/spanien/barcelona/forum/16422.aspx/spanien/barcelona/forum/16422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-05-04 00:16
Oha789, Att Zlatan besitter kvalite kan du ju inte neka. Han har presteratoch gjort det riktigt bra. Han har en bra statistik i runt om Europa annars hade han aldrig hamnat där han är.

Men jag tycker likt Berbatov, att Zlatan är inte riktigt en lagspelare. Han verkar ha väldigt dålig mentalitet och med det följer allt annat som stillastående, gnällande och allmänt ointresse.

Jag tror jag hade gjort den biten bättre än både Berbatov o Zlatan :P Däremot hade dem gjort 8or runt mig på en fotbollsplan.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-04 00:11
Fyfan vad jag längtar tills den nya presidenten tillträder och köper en massa jävla spelare för det kommer han att göra direkt.

Här kommer min önskelista till Rosell

1 Fabregas
2 Villa
3 Torres/Silva
4 Arshavin
5 En bra vback
Barcelona Oha789
2010-05-04 00:05
Det känns verkligen som att vilken spelare än vi köper skulle göra Barcelona gott.. då menare jag som anfallare.

Zlatan har jag aldrig gillat då han tycker jag är en dåligt spelare det har jag aldrig ändrat på.

Till och med när han köptes till Barcelona så sa jag till alla mina vänner att denna värvning kommer bli en av dom sämsta köpet på länge.

Det blev som jag sa. Sett till iår. Man vet aldrig vad som händer nästa år. Han kanske blir bra men tror aldrig det..

För mig är Berbatov och Zlatan så dåliga att jag skulle kunna göra bättre jobb än dom på planen..

Om Arshavin eller Ribery eller Navas skulle komma skulle jag tacka ja till vilket pris som hälst.

Vi har ju hur som helst gett bort 600 miljner pluss världens bästa anfallare på köpet och fått en ÅSNA till oss.

Jag tackar ja till vem som hälst.. Om Zlatan tar plats i Barcelona tar jag också plats.
Barcelona NoGo™
2010-05-04 00:02
Gud är störst! - Pep el rei!

Okej såpass alltså haha, ja då kan vi skippa Arshavin snacket alltså men skulle inte ha någon emot om han kom till Barça.

Jag saknar Andrèsito och Barça gör det, alla gör det :)Hoppas nu att han hinner komma i bra form till VM och att han får vara skadefria nu.

Bona nit
Barcelona Criff
2010-05-04 00:01
Också rätt skönt att se att Johan Cruyff inte gillar typer som Mourinho.

"Det gör mig glad att en typ som Mourinho inte tränar Barcelona".

Förövrigt ser Cruyff helt galen ut på bilden :P Dem kanske fotade honom i samma ögonblick som Mourinho petade Pep i nacken :P
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-04 00:00
Ämne: Haha ni måste se det....
Lol, Don Andrés got jokes. Vem hade trott det. :P
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-05-03 23:56
Arshavin ryktet har Arshavin själv dementerat på Arsenals officiella hemsida. Han säger att det uttalandet är helt felaktigt mot det han sa och att media alltid feltolkar honom när han gör intervjuer på ryska.
Barcelona Criff
2010-05-03 23:54
Haha ni måste se detta klippet grabbar/flickor.

Iniesta var på intervju, och fick frågan om han såg Real Madrid matchen mot Osasuna.
Iniesta svarar att han inte såg matchen utan tittade på en film, som också var dålig :P
Syftade på Reals spel antagligen haha. Eller resultatet. Kul var det iaf att se vår Vampyr vara lite skämtsam :P
Barcelona NoGo™
2010-05-03 23:44
Oha789

Ja man kanske föredrar en lite yngre spelare som Navas eller Silva för framtiden men samtidigt så tror jag att spelare som Navas och Ribery kan bli lite för dyra.

Arshavin gick till Arsenal för ca 15 milj Euro och tror att Barça skulle kunna få han för typ någon liknande summa. Vet inte hur många år han har kvar på kontraktet och det spelar in också såklart men som sagt skulle inte tacka nej till Arshavin.
Delarocha
2010-05-03 23:39
s.eto

Ganska säker på att Iniesta är borta resterande del av säsongen dessvärre.
s.eto
2010-05-03 23:35
Nån som vet om Abidal kommer ingå i truppen mot Tenerife ? Och kommer Iniesta kunna spela någon match denna säsong eller blir det inget mer för hans del?
Barcelona Oha789
2010-05-03 23:34
NoGo

jag menar inte att det är fel.. tycker däremot han vorre grymt bra.. men jag föredrar äldre Jesus Navas eller andra spelare före.. tycker man ska testa andra spelare först och se om dom funkar.. om det inte går att få spelare som Navas, Ribery och Silva då tycker jag man ska sikta in sig på Arshavin som ska vara ganska bilig för Barcelona. runt 200 milj
Barcelona NoGo™
2010-05-03 23:32
Arshavin till Barça? Ja varför inte, han verkar ju vilja till klubben till varje pris och var ju pågång redan efter EM 08 då han i princip bad om att få komma. Sen så tror jag inte skulle bli så dyr heller, vem vet Wenger vill kanske skänka bort han nu med tanke på alla hans uttalanden de senaste tiden hehe.

Han skulle ju passa perfekt ute på vänster kanten nu när Titi lämnar(ja jag tror han lämnar) i sommar. Han är snabb, teknisk och kan göra sin gubbe plus att han är väldigt rörligt och därför svår att hålla reda på.
Barcelona Oha789
2010-05-03 23:24
oj va chockad jag blev. verkligen chockad..

Enligt Arshavin är han redan klar för spel för Barcelona nästa säsong :S

het chockad.. medans alla har siktet på David villa så sticker Arshavin fram...
Barcelona Criff
2010-05-03 23:14
Ja man undrar ju vad som hände efter den här artikeln? :P
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-03 23:11
el Maestro!/

Vad märkligt! Jag har inte läst något om Gai i varken Sport eller EMD på flera månader och ännu mindre att han har skrivit på en kontraktförlängning.
Barcelona el Maestro!
2010-05-03 23:04
Vänta nu, Gai har ett kontrakt som sträcker sig t.o.m. 2012, enligt transfermarkt. Det är en sida som brukar vara uppdaterad enligt min erfarenhet.
Däremot går Thiagos och Jonathans kontrakt ut i juni.

Contract until: 30.06.2012
Home page: www.gaiassulin.com

Ledningen har möjligen koll trots all kritik.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2010-05-03 23:03
Grabbar har en enkel fråga.
Vet nån hur mycket canal + samt visat kostar tillsamans ungefär?:)
Skulle vara tacksam om ni svarade:)
Forza Barca
Barcelona tarrak
2010-05-03 22:56
Smogen

Återigen, anledningen till att kontrakten inte är förlängda har med största säkerhet att göra med att spelarna vill ha klargörande av hur nära a-laget de står och vad Peps framtidsplaner är. Om de inte känner att de är nog klargjorda nu, så var de knappast det i höstas heller. Skulle de ha velat skriva på b-lagskontrakt så hade det självklart varit gjort. Ingen har väl mer än Laporta och Txiki månat om våra talanger och cantera.

Till syvende och sist är det här spelarnas marknad. Vill de stanna och jobba för en framtid i klubben så kommer de att förlänga, känner de att de saknar möjligheter att lyckas eller jaga snabba pengar som Barca inte kan erbjuda i ett eventuellt b-lagskontrakt så finns det inget klubben kan göra.

el Profete

Sant, jag glömde honom.
Barcelona Rambla~
2010-05-03 22:37
Smogen

Barça Atlètic får du se mer som ett utvecklingslag. Planeringen görs mycket kortare än för A-truppen. Kontrakten skrivs nästan för en säsong i taget, max två. Det är därför du ser så stor spelaromsättning i Atlètic från en säsong till en annan.
Strömen
2010-05-03 22:31
Är det nån som vet något om Gai? Hörde för ett tag sedan att Arsenal rykte i honom har det hänt någo mer ?
Barcelona Barcadinho.
2010-05-03 22:29
Tidigare rapporter för två/tre månader sen berättade om förhandlingar med de här tre talangerna (Inte Jeffren, han har redan fått ett nytt kontrakt tom 2012).
Det känns som om det går långsamt men det är komplicerat. Spelarna i frågan vill höra om den sportliga aspekten, förmodligen mer än den ekonomiska. Och det är ett problem, eftersom man inte kan ”tvinga sig” fram till a-laget, om tiden inte är riktigt rätt.
Txiki kan bara förhandla om kontrakts längd och pengar. Men han kan inte lova något om a-lags spel i den närmaste framtiden. Det är inte han som bestämmer. Pep är för upptagen nu för att fundera på saken och han kan nog inte ge klara besked just nu.
En del ligger också i spelarnas händer – ska de ha tålamod och vänta kanske ett eller ett par år eller inte? Thiagos pappa Mazinho har sagt att det kommer att ordna sig. JDS har kanske fått en läxa av sin brors flytt till PL. Dessutom ligger han rätt bra hos Pep. Han tränar ofta med a-laget och fått spela lite grant. Gai är en äkta culé och kärleken till klubben gör kanske att han stannar ett tag till.
Det är annars inte säkert att alla dessa tre kommer att spela i a-laget i framtiden. Så är det när man producerar många talanger. Det finns inte plats för alla. Dessutom finns det flera talanger som knackar på dörren, inte bara de tre.
Jag tror inte att deras framtid hänger ihop med om laget går upp till segunda. Självklart bättre liga och en aning mer attraktivt, men det kan inte jämföras med ett kontrakt med Arsenal eller varför inte Valencia.
----------
Synd att de inte kommer visa hela matchen. Superettan med all respekt lockar knappt bättre tittarsiffror. Bästa matchen förra säsongen mellan Norrköping och Sundsvall lockade 120 000 till tv4sport. Men å andra sidan behöver vi inte gnälla för det. Sådär mycket spansk fotboll kunde man drömma om för inte så för länge sen.
Barcelona Jack Ryan
2010-05-03 22:28
Tror Barca visas på Canal + Hd
Barcelona Smogen
2010-05-03 22:17
verkar som att canal + väljer att visa speedway samt repris på tottenham-bolton istället. man kan ju hoppas att dom ångrar sig...
Barcelona el Profete
2010-05-03 22:13
Tarrak

"Den enda talang av värde som vi tappat sen Cesc, var Iago Falqué, men där kan vi bara lasta Luchos ointresse."

Jag co-signar under hela ditt inlägg. Men räknas inte ex barça spelaren Daniel Pacheco in bland den skaran talanger av värde? Om inte minnet sviker så var han en spelare som var högt värderad, men som många andra av dagens talanger saknade han ett vitalt ord, tålamod.

"Det var ungefär två år sedan i Barcelona när min agent berättade för mig att Liverpools chefsscout Eduardo Marcia skulle komma och se mig spela. Jag kände inte till mycket mer om honom än att han var från Liverpool. Självklart var jag lite nervös men jag föredrog att få reda på det innan så att jag inte skulle slappna av för mycket under matchen."

"Jag spelade vecka ut och vecka in för Barcelona men det var problem att få ett kontrakt. De sa hela tiden att det skulle komma ett kontrakt men det gjorde det inte, säger Pacheco."
Barcelona Jack Ryan
2010-05-03 22:09
Jag tror att Barca visas på Canal + Imorgon. Är det någon som vet säkert?
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-05-03 22:09
Det skulle vara bra :)
Barcelona Smogen
2010-05-03 21:59
Tarrak

Självkart har jag ingen detaljerad inside info om hur förhandlingarna sköts, och hade jag haft det hade jag garanterat inte spridit den på något internetforum.

Att jämföra med Real är bara löjligt då dom inte är intresserade av sina ungdomar, dom köper oftast in lovande 18-20 åringar eller färdiga världstjärnor, eller både och. Däremot finns det ju fler storlag i världen som man kan jämföra med och det är inte ofta något av dem tappar sina mest lovande 18 åringar gratis till andra klubbar, nu gör ju sällan Barcelona det heller, men just nu är man faktiskt i en situation där man riskerar att tappa tre av sina mest lovande spelare.

Visst har man på ett bra sätt lyckats skydda ungdomarna i la masia mot de otäcka gamar som häckar utanför grindarna, men det är också exakt det som man totalt fallerar med om man nu tappar JDS, Thiago och Gai.
Jag begriper naturligtvis att det vid ena sidan förhandlingsbordet sitter oroliga spelare och föräldrar, giriga agenter och någonstans lite längre bak dessa gamar som inget hellre vill än att lyckas få tag på någon la masia produkt, alla ropandes saker som "hos oss får du minsann spela i a-laget" och "hos oss tjänar du bättre" medan Txiki aldrig kan lova en spelare speltid i a-laget. Däremot finns det ju några spelare som man kan titta på för att försöka övertala de vi har att stanna. GDS som lämnade går det ju inte jättebra för eller Pique som längtade hem eller de som lyckats genom tålamod och talang, Pedro, Busquets (till viss del) och Iniesta. Finns ju bara en spelare som lämnat och verkligen lyckats, även om Falque och Merida har goda möjligheter att bli något stort i framtiden.

Det jag säger är att man skulle aldrig satt sig i denna situationen från början, man skulle förlängt kontrakten för länge sedan och det är där Txiki misslyckats enligt mig, nu sitter vi i skiten med dessa spelare och jag tror inte det hade behövt gå så här långt. Medan Txiki förlängde och förbättrade nästan alla a-lagspelares kontrakt i höstas borde han ägnat mer tid åt ungdomarna och det vet jag var planen, först a-laget och sen ungdomarna. Helt naturligt om det nu inte var så att många av de spelarna vi förlängde med inte redan haft ganska långa kontrakt.

Viktigt att tillägga är ju att ingen lämnat ännu vilket gör att Txiki kanske reder ut hela situationen.
Barcelona tano
2010-05-03 21:45
Rambla

Intressant, för det var inte vad man uppfattade på plats. Vi som var där disskuterade varför det just var då dåligt med rörelse där framme.
För det är helt klart att det var mycket stillastående speciellt centerpositionen. Kanske är det så det alltid ser ut, för det syns säkerligen inte lika bra i tv rutan.

För om det var ett rörligt Barcelona man fick se på plats, hur ser då ett orörligt ut? Rör sig spelarna inte alls? Haha vilken fasansfull tanke... :)
Barcelona tarrak
2010-05-03 20:45
Smogen

Vilka klubbar jämför du med då? Den enda klubben i Spanien av jämförlig kaliber är Real Madrid och deras talanger sprids som frön med vinden. Engelska klubbar går inte att jämföra med då de inte har samma strikta regelverk där man delar upp a och b-lagsspelare på samma sätt.

Under Laporta och Txikis period har klubben snarare varit extremt bra på att hålla Premier Leagues gamar borta. Den enda talang av värde som vi tappat sen Cesc, var Iago Falqué, men där kan vi bara lasta Luchos ointresse.

Om det bara hade varit att slänga fram ett b-lagskontrakt till Thiago, Gai och JDS så hade det självklart varit gjort för länge sen, men det är mycket mer komplicerat än så. Om du inte har detaljerad inside info i hur förhandlingarna skötts tycker jag att du ska låta bli att totalsåga Txiki.

Edit: Jeffren har redan skrivit på ett två år långt a-lagskontrakt.
Annons: