan som Xavi och Iniesta så är hans bolltouch flera nivåer under deras. Jag tycker att vi ska satsa på dos Santos och Thiago men tyvärr tror jag om Rosell blir vald så kommer han att satsa på att värva Cesc.
Barcelona C.Andrés
2010-04-01 14:31
Sparar hellre Iniesta under både helgens och returen på Camp nou för att inte riskera något inför el clasico.
Barcelona HugoBoss
2010-04-01 14:17
Ämne: På lördag vill jag s....
Att Iniesta kan spela lördagens match är väldigt minimal. Tror knappast Pep kommer att chansa med Iniesta från start mot Bilbao. Jag tror Bojan får chansen på lördag.
Barcelona Hetfield
2010-04-01 14:17
Vad sägs om att köra med Chyg mot Atl.Bilbao? Låt Chyg få stångas med Llorente i 90 minuter

Snacka om tight schema för grabbarna, ligan och CL i samma vecka
Barcelonistas
2010-04-01 14:16
Messidinho_10

Iniesta me xavi på mitten blir bara så mycket bättre!

Pedro Zlatan Messi

Iniesta Busi/yaya Xavi

Abidal Marques Milito Alves

eller så kör man me yaya istället för marquez, då marquez 9/10 köper korv på läktarn när de är kvicka spelare som han möter eller fysiska som lorente.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-01 14:11
På lördag vill jag se Milito och Marques går för mot Bilbao från start, gör dem bra ifrån sig så finns det inga tvivel inför returen.

Arsenal tisdag

Iniesta Zlatan Messi

Yaya Busi Xavi

Abidal Marques Milito Alves

Så tycker jag Pep borde satsa han på tisdag mot Arsenal.
Barcelonistas
2010-04-01 14:02
westinho

ja fyfan man är riktigt bitter just nu. vi borde avgjort redan första halvlek mend dom chanser som vi hade.
Barcelona Criff
2010-04-01 13:59
Om Sylvinho kunde ta hand om Uniteds offensiv, klarar nog dagens backlinje i Barca av Arsenals.
Just saying!
Atlético Deion (red)
2010-04-01 13:58
Om Barcelona slår Real Madrid ikväll så går de vidare.

Lycka till
Atlético Deion (red)
2010-04-01 13:55
Barcelonito / Lucho Enrique 21//

Barcelona leder väl med 2-1 i matchserien tror jag, och man spelar bäst av 5.

Men jag hoppas Barcelona vinner och går vidare som representant.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-04-01 13:53
Ämne: Deion (red)

Barca....
Jag hade för mig att det står 2-1 till Regal Barça i antal vunna matcher.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-01 13:50
Deion (red)

Barca vann första mötet. Det här är returen :) Vi vann första mötet med 68-61 om jag minns rätt.

Men spännande blir det. Barca har redan slagit Real i ligan och vunnit finalen mot dom i spanska cupen. Ikväll kan det bli hattrick. :)
Barcelona NoGo™
2010-04-01 13:49
westinho

Känner likadant men tänk på att vi har Xavi, Iniesta?,Messi,Zlatan och Pedro mot deras försvar som inte är så hett så det ska nog gå bra det :)

Angående Yaya i backlinjen så känner jag mig trygg med honom där, han klarade av Drogba och co i semin och Ronaldo och co i finalen så.
Barcelona kallesiete
2010-04-01 13:47

Håller med dig till viss del west. Det var skönt å bevisa att vi verkligen är bättre, men 2-2 var lite surt med tanke på att det stod 0-2, såklart.

Men du behöver inte vara orolig. Visst, det kunde varit avgjort men på Camp Nou kommer vi ösa på precis som vanligt. Förlitar mig främst på Xavi och Messi. Tror Messi kommer vara magisk då han inte var så fantastisk som han kan vara igår.

Lugnt. Tippar 3-1.
Barcelona westinho
2010-04-01 13:44
Trots gårdagens underbara spel känns det som Barcelona åkt ut ur CL, så besviken är jag nu. Jag förstår inte hur det är möjligt att Barcelona inte vinner denna matchen...Är riktigt jävla nere just nu.

Piqué och Puyol borta i returmatchen, vi tvingas använda Márquez. Hoppas nästan Touré får spela istället. På förhand skulle jag vara väldigt nöjd med 2-2, men med facit i hand känns det för jävligt.

Det är inte alls säkert att Barcelona går vidare nu. Tänk på att de har Walcott och Nasri mot vårt försvagade försvar.

Är som sagt jävligt nere nu efter matchen, men ändå riktigt stolt över att Barcelona spelar ut Arsenal på deras hemmaplan och verkligen visar hur mycket bättre man är.
Atlético Deion (red)
2010-04-01 13:43
För er som är intresserade så spelas det en väldigt tung match ikväll inom europeisk basket.

Real Madrid - FC Barcelona blev lottade mot varandra och möts ikväll i första kvartsfinalen i Basketens Champions League kl 19.00

Den som vinner blir spaniens representant i semifinalen.

Matchen visas även på Viasat Sport.
Barcelona ★Barca★
2010-04-01 13:42
Nej tack till Marquez!

Tisdag vill jag se den här backlinjen.

Alves-Milito-Toure-Abidal
Barcelona C.Andrés
2010-04-01 13:40
Frågan är vem eller vilka som agerar mittbackar till returen? Milito + Touré ser jag helst då Marquez tyvär inte verkar hålla måttet längre. Kan ju hoppas på att den gode Rafa bestämmer sig för att glänsa återigen,who knows...
Barcelona Pep the King
2010-04-01 13:37
Då var det klart Arshavin skadad upp till 2-3 veckor. Missar Barca matchen.

Bra för Barca tråkigt för Arsenal:)

Det här ska vi bara ta på hemma plan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-01 13:31
Fabregas enda problem är att han inte presterar nånting mot Chelsea, Man U och igår såg vi att han inte presterar mot Barcelona heller. Möter han en klockren Busquets och en fysisk Keita så är han inte med i matchen.

Busquets bevisade varför han är med i Spaniens landslag igår. Han var helt fenomenal, sköna tekniska nummer, höjde bolltempot, bröt bollar i mitten och levererade en passning på en gång, vann andrabollar och allt man kan önska sig av en mittfältare. Killen spelade i div. 4 för 1,5 år sen. Vilken talang.
Barcelona ★Barca★
2010-04-01 13:31
Du är välkommen:)
Barcelona C.Andrés
2010-04-01 13:27
Ämne: DM1982

Jag föredr....
Instämmer till fullo med Gourcuff. Undrar vilken magi killen skulle kunna bjuda på i ett lag som Barcelona.
Barcelonistas
2010-04-01 13:26
Skott: 2-15
Skott på mål: 0-7
Varningar: 3-0
Offside: 2-4
Hörnor: 0-4
Bollinnehav: 31-69

första halvlek mot arsenal. helt sanslöst att vi inte vann matchen igår. vi borde fan haft me oss 0-4 redan efter första halvlek!
Barcelona NoGo™
2010-04-01 13:20
Puyol-nollkoll

Den spelas på Lördag.

*LÄnktips
Barcelona Hetfield
2010-04-01 13:16
DM1982

Jag föredrar personligen Gourcuff före Fabregas för att han är en bättre spelare, och en mer komplett spelare, men det är en smaksak

Sen att han misslyckades i Milan var bara fail från Ancelotti, han valde spelare som Gattuso, Ambrosini etc. före Gourcuff som blev bänkad match efter match

Jag vill inte heller ha Fabregas i Barcelona, men du kan inte blunda för att han är en makalöst bra spelare, redan i Henry perioden så var han bra. Senaste ryktet är att Inter ska lägga bud på 40 miljoner för Fabregas

Adriano_2

Det är ju lätt att försvara när man har 10 spelare runt/i straffområdet, som dessutom är rena maskiner
Puyol-nollkoll
2010-04-01 13:15
Tjena pojkar och flickor! Här inne på Svenskafans står det att matchen mot Bilbao ska spelas på söndag, är det någon som kan bekräfta om det stämmer?
Adriano_2
2010-04-01 13:11
Namn: Rambla~ Barcelona » Svara inlägg
Sänt: 2010-04-01 12:40 - Ändrat 2010-04-01 12:42
Ämne: Ämne: "D.... (3 inlägg)
Tydligen är det så, eller så är kanske Arsenal bara ett upphottat-Hull? :P

VA???????????????????
Jag är ett stort Barca fan och älskar verkligen mitt Barcelona! Men det du just är upprörande! Matchen som spelades mot Chelsea på Camp Nou var allt annat än utspelning av vårt Kära Barcelona! Matchen mot Chelsea på Nou Camp används som referens dagligen i världens alla hörn för att den demonstrerade försvarspel på högsta nivå! Aldrig någonsin sett ett lag spela så bra försvarsspel som Chelsea gjorde mot Barcelona, helt OTROLIGT! Chelsea slog sönder det katalanska maskineriet totalt! Vi kom ingenstans ALLS! Barca va inte dåliga... inte alls det var Chelsea som lyckades med en enastående prestation, och jag tror inte att NÅGOT lag har försvarat sig bättre under dom senaste 100 ÅREN än vad Chelsea gjorde mot Barcelona den dagen. Herregud.. efter att jag såg den matchen så kunde tom jag erkänna.. Chelsea är BÄST I VÄRLDEN PÅ ATT FÖRSVARA SIG!

Best defence ever... they took out the best team in the world on that day.... Aldrig någonsin sett bättre försvarsspel.. tror inte världen har gjort det heller... !
Annons: