/spanien/barcelona/forum/16461.aspx/spanien/barcelona/forum/16461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-05 16:51
Zlatans första säsong är bättre än Henrys helt klart. Men Henry började många matcher på bänken första säsongen då Ronaldinho var i Barca. Det är dumt att jämföra deras debutsäsonger tycker jag. Det är olika tränare och helt olika spelare i de lagen.

Henrys tid var det en dålig Ronaldinho och sämre Deco på plan.

Zlatan har Alves och Pedro och en bättre Messi, en bättre Xavi.

Det lag vi har nu är mycket bättre än det vi hade när Henry debuterade. Inte trupp-mässigt, utan som lag.
Barcelona Hetfield
2010-05-05 16:47
Betygen från igår (Zlatan):

AS: 1/3
Marca: 0/3
Mundo Deportivo: 2/4
Sport: 7/10

Madrid tidningarna njuter väl antagligen av detta, trots att de har köttbullen Benzema och fanatikern Kaka på bänken
2010-05-05 16:45
Klubbens egna hemsida har 11 assister för Alves och 8 för Xavi.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-05 16:42
Tycker forfarande många här inne överdriver om Zlatan, han har gjort en helt okej första säsong. Mycket bättre än Henrys första säsong, helt klart. Jag är beredd att ge han mer tid och förhoppningsvis spelar han ännu bättre nästa säsong =)
Andre_D
2010-05-05 16:41
...
Andre_D
2010-05-05 16:40
Glömde sätta i länktips
2010-05-05 16:37
Ja, det tolkas ju lite olika :)

Annat intressant är att Alves nu leder assistligan i laget och troligtvis i ligan. 13 assister i ligan har man räknat fram till.

Messi har redan vunnit Guldskon, om nu inte Rooney eller Drogba gör 5 mål den sista omgången och Messi inte gör något mål alls på 2 omgångar som är kvar. Han har 3 mål till Ronaldos rekord i Barcelona med 34 ligamål på en säsong.

Messi har gjort 82 mål på 2 säsonger hittills sen Ronaldinho lämnade. Imponerande.

Delarocha
2010-05-05 16:31
fel
2010-05-05 16:29
Haha eftersom jag skrev hela statistiken så ska jag förklara det bättre.

Messis 29 mål som startspelare har ingenting att göra med hans 29 spelmål. Hans straffmål och frisparksmål var bägge som startspelare.

Hoppas att alla har kläm på det nu och nu släpper vi den här löjliga engelska-diskussionen.
Barcelona tarrak
2010-05-05 16:25
Bara ignorera trollet. Inget att slösa mer utrymme på.
Delarocha
2010-05-05 16:25
Du ifrågasatte tarraks engelskakunskaper när han sa att Messi gjort 29 spelmål. Efter det så sa du att han skulle lära sig engelska. Efter försökte jag, tarrak + ytterligare andra påvisa att han visst gjort 29 spelmål. Efter det skriver du att starter betyder startspelare vilket jag trodde betydde förrätt.

Sen vet jag inte vad du vill åtstadkomma med ditt sista inlägg.
Andre_D
2010-05-05 16:23
Ämne: Goal from penalty be....
Det enda jag skrev från början var att goals as a starter betyder mål som startare. Va fan vill du?
Silthrim
2010-05-05 16:22
Jaha , Torres intresserar Barca, läs länktips!
Delarocha
2010-05-05 16:22
Goal from penalty betyder straffmål
Goal from set pieces betyder frisparksmål

Han har 31 mål totalt eller hur? Är du med så här långt?
Han har 1 (ett) straffmål
Han har 1 (ett) frisparksmål.

Plusar du ihop (addition) 1+1 får du 2 (två).

Därmed vågar jag utan vidare förklaring ge mig på en slutekvation som blir ungefär som följer

31-1-1 = 29. Där 31 är totala antalet mål, den första ettan är frisparksmål, den andra ettan är straffmål och 29 representerar spelmål.
Barça såklart!
2010-05-05 16:21
Ekvation: 31-2 = 29. Nä. nu ska vi inte vara dryga.

Ikväll hoppas vi på Mallis... Eller gör vi det? Jag skulle tycka det var kul att se det avgöras i absolut sista omgången. Speciellt när en polare (med familj) åker ner till Spanien och tittar på sista matchen.
Andre_D
2010-05-05 16:18
Ämne: Andre_D

Kanske du....
GOALS AS A STARTER BETYDER MÅL SOM STARTARE (STARTSPELARE)
Barcelona tarrak
2010-05-05 16:03
Ämne: Ämne: Ämne....
Eftersom jag kan både engelska och matte ska jag vara extra pedagogisk med dig så att du slipper skämma ut dig i fortsättningen.

Det står klart och tydligt att Messi gjort 31 mål. Lika tydligt står det att han gjort 1 mål på frispark och 1 på straff. Om vi subtraherar de 2 mål som kommit på fasta situationer från totalen på 31 mål får vi 29 spelmål. Förstår du nu eller ska jag rita en bild i MS Paint åt dig?
2010-05-05 16:02
Andre_D

29 spelmål också. Ett på frispark, ett på straff. Resten är spelmål.

Intressant är dock att Zlatan har 10 matcher mindre spelade än Messi men tappat bollen nästan lika mycket som argentinaren. Han har tagit bollen tillbaka hälften så många gånger som Messi.

Messi är bara inte mänsklig när han verkligen vill. Problemet med honom är att han inte vill ibland.
Delarocha
2010-05-05 15:59
Andre_D

Kanske du som borde lära dig engelska? 31 mål, 1 på frispark 1 på straff. Vad har vi kvar? 29 mål. Spelmål.
Spanien Don Pelayo
2010-05-05 15:59
Ämne: Don Pelayo

Om Ind....
Rambla,

Nja, Marca är inte ett dugg oroliga för landslaget. Marca är oroliga för Real Madrid men man har upptäckt att man kan å ena sidan spela på regionkortet och å andra sidan pressa Pep på att göra eftergifter för Madrids räkning.

Det är en smart säljstrategi men otroligt frusterande för mig som har en balanserande syn på de här motpolerna.

Hade Marca haft landslaget som intresse hade man inte gjort ett sådant här utspel till att börja med. Då hade man inte skapat en friktion och önskat polemik till att börja med.
Andre_D
2010-05-05 15:58
Ämne: Ämne: Messis ....
Nej. 29 mål som startspelare. Lär dig engelska.
Barcelona Hetfield
2010-05-05 15:56
Delarocha

Det ser onekligen dåligt ut för Zlatan, inte ens de som är "pro-Zlatan" är redo att ge honom tid

Ps.
Du hatade väl mina inlägg =)
Spanien Don Pelayo
2010-05-05 15:55
Ämne: Vore fint om Barcelo....
Inte speciellt smart om du frågar mig.

Marca skulle dra igång en "Clemente-kampanj" och ha det som huvudfokus under hela mästerskapet. Marca är en tidning som vill sälja på skandaler ofta på huvudmålet som första offring.
saamii
2010-05-05 15:54
Jahopp då har man precis tippat på Europatipset. Mallorca - Madrid 1x. Må denna dag bli Madrids fall!
Barcelona Rambla~
2010-05-05 15:54
Don Pelayo

Om Inda och Marca är så oroliga över landslaget, borde de väl också föreslå Pellegrini att vila några slitna madridspelare?
Delarocha
2010-05-05 15:51
Hetfield

Vore skönt om Zlatan kunde stanna i en klubb under en längre period.

Då får han hitta en klubb i sommar och stanna där länge:P
Barcelona Hetfield
2010-05-05 15:49
Erik Niva så en väldigt intressant sak igår, som fick mig att fundera lite. Han sa att Zlatan bränner broar vart han än går, trots att han vinner titlar vart han än går, så lämnar han klubbar med en bitter eftersmak

Från Ajax till Juventus var inte snyggt. Från Juventus till Inter var absolut inte ok med tanke på att han lämnade skeppet så fort det började blåsa lite i Juventus. Han lämnade Inter på ett fult sätt

Frågan är hur folk kommer att komma ihåg honom om 20 år. Jag tror att det är samma grej med Ronaldo (riktiga Ronaldo), han fick aldrig riktigt samma status som Maradona och Pele för att hans namn förknippades aldrig med en klubb

Vore skönt om Zlatan kunde stanna i en klubb under en längre period
Spanien Don Pelayo
2010-05-05 15:49
El Flaco,

Låt dig inte irriteras över Marca (vilket riskerar att utmynna i en tråkig och uppslitande diskussion). Jag är främst en Roja anhängare sedan åratal och vet vad de går för.

Marca har i praktiken jagat bort de tränare som inte mönstrat med Madrid-elvor oavsett hur det sett ut på spelplanen. De har oftast stort ansvar till tidigare misslyckanden.

Barcelona Rambla~
2010-05-05 15:46
Delarocha

I would love it. :D

el Flaco

Det är så genomskinligt vad hans agenda är.
Delarocha
2010-05-05 15:42
Vore fint om Barcelona spelade ut "vi är katalaner" kortet bara för att jävlas lite o se vad reaktionen hade blivit.
Annons: