/spanien/barcelona/forum/16886.aspx/spanien/barcelona/forum/16886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Henry#14
2010-03-27 18:02
Blaugrana Es Mi Corazón//

Hört talas om ironi?
Barcelona DM1982
2010-03-27 18:01
Satte mig ner för att kolla in våra motståndare i CL men måste nog säga att det var slöseri med mitt liv.

Väldig seg fotboll med inslag av sparka och spring a´la 70-talet. Inte många rätt från Arsenal. Tänkte även specialstudera Fabregas igen för att se vad det är som alla ser men tydligen inte jag. Nej, han är inte en spelar för Barca. Han håller inte för stora lag (torsk mot Chelsea och ManU) och han får inte igång sitt lag mot bra mycket sämre motstånd. Han är långt ifrån Xavi eller Iniesta, vi pratar en annan division. Ska vi köpa in honom för flera hundra miljoner när han uppenbarligen knappt kan bidra med något? Självklart inte, han ska vara kvar i Arsenal och sedan komma som Bosman om han vill spela i Barca.

Det finns bara två storlag i England och det är ManU och Chelsea. Sedan kommer det några andra lag som nosar där bak men egentligen är de inte speciellt nära. Arsenal överpresterar i år, precis som Liverpool gjorde förra året. De har glidit på en räkmacka genom hela CL, deras grupp var ett skämt och Porto ska vi inte gå in på.

Kan inte se att vi skulle kunna misslyckas mot dem men det är trots allt fotboll och allt kan hända.
Barcelona älskabarcelona
Tror verkligen inte Arsenal klarar av Barcelona. Jag tycker om Arsenal väldigt mycket . De bara dom som bjuder på fin fotboll i England . Men när man kollar på deras resultat mot dom 3 andra stora lagen i England, så har ju inte Arsenal någon resultat som imponerar . De kan man ju förstå iförsig . Dom har ju sjukt bra talanger i laget, men dom har för ung lag . Rutinnen är viktig .
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
Rambla~ //

epci fail.
Barcelona Hetfield
2010-03-27 17:59
Mycket bra stream till Roma-Inter
Barcelona Rambla~
2010-03-27 17:58
Chelsea - Aston Villa 7-1

Bra klass på lagen i PL. Villa som ska vara ett lag just under topp 4.
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
2010-03-27 17:57
HAHAHAHA!!

Stor komedi på Arsenals forum nu.

"Namn: Eric Starbreezer Arsenal » Svara inlägg » Tippar BCFC-AFC 0-3
Sänt: 2010-03-27 17:52
Nu är det kört, sälj hela laget för fan. Överbetalada jävla idioter."
Barcelona Barcanist
2010-03-27 17:55
Arsenal fick bara 1-1 mot Birmingham. Det verkar som om deras spikraka formkurva har vänt 180 grader.

Edit: Nu ska vi kanske inte vara så kaxiga då Barcelona inte heller imponerade mot Osasuna.
Barcelona C.Andrés
2010-03-27 17:55
Vart är alla jävla gooners nu? "Vi ska leka med Barcelona,dom är sämst,det blir 5-0 etc"...1-1 mot BIRMINGHAM? Packa och dra era j*vla soppor.
Barcelona Rambla~
2010-03-27 17:52
Almunia. :D
Barcelona Barca4eva
2010-03-27 17:39
Grabbar , ignorera det där fysiska snacket . ni vet själva hur det ser ut :)
Barcelona ★Barca★
2010-03-27 17:23
Hoppas Cesc kan spela mot oss. Undra hur länge han blir borta?
Barcelonistas
2010-03-27 17:15
Diabyyyy!

Man United,Chelsea,Bayern,Inter är inte de fysiska lag då vette fan. seriöst ni kan ju hoppas att ni klarar kryss på emirates för på camp nou har ni inget att komma me.

sen är de ni som snarare inte klarar av fysiska lag. föra säsonge i cl gick de ju inte så bra mot man united. och iår i ligaspelet förlust 2 gånger mot chelsea, samt united 2 gånger. där ni var totalt utspelade, nu kommer ni ställas mot Barcelona som kommer sätta en jävligt stor press på arsenal när dom har bollen!
Barcelona el Maestro!
2010-03-27 17:06
Ämne: Han kom tillbaka nyl....Jag tycker också att det vore tråkigt om Cesc missar returmatchen. Ska själv vara i Barcelona och min förhoppning är att jag ska få se honom spela på Camp Nou.

Edit: Han får alltså inte bli skadad. Gärna i första mathen men i returmatchen.
Barcelona DM1982
2010-03-27 17:04
Inte direkt ovanligt att Fabregas skadar sig. Vidhåller min åsikt om att det inte är en spelare för Barca, han kan vara kvar i Arsenal.
Atlético Deion (red)
2010-03-27 16:52
Han kom tillbaka nyligen efter att varit borta i 2-3 veckor efter matchen mot Aston Villa, det är samma skada, han är egentkigen inte frisk, men Arsenal behöver honom. Nu blir han borta 2-3 veckor säkert då det är samma ställe på skadan och samma haltande beteende som mot Aston Villa.
Barcelona ElTriplete
2010-03-27 16:38
Abbe.

Hoppas inte han missar matchen mot oss. Visst, skulle det vara bättre för Barcelona, men jag vill så gärna se honom på Camp Nou och två underhållande matcher.
Barcelona Abbe.
2010-03-27 16:37
Fabregas verkar ha väldigt ont, frågan är hur allvarligt det är.

Edit: Han är tillbaka på planen igen.
Barcelona Para Siempre
2010-03-27 16:27
elbraco

du har fel, Mallorca lirade i Liga BBVA förra säsongen.
elbraco
2010-03-27 16:23
Barca har 1,53 i odds mot Mallorca :) ganska högt ändå...
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-03-27 16:05
barcadinho.

jag håller med fullständigt, hehe visst vore det kul om mallorca tog en cl plats men, det enda de saknar är stjärnor 1-2 vore fine.. men nu är det så att mallorca har haft mkt bra spelare igenom åren men sålt varje säsong 2-3 av dem..
men om de hade några stjärnor i laget så skulle jag verkligen bli glad för deras skull men tänk om de möter bra lag i cl, de kommer ju bara gå åt skogen de kan vinna hemma sen borta kan de förlora 4-0.. så kan redan se det framför mej deras euroglory...
Barcelona Barcadinho.
2010-03-27 15:59
På tal om Barca mot fysiska lag.

Alla lag som vi mötte i CL den här säsongen hittills räknas som fysiska lag. Inter, Kiev, Rubin och sist Stuttgart.
Så sa experterna i alla fall - att de här lagen är fysiska.
Vi hade en del problem och möta dessa klubbar, men det gick bra till slut.

Arsenal har nog mer eller mindre samma fysik.
De är inte Estudiantes från VM för klubbslag.
Där fick vi verkligen se ett fysiskt lag, sånt som européer är inte vana med.
Barcelona Barcadinho.
2010-03-27 15:50
Mallorca hemma facit är så jäkla imponerade att det inte klokt.
Det passar ett topplag av högsta placeringen. Tyvärr för dem är borta matcherna betydligt mer skakiga.
Att släppa in endast 7 mål hemma på Ono Estadio är bäst i ligan.

Jag har inte sett dem så mycket den här säsongen, så jag har ingen egen uppfattning. Jag förstår inte vad det är som har gjort att laget ligger så bra till i ligan (tänk om de lyckas med en cl-plats, vilken bragd).
Jag försöker föreställa mig en Mallorca som Villarreal förut. Ett mycket organiserat lag där varje spelare vet precis vad han ska göra. Men det passar nog inte, eftersom Villarreal har haft några kvalitetsspelare som höjde laget till en 2.a placering för två säsonger sen.
Mallorca saknar sådana kvalitetsspelare som lag som Valencia, Atletico och Sevilla har.
De liknar förmodligen mer Racing som har haft några bra säsonger sist med bra placeringar.
Mallorca verkar ha bara en enda målfarlig spelare – Aduriz.

Jag tror att matchen hänger mer på oss än på Mallorca. Det skiljer enormt mellan lagen fortfarande. Spelar vi bra idag och saker och ting fungerar så vinner vi. Men om Mallorca lyckas störa vårt spel lika bra som Osasuna och matchen utvecklar till mycket irritationer – då kan vi tappa poäng.

Det är annars bra att Xavi är tillbaka.
Jag hoppas att Alves inlägg från kanten blir betydligt bättre än sist. De var så pinsamma sist att jag skämdes för mina bekantar.

elbraco
2010-03-27 15:31
Haha Diabyys inlägg måste vara dom 2 mest korkade på lång tid.... Arsenal fysiskt? Och att barca inte klarar av tekniska lag? Vi har i princip samma spelstil som Arsenal, med skillnaden att vi har bättre spelare på de flesta positionerna, så de som borde ha svårt är väl Arsenal? Dessutom ser man ju hur arsenal lägger sig i stormatcher...
Andréas B.
2010-03-27 15:11
Vilket retard. Vi (arsenal) är inget fysiskt lag så har ingen aning vad han snackar om. Fotbollsporr snart boys, 17-13 till Arsenal blir det.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-03-27 15:09
Tjennare tjennare! Vem ska stoppa Barca ikväll??? Xavi tillbaka, mycket broooooooooooo! Iniesta, Messi, Alves HALBOOO! ;)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2010-03-27 15:04
Ämne: Hmm vi får se om jag....
Är inte barca minst lika fysiskt starka som Arsenal? Puyol, Pique, Toure, Keita, Zlatan, Abidal.
Barcelona el Flaco - Fuerza Chile!
2010-03-27 15:03
Diabyyyy!/

Manchester United är både ett fysiskt och tekniskt lag och vi besegrade de förra året i finalen.

Försvinn nu och glöm inte att ta ditt fail med dig.
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-03-27 15:02
Vi får väl se vad Campbell kan göra mot Messi. NADA!
Real Madrid Diabyyyy!
2010-03-27 15:01
Hmm vi får se om jag har rätt eller fel.
Allt pekar på ett håll vetja.

Hörs
Annons: