/spanien/barcelona/forum/16392.aspx/spanien/barcelona/forum/16392.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca Barca
2010-05-05 21:12
Kom igen nu Roma spöa Inter nu.
Barcelona Visca Barca
2010-05-05 21:11
Någon som såg kanutue(stavning) miss, det där ska bara sitta i mål på den här nivån.
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 21:07
H.Alavi - Triangulo Magico!
Aha okej mannen. Jag tyckte det var lite konstigt att de inte visar en Final. Men nu vet jag:) Thanks.
Ps. Hoppas verkligen Roma spöar Inter.
PS
2010-05-05 20:58
När man bedömer ett lags eller en spelares prestationer kan man göra det på 2 sätt, subjektivt eller objektivt. Som anhängare av ett lag så finns det en tendens att vara mer åt det subjektiva hållet och det tycker jag märks här på forumet (konstigt vore annars). Vid jämförelser av subjektiva påståenden är det omöjligt att säga vem som har rätt eller fel eftersom det är baserad på tycke och inte ren fakta.

Men låt oss göra en objektiv bedömning av årets Barcelona och Zs första säsong. Det som ingen kan bestrida är att Barcelona har slagit poängrekord med två matcher kvar att spela, leder ligan trots RM enorma satsning (Spelare som CR, Kaka, Benzema, Alonso mfl är inga dussinslirare) och Barca har allt i egna händer. Vidare så är sorti i CL-semifinal ingen fiasko hur man än vänder och vrider på det (fråga RM-fansen, för de är det en dröm att komma till semi). Iår har även Messi blommat ut för fullt och dominerar fotbollsvärlden fullkomligen.

Ska vi se till Zs prestation har han skrivit in sig i Barcas historieböcker pga rekordet i början. Avgjort El classico och står nu på 21 mål och 10 assist. Hans bidrag rent mål och poängmässigt under första delen av säsongen kan INGEN ifrågasätta. Dock har han underpresterat grovt under andra halvan och ska inte starta i dagsläget. Dock bör en bedömning av en spelare inte baseras på halva säsongen eller senaste tiden utan man ska kolla över hela säsongen då det bidraget kan inte förbises när det gäller poängskörden totalt sett. Är tex Bojans senaste mål mer värda än Z mål i början av säsongen?

Problemet är att Z ersatte en av Barcas mest populära och framgångsrika spelare genom tiderna och till ett enormt prislapp. Självklart är förväntningarna därefter. Men, ingen kan säga hur det hade gått om Etoo hade blivit kvar eller om Villa kommit istället för Z. Det ENDA vi VET och som är obestridligt är ren fakta, eller mao hur många poäng laget spelat in, ligapositionen, gjorda/insläppta mål och i fallet forwards hur många mål/ass spelaren gjort.Tar vi enbart hänsyn till dessa objektiva faktorer vill jag påstå att Barcelona har gjort en bra säsong och Zlatans debutsäsong är godkänd. Allt annat får anses som känslomässig dravel!
Barcelona Castefa
2010-05-05 20:55
Bor själv i Barcelona (dock har jag varken speciell insikt i klubben eller förser Messidinho med information). Vill dock säga att det inte är något 50-50 eller liknade runt Zlatan, det är 90-10 som anser bytet med Eto'o var ett misstag och att Bojan ska spela istället för Zlatan. Dock, är de flesta intelligenta nog att inse att det hjälper inte någon att bua när man jagar ligatitel. Bättre då att visa stöd och ge support. Detsamma gäller Sport och El Mundo Deportivo, de kommer inte såga någon i detta läget. Däremot att Madrid tidningarna sågar Zlatan är lika "normalt" som att Sport alltid sågar Kaka och Benzema. Det har inte med prestation att göra utan bara att hitta lämpligt offer.

Vad gäller värvningar är det ytterst osannolikt att Laporta gör någon sista värvning. Det skulle bryta mot oskrivna lagar och rent allmänt slå tillbaka mot honom själv.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-05 20:53
★Sami★

Kanal9 har rättigheterna till Serie A och inte till Cupen. Därför är det så att man inte visar cupen. :)
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 20:38
Hetfield
Det sjuka är att Kanal9 inte visar matchen på tv en Final liksom. Tackar för stream:)
Barcelona Amo0227
2010-05-05 20:37
Ämne: Stream till Inter-Ro....
Danke!
Barcelona Hetfield
2010-05-05 20:36
Stream till Inter-Roma
Barcelona G_zz0
2010-05-05 20:16
Haha vilka minnen!
Barcelona GeziiMelBarca
2010-05-05 20:10
Mycket bra sagt av B_a_r_ç_a tycker jag.. det är klart att spelarna inte kan anpassa sig till Z spel men alla andra lag i världen värkar ha fattat vårat spel nu å vi börjar tabba oss mer å mer ! att alves inte kan få upp sina bollar på kanterna är ett problem å som jag såg innan att någon skrev ! Alves å messi är perfekta när dom spelar tillsammans :S ! messi fick 1 långboll av alves igår och utnytjade den bra ! Alves långbollar har varit kassa det måste många hålla med om iaf ! men men jag ser att Zlatan står å väntar på boll ibland å inte alls springer fram eller visar sig åt sidan ! men om han ändå har 10 lagkamrater på planen varför kan då inte dom säga till han/bli sura på han möt bollen ta löpningar osv om han ej lyssnar på pep ?
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 19:59
Mäktig bild:)
Barcelona DM1982
2010-05-05 19:56
Duscher, Navas, Perotti, Romaric, Squillci, Stankevicius.

Vid gult kort blir de avstängda mot oss. Antagligen kommer förbundet upphäva det gula kortet ändå.
Barcelona Hyder
2010-05-05 19:54
B_a_r_ç_a

Jag köper inte alls att vi ska ändra vårt spel utefter vem som spelar på topp. Vi ska inte börja slå långbollar på Zlatan bara för att han är stor när vi redan har visat att det nuvarande konceptet är vinnande. Visst kan man ha alternativa spelmodeller men överlag spelar vi längs marken, kortpassningsspel, triangelspel och allt vad det är. Det är Zlatan som ska anpassa sig till det spelet snarare än att hela lagets olika talanger ska förspillas på att slå långbollar på Zlatan.

Sedan håller jag inte med dig att det endast var mot Arsenal som Zlatan fick långbollar att jobba på. Det var snarare under denna match som det direkt lyckades och det säger en hel del om hur misslyckat detta "långbolls-koncept" varit i andra matcher.

Återigen så ligger allt framför fötterna på Zlatans. Vill han lära sig springa och röra sig rätt så kommer han med största sannolikhet göra det. Att han är en stor spelare rent fysiskt är ingen ursäkt för att inte kunna springa ordentligt. Titta på Patrick Kluivert. Där har vi ett perfekt typexempel på en spelare som verkligen bidrog med saker och ting. Han kunde nicka, göra mål, skarva och framförallt röra sig ordentligt. Samtidigt var han en jätte rent fysiskt och för mig var han en personlig favorit och lite utav en ultimat anfallare. Hans samspel med Rivaldo var helt magiskt.

Barcelona ★Sami★
2010-05-05 19:44
Racing Vs Sevilla om 16 minuter. Tv4sport
elbraco
2010-05-05 19:34
Rätt naivt att tro att du vet att Barca kommer köpa Fabregas om det inte är Pep, Villanova eller typ Laporta du känner...
btw med inflyttande, menade du inflytande eller att dom är inflyttade?
Barcelona ★Sami★
Torres villa eller Fabregas är klara när det står på hemsidan.
Barcelonistas
H.Alavi - Triangulo Magico!

ok ska lägga ner.
Delarocha
2010-05-05 19:31
Messidinho_10

Hur kan du då ha information om det är ett problem att de bor i Spanien? Inte direkt logiskt men okej. Vi får väl se.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-05 19:29
Delarocha

Lite svårt att komma med fakta nu när mina källor bor lever nere i Barcelona. Som sagt dem har jävligt bra insyn och inflyttande i klubben. Kan sätta min högra på att Fabregas kommer värvas innan fotbolls vm om du vill?
Barcelona B_a_r_ç_a
2010-05-05 19:28
Ser att många skriver att de vill ha bort Zlatan och ersätta han. Jag håller med folk om att han inte haft sina bästa dagar i fotbolls karriären den senaste tiden och jag håller med om att han har fått massor med chanser. Men varför värvade vi Zlatan egentligen? Jo Pep ville ha en stor och stark spelare efter att han sett spelet låsa sig för oss i flera matcher speciellt mot fysiskt starka lag som Chelsea. Men som alla säger vi har köpte Zlatan i en affär som kostade klubben ca 700 miljoner. Men har vårat spel ändrats sen Zlatan kom? hur ofta har ni sett uppspel mot Zlatan när vi blir pressade? Jag vet och förstår alla men Zlatan är en bra spelare och det har han visat i vissa matcher men borde inte Barca anpassa sitt spel också efter en sån spelare som är köpt för att han agera som target. jag har sett alla matcherna denna säsong och den enda matchen där jag såg att Zlatan fick långa bollar var mot just Arsenal. Sen har vi sett hur utländska spelare normalt anpassar sig till Barcas spel. Jag tycker han har gjort rätt så okej för att det är hans första säson. Om man räknar målsnitten på antal spelade minuter så har han rätt så bra snitt. Ge han tid så lär han anpassa sig bättre till vårat spel och så kommer andra spelare att anpassa sig till hans sätt.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-05 19:25
Barcelonistas

Snälla, länka inte upp några klipp om vad domarna gjorde och inte gjorde under CL semifinalen. Dags för dig o lägga det bakom dig.

----

el Flaco

Upp till Zlatan, vill han spela i Barca så måste han bevisa att det går o spela med honom. Han gjorde det bra under den första halvleken, gjorde ett par snygga finter, spelade fram till Messis 1-0 mål m.m.
Barcelonistas
2010-05-05 19:20
Ibra gör en godkänd säsong inget mer. nu jämför många barcelonas trippel säsong me den här säsongen o tycker att den är dålig. vi ska inte glömma att vi var riktigt nära en cl vinst iår igen men har man så här mycket oflyt i 2 CL MÖTEN ME DOMSLUt!

kolla länktips!
Delarocha
2010-05-05 19:19
Messidinho_10

Börjar bli galet trött på dina inlägg där du försökter beskriva för alla om hur mycket insikt du har och att du vet vad som kommer ske. Du vet inte att Fabregas kommer värvas, du vet inte om Torres eller Villa heller kommer värvas. Du kan bara spekulera, precis som vi andra. Sluta försök antyda att du vet vilka spelare som kommer bli klara redan nu om du nu inte har källor. Isåfall får du gärna komma fram med dem källorna istället för att bara påstå att du har källor.

För det är rätt svårt att tro på det när du inte backar upp dina påstående med fakta eller ens antydningar.
Barcelona Pep the King
2010-05-05 19:16
Zlatan=Fail
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-05 19:07
Hetfield/

Skulle nog snarare säga att katalaner är mer krävande än envisa. Barcelona har värvat in dyra världsstjärnor från utlandet förr, så Zlatan är knappast den första och därför tror jag inte att folk är för envisa för att erkänna för sig själva att Zlatan-köpet var ett misstag. Det handlar snarare om att kraven är skyhöga inne på Camp Nou på dessa cracks som värvas in och framförallt om de ersätter en förre detta publikfavorit (Eto’o).

H.Alavi/

Jag har också läst den artikeln på Sport om Guardiola och Zlatan, men i artikeln fanns det inget direkt citat från Pep, utan det var snarare spekulationer från Sports sida. Med det sagt så tror även jag att Ibra får fortsätta minst en säsong till i Barcelona.
Andre_D
2010-05-05 19:05
Henry gjorde iallafall ett hattrick under debutsäsongen, det har inte zlatan gjort ;)
Barcelona ★Sami★
2010-05-05 19:03
Ibra ska sitta pä bänken på Lördag mot Sevilla. Vi spelar mycket bättre utan han.
Barcelona haeger
2010-05-05 18:56
dubbel
Barcelona haeger
2010-05-05 18:55
el Flaco

"Det finns så många culés att det är svårt att avgöra Zlatans status där nere för närvarande och hur den allmänna opinionen lyder."

Man kan väl komma fram till att det är lite av 50/50? Eller kanske 60/40 åt något håll.

Vissa står bakom Zlatan, andra vill ha bort honom.
Behöver inte göra det större än så.
Annons: