/spanien/barcelona/forum/16293.aspx/spanien/barcelona/forum/16293.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-19 00:21
I mina ögon är varje storlag ett köpelag i grund och botten. Finns inget sätt att komma runt det.

Det som skiljer oss från många andra storklubbar är det faktumet att stommen i Barça, precis som Heywood och Rambla är inne på, kommer från La Masia och det är vår trygghet, både på planen och vid sidan om.
Barcelona Trippeln08/09
2010-05-19 00:20
Ämne: Criff/

Jag har fl....
håller med om att jag hellre ser toure stanna än att köpa fabregas o toure lämnar. toure är en mycket viktig spelare för oss och en kung på mitten där han rensar allting spelade även som mittback mot chelsea på stamford där han fick till och med drogba att inte synas.
Menar bara att det är synd att sälja en sådan viktig spelare.

Tycker ni inte att ifall fabregas kommer och startar med iniesta och xavi, känns det inte lite som de vi gjorde 2-3 år sedan där vi hade xavi deco, iniesta
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 00:19
Helt jävla galna rykten nu kolla här grabbar

Zlatan till Real sägs det

Jag skulle bli så jävla förbannad om han sticker dit!
Barcelona Criff
2010-05-19 00:18
el Flaco - Al loro!, Jag håller med dig till fullt. Men sen vet varken du & Jag vad Peps plan är. För jag antar att det är han som mer eller mindre skiter i om Toure går då han knappast visat intresse att spela honom.

Så om han nu låter Toure gå får jag hoppas att han har någon plan, men det har han säkert.
Barcelona Joan Gamper 1899
Fan ingen j-vla Fabregas eller Villa. OM Fabregas kommer vem ska han peta ? Ingen. Samma gäller Villa. Jag vill Pedro Bojan Messi som anfalls trio
och inget annat.

Jag älskar verkligen Villa och Fabregas,men de förstör Barcelonas rykte. Jag vill inte att nån j-vel kallar FC Barcelona för köpelag som äckliga Real.
Barcelona Rambla~
el Flaco

De flesta tidningar nämner ju 40-42m och inte 50m.
2010-05-19 00:16
Criff/

Jag har flera gånger varit inne på att en hypotetiskt värvning är ologiskt, framför allt från ett sportsligt ståndpunkt. Vill absolut inte värva in Cesc på bekostnaden av Touré.

Yaya före Fabregas, sju dagar i veckan!
Barcelona Criff
2010-05-19 00:16
DzJocke, Haha vänta nu, din bild av Barca sjunker för du anser dem vara köpelag.
Men samtidigt är du City supporter och skriver i din profil att du ser fram emot vad shejken kan ge er för framgångar.
Jo men tjena!
Barcelona Rambla~
2010-05-19 00:14
Ta en titt på den truppen. Du hittar 10 egna produkter i den. Vilket annat lag i Europa, då menar jag storklubb, kan presentera något liknande? Med tanke på detta så finns det plats för lite spekakulära värvningar. Även om jag personligen hade sett att det satsas ännu mer på egna spelare.

Varför ska Barca kallas för ett köplag när alla andra klubbar är värre? Är det för det handlar om dyra värvningar för spetskompetens? Eller, om man istället värvar unga talanger till lågt pris, är man då inget köplag längre? Varför ska man värva unga talanger när man redan har det i de egna leden? Bara en undran.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-05-19 00:14
Köpelag och köpelag. Stommen kommer att bestå av egna produkter. Men fotboll är en konkurrenskraftig sport. Om det ena laget vinner ett år, förstärker de andra. Om inte Barcelona följer med i utvecklingen kommer de till slut att passeras av alla andra klubbar.

Jag tycker det är sunt att värva. Ett nytt ansikte in i truppen. Hur ska Barcelona kunna mäta sig med andra klubbar om de inte värvar?
Barcelona Trippeln08/09
2010-05-19 00:13
barcelona är verkligen inget köplag om man jämför det mot exempelvis dem lagen som nämns som r.madrid, city och så vidare. alla stor lag köper till sig minst 1 världspelare varje säsong och barca håller på med det just nu men det menas inte att dem är som r.madrid o city
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 00:13
Imorgon får vi hoppas att det står på Barcas hemsida att han är klar.
Barcelona Criff
2010-05-19 00:12
el Flaco, Förutsatt att alla utlåningar säljs och några feta löner(Henry) försvinner, samtidigt som någon spelare kommer antagligen säljas(Toure) Så kanske en Fabregas värvning kan vara överkomlig.
Sen om det är smart är en annan femma :P
Barcelonistas
2010-05-19 00:10
DzJocke

herregud barca köplag? vill du snacka köplag så finns dom alra största chelsea,city,real madrid!
2010-05-19 00:10
Om nu David Villa blir klar för oss de närmaste dagarna så är det en värvning jag välkomnar med öppna armar. Anser att Villa hade passat bra in i vårt spel och jag tror även att han kan vara användbar ute på vänsterkanten, så att man därmed kan lira med Messi och Zlatan samtidigt.

Villas ålder oroar mig inte heller då vi har unga anfallare som Bojan för framtiden. Vi får se hur det blir med prislappen, men på förhand känns 50 miljoner euro lite väl mycket. Hade hellre sett att styrelsen hade kunnat förhandla ner det till ca 42-45 miljoner.

Men samtidigt har vi en sund ekonomi och jag tror definitivt att klubbens skattekista klarar av en värvning av el Guaje. Om den klarar av både Villa och Cesc ställer jag mig mer tveksam till däremot. Ser inte hur den ekvationen ska gå ihop, vare sig sportsligt eller ekonomiskt.

Villa sí, Fabregas no!
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 00:07
DzJocke

Du får nog ta och granska får trupp, då kommer du se flera spelare som är från La Masia. Ska jag rabbla upp några Messi Iniesta Xavi Fabregas vill du ha fler??
Barcelona Rambla~
2010-05-19 00:05
DzJocke

Du har inte tänkt på vad det kan bero på?
Barcelona westinho
Tråkigt att se Les Rambles likna Puertan mer och mer för varje dag som går...
DzJocke
Haft rätt bra bild av Barca som klubb, men den sänks några snäpp. Börjar likna Real-nivå med massa stjärnspelare som köps in.
Alltid varit äcklad av Real hunger efter massor utav världsspelare. Hade hellre sett er bygga vidare på ert fantastiska lag från ungdomsleden.

Barca är numera en köpklubb i mina ögon, känns verkligen inte som det hade behövts...

Tänkte avsluta med att gratulera till värvningen av Fabregas!
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 00:03
Ja det är ett krav det sa Pep också i söndags, vad är ditt problem?
2010-05-19 00:03
Ett krav? Du måste ha fått hybris. Barcelona kommer att vara favoriter, men inte de enda favoriter.

Finalen spelas i England. Chelsea och United kommer att vara råtaggade att vinna Champions League på Wembley.

Barcelonistas
2010-05-19 00:01
Messidinho_10

ja me tanke på hur överlägsna vi är så ska vi vinna cl nästa år.

vi har världens bästa trupp,vi är de bästa laget, och även laget som som spelar vackrast fotboll!
Barcelona Lusnos
2010-05-19 00:00
Ämne: Någon som känner att....
Ett krav? Alltså lägg ner dina tomtefasoner, finns fortfarande bra lag, herregud.
2010-05-19 00:00
Vad är en bred trupp? Det är första frågan man borde ställa sig.

Simon Bank skrev en gång att om en trupp tappar en eller två nyckelspelare pga skada eller avstängningar så är inte truppen bred längre.

Vi kan köpa 15 spelare, men vi kan inte ersätta Pique, Xavi, Iniesta eller Messi.

Guardiola kan inte beräkna att de viktigaste spelarna blir borta i flera månader, men däremot kan någon spelare vara borta lite här och var under säsongen och laget kan täcka upp honom.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 23:59
Någon som känner att CL-vinst nästa år är ett krav för Barca det gör jag iafall.
Barcelona Salcini
2010-05-18 23:59
Henry ersätts med en spelare som både kan lira ytter och innermitt så har vi löst problemet. Gourcuff, Ribery, Modric eller ta en chansning med Hernanes. Då har vi täckt upp för en till teknisk mittfältare, samtidigt som ytteranfallarna kan få avlastning och det blir hyfsat lätt att rotera. Försvinner Zlatan också så kan vi börja diskutera en renodlad anfallare á la Villa men både Villa och Zlatan blir för mycket när vi har både Pedro och Bojan som varit duktiga. På mittfältet har vi också Keita och Touré bakom de ordinarie och de är bra för att få en annan matchbild. Försvinner Touré så är det dags att värva in en liknande spelare, lång och kraftfull.
Barcelona Rambla~
2010-05-18 23:58
Mojito

Snarare är det Pep som inte imponeras av crack. Crack eller talang, presterar du inte så är du ute i kylan på bänken. Han är inte rädd för att bänka sjärnor. Det har Zlatan och Henry om några fått erfara denna säsong.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-18 23:55
Kluivert_9

Precis som Criff säger så var den omöjligt för oss att ta trippeln igen. Kom ihåg att det tog oss över 60 år att ta trippeln, aldrig att det skulle ske igen redan nästa år.

Nej jag var nöjd med att bli korad världens bästa lag 2009, 2010 är det Inter eller Bayerns tur att bli det. Det är de bästa som kunde hända fotbollen för att vara ärlig, blir tråkigt med samma lag varenda säsong oavsett hur stort Barca hjärta man har.
Barcelona Kluivert_9
2010-05-18 23:55

Med facit i hand:

(Om man fick drömma) - För att ha bredden i Barca skulle man haft kvar både Dinho och Deco (båda som avbytare). Iom att båda idag accepterar att börja på bänken i sina respektive lag hade de även gjort det i dagens Barca.

Och sen, såklart, Samuel Etoo kvar - då hade vi haft den bredden som vi saknar.

Försvarsmässigt tycker jag inte man kan begära mer. Vi har släppt in ytterst få mål i år.
Barcelona Mojito
2010-05-18 23:52
Problemet med en breddning av truppen är följande;

Pep gick inför ligastarten ut och sa att om det skulle bli någon mer värvning (efter Zlatan) skulle det vara en crack, annars litade han hellre på de egna produkterna i Atletic-laget.

Det är väl kanske det vi ser pågå, crack på crack värvas in medan spelare Pep inte litar på bänkas eller lånas ut och talanger får chansen.
Maxwell var väl undantaget som bekräftade regeln.

OBS! Bara en teori, inget som ska ses som en sanning.
Annons: