/spanien/barcelona/forum/16464.aspx/spanien/barcelona/forum/16464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 14:22
El Kaiser de Michoacán

Inters första mål totalt fel av Alves.
Han går på Piques gubbe vilket var onödigt så Snejider får tillfälle och göra mål på hans kant.

Alves gör mycket nytta framåt, även bakåt men man kan inte vara på 2 platser samtidigt.
Ingen kunde nå Alves inlägg senaste matcherna inte ens karim abdul jabbar :)
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-30 14:21
gött om villa kommer hit! eller vad tycker ni ?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-04-30 14:18
Kan också tillägga att man kan diskutera i evighet vem som är bäst av Maicon och Dani Alves men nu är det så att vi har Dani Alves och Inter har Maicon. Så även om du tycker att Maicon är bättre än Alves så lär Maicon knappst komma hit i sommar.
Barcelona Essienesque
2010-04-30 14:13
Skulle aldrig förlåta ledningen om de på något vis inkluderade Bojan i en eventuell affär om Villa.
2010-04-30 14:11
Barca-nist//
Nä där håller jag med dig men å andra sidan är det svårt att slå inlägg när vi nästan bara har småttingarna Pedro och Messi samt sen staty i form Zlatan. Men visst Alves kan definitivt slipa på inläggen. Tycker dock inte att han är dålig bakåt, hans sanbbhet och kondition kompenserar hans offensiva räder bra. Sen erbjuder Dani Alves även ett viktigt alternativ i uppspelsfasen i och med att han är så bolltrygg som han faktiskt är.
Barcelona ★Sami★
2010-04-30 14:00
Inget är klart med David Villa. Det står inget på Barcelonas hemsida. Så tyvärr han är inte klar.
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 13:58
jag hatar att säga de men Maicons styrka i helhet är mer komplett än Alves.
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 13:55
el Flaco - R.I.P. Guru

skönt att höra att Xavi mår bra igen .. goda nyheter

tack!
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-30 13:53
Kan någon säga huruvida Sandro Rosell har några speciella planer på nya spelare om han blir president?
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 13:53
El Kaiser de Michoacán

Hur många Alves inlägg har nått sin adress senaste månaderna??
Han är en av de bästa men han behöver back-up för han gör dåligt i från sig både försvarsmässigt och inlägg/frispark.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-30 13:52
Ämne: Villa förvärvet kom ....
Jag har inte sett det avsnittet då, men jag hoppas att det inte stämmer. Vill helst inte bli av med Bojan. Hleb däremot kan jag inte bry mig mindre om vad som händer med honom.

Men Punto Pelota har haft fel förr. Det såg vi inte minst under förra sommarens galna silly season.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-30 13:51
Det är inte aftonbladet som har kommit med dom ryktena. Det är Marca. Det finns inte en chans att Marca skulle bara slänga ur sig någonting så positivt angående Barca. De fruktar Villa till Barca i hela Madrid och jag tror faktiskt att det ligger ganska mycket sanning bakom det här.
2010-04-30 13:50
Barca-nist//
Är mycket tveksam till om det verkligen behövs en back-up på högerbacksplatsen. Dani Alves är, i konkurrens med Maicon, världens bästa högerback. Dessutom är han en maskin och ingen kommer att peta honom. Är han frisk så spelar han. För att hitta en ersättare så måste vi ha en spelare som är bra nog att spela i FC Barcelona och som dessutom acceptera bänken i ungefär 90% av alla matcher vilket inte är det lättaste. Då ser jag snarare att Puyol används som back-up tillsammans med Martin Montoya som varit ordianrie i Barça Atlètic hela säsongen samt supertalangen Albert Dalmau som påminner mycket om Alves faktiskt.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-30 13:49
Här är listan över de 20 uttagna spelarna till matchen mot Villarreal: Valdés, Pinto, Alves, Maxwell, Piqué, Puyol, Márquez, Chygrynskiy, Milito, Keite, Touré, Busquets, Xavi, Messi, Thiago, Bojan, Jeffren, Pedro, Henry och Ibrahimovic.

Abidal har inte fått el alta medica och är därmed inte speltillgänglig. Xavi, som var tidigare tveksam till spel, tränade idag utan några problem och förhoppningsvis får vi se honom från start på lördag.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-30 13:48
Barcas ledning är nog inte så efterblivna att dem ger bort Bojan. Inte efter att ha varit i sådan form dem matcher han spelat nu till våren.

Canaletes
2010-04-30 13:47
Villa förvärvet kom för länge sen. Ca 2 veckor sen.

Det var Punto Pelota som först kom ut med det.
Och det var 30milj + Hleb och Bojan.
Atlético addeh
2010-04-30 13:43
NoGo™ /

Rykten om att David Villa ska vara på väg till Barcelona har pågått i flera år fram och tillbaka.
Barcelona C.Andrés
2010-04-30 13:33
Annars är ju Edin Dzeko ett hett alternativ...undrar vad han skulle prestera i ett lag som Barcelona eller annat topp lag.
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 13:30
barcaleker

jag håller med dig i vissa punkter,
Zlatan tar för mycket energi men barca tänker ekonomiskt och även lite anseende fråga!

Villa skulle sitta fint i Barca truppen men det är andra positioner som saknar styrka. Alves är bra men vid skada eller dålig form så har vi inte ingen som kan ta hans plats. visst Puyol men han behövs i backlinjen mer.

Abidal har fått en bra alternativ(max)
Alevs saknar en ordinarie alternativ
på toppen har vi pedro Bojan men vill man förstärka med mer erfaren målskytt så är villa 10 av 10 bästa val såklart beroende på avtal.
Barcelona Hetfield
2010-04-30 13:26
Barca!

Föratt vara en kantspelare måste man ha två egenskaper: 1. Man måste vara snabb 2. Man måste springa en hel del
Zlatan är inte snabb, och han springer knappt, så hur skulle det funka?
barcaleker
2010-04-30 13:11
Så länge inget är officielt så skall vi ta de med en nypa salt. Vor fantastiskt med David Villa eller Torres (som dock är skadad hela tiden) De kan gärna få Hleb och Henry medans Bojan får absolut inte gå. Jag byter också zlatan med david villa. Zlatan passar inte in och de visste vi ju innan serien. Får långsam oengagerad trög. Som natt och da med Eto. I mina ögon behövs de knappast någon mer spelare i truppen till nästa år. Ett bra backup till Dani Alves kanske som just nu inte finns (Pyol brukar få spela där)
Nu är de 4 matcher kvar. 2 ganska svåra bortamatcher och 2 enkla hemma.
Barcelona Pep the King
2010-04-30 13:08
Aftonbladet är roliga:)
Barcelonistas
2010-04-30 13:03
in me arshavin den killen brinner för barca!
Barcelona NoGo™
2010-04-30 12:55
Kan inte se Zlatan på en kant i Barça, där ska det vara snabba tekniska spelare som kan göra sin gubbe och det kan Zlatan definitivt inte göra så det skulle innebära en stor försvagning, hellre Henry där isf.

Villa ryktet har väl i stort sett pågått under en lång tid om jag inte minns fel?
Villa-nyheten känns lite lös då den kommer upp precis efter Barcelona blivit eliminerade ur CL. Känns som mycket rykten ploppar upp i samband med sportsliga missräkningar för de flesta storklubbar. Igår var det Mata och idag Villa. Dock ska man aldrig säga aldrig eftersom presidentvalet är redan i juni så vill Laporta och Tixki värva måste de göra det innan dess och då måste man vara ute i god tid. Som jag sa här inne igår: jag blir inte överraskad om om David Villa spelar i Barcelona nästa säsong. Däremot Mata är jag osäker på, är han så mycket bättre än Pedro? Kan hålla med om att Pedro inte är en världsstjärna än men är Mata det? Visseligen spelar Pedro i ett bättre lag och får väl på så sätt en större genomslagskraft men han har ändå varit riktigt bra denna säsongen.
Barcelona ★Sami★
Zlatan behöver springa mer löpa mer visa du vill ha boll. Och sätt dina chanser så kommer alla Cules publiken kyssa dina fötter. Zlatan gör det inte så fucking svårt för dig.

Barcelona Barca-nist
2010-04-30 12:54
Jag vill se spelare som Maxwell som kostade lite men ändå gjorde sitt jobb.

Nu menar jag inte att max har var exceptionell utan att han uppfyllde kraven mer än Zlatan och chyg och vilken summa .. !?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-30 12:53
Hetfield

Zlatan klarar av att spela på kanten, i Juve spelade han ofta just på kanten om du inte minns och han klarade det galant.
Aléx
2010-04-30 12:52
Enligt portugisisk TV-kanal och deras läppläsare Mourinho har sagt "– Under normala omständigheter är vi mästare." till Pep och Ibra.
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 12:50
Rambla~

Trots åldern och priset så kan han inte göra sämre ifrån sig än Zlatan.

Zlatan fick för mycket uppmärksamheten. Dyra köp höga förväntningar som tex C.Ronaldo.

Nu när hela förväntningarna har sjunkit till lägre nivåer så kanske han kan slappna va lite och spela som vanligt.(krav att han kämpar/springer mer)
Annons: