/spanien/barcelona/forum/1678.aspx/spanien/barcelona/forum/1678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2016-08-14 18:21
Någon som vet vilken kanal som visar matchen ikväll?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar N11
2016-08-14 18:21
Tänk Klopp har gjort Liverpool till Dortmund 2.0.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-14 18:19
Tacka gud att jag inte blev Arsenal-fan. Hade lidit av extrem depression.
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-14 18:15
Coutinho 2X hahahaha. Coutinho skapar KAOOOOZ
Barcelona Vampíro
2016-08-14 18:15
Wow inte bara Barça som blir upprullade av Liverpool. Herregud vilken överkörning spelmässigt.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-08-14 18:03
El Pistolero #9

Då tänkte vi på samma sak. Sorry för missförståndet hehe.
2016-08-14 17:56
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Arda och Mathiue är barca nivå? [/QUOTE] För startelvan nej, bänk ja. Coutinho är ingen spelare du värvar till vår bänk, hade han aldrig accepterat.
2016-08-14 17:56
Hade älskat att se Coutinho i Barca. Tyvärr för bra för att sitta på bänken.
2016-08-14 17:52
@El Pistolero #9:

Arda och Mathiue är barca nivå?
2016-08-14 17:49
Coutinho, inte Barca-nivå men grym spelare. Bra frispark!
Barcelona Gabriel
2016-08-14 17:48
Vilket jävla mål av Coutinho!
Barcelona Rambla~
2016-08-14 17:48
Wow, vilken frispark av Coutinho, golazoo, Cech chanslös.
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-14 17:47
Vilket mål Coutinho gör OMG.
Barcelona enkos
2016-08-14 16:22
@El Pistolero #9:

Jag Kräver inte segern ikväll med tanke på att vi har returen hemma, men definitivt ingen förlust heller och förväntar mig att alla ger maximum och visar rätt inställning . Sevila visade mot Real att de har bytt hela laget, är inte ihopspelta och har enorma brister i försvaret så hoppas att vi tar vara på de chanser vi skapar och bjuds på. Messi har väl gjort 25 mål på Sevilla så någon frisparksmål räknar jag från hans sida.
2016-08-14 16:15
Många culés som förväntar sig förlust ikväll, själv är jag nöjd med kryss. Det kommer bli tufft. Vad tror ni?
Barcelona S.Eto'o
2016-08-14 15:51
Jag kan ha överdrivit angående 15 målvakter inom 6 år men tror nog min poäng gick fram på ett tydligt sätt
Barcelona S.Eto'o
2016-08-14 15:47
@oocbgb:

Sens 2010 har dess målvakter fått titeln världsmålvakt enligt mig

Courtis, de gea, oblak, bravo, Ter stegen, Neuer, Joe hart, Leno, Navas, begovic, handanovic, sirigu, Cillessen. Vissa av dem var bra innan 2010 fast inte världsklass enligt mig.

Sen finns det vissa som vart världsklass Mellan 2010-2016 fast har tappat det och de är

Diego Lopez, caballero, ospina
Barcelona oocbgb
2016-08-14 15:31
[QUOTE=S.Eto'o]Varför har dem flesta härinne mycket hat mot bravo? Visst kan förstå er som kommer med bra argument ( Att han är bättre än Ter stegen men att den sistnämnde sitter på större potential) och önskar bravo det bästa fast ni som hatar på bravo har jag aldrig förstått..... Han har vart liga målvakt två år i rad och spelat superbra bägge säsongerna. Hans fotarbete är magnifikt samt att han styr backlinjen på ett utmärkert sätt. Han känns som en viktig ledare i laget pga hans rutin och ålder. Han har vart avgörande flera viktiga matcher såsom matchen mot Valencia samt El classico. Han var tongivande i ett Chile som slog ut messis Argentina i Copa final två år I rad.... Kanske det är anledningen varför många härinne hatar på honom. Det är bara att gå tillbaka till dagen finalen spelades och läsa härinne.... Har aldrig i mitt liv bevittnat fans använda könsord och skriva sälj sitt lags spelare pga han storspelade och fixade ett mästerskaps titel åt sitt hemland. Jag gillar Ter Stegen och vill självklart han ska stanna fast om han inte kan acceptera konkurens borde han lämna samma sak gäller för Bravo. Lämnar Ter Stegen så är vi 40-50 miljoner euro rikare och har ändå en bättre målvakt som kan stå i vårt mål 3-5 år till och under den tiden kommer det komma upp minst 15 nya världsmålvakter. Säljer vi bravo har vi fått cirka 20-35 miljoner euro och då har vi en ung målvakt med hög potential som kan stå i målet 10-14 år till fast som är sämre än bravo. Bägge alternativen ser jag som win-win situation, helst att båda stannar och den bästa står målvakt annars har jag fullförtoende för Luchos beslut eftersom det har gett oss 5 stora titlar och plus att han är den som ser dessa två proffesionella målvakter varje dag. Sorry för stavfel, skriver från mobilen [/QUOTE] 15 nya världsmålvakter inom 3-6år?
Barcelona Barcelonistas
2016-08-14 15:22
Luchos spel och Pep skiljer sig ja men vi har jävligt mycket boll under Lucho också det är inte så att vi glider runt på 50% boll. Vi bygger ju fortfarande upp spelet med bollinnehav sen sista tredjedelen går det rakare istället då.

Men spelet vi har under Lucho är fortfarande en inkarnation av de spel som vi hade under Pep med lite ändringar.
Barcelona Puyol5
2016-08-14 15:19
Bar värvningar i sommar av Barca. Unga lovande spelare som inte kommer gnälla fall speltiden blir mindre i början utan växa in i startelvan.

Däremot känns laget svagare nu utan Alves. Vi måste ju få in en spelare av världsklass på högerbacksplatsen! Vidal verkar inte vara nått som Enrique vill satsa på, då måste vi ju värva nytt.

En ung lovande striker vore absolut kul att se, kanske Barbosa? Beroende på kostnad såklart. En ny Larsson har man letat efter sen han sluta och inte hittat, så verkar svårt - bättre med en ung spelare.
Barcelona Barcelonistas
2016-08-14 15:11
Kröjff - Valdes var ju en målvakt som var otroligt bra när det gällde spelet med fötterna, spelförståelsen osv. Ibland gjorde han också misstag men hans spel med fötterna gav ett lugnt till försvararna. jag ser en del likheter med Stegen som också har bra spel med fötterna, han slår nästan alltid klockrena "mini långbollar" till spelarna vilket leder till bra möjligheter till anfall osv. Jag tycker Ter Stegen är en bättre målvakt för just Barca med det sagt säger jag inte att han är en bättre målvakt men just för Barca tycker jag att han är det.

Du påstod att Ter Stegens målvaktspel kan leda till misstag osv ja men det gjorde det ju för Valdes också? Det är lite som när backlinjen hos Barca väljer att passa sig igenom pressen istället för att slå bort bollen med en långboll. Jag föredrar att man håller sig till sin filosofi trots att det kan leda till misstag.

.
Barcelona Kröjff
2016-08-14 14:46
@Barcelonistas:

Hej Barcelonistas!

Du kan ju inte sätta punkt och sluta så. Jag är uppriktigt intresserad av vad det är som kännetecknar en typisk barcamålvakt och varför dessa kännetecken i så fall passar in i Luchos spelupplägg; som i mångt och mycket skiljer sig avsevärt från den s k filosofi som exempelvis Pep tillämpade. Uppriktigt intresserad, som sagt.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-14 14:30
Den enda högerbacken jag skulle kunna tänka mig idag är Valencia, som Alves ersättare.
Barcelona Gabriel
2016-08-14 14:21
Även om Bravo är den av de två målvakterna som jag anser att man bör göra sig av med i första hand (förutsatt att vår nuvarande situation inte kan fortgå) så bör vi inte på några som helst sätt göra affären enkel för Pep. Pep är i princip desperat efter en världsklass målvakt till sitt lag och det finns inte många disponibla på marknaden. Så att sälja Bravo för under hans klausul, som ligger på 40M€ är jag starkt emot. Bravo hade höjt Manchester City avsevärt med målvaktsspelet och dem är i slutändan fortfarande en CL utamanare, och såledess också inget lag vi bör vilja förstärka. Så vill Pep pch City ha Bravo så är det bara att hosta upp 40M€ för honom, något jag tror de hade gjort eftersom de är desperata. Dags för Barcelona att följa med i hur dagens marknad fungerar och spela lite hard balls, men det är väl för mycket begärt.
Barcelona S.Eto'o
2016-08-14 14:17
Varför har dem flesta härinne mycket hat mot bravo? Visst kan förstå er som kommer med bra argument ( Att han är bättre än Ter stegen men att den sistnämnde sitter på större potential) och önskar bravo det bästa fast ni som hatar på bravo har jag aldrig förstått.....

Han har vart liga målvakt två år i rad och spelat superbra bägge säsongerna. Hans fotarbete är magnifikt samt att han styr backlinjen på ett utmärkert sätt. Han känns som en viktig ledare i laget pga hans rutin och ålder. Han har vart avgörande flera viktiga matcher såsom matchen mot Valencia samt El classico. Han var tongivande i ett Chile som slog ut messis Argentina i Copa final två år I rad.... Kanske det är anledningen varför många härinne hatar på honom. Det är bara att gå tillbaka till dagen finalen spelades och läsa härinne.... Har aldrig i mitt liv bevittnat fans använda könsord och skriva sälj sitt lags spelare pga han storspelade och fixade ett mästerskaps titel åt sitt hemland.

Jag gillar Ter Stegen och vill självklart han ska stanna fast om han inte kan acceptera konkurens borde han lämna samma sak gäller för Bravo. Lämnar Ter Stegen så är vi 40-50 miljoner euro rikare och har ändå en bättre målvakt som kan stå i vårt mål 3-5 år till och under den tiden kommer det komma upp minst 15 nya världsmålvakter. Säljer vi bravo har vi fått cirka 20-35 miljoner euro och då har vi en ung målvakt med hög potential som kan stå i målet 10-14 år till fast som är sämre än bravo.

Bägge alternativen ser jag som win-win situation, helst att båda stannar och den bästa står målvakt annars har jag fullförtoende för Luchos beslut eftersom det har gett oss 5 stora titlar och plus att han är den som ser dessa två proffesionella målvakter varje dag.

Sorry för stavfel, skriver från mobilen
Barcelona Shanghai
2016-08-14 14:11
Bravo mot Hart hade varit en perfekt affär som både parter vinner på. Hart skulle lätt acceptera rollen som reserv.

Barcelona DM1982
2016-08-14 14:02
[QUOTE=Bosketts]Var ser man lättast matchen ikväll? Viaplay sänder inte. Går denna match under samma licens som cupen? [/QUOTE] Eurosport 1. Skön tid också, 22:00. : /
Barcelona Bosketts
2016-08-14 13:57
Var ser man lättast matchen ikväll? Viaplay sänder inte. Går denna match under samma licens som cupen?
Barcelona Barcelonistas
2016-08-14 13:57
Bravo ska utan tvekan säljas då Ter Stegen är en Barca målvakt det är inte Bravo punktslut.
Barcelona enkos
2016-08-14 13:55
Om både Ter och Bravo har deklarerat att de inte tänker bli andra val varför liksom tvinga någon som är missnöjd att vara kvar . LE ska bestämma vem han vill ha och låta den andre gå. Att Pep sedan tar honom ser jag inget fel med.
Annons: