/spanien/barcelona/forum/16736.aspx/spanien/barcelona/forum/16736.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-04-15 15:58
Ämne: Finns absolut inget ....I Italien så tror och hoppas man nog på att Laporta ska sälja Messi just lagom till matchen på tisdag så att Leo kan ingå i Inters trupp då. :)

Personligen tro jag tror att Laporta med följe tänker se Inter - Juve i morgon.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-15 15:51
Finns absolut inget Barca kan hämta från Inter. Vi är bättre på vare position.

Milito eller Hleb kan vara ämnet som diskuteras om det inte är detaljer från Zlatan-köpet.
Barcelona DM1982
Ämne: DM1982

Säg inte d....
Vet inte, någon blev nog ledsen där eller något.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
DM1982 & ¡Barça! - Crèma Catalana

Puertan är stängd idag pga att det är matchdag för de, därför är det stängt. Annars är det öppet.

---

Kviborg är ingen idiot, han hoppas bara lite för mycket. Det är väl inget fel med det?

Dock så blir man trött på hans krönikor/artiklar som enbart handlar om övergångar. Brorsan behöver inte ens gå in på en massa sajter för att hitta info, Kviborg har redan skött det.

Jag gissar på att han är en kille som har fastnat för FM. Det är väl den logiska förklaringen till det hela. :)
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-15 15:47
Thierry14Henry

Japp, Zlatan och Abidal tränar med resten av laget.
Barcelona ★Sami★
2010-04-15 15:40
Vad skulle Laporta göra i Milano?
2010-04-15 15:38
DM1982

Säg inte de har stängt ner det igen? Varför?
Delarocha
2010-04-15 15:37
Låt honom ha tron på sitt lag. Kviborg är bra tycker jag. Han är ju alltid öppet partisk och brukar ju faktiskt ha ganska lätt för att hylla Barca om så bör ske. Han är ju knappast som resten av sektmedlemmarna där inne som vägrar se sanningen och faktiskt tror att Barcelona är usla och att vårt spel är uselt. Kviborg har ju iallafall substans i det han skriver och oftast självdistans.
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-15 15:36
någon som vet om zlatan och abidal är tillbaka i träning
Barcelona DM1982
2010-04-15 15:35
Ämne: Tycker faktiskt att ....
Det som egentligen är mest pinsamt är väl nog hur ni stänger ner ert forum för andra hela tiden. Först ska det vara öppet, sedan stängs det ner.

Men det är bra att du kan komma hit och ventilera dina åsikter, eftersom vi inte får det hos er.
2010-04-15 15:31
.
Real Madrid Stekharn
Tycker faktiskt att det är löjligt att säga att Kviborg är en idiot och pinsam.
1. Det är en intressant läsning.
2. Man måste väl tro på sitt lag?
3. Den är skriven med en hel del komik.

Aja, ligan är nog eran tyvärr. Bra jobbat! =)
Läste på Inters forum att Laporta är i Milano, någon som vet vad han gör där?
Barcelona Hetfield
2010-04-15 15:29
Nja, hat kan försvinna med tiden, Arsenal och Man U brukade hata varandra en gång i tiden, vem glömmer bort Ian Wright Vs Peter Schmeichel, Viera Vs Roy Keane osv. det brukade alltid bli helt magiska matcher då

Ps.

Jag missförstod dig, jag trodde att du försökte säga att Real och Valencia gillar varandra, men vi är på samma sida nu
2010-04-15 15:29
Vi har redan vunnit båda El Clasicos. Vinner vi CL på Madrids hemmaplan så ger jag blanka F*N i om de vinner ligan faktiskt.

Det kunde nästan vart skönare om de hade vunnit ligan, för ni minns väl vad Gattuso skyltade med när de firade på bussen när Milan hade vunnit CL och Inter ligan?
Barcelona Rambla~
2010-04-15 15:26
Ämne: Rambla

Det var ju....
Hatet finns kvar oavsett hur lång tid sen det var.
Barcelona Hetfield
2010-04-15 15:23
Rambla

Det var ju för drygt 15 år sen, kanske inte så relevant längre :P

Men matcherna brukar bli fartfyllda, en hel del gula kort, nästan så att man längtar
Barcelona Rambla~
2010-04-15 15:20
Ämne: Jag tycker att det ä....Snudd på hat? Du tycks ha glömt varifrån Mijatovic köptes in från en gång i tiden.

Det roliga med Kviborgs "Så slutar la liga" den här gången är att nu försöker han göra den rolig och lite överdriven, medans de förra gångerna har han varit hur seriös som helst med tippningen. Så seriös att han ändrade tippningen om inte resultaten slog in.
Barcelona Hetfield
2010-04-15 15:13
Jag tycker att det är enormt fånigt/löjligt när spelare som är så pass unga kommer med självbiografier, man kan väl vänta tills karriären är över, sen kan man sammanfatta allt

Valencia möter Real Madrid, det brukar nästan alltid bli helt magiska matcher när de möts, det är nästan snudd på hat mellan de
2010-04-15 15:06
"Real Madrid bjuder som vanligt på målkalas när storlagen kommer på besök och efter 1-2 i paus vänder hemmalaget på steken, Kakás inhopp avgörande."

Hahaha, sist bjöd dom inte ens på ett mål när Barca va på besök. De kanske mäter i Real klass. :)
Barcelona NoGo™
2010-04-15 15:06
En skön liten detalj från träningen i veckan :D

Hel avnjuts ju också Leo Messi bäst och när Edu Oriol från Barças b-lag gick in lite hårt i en närkamp med argentinaren på träning i veckan fick Dani Alves rycka in och dra regel nummer ett för den unge talangen.
– Alla andra utom han, okej? Honom rör vi inte, förklarade Alves.

Se länktips*
Barcelona Vampíro
2010-04-15 14:59
Trodde aldrig att laget skulle kunna ställa om efter förra veckans bragder på det sättet som de gjorde igår, imponerande minst sagt.

Kul också att Jeffren har börjat få chansen allt mer, han är fortfarande oslipad men man ser att han definitivt har spetsegenskaper som hans otroliga acceleration och teknik. Även om han alltid inte lyckas så är det bra att killen inte ger upp och fortsätter.

Herregud vad pinsam Madrids redaktör är, efter att ha gråtit ut i fem dagar är han tillbaka, lägre än någonsin med sina pajasartiklar.
Barcelona Barcelona10Messi
2010-04-15 14:53
Kviborg är så jävla pinsam så det är synd om killen, hahahah.
Barcelona el Flaco
2010-04-15 14:43
Zlatan tränade med laget imorse för första gången sedan han slog upp sin skada i uppvärmningen mot Athletic för ca 10 dagar sedan.

Även Abidal tränade med övriga laget, för hans del är det andra dagen i rad han gör det, men varken fransmannen eller Ibra har än fått el alta medica.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-15 14:43
Skämms inte KVIBORG?

Ärligt tror han på sig själv ens?
Barcelona Hetfield
2010-04-15 14:42
Barcelonito

Henry har ju aldrig försökt dölja att hans lag är Arsenal, och det kommer alltid att vara Arsenal, så förstår inte varför man ska dissa honom för det?

Kviborg är ju en lustig liten filur, kommer med liknande saker varje, det slutar med att vi vinner :)
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-15 14:40
Från matchen igår :) Fyfan vad Barca va bra första halvlek :)
Barcelona kallesiete
2010-04-15 14:35

Hahahaha Kviborgs "så slutar La Liga!"
Gullig han är. Men visst ska han få hoppas. Då svider det mer.

Tror dock att han har gett upp innerst inne.
2010-04-15 14:22
Pep.G

Jag har alltid försvarat Henry men efter Arsenal-matchen la jag ner det. Klart man kan klandra honom. Han sprang verkligen inte mer än 5 meter i sidled och Pep måste ju också sett det, annars skulle han inte spela sammanlagt 20 minuter de senaste 4 matcherna.

Jag stör mig bara på att han vill vara lojal nu, först efter att ha vunnit CL med Barcelona. Hans lojalitet glömde han när han lämnade dom för att vinna den där jävla Champions League som Zlatan säger. Betalar man 9 miljoner Euro till honom ska man klandra honom när han inte löper mer än 100 meter under en halvtimme.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-15 14:22
Några punkter om matchen igår från min sida:

1) Först publiken – inte alls dumt att 76 000 kom till en sådan match på en onsdag sen kväll. Och det var hyllningar hela tiden till Xavi, Yaya, Alves, Pedro, Valdes och inte minst till Henry när han tog in sina första steg på gräsmattan. Jag tror tom att jag hörde publiken skanderade Iniesta-Iniesta. Men jag är inte så säker på det sista. Kul stämning och bra att publiken beundrar grabbarna. En mexikans våg gick också runt ett par gånger och det är alltid ett bra tecken på att publiken är nöjd med laget.

2) Riktigt snabbt passningsspel i den 1.a halvleken. Snabbare än det brukar vara och vi snurrade Depor rejält. Synd bara att laget tog bara 1-0 ledningen till pausen efter ett sådant övertag. Jag är alltid nervös när det är bara 1-0. Det är förstås små marginaler hela tiden. Pedro fick träffa krysset istället för nätet osv.

3) Yaya spelade bättre och bättre under matchens gång. Han var mycket mer inblandad i dirigeringen av spelet i 2.a halvleken. Många finna pass. Det är viktigt att ha ett komplement till Xavi, tycker jag. Alltså, en annan som också kan hålla boll och passa. Man såg väldigt tydligt skillnaden mellan han och Busqi när de två fick vara på plan de sista 20. Busquets kan inte göra de här passningarna. En linjal på 20 meter. Men han har en arbetskapacitet som är större än Yaya. Han orkar täcka och störa snabbare och längre. Snabba reaktioner för det som sker på plan. Det är viktigt att de två är olika. Man kan utnyttja deras egenskaper i olika situationer.

4) Jag tycker att Bojan har blivit lite breddare i kroppen. Jag lurar kanske mina ögon, men det känns så. Alltså, lite kraftigare och det är bra. Han behöver mera muskler för att kunna stå emot. Men han har inte en kondition för 90 min. Han orkade inte pressa och röra sig lika bra 2.a halvleken pga att han var trött. Skönt för honom att näta när han får förtroende att spela.

5) Jeffren lär vara omtyckt av många här i forumet, men man märker att han saknar rutin helt och hållet. Tom när man jämför honom med Pedro eller Bojan så märker man skillnaden. Han är helt enkelt för grön än. Men förhoppningsvis så blir det bättre med tiden.
Jag skulle gärna se Gai Assulin får en eller två chanser igen istället för Jeffren som vänsterytter. Men det kommer inte hända i snar framtid förmodligen.

6) Pedro – jäkla vilken skön spelare. Han chokade mig i försäsongen när ha drog i en sekvens två hörnor efter varandra. Den ena med höger och den andra med vänster. Och han fortsätter med det. Först ett riktigt bra skott in i mål från utanför straffområdet mot Malaga tror jag det var. Det var med högern. Sen ett avslut med hög precision mot Casillas i Madrid med vänster och igår en delikates med vänster från 45 meter. Det är som en saga vad som händer med honom.

7) Det känns som att Messi tänker för mycket ibland på Pichichi.

Annons: