/spanien/barcelona/forum/16838.aspx/spanien/barcelona/forum/16838.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mano
2010-04-06 23:13
Världens bäste, genom tiderna, utan tvekan! Messi e magisk. Se upp Real!
Barcelona petersays
Marquez godkänd mad bravur idag.

Alves var dock klart under sin högsta nivå. Väldigt många felpass och usla inlägg.

Väldigt synd att se Abidal tvingas byte, hoppas VERKLIGEN att han är tillbaka till på lördag.

Bojan väger för lätt mot tungt motstånd.

Messi, inget att snacka om. Fenomenal!

Busquets, Pedro, Keita...gör jobbet. Men även här under sin normala nivå. Ganska osynliga. Håller boll och deltar i passningsspelet, men slarvar fortfarande och ingen av dom blixtrade till.

Yaya är grymt stark när han kommer in, Maxwell likaså.

Xavi levererar även om han inte bjuder på några direkt läckerheter.
Barcelona Abbe.
Ämne:
Ja, vad säger man?....
Säg som Sport:

"No diga fútbol, diga Messi"
Barcelona NoGo™
2010-04-06 23:12
Patrick Kluivert

KOlla länktips.
Osasuna karimi8
2010-04-06 23:12

Jag har tänkt mycket på vad som gör Barcelona så bra. Varför kan inte andra stora lag göra det som barca gör?

Jag har kommit fram till att det inte bara handlar om skickliga spelare som har lärt sig att spela med ett- och två tillslag på bollen.

Det handlar mer om otrolig mycket rörelse bland spelarna, som hela tiden visar sig att de vill ha bollen. Och när de inte har bollen, så jobbar de hårt och stödjer varann för att vinna tillbaka den.

Och då undrar jag,(på skämt), att alla baraca-spelare måste vara dopade!!

För hur fan orkar de???
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
2010-04-06 23:11
Mestalla Stadium //

Alltså, ni utomstående fans är patetiska, varenda jävla gång vi vinner "någonting" så har vi mutat domarna, domarna är ALLTID med oss..
Följ varje match vi spelar per säsong så ska FANIMEJ se att domarna INTE alltid är på vår sida. Herregud så less man blir på detta eviga tjat om köpta domare osv.
Barcelona kallesiete
2010-04-06 23:11

Ja, vad säger man?
Onödigt att försöka sätta ord på honom. Vilken kung!

För tillfället känns det som att vi har bättre chans på CL än på ligan, men självklart har vi god möjlighet att vinna båda.
Barcelona Hyder
2010-04-06 23:10
Jag är överväldigad. Ska man på något sätt hitta genuin lycka inom fotboll då tittar man på Barcelona och La Pulga. Det börjar bli lite tjatigt och nästan onödigt att åka på hyllningståget match efter match men det är ju så befogat det kan bli.

Messí är överallt på planen. Är han inte nere och väggar med Xavi är han på västerkanten. Om inte där så är han centralt eller på högerkanten. Messí har ett sådant register och besitter sådana dimensioner i sitt spel att det är fullkomligt omöjligt att markera honom. Arsenal har fått smaka på det likt Valencia och Real Mardid redan har gjort i den bemärkelsen att Messí gjort hattrick mot dessa lag.

Då är han alltså bara 22 år. Det finns stora spelare som redan lagt skorna på hyllan som inte ens är i närheten av det Messí redan har presterat.

Nu ska jag titta på reprisen av kvällens match och njuta av världens (genom tidernas?) bästa spelare ännu en gång.

Bona nit!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
Messsssssssssssssssssssssssi messsssssssssssssssssssssssssssssi messssssssiii han e sjuk
älskar han
Barcelona NoGo™
Patrick Kluivert

27-28 April
Barcelona Patrick Kluivert
När spelas hemmamatchen mot inter? Vart kan man kolla upp det redan nu? :)
Ja, då kan vi sjunga i kör med Bayern, Inter och ev Lyon då:

Vart e Eeeeeeeengland? Vart e Englaaaaaaaand? :D
Barcelona Omarboy
2010-04-06 23:09
hala higuain #20#

du har helt rätt, leder ingenvart om man på förhand ger sig in i en diskussion utan en tanke på att lyssna på andra.

Orho-

Bojan jobbade på bra idag, men skulle 7 dagar i veckan välja en frisk Zlatan till El clasico.
Barcelona tarrak
2010-04-06 23:09
Ämne: tarrak är du seriös?....
Oerhört seriös. Han var långtifrån perfekt, men att ifrån många vara direkt vara uträknad så gjorde han en stark insats där han styrde försvaret och agerade räddande ängel vid några tillfällen. Jag har svårt att se hur någon annan tillgänglig i Barcas trupp, skulle varit i närjeten av hans insats idag.
Valencia Mestalla Stadium
2010-04-06 23:08
Öagunner(1886)//

Sry, klarar bara inte av finliret i närkamperna av Alves m.fl. Det äcklar mig något enormt.

nte äns den mest enögda Barcasupportern kan säga att Messi kontra Denílson frisparken var korrekt.

All heder till deras effektiva passningsspel och deras skicklighet när dem sätter press.

Domarna var till Barcelonas fördel sett till tempoanpassningen bland domarna, mer säger jag inte =)
"resultatet kommer när zlatans ersättare spelar. "

Haha, vi kör med Zlatan som supersub istället.
Barcelona Barca4eva
hala higuain #20#

tjafsa annars och du borde inte komma in hit och säga åt oss vad vi ska diskutera.

dacknass (In Wenger We Trust)
2010-04-06 23:07
Öagunner (1886) //

Han försöker, men har inte lyckats än. Davies använder sina armbågar minst lika mycket som förut.

DM1982 //

Det är det vår tränare eftersträvar. Men vissa tränare(se Sam Allardyce, Gary Megson, Phil Brown & Mick McCarthy t.ex, finns flera) säger åt sina spelare att "rough 'em up" ('em = oss) för dom tror det är det enda sättet de kan vinna.

Nog om det, lycka till i fortsättningen.
Barcelona NoGo™
Grabbar någon som hört nått om Abidal??
Barcelona Alvés
m
Barcelona Alvés
Blaugrana Es Mi Corazón
Håller med dig att vi inte ska bli för kaxiga, okej vi slog inter med 2-0 hemma i gruppspelet utan att ens anstränga oss utan leo och zlatan. det var då och nu är nu.
Barcelona Barca-nist

Jag vill nämna en spelare som trots den lilla priset har pressterat ganska bra!
Han har vart bra tycker jag för att vara ny i spanska ligan.
Maxwell
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
Imorgon får man hoppas att bayern vinner. Skulle vara roligt om alla engelska lag skulle vara bort redan i kvartfinalen.
Barcelona Orho-
2010-04-06 23:06
bara jag som tycker Bojan gör jobbet mycket bättre än zlatan?. Tycker Bojan borde starta i el clasico io med vad han presterade idag...Tro mig jag älskar zlatan, men resultatet kommer först, resultatet kommer när zlatans ersättare spelar.
Barcelona kev
2010-04-06 23:06
Blaugrana Es Mi Corazón

tack för svaret. Nej jag är inte dum. Vill bara *döda* matchen innan vi åker till Italien. Men det lär ju inte hända.
Real Madrid hala higuain #20#
2010-04-06 23:05
mycket bra match grabbar messi är tung måste jag säga:( men snälla ta diskussioner efter el clasico inte nu eller imorgon utan efter kan ni prata om men som vann och om det är rättvist osv. så vi och ni slipper chafsa i onödan leder ingen vart.
Barcelona DM1982
2010-04-06 23:04
Ämne: Andres Iniesta Lujan....
Ni får väl köpa in en fystränare värt namnet så att ni kan vinna över oss någon gång.

Lägg ner ditt tjaffs om England, Barcelona spelar i Spanien och är världens bästa lag. Deal with it.
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
Ämne: Ämne: fyfan v....
underbara minne!!!
Barcelona Öagunner (1886)
Mestalla Stadium//
Vad sysslar du med? Hellre barca igen en United igen.
Även om jag också stör mig på mer än en klubb skitsnacket och vi hade halva laget skadat så blev vi utspelade, du borde koncentrera dig på derbyt på WHL nästa vecka. Här har du inget att hämta, antar jag.
Barcelona Vitor Riivaldo
tarrak är du seriös?

Milito som var en säkerhetsrisk hela matchen med farliga felpass o 0-1 målet är indirekt hans fel när han tappar boll. Tycker inte att han är barcamaterial han är för dålig med fötterna.
Annons: