/spanien/barcelona/forum/16217.aspx/spanien/barcelona/forum/16217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-05-24 00:36
Rätt kul ändå, Keirrison har fått spela 7 matcher för Fiorentina. Han har gjort 2 mål.
Det ena målet kom mot Inter :)
Det andra kom i 92a minuten då han kvitterade mot Lazio i slutminuterna.

Hoppas han får mer speltid nästa säsong, ska bli kul att följa honom :)
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-05-24 00:20
Den här hade man lyckats missa :)

Måste för övrigt säga att dom lyckats hitta en riktig stjärna att "spela" C.Ronaldo.

Om man bara kunde förbättre sin Spanska lite så man förstod allt dom säger, vad underbart det skulle vara.
Barcelona Criff
2010-05-24 00:16
Fattar dock inte varför Toure inte fick prova på Iniesta rollen när han var borta så länge.
Tyckte Pep kunde provat det iaf.
Vem vet, dem kanske inte drar jämnt helt enkelt?
Barcelona Kim
2010-05-24 00:11
Ämne: Kim

Det är ingen ....

Co-sign! Det är precis detta jag har sagt. Yaya är inget realistiskt alternativ till Sergio, utan han är, med sin historia som anfallare, mer lämpad på de offensiva positionerna, och där får han dyngspö av både Xavi & Iniesta.
elbraco
2010-05-24 00:09
Ämne: Ämne: Tänkte ....
Ja så kanske det var :)
Barcelona Pep.G
2010-05-24 00:09
Jag sticker ut hakan och säger att vi vann trippeln mycket på grund av 3 spelare. Yaya, Henry och Lejonet.

Sättet Henry & Etoo spottade mål på var ologiskt. Hur många mål gjorde den duon egentligen förra året ?

Yaya var den som balanserade laget nästan på ett majestätiskt sätt. Att säga att Yaya fumlar med bollen mer än Busquets känns jävligt magstarkt. Hur många felpass har Busi egentligen gjort den säsongen ? Den jag kommer ihåg mest var nog den mot Arsenal. Hellre än DM som springer ut på sina räder och lyckas 8 av 10 gånger än en DM som passar fel vid avgörande situationer. Missförstå mig inte, jag tycker om Busi men har du en spelare av Yayas kaliber i truppen så är det inget snack om saken enligt mig.

Sen att Busi får spela pga av sitt one touch spel köper jag inte. Spelare som Xavi & Iniesta ( särkillt när någon av dem spelar ensam ) behöver någon vid sig som kan ge dem lite tid och andrum. Där har vi en perfekt spelare. Och vem säger att Yaya inte kan köra one touch spel han också ? Han har minst 8 gåmger bättre fötter än vad Sergi har.
Barcelona Rambla~
2010-05-24 00:02
Kim

Det är ingen tillfällighet att Yaya gjort sina bästa matcher som Xavis eller Iniestas ersättare på det offensiva mittfältet, med Keita och Busquets som tagit hand om städjobbet bakom honom. Kanske ska vi peta Xavi eller Iniesta för Yaya?
Barcelona El Ilusionista
2010-05-24 00:00
Bara älskar detta klippet. Håller med Iniesta. Ronaldo av alla spelare är inte tillåten att öppna käften och påpeka att andra filmar.
Barcelona westinho
2010-05-23 23:58
Barcadinho.

Skrev ett inlägg om mina tankar om mittbackarna men det försvann. Kort och gott; Henrique håller inte Barcaklass.
2010-05-23 23:57
Ämne: Tänkte bara kolla me....
Du menar 500 miljoner € ?
Barcelona Kim
2010-05-23 23:53

Yaya bättre på att hålla ihop mittfältet? Åh jösses...
Han om någon går på ogenomtänkta, offensiva utflykter och släpper till öppna ytor framför backlinjen. Snarare är det nog tvärtom, att Busquets med sin defensiva läggning håller i den ytan och är snabb på att bilda trianglar med spelarna runt sig.
Barcelona Criff
2010-05-23 23:52
Jag vet heller inte riktigt hur dem räknat på de där.. Men eftersom det är Forbes som har räknat på det tvivlar jag på att dem skulle ha fel :P
Så dem fär 5 Miljarderna som det snackas om tvivlar jag på.
elbraco
2010-05-23 23:49
Tänkte bara kolla med de som vet, stämmer det att Barca har miljoner i skulder? Har rapporterats att vi har mer än 500 miljoner kronor i skulder, vilket känns konstigt?
Och på länken som Criff länkade står det att vi har 0 i debt/value(%)... vad betyder det egentligen? När man rankar så hamnar de med 0 högst så ajg antar att det är bra..?
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-23 23:45
Ämne: Det står hur mycket ....
Står det något med skulderna?
Barcelona Criff
2010-05-23 23:44
Det står hur mycket klubben är värd, omsättningen, inkomst osv..
Helt enkelt det mest intressanta om ekonomin i en klubb.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-23 23:39
Criff, vad menas med länken du skicka, kollade in sidan lite men förstod inte så mkt?
Barcelona Criff
2010-05-23 23:36
tarrak & fcs,
Kolla länktips om vår omsättning och annat!
Barcelona Criff
2010-05-23 23:31
Rivaldo_gudarnas gud, Konstigt då att vi kom till semifinal i CL och vann ligan med Busquets.
Jag menar året innan trippeln hade vi Toure, inte fan vann vi något då?

Vi hade Busquets som DM i CL finalen också. Vi vann ändå. Så tror nog laget klarar sig med eller utan Yaya. Däremot så tappar laget en riktigt bra truppmedlem då han kan spela som DM, mittback & agera Xavi i bottenmatcher.
2010-05-23 23:23
Fabregas kommer förhoppningsvis inte komma i år, om 2 år så är han välkommen, eller varför inte efter hans kontrakt gått ut, då går han ju gratis, det vore inte helt fel.

OT: Måste gratulera Tjeckien i hockeyn, fantastiskt.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-23 23:22
Criff//

Dom största framgångarna har vi haft med Touré på plan. Han är lätt en av våra bästa spelare alla kategorier. Det som håller på att hända är en stor skandal. Det är en enorm skillnad att spela med Busquets från start eller Touré vilket märks såfort vi har en sämre dag anfallsmässigt. Som Inter borta exempelvis. Busquets har inte kapacitet att hålla ihop ett mittfält och vinna dueller som Yaya kan.
Barcelonistas
2010-05-23 23:16
Barcadinho

fabregas kommer snart bli klar så allt porblem löser sig då.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-23 23:14
Barcadinho//

Pep är fullt medveten om riskerna "förhoppningsvis". Det är la därför vi är så angelägna av att signa Cesc nu i sommar:).
Barcelona ★Sami★
2010-05-23 23:14
Kan inte fatta att Barca har köpt David Villa. Känns som jag drömmer!
Barcelona fcs
2010-05-23 23:13
Ämne: fcs

Såvida siffro....
Tack Tarrek,

Jag vet inte om det går att jämföra med nationel ekonomi men i sånt fall skuld som motsvarar 70% av omsättnig (BNP) är godkänd.
Vi får vara nöjda med att Barca ligger på plus varje år sen Laporta har tagit över och att skulderna minskar.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-23 23:05
n sak som oroar mig mest till nästa säsong är en bra backup till Xavi.
Han har varit i toppform två säsonger i rad nu, plus EM sommaren 2008. Nu är det ett VM för honom, när han inte är riktigt 100 procent frisk. Det finns en ganska stor chans att han inte håller en hel säsong igen för tredje gången. Jag är helt enkelt orolig att han missar flera månader nästa säsong, antigen i perioder eller i streck. Jag ser inte hur vi kan ersätta honom om fallet blir så.
Iniesta har inte riktigt samma spelstil. Iniesta ser inte hela plan på samma sätt som Xavi gör.
JDS, om han får ett nytt kontrakt, är för ung och för grön.
Här kommer Yaya i bilden faktiskt. Yaya visade också mot Dortmund och Valladolid att han kan vara den motorn i mittfältet som Xavi är. Han har så klart en egen stil, men han kan dominera mittfältet och redigera spelet, när han kan spela mer kreativt (när Busqi och Keita sköter städningen).
Jag hoppas att Pep tänker på den här risken med Xavi och tänker på en lösning. Om Yaya stannar så bör han få mer speltid. Speltid och spelform går ofta ihop.

En annan sak som är mindre viktigt, men som också krävs en ändring är med högerbacken. Jag gillar inte att vi inte har en naturlig backup till Alves. Titta på vänsterkanten. Abidal gick sönder halva säsongen nästan men Maxwell tog hans plats på ett mycket bra sätt (tänk på att han är en reserv).
Vad händer om Alves blir skadad länge? Ska Puyi spela där hela tiden? Nej, inte bra.
Att låta Jeffren sköta positionen är totalt galet (det räckte med en match att förstå det).
Jag är besviken på att Pep aldrig har tänkt på Caceres som en backup till höger. Caceres har också jäkla elefant lungor och han blir aldrig trött. Han är lika aggressiv med sin stil. Och han skulle inte gnälla på bänken. Han borde vara duglig som en backup.
Någon lösning till nästa säsong vill jag se.

Den tredje punkten kommer vara lite chockerande för er kanske, men det handlar om mittbackarna. Marquez är nästan slut på den här nivån, Puyol är 32 och har tappat fart, Milito duger som en backup, men inte som en starter och Chyg är ett jäkla stort frågetecken.
Det räcker inte egentligen. Vi har haft små kriser i backlinjen flera gånger och jag vill helst slippa det. Henrique från Racing kanske?

Sillyseason är inte slut än efter Villa.
Det finns mer och tänka på.

(godnatt, imorgon är måndag)
fotbollssamuel
2010-05-23 22:52
Är inget Barcafan, råkade bara få med deras tröja när jag joinade SF, Men Zealot, du är et medgångsfans! Usch,ja!
Barcelona Heywood Jablome - MaraVilla
2010-05-23 22:29
Vampiro. Ännu ett rekord för Guardiola att slå. :-)
Barcelona Vampíro
2010-05-23 22:22
Det enda positiva med att Mourinho tar över Madrid är att Barcelona blir laget som kommer att spräcka hans långa hemmasvit.

Ska även bli spännande att se hur han ska försöka lära stolpskott som Gago och Arbeloa att spela bra försvarsspel, mission impossible någon?
Barcelona Barcadinho.
2010-05-23 22:15
Mourinho kommer ganska säkert få mer av Real än vad Pelle gjorde. Han är en otrolig duktig tränare.
Men rätt många anser att han är osympatisk människa. Han har hamnat i dispyter många gånger, klagar på allt möjligt när det inte gått bra (en dålig förlorare, tycker jag), rena förolämpningar mot olika lag, spelare eller tränare.
Vissa anser att allt detta är bara roligt och ett tecken på en färgstark människa, medan andra ser honom som osportslig och otrevlig.

Jag tror inte att Marca och AS behöver hitta på en ny Villarato. Mou kommer att ge dem tillräckligt med material om domare som favoriserar Barca, straffar som Ronaldo inte får, för blott gräs på CN och allt möjligt.
Särskilt om marängerna kommer att liga tvåa under säsongens gång.

Jag personligt gillar inte gnällspikar.

En människa som inte kan ge respekt för andra bör inte kräva respekt tillbaka.
Barcelona Koeman!!
2010-05-23 22:11
Toure gör mindre misstag än Busquets och slänger sig inte lika mycket när han får kontakt mot sig.
Annons: