/spanien/barcelona/forum/16388.aspx/spanien/barcelona/forum/16388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-05-07 14:31
Självklart vill man se Yaya Toure på mittfältet. Men Yaya som back är också ett bra altertativ så han kan stongas med Kanoute. Vad tycker ni?
Barcelona Hetfield
2010-05-07 14:18
Bara en liten rolig bild :)

Förövrigt så skulle jag gilla Busquets om han slutade filma hela tiden, men jag gillar hans lugna och metodiska sätt att arbeta

Pique är verkligen en gigant, jag hoppas att han får ta över kaptensbindeln efter Xavi. Inget illa om Valdes, men jag ogillar när en målvakt bär kaptensbindeln
Barcelona Visca_Barca
2010-05-07 14:15
Jag hoppas verkligen att Sergio inte börjar från start imon.

Missar Pique matchen så vill jag se Millito bredvid puyol.

Mitten ska det vara XAvi yaya o keita.
Ingen zlatan för guds skull
Barça såklart!
2010-05-07 14:13
Håller med. Piqué är även för mig en av favoriterna i Barça. Synd att han med all sannolikhet riskerar att missa matchen imorgon.

Det lär väl även betyda att Sergio finns på mittfältet. Suck.

Visca el Barça!
Delarocha
2010-05-07 13:52
Barca

Tycker Pique spelat upp sig rejält under våren och visar mycket av det som gjorde honom till Europas bästa mittback förra säsongen. Definitivt en personlig favorit för mig med. Han var ju mer eller mindre felfri hela förra våren runt liga och championsleague avgörandet.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-07 13:41
pique är en av lagets nyckelspelare stort avbräck.. speciellt med hans farliga passningar/mål (arsenal/inter) uppspelsfaserna o inte på tal defensiven.. en personlig favorit om inte min favoritlirare de han nog hehe.

Pique , iniesta är personligafavoriter
sen messi måste väl vara allas :)
Barcelona Sam
2010-05-07 13:35
Goda nyheter. Vi får hoppas på Puyol, Toure i mittlåset imorgon då.
2010-05-07 13:35
zlatan har en poäng..angående inter o barcelona

"jag vill vinna champions league med barcelona"

det är klart att han såg det nästan omöjligt att göra det med ett "då" mediokert inter .

då var zlatan o maicon lagets stjärnor .. all ära åt zanetti kämpen , cambiasso samuel cordoba quaresma + mancini..

men om man ska vinna cl då ska man ha ett lag som nuvarande inter det är inte hans fel att de köpte loss efter att han drog om de gjorde det när han hade varit kvar så tror jag nog han hade stannat + att det är ingen tillfällighet att när världstjärnor som samu,milito,sneijder,motta,lucio som kom gratis tror jag (vilket misstag av bayern omg har alltid rankat han bland världens bästa mittb..) så når inter final..

för att vinna cl krävs det att spela med de bästa mot de bästa det var nog det zlatan ville ha o kunna..
Barcelona el Flaco
2010-05-07 13:32
Imorse tränade Xavi och Abidal tillsammans med sina övriga lagkamrater utan problem. En som inte gjorde det dock var Piqué, som fortfarande har känningar i högerbenet och är därmed i riskzonen för att missa drabbningen mot Sevilla. Mittbacken gjorde rehabilitering med hoppet om att hinna i tid till matchen på lördag.

*Länktips.
2010-05-07 13:28
el flaco jag håller med dig men jag tror nog det är tvärtom att han har accepterat det men att man inte "accepterat honom ännu" han visste nog vad han gav sig in innan + att xavi iniesta messi är hans lagkamrater gjorde det kanske ännu mer att han ville komma till barcelona från början , CL...
Barcelona ★Sami★
2010-05-07 13:23
David Villa i Barca är som att vinna 150 miljoner på Trav:)
Barcelona el Flaco
2010-05-07 13:23
Ämne: Det är konstigt att ....
Om nu Zlatan inte känner sig nöjd eller "motiverad" med att stå bakom spelare som Messi och Xavi i rangordning får han, för min del, gärna dra härifrån. Hade inte gråtit över att se honom lämna. Tror han på allvar att han kommer komma upp på samma nivå som Messi, Xavi och Iniesta? Tror knappast att hans ego är uppblåst.

Det här är inte Inter. Om Zlatan vill vara lagets största stjärna får han hitta någon annan klubb. Antingen det eller inrätta sig i ledet bakom smurfarna.
2010-05-07 13:22
tjena grabbar!

joo hetfield ja kom tänka på de där med att bayern skulle köpa loss zlatan.. jag säger inte att jag vill att zlatan ska gå o bla bla.. men ett eventuellt byte mellan zlatan o ribery rakt av... vore nog nånting fundera på om man verkligen vill bli av med honom..
Barcelona Hetfield
2010-05-07 13:12
Det är konstigt att ingen tänker från Zlatans synvinkel, just nu är frågan om Barcelona vill ha honom, men frågan är också om Zlatan vill vara kvar. Hur motiverad är han egentligen att stanna kvar nästa säsong och fortfarande vara nr.3 bakom Messi och Xavi?

Men å andra sidan så har väl inte Zlatan några större alternativ, alla dörrar är mer eller mindre stängda om han nu vill vinna CL i ett annat lag. De brittiska lagen är väldigt Zlatan skeptiska, och de italienska lagen har inte pengar för att kunna köpa Zlatan och betala för hans lön

Möjligen kan Bayern Munchen köpa honom?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-07 13:09
Sam

Jo, med tanke på hur spelet har sett ut på sistone så tror jag att Bojan startar. Plus att jag precis läste den här artikeln på Sport. Det kan ju bli så att Zlatan startar, men det tror jag inte.

*Länktips!
Barcelona Sam
2010-05-07 13:03
H.Alavi

Vad grundar du det på, att Bojan startar istället för Zlatan? Jag hoppas du har rätt.
Barça såklart!
2010-05-07 13:02
Alexander Hleb, är han utlånad eller blev han köpt av Inter?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-07 13:01
Leo Messi har spelat totalt 7 matcher mot Sevilla och nätat 7 gånger. 5 av målen inträffade i Camp Nou, de andra 2 på Sanchez Pizjuan. Nu tror jag inte att statistiken spelar någon roll, men alltid intressant o ta fram lite statistik inför en match.

Och just nu så ser det ut som att Zlatan kommer att starta på bänken mot Sevilla i förmån av Bojan Krkic.
Real Madrid Pistolero
2010-05-07 12:48
Det skulle vara intressant att se Villa spela för Barca, och hur startelvan då skulle se ut!
MEN tycker dock synd om Valencia ifall de säljer Villa. Då kommer det bara gå dåligt för Valencia.
IFALL de inte köper in en riktig grym anfallare, som är lika bra (om inte bättre) än Villa, med pengarna.

Ps. Är ni lika nervösa som jag för matchen imorgon?
Barcelona el Flaco
2010-05-07 12:42
Så länge Bojan inte lämnar så har jag inget problem med att vi köper in Villa, men samtidigt inte till vilket pris som helst.
Barcelona Pep the King
2010-05-07 12:38
Hetfield
Jag håller med dig. Det med Villa har varit ointresserad och går runt mest och tittar på. Kämpar knappt.
David Villa behöver ny utmaning. Jag läste nånstans att Valencia vill bara ha pengar för Villa. Ingen spelare ska gå med i dealen. Så det är bra för Barca.
David Villa vill vinna titlar det kan han inte göra i Valencia.
Barcelona Hetfield
2010-05-07 12:29
David Villa (av de senaste matcherna jag har sett) så verkar han vara hyfsat ointresserad, han går mest runt och gnäller

Sen är hela ryktet med att Villa ska hit samtidigt som Bojan och Hleb går åt andra hållet bara korkat. Om man väljer att gå den vägen så går man emot allt som man står för, dvs. köpa in en stjärna och ge bort en spelare som är fostrad i klubben

Angående Eto'o vs Zlatan.
Vi kommer aldrig veta vad som hände mellan Pep och Eto'o, det är någonting som vi kan spekulera om. Eto'o hade gjort bättre ifrån sig än Zlatan för att han vet hur Barcelona kör, men det här har hänt, det är bara att acceptera det

Eto'o har aldrig varit min favoritspelare, han dog i mina ögon när han sa att Barceloan var ett "jobb", då tycker jag att han kan lika gärna dra till Man C eller Chelsea där de inte ens kan stava till klubbkänsla
Barça såklart!
2010-05-07 12:24
Svåraste ligamatchen imorgonkväll sen senaste El Clásico. Imorgon gäller det mer än bara 3 poäng. Det handlar det om guldet, äran, stoltheten!

KOM IGEN NU BARÇA!
Barcelona ★Sami★
2010-05-07 12:11
Lite nytt om David Villa.
Barça såklart!
2010-05-07 11:36
Varför inte prova 4-2-2-2?

Bojan - Zlatan
Pedro - messi
Yaya - Xavi
Maxwell - Puyol - Piqué - Alves

Har inte så bra koll på om detta provats förut, men om man lägger bollar på Zlatan som låser fast bollen där uppe så kan han antingen servera Bojan som går på ljupet, eller lägga den på Messí eller Pedro.
jeffren
2010-05-07 11:24
Mina vänner i morgon är det tid för ännu en super match och jag ber för att Bojan skall få spela som nia:-) kan även tänka mig Messi som center sedan bojan,pedro eller jeffren på en kant

Vad tror ni?
Barcelona Der Afro
2010-05-07 11:14
Ni som fortfarande är sura på Inter och deras vansinnigt tråkiga spelstil och självhatande tränare, kolla in länktipset och avreagera er lite.

... Och gläds er samtidigt åt att ni inte behöver hålla på ett så tråkigt lag!
MF Doom
2010-05-07 10:53
Därmed avslutade Barcadinho eran diskussion och satte många här på plats som saknar kunskap i fotboll. Tummen upp för Barcadinho!
Barcelona Barcadinho.
2010-05-07 10:35
Jag är annars lite orolig för Xavi och Pique. De är små skadade och tränar inte som vanligt med de övroga. De är för viktiga för oss.

En match till nu till helgen, där man behöver vara nervös. Min äldsta son tycker att det är kul med spänning, men jag känner mig lite "sliten" av det.
Jag skulle gärna se att ligatiteln var avklarad.
Jag hoppas att vi spelar riktigt bra cch att Messi är i storform. Matchen är utan tveckan som en liga final. Vinner vi matchen så är saken i stort sett klart.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-07 10:27
Eto’o har gjort enormt mycket för klubben och han har en legend status hos mig i alla fall.
Men man får inte låta trippeln från förra säsongen tvätta bort alla konflikter som skedde tidigare.
Under säsongen 06-07 hade lejonet många otrevliga incidenter med Ronaldinho, Rijkaard och inte minst Laporta. Jag tänker inte ta upp vilka incidenter eftersom jag räknar med att ni känner till allt. Det fanns då väldigt många culés som anklagade Eto’o för liga förlusten säsong 06-07. Hans aggression på plan och utanför plan gav allt annat än lugnet som laget behövde.
Säsongen därpå fortsatt tjafset och det sportliga resultatet blev dess värre.

Då kom Pep till tränarbänken med alla de här incidenterna som bakgrund. Han sa klart och tydligt redan från början att han inte räknar med Ronnie, lejonet och Deco. Han ville inte ha primadoner och egoister i truppen, utan brinnande själar. Han hade tillräckligt med anledningar att ta en sådan modigt beslut.
Eto’o stannade tillslut och vann trippeln, men sprickorna med tränaren och ledningen var redan ett faktum.

Lejonet och hans agent var också väldigt avvaktande med att snacka nytt kontrakt förra säsongen. Lejonet sa gång på gång att han tänker och vänta tills säsongen ska ta slut. Han var faktiskt inte så klar och tydlig om han vill stanna i klubben. En del tyckte att han visade brist av hjärta till klubben, genom att avvakta. Det var kanske riktigt så som eto’o sa förut – ”Barca är för mig som ett jobb, mitt hjärta är i Mallorca”.

Sen är det orättvisst att lägga alla Inters framgångar på bytet Z - lejonet. Det visar att man har dåliga kunskaper om fotboll. Det värsta är att en del sport journalister påstår samma sak.
Hela Inter är ett helt nytt lag. De har fått 7 nya spelare (!) inför den här säsongen, nämligen
Motta, Milito, Sneijder, Pandev, Mariga, Lucio och Eto’o.
Mycket duktiga spelare som ni vet.

Det går inte att jämföra dagens Inter med Zlatans Inter genom att lägga allt på Zlatan.
Jag vågar påstå så – om Inter skulle vara nöjda med att endast byta eto’o mot Z, utan alla de övriga värvningarna, så skulle dem antagligen inte vinna någon titel alls.
Annons: