/spanien/barcelona/forum/16878.aspx/spanien/barcelona/forum/16878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kallesiete
2010-04-03 22:40

petersays
Du är helt ute och cyklar just nu. Valdes är fruktansvärt lugn och kontrollerad vid fötterna. Har i alla fall varit dom senaste säsongerna.
Barcelona westinho
2010-04-03 22:38
petersays

Du har nog inte sett Valdés de senaste säsongerna. Han är väldigt säker med fötterna numera, väldigt säker.
Barcelona petersays
2010-04-03 22:37
"Hur kan du tycka att Valdes är dålig med fötterna? Han är bäst med ftterna av alla toppmålvakter i Europa."

Nu får ni tagga ned lite. Han har vart bättre denna säsong, absolut. Men det är allmänt vedertaget att fotspelet är Valdes svaga sida och en av de största anledningarna till att han hålls utanför målvakternas finrum. Det syns på honom hur stressad han själv blir när han får en passning och motståndarna har press.
Barcelona Oha789
2010-04-03 22:35
Barcelonistas

Du har rätt..

Men de viktigaste är inte vad Barcelona kan göra med bollen när dom har den. För den talangen besitter dom redan.

Viktigaste mot Madrid och Arsenal är vad Barcelona måste se upp för är när dom inte har bollen. Och det är vi faktis betydligt dåligare på denna säsong jämnfört med Föregående säsong.
Barcelona Oha789
2010-04-03 22:35
Barcelonistas

Du har rätt..

Men de viktigaste är inte vad Barcelona kan göra med bollen när dom har den. För den talangen besitter dom redan.

Viktigaste mot Madrid och Arsenal vad Barcelona måste se upp för när dom inte har bollen. Och det är vi faktis betydligt dåligare på denna säsong jämnfört med Föregående säsong.
Barcelona kallesiete
2010-04-03 22:34

Vill bara dela med mig av detta fantastiska länktips. Så här vill jag att jag och alla ni får känna er om exakt en vecka.
Barcelonistas
2010-04-03 22:32
spelar vi så som vi gjorde mot arsenal då är kommer vi vinna el clasicot. dunder säker på de, den pressen som barca har kan inget lag stå emot, + att dom måste få jaga boll hela tiden gör inte saken lättare för dom direkt.
Barcelona basaric
2010-04-03 22:23
FC Barcelona har gjort 75 mål i ligan.. 45 av dom har spelarna från egna akedmin gjort. Imponerade? Äsch, vanligt när det gäller Barca.
Barcelona Oha789
2010-04-03 22:18
Ett Kort intervju med LLorente inför matchen.

Vad tyckte du om Barca’s match mot Arsenal?

”Det var de bästa tjugo minuter som jag sett Barca spela den här säsongen. De startade matchen mycket intensivt och ta kontroll över bollen. Det är kul att se ett lag spela bra boll. Det tråkiga var att de inte hade någon tur i första halvlek. De skulle ha kunnat gå till halvtidsvila med ett antal gjorda mål”.

Tror du att det kommer märkas på Barca att de har matchen mot Arsenal i benen?

”Jag skulle inte tro det, men om det skulle vara så, så kommer vi att försöka ta tillvara de tillfällen som ges. Barcas spel gör ofta att det blir mer tröttsamt för motståndarna än för dem själva. Dessutom tror jag att Guardiola kommer att vara mycket tydlig med hur viktig den här matchen är, så jag tror inte att det kommer att bli någon avkoppling för dem eftersom de inte får misslyckas i ligan.

Hur kommer matchbilden att se ut?

"Det kommer inte att bli lätt att bollen från Barca. Vi kommer att försöka spela bra tillsammans inom laget och försöka sätta press på dem. Vår avsikt är att försöka vara giftiga när vi har bollen, försöka att när vi får bollen även behålla den och inte tappa den omedelbart vilket kan resultera i farliga kontringar från de snabba Barca-spelarna. Ibland känner man sig maktlös när man ser hur bra de spelar och hur bra de är."

Du har samma drag som de som Ibra har. Vad kan är skillnaden?

"Vi har liknande kroppsbyggnad och vårt spelsätt är liknande. Ibra startade säsongen starkt och gjorde flera mål. Han gjorde en bra match mot Arsenal."

Jag antar att ni strävar efter att försöka kunna spela i Champions League?

"Jag tror inte att vi kommer att kunna kämpa omen Champions League plats, men en plats i Europa League kan kanske vara nåbart. Även den innehåller många bra lag. Vi hoppas kunna ha möjligheten. Under de senaste tre åren har vi tillammans med Caparros skapat ett mycket bra lag, med tillskott av flera unga spelare som har tillfört oss många kvaliteter."
Barcelona kallesiete
2010-04-03 22:16

För övrigt intressant hur Puertan hyllar sitt lag till skyarna och snackar om en tidig julafton om man vinner ligan. Visst, det skulle ge dom en viktig titel men dom borde inse att inte ta sig förbi åttondelen och inte ha gjort det på bra många år nu börjar bli lite pinsamt..

Gå till semi i CL och bli trea i ligan en gång så får ni lite mer respekt hos mig i alla fall.
Barcelona Trippeln
2010-04-03 22:16
Stensäker,0-3 till Barca.(Jag vet att jag borde vara ödmjuk osv men Real viker alltid ner sig och Barcas fantastiska form kan F*c** upp Real.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-03 22:14
//kallesiete

jag tror att man då räknar målskillnad eller gjorda mål..
Barcelona Joan Gamper 1899
H.Alavi - Triangulo Magico!

Han skulle fungera utmärkt som inhoppare. kanske Henrys ersättare ?
Barcelona kallesiete

Tack för svaren.
Skönt att veta. Om vi skulle förlora med uddamålet men själva göra ett par räcker det alltså med en förlust för Real för att vi ska gå om igen.

Nu tror jag ju dock att vi gör en kanonmatch igen och vinner med 1-2.
Barcelona Oha789
2010-04-03 22:12
kallesiete

Det är som CL..

Om Barca matchen slutar 1-0 till Madrid. Då ser man vilket lag som gjort flest antal mål..

Men om Matchen slutar 3-2 till Madrid så vinner Barcelona med flest antal mål på borta plan.

Barcelona Suñol
japp.
Barcelona The Reporter
Jag ska ut en sväng. Kan någon smsa mig om det senaste runt Zlatans skada? Om det kommer upp några rapporter

0720301982 :)
Barcelona kallesiete
2010-04-03 22:11

OK. Så om matchen slutar 2-1 Madrid så leder vi fortfarande på inbördes? Kanon.

Om dom då skulle förlora imorgon t.ex...
Barcelona Suñol
2010-04-03 22:11
kallesiete: Ok då gäller mest gjorda mål på bortaplan.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-03 22:10
tycker oxå att domaren lät små "tjejknuff" gå.. lite PL stil vilket e positivt!

puertan innehåller som vanligt komedi när barca spelar, "10-april visar vi vilka världens bästa e" hahaha!

Real e världens bästa lag om d inte vore för:
1.Alcorcon!
2.Lyon!
3.CL kvartsfinal nångång innan jag går i pension!
4.mer focus på fotboll o mindre på pengar!
Listan är lång men ni stackare förstår nog..
Barcelona kallesiete
2010-04-03 22:09

Sunol,
Som sagt. Jag vet att inbördes möten går före. Det vet nog alla. Läs mitt inlägg en gång till.
Barcelona Suñol
2010-04-03 22:08
kallesiete: La liga är ju lite efterblivet så istället som i andra ligor där det är målskillnad som gäller så är det inbördes möten. Det har vi förlorat ett guld på till och med. Det borde vara: Målskillnad, gjorda mål, inbördes möten. allt annat är stenålder och premierar inte offensiv fotboll.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-04-03 22:08
Är bortrest hos släkten till ett ställe där TV-utbudet är smalt och datorerna inte funkar för streamning. Vad himla skönt att gå in och läsa resultatet. Någon gång måste Real svikta så vi kan lämna dem bakom oss.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-03 22:07
Joan Gamper 1899

Say what? Toquero passar i en klubb som Athletic men inte Barca. Vad Ezquerro gjorde i Barca har jag ingen aning om, han satt före mesta på bänken.
Barcelona kallesiete
2010-04-03 22:06

Någon som verkligen har koll på detta jag tänker fråga nu? Inbördes möten går före målskillnad som jag antar att alla vet vid detta laget,

MEN:
Om det (gud förbjude) skulle bli t.ex. 2-1 eller 3-2 till Real i klassikern, vad innebär då det? Är det bortamålsregeln i inbördesmötena likt det är i CL eller det är bara antal mål man vinner med som spelar någon roll? 2-1 eller 3-2 till Los Blancos skulle alltså innebära att man går efter den totala målskillnaden och utesluter inbördes?

Tack.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-03 22:06
DM1982

av systembolaget ;)
Barcelona un crack
2010-04-03 22:03
Riktigt skönt med en bra seger. Otroligt kul med bojan och abidal på plan! Mer sådant!
Barcelona DaniAlves
2010-04-03 22:03
Visca_Barca

Just nu har vi 1 mål bättre än dom när de gäller målskillnaden.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-03 22:02
Är det nån jag vill ha i Barcelona så är det Toquero. Snacka om att aldrig ge upp. Han springer och springer.

Plus han har gjort två mål mot Barcelona, ett mål i CDR finalen ifjol och 1-1 matchen senast på San Mames. Kan Santiago Ezquerro så kan Gaizka Toquero.
Barcelona DM1982
2010-04-03 22:02
Ämne: : Trippeln

tvärr....
Varning från vem?
Annons: