/spanien/barcelona/forum/16530.aspx/spanien/barcelona/forum/16530.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Capitán
2010-04-29 16:49
Rambla//

Som sagt, jag håller med dig. Har aldrig sagt att bollen tog på Yayas hand eller att domslutet var korrekt.
Menar bara att det tjänar inget på att vi ältar över förlusten, blir bara ännu jobbigare då.

Av ren nyfikenhet, vad anser du om Busquets kontra Touré i valet av mittfältsplatsen?
Själv skulle jag gärna se att Yaya fick lite mer chanser nu i slutet av säsongen. Innan kunde jag förstå Peps val att ha Sergio som första val, men nu är det väl relativt tydligt att Yaya är i bättre form helt enkelt...
Silthrim
2010-04-29 16:46
C.Andrés :

Vad jag har läst , så ska City gå för Torres , City ryktas sälja spelare för att kunna lägga ett så vasst bud som möjligt på Torres, har då inte läst något eller ens hört några rykten om ett bud på Zlatan.

Villa ryktet tror jag dock att det är mer sanning i , han var nära oss i förra transfer fönstret, och enligt rätt säkra källor så är Barca Villas första val, och dom källorna stärks ännu mer efter det som stod på Total Barca.
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:45
...
Barcelona NoGo™
2010-04-29 16:44
Så fort en Barça spelare filmar så är det världens skandal bla bla, kolla på era egna spelare förfan och jag menar Inter fansen är väl dom sista ska uttala sig om sånt.
Real Madrid Mia_1977
2010-04-29 16:43
Och detta är ingen dejting site! /Mod
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:42
Ämne: @ Barca4eva:

1. O....Han fick ju ut grisen Motta, som säkert var tanken. ;)
Barcelona Interistaaa
2010-04-29 16:40
Länkar i länktips, simple as that. /Mod
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:39
Interistaaa

Snälla, kalla inte folk för pajas här inne. Du åker ut.

"Ja, Bojans mål blev tveksamt bortdömt."
Tveksamt? Vad är det för trams? Vad är det som är tveksamt? Det är helt felaktigt och inget annat. Då är Barca i final. Inser du hur avgörande det domslutet blev?

"#3: Piques mål var offside."
Hur kan Pique vara offside när både Zanetti och Muntari står nedanför och gör honom onside? Kan du verkigen offsideregeln?

Nej, Alves straff eller inte kan kvitta. Den var inte solklar på något sätt. Troligtvis så faller Alves när han känner beröring, som de fleste brukar göra.

Det mest komkiska är ändå hur interfans försöker försvara sig med Militos så kallade friläge och felaktiga offside. Det händer 7-8 gånger per match att felaktiga offsides döms. Det var inget mål. Inte ens en målchans, det hann aldrig bli det.

Så enligt dig ska bara felaktiga domslut som gynnar Barcelona få diskuteras? För det är ju vad alla tar upp så fort Barcelona vinner en match.
Barcelona ★Sami★
2010-04-29 16:38
Ärligt talat orka tjafsa! Inter vann och grattis! Finns inget mer säga.
Barcelona Barca4eva
2010-04-29 16:36
Interistaaa

1. Piques mål var inte offside, dessutom klass.
2. Filmning elr inte var det gult som Motta skulle få (= utvisning eftersom det blir 2 gula)
3. Bara ditt namn säger vilken pajas du är
Barcelona VizzlA^^
2010-04-29 16:33
Håller med Guardiola, vi åkte ut på Grund av en viss Eyjafjallajökull..
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
Kan någon säga huruvida Sandro Rosell har några seriösa planer på nyförvärv när han nu kandiderar till president i sommar?
Barcelona Rambla~
El Capitán

Även om bollen skulle ta på Yaya hand/arm där så är det inte frispark. Han står 1m ifrån när Samuel eller vem det var, rensar bollen rakt upp i magen på honom. Yaya sträcker inte ut någon hand eller arm för att stoppa bollen, han har händerna utmed kroppen.
Barcelona Interistaaa
2010-04-29 16:30
@ Rambla~:

Du är en pajas. Att du fortfarande klagar på domslut hit och dit är bara patetiskt.

Ja, Alves borde ha fått en straff i första mötet.
Ja, Milito var offside när han gjorde 3-1 målet.
Ja, Bojans mål blev tveksamt bortdömt.

3 Felbedömningar som gick emot Barca, det har du helt rätt i.

Det du glömmer är följande:

#1: Milito blev felaktigt avblåst för offside i ett läge där han skulle bli helt ren med Valdes i första mötet.

#2: Motta får syna det röda kortet efter en vidrig filmning av Sergio B.

#3: Piques mål var offside.

Som du ser så jämnar domsluten ut sig men du ser endast vad Barca har råkat ut för i den här semifinalen.

Att Sladjan är en pajas är en helt annan femma men att klaga på domsluten när Inter också fick några konstiga domslut emot sig är helt fel.

Barcelonistas
2010-04-29 16:27
Iniesta är kung!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-29 16:25
Ångesten växer när man inser att vi kunde ha haft Don Andrés på mittfältet, tyvärr så är han skadad.

Jag är mycket stolt över att tillhöra FC Barcelona - Andrés Iniesta

Det skrev han precis efter matchen på facebook.
Barcelona El Capitán
2010-04-29 16:25
Ämne: El Capitán

Rambla//

Domare....Huruvida domaren tänkte exakt vid "hands" situationen är omöjligt att veta.

Visst, jag håller med dig om att domaren tog helt fel beslut, men det kan likaväl ha sett ut som hands utifrån hans position på planen. Skulle han känna press från utomstående, hade det väl snarare från Camp Nous läktare med sina 96.000 supportrar.
Barcelona M79
2010-04-29 16:21
BiH

Vad skrev jag som eg var fel? Domarmisstagen avgjrode tillslut. Både för Barca och Fiorentina. Du går gärna kommentera min blogg om du vill ta diskussionen där ist.
Real Madrid DUBHEAD
2010-04-29 16:21
Face it! Man måste ha tur med olika saker som t ex domarens beslut, om man ska gå till Final i CL. Ni hade tur förra året, i år hade väl Byern lite tur mot Manu och Inter i går mot er.... Sen tycker jag att ni är lite väl hårda mot allt o alla. Kom ihåg inget lag har vunnit två år i rad. Vad säger man traditionens makt är stark i fotboll.
Barcelona El Capitán
2010-04-29 16:20
Ämne: Zlatan bör gå omedel....
Ibra kommer inte att dra. Helt omöjligt för mig att man säljer honom efter endast 1 år.

Skulle snarare tro att man kanske ändrar hans roll eller något inför nästkommande säsong. Kanske skulle det passa honom bättre att vara någon slags släpande anfallare, med en vass striker framför sig. Och nu menar jag inte att laget ska ändra sin spelstil efter Zlatan, men att man möjligtvis inte väljer att ha honom som spetsen i anfallet.
Barcelona ★Sami★
2010-04-29 16:18
Barca el rey
Visst är den fin:)
Peshmerge
2010-04-29 16:18
HA tålamod grabbar. Henry ville vinna (den där jävla Champions) han fick. Nästa år är det Ibras tur. Man måste ha tålamod grabbar. kommer ni ihåg Henrys första säsong i Barca? vill bara säga ordet KATASTROF. så var hans säsgon.

Ser ut och vara samma sak för ibra också. Men ibra kommer vinna (den där jävla Champions) förr eller senare. Jag litar på nästa säsong. Barca sviker aldrig någon som vill vinna nåt med klubben.

Men den som vill vinna allt med Barca måste också ha lite tålamod. vi fansen måste också visa tålamod. Viktigt och kunna göra det mina Barca bröder.

VI kommer ihåg Henrys säsong föra året? Den va perfekt. Ibra går i hans fotspår..? kanske!.. man vet aldrig.

Vamos Barca!
Barcelona Rambla~
2010-04-29 16:17
BiH_

Ok, det är lugnt. Vi lägger detta bakom oss nu.
Barcelonistas
2010-04-29 16:16
en utav villa o torres ser ja som ett måste annars är de en stor skandal.
BiH_
Ämne: Ämne: Rambla,....
Rambla

Herregud, läs igen...

Det står "ni som PÅSTÅR..."
Och som du skriver, så har du inte skyllt på domarna, vilket betyder att det är inte dig jag syftar på.

För övrigt gillar jag barcas spelstil och håller med de flesta att Zlatan inte gör någon nytta alls.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
Klubbläkarna har bekräftat att Xavi har drabbats av en mindre skada i den vänstra vadmuskeln. Rehabträningen de närmaste dagarna kommer avgöra ifall han hinner tillbaks i lagom tid inför mötet mot Villarreal, men Xavi sade själv under presskonferensen för några timmar sen att han vill spela eftersom mycket står på spel.
Barcelona Rambla~
El Capitán

Domaren fegade ur, han vågade inte godkänna Bojans regelrätta mål. Han visste vilket helvete han hade fått av Mourinho, Inter och resten av fotbollseuropa efter vad som hände i London förra året.
Barcelona Barca4eva
2010-04-29 16:15
Barca el rey

Även om jag inte vill diskutera värvningar nu så måste jag dock svara på din fråga: Villa alla dagar i veckan :)
Barcelona Barca el rey
2010-04-29 16:13
Zlatan bör gå omedelbart! han är för stel och när man såg igår vad pique gjorde som forward så var det bara skämigt för Z. vi kan lika gärna lägga pique som forward o peta Zlatan i dom kommande matcherna. angående Villa eller torres? vilka av dessa är bäst för barca? Villa är kanske snabbare än torres och torres har bättre teknik och avslut lr vad säger ni?
Barcelona El Capitán
2010-04-29 16:12
Det är väl bara att inse att man måste ha marginalerna vid sin sida för att vinna CL. Förra året hade vi det, men inte i år.

Zlatan fick en nära frispark som gick strax utanför, Bojans nick var likaså några centimeter ifrån, Messi fick till en god skruv som garanterat hade gått in om inte Cesar gjort sådan paradräddning. Plus det bortdömda målet som förmodligen hade blivit godkänt vilken annan dag som helst.

Och som sades tidigare, att ha kommit till 3 semi-finaler i rad är inget vi ska skämmas över. Tycker laget har gjort en klart godkänd insats i år i CL. Med lite tur så hade vi gått vidare..
Annons: