/spanien/barcelona/forum/16808.aspx/spanien/barcelona/forum/16808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Viva la real y espana
2010-04-03 23:43
stark gjort av er men förbered er för stortorsk på s.bernabeu
Barcelona lameG^
2010-04-03 23:29
Hoppas Bojan tar vara på chansen om han startar mot Arsenal. Men skulle troligtvis bli Henry som får starta centralt med pedro och messi på kanterna.

Vem tror ni bildar mittbackslås tillsammans med Milito? blir det yaya,chyg eller abidal?
Barcelona Trippeln
2010-04-03 23:26
9/10 gånger Sport har rapporterat om någon skada så har deras uppgifter stämt,tyvärr.
Barcelona Trippeln
2010-04-03 23:26
Ja då blir det följande startelva mot Arsenal.

Valdes
Alves-toure-Milito-Abidal
Xavi-Busquets-Keita
Pedro-Messi-Bojan

FAN! Någon som vet hur läget är med Iniesta?
Barcelona Trippeln
2010-04-03 23:20
el Flaco

Helvete,***,*****!

Svordommarna får ni gissa ut själva!!
Barcelona el Flaco
2010-04-03 23:17
Dåliga nyheter. SPORT skriver att Zlatan inte komma spela mot Arsenal nu på tisdag.

De skriver även att Piqué avslutade matchen med känningar i den högra lårmuskeln och att han riskerar att missa el Clásico.

Vi får dock vänta tills imorgon bitti och se vad som kommer upp på klubbens hemsida efter att klubbläkarna gjort sina undersökningar.

Barcelona Hetfield
2010-04-03 23:15
Frodo

Well said sir!
Barcelona BOJAN-170-200-170cm
2010-04-03 23:07
Jag kommer ihåg sydafrikas målvakt under CC han hade MAGISKA utsparkar nån som vet vad han hete, klubb osv...
Barcelona Frodo
2010-04-03 23:03
petersays

Barcelona börjar sitt spel med Valdes. Målvakten skjuter sällan iväg bollen som det är brukligt bland de flesta lag. Valdes spelar bollen till mittbackarna (oftast Pique för att han är den spelskicklige) och sedan fortsätter spelet efter det. Våra spelare spelar oftast bollen till Valdes istället för att skicka iväg bollen till inkast eller hörna för att de vet att Valdes är ett speldugligt alternativ. Om de tittar på andra lag runt om i Europa så väljer oftast backarna att spela ut bollen till inkast eller hörna för att det är det säkraste alternativet. Att folk får för sig att han är dålig med fötterna beror nog på att han spelade bollen rakt i famnen på Villa två gånger för ett antal år sedan. Jag tror att han kommer att göra det en och annan gång till i framtiden men det beror till stor del på att han spelar med fötterna betydligt mer än vad andra målvakter gör.
Barcelonistas
2010-04-03 22:59
BOJAN-170-200-170cm

ja eller 4-5-1. de är ja som uppfattat allt fel :)
Barcelona Kim
2010-04-03 22:58
4-3-3 blir i stort sett alltid en 4-5-1 i det defensiva spelet, just på grund av att ytteranfallarna faller tillbaka för att täcka kanterna när mittfältet håller de centrala ytorna. Du har således rätt, BOJAN.
Barcelonistas
2010-04-03 22:57
Oha789

ja kanske är ute o cycklar nu men Messi spelade ju centralt bakom ibra o pedro mot arsenal. han hämtade mycket boll från mittfältet och utmanna centralt, och passa ibra många gånger.Samma sak mot stuttgart istället där messi spelade som en släppande anfallare lite mitten och anfall.
2010-04-03 22:53
Barcelonistas

Spelar inte Barca lite mer 4-5-1 när dom inte spelar 4-3-3? Så känns det iaf med Messi bakom Ibra.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-03 22:53
Oha789

Jag har inte kritiserat Valdes, utan jag har alltid tyckt att han är en bra målvakt. Även under Rijkaards tid.

Sista bokstaven ska vara ett S och inte Z. Förstår inte varför de flesta stavar hans namn på det viset. ;)
Barcelona Oha789
2010-04-03 22:52
Barcelonistas

Jag tycker aldrig eller sätt på det sättet att Barcelona spelat 4-4-2..

Det spelar en 4-3-3 eller när så spelar dom 4-1-2-1-2 precis som Chelsea.

Men till från så tror jag Barca spelar en trygg 4-3-3 dom kommande matcherna.
Ktoor^,^
2010-04-03 22:52
Skulle vara kul att se Canales sänka Real imorgon. =)
2010-04-03 22:50
Vad tycker ni om Chygg idag? Tyccker han skötte sig riktigt bra faktiskt.
När spelade han senast match, nån som vet?
Borde inte han fått lite mer speltid mot nåt bottenlag eller vad tycker ni?
Barcelona Oha789
2010-04-03 22:48
H.Alavi - Triangulo Magico!

Petersays

Jag tycker det är helt fel att kritisera Valdez.

Det är som att börja hylla Real Madrid och kalla dom för Världens bästa klubb.

Real Madrid har vunnit flest titlar i världen Ja. Specielt CL har dom vunnit flest. Men vem bryr sig om det. Efter att spelat dåligt år efter år 6 gånger.

Samma sak tycker jag bodde gälla för Valdez. Om Valdez var dålig förut så var han väl det. Det är det förflutna. Se framåt och beröm han istället nu.

Kolla inte på det förflutna för då kan vi kalla Real Madrid för VÄRLDENS BÄSTA LAG. OCH Valdez en dålig målvakt.
Barcelonistas
2010-04-03 22:44
Oha789

jo sant. men de är just pressspelet som har hackat lite den här säsongen, men de verkar som den är tillbacks till den gammla formen igen.

ska bli oerhört intressant o se hur pep ochså startar me formationen. 4-3-3 eller 4-4-2!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-03 22:42
petersays

Så klart att man blir stressad när 2-3 personer springer emot en, jag har full förståelse för det. Vilken målvakt blir inte stressad då?

Hur ofta ser man Valdes skjuta iväg en boll när en massa spelare springer emot honom? Han söker oftast en spelare att passa till.

Han har också visat under säsongen att han kan slå underbara krossbollar till spelarna, han funkar också som en libero back som ibland kommer upp i banan, tar emot bollarna och passar vidare till andra.

Valdes är bra med fötterna, punkt.
Barcelona Hetfield
2010-04-03 22:41
petersays

Äh, det är bara fördomar som har fastnat sen Valdes passade till Villa 2-3 gånger om året

Det är samma princip med alla andra fördomar, när de väl har fastnat så försvinner de inte lika snabbt

Jag tycker att Valdes fotspel är betydligt bättre än Cech (världens mest överskattade målvakt), Van Der Sar osv.

Grande Valdes!
Barcelona Kim
2010-04-03 22:41
Jag håller inte med dig, petersays. Victor har utvecklats enormt under Peps ledning, och jag är idag inte orolig när bollen rullas hem till målvaktens fötter. Tekniken sitter helt enkelt bättre, vilket är en del i Guardiolas filosofi, att målvakten är lagets förste anfallare, så mycket fokus har lagts just på att förbättra Victors spel med fötterna. Stressen är som bortblåst, och precisionen och tekniken sitter numera där den ska. Att han rensar högt upp på läktaren om motståndarna sätter press är väl bara positivt, det är ju just där bollarna ska hamna då. Hade han däremot skickat ut bollen mitt i planen, hade jag blivit oroad.
Barcelona kallesiete
2010-04-03 22:40

petersays
Du är helt ute och cyklar just nu. Valdes är fruktansvärt lugn och kontrollerad vid fötterna. Har i alla fall varit dom senaste säsongerna.
Barcelona westinho
2010-04-03 22:38
petersays

Du har nog inte sett Valdés de senaste säsongerna. Han är väldigt säker med fötterna numera, väldigt säker.
Barcelona petersays
2010-04-03 22:37
"Hur kan du tycka att Valdes är dålig med fötterna? Han är bäst med ftterna av alla toppmålvakter i Europa."

Nu får ni tagga ned lite. Han har vart bättre denna säsong, absolut. Men det är allmänt vedertaget att fotspelet är Valdes svaga sida och en av de största anledningarna till att han hålls utanför målvakternas finrum. Det syns på honom hur stressad han själv blir när han får en passning och motståndarna har press.
Barcelona Oha789
2010-04-03 22:35
Barcelonistas

Du har rätt..

Men de viktigaste är inte vad Barcelona kan göra med bollen när dom har den. För den talangen besitter dom redan.

Viktigaste mot Madrid och Arsenal är vad Barcelona måste se upp för är när dom inte har bollen. Och det är vi faktis betydligt dåligare på denna säsong jämnfört med Föregående säsong.
Barcelona Oha789
2010-04-03 22:35
Barcelonistas

Du har rätt..

Men de viktigaste är inte vad Barcelona kan göra med bollen när dom har den. För den talangen besitter dom redan.

Viktigaste mot Madrid och Arsenal vad Barcelona måste se upp för när dom inte har bollen. Och det är vi faktis betydligt dåligare på denna säsong jämnfört med Föregående säsong.
Barcelona kallesiete
2010-04-03 22:34

Vill bara dela med mig av detta fantastiska länktips. Så här vill jag att jag och alla ni får känna er om exakt en vecka.
Barcelonistas
2010-04-03 22:32
spelar vi så som vi gjorde mot arsenal då är kommer vi vinna el clasicot. dunder säker på de, den pressen som barca har kan inget lag stå emot, + att dom måste få jaga boll hela tiden gör inte saken lättare för dom direkt.
Barcelona basaric
2010-04-03 22:23
FC Barcelona har gjort 75 mål i ligan.. 45 av dom har spelarna från egna akedmin gjort. Imponerade? Äsch, vanligt när det gäller Barca.
Annons: