/spanien/barcelona/forum/16210.aspx/spanien/barcelona/forum/16210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho!
2010-05-25 19:20
Någon som har koll på hur pass aktuellt "Mascherano-ryktet" är denna säsongen?
Tänkte mest på att det var ett jävla snack om honom förra säsongen och nu när Yaya verkar vara sugen på att lämna så borde kanske Mascherano vara aktuell igen, eller?

Ingen spelare som jag gillar direkt men lite nyfiken är man :)
Barcelona ★Sami★
2010-05-25 19:14
Hoppas verkligen Cáceres kommer tillbaka till Barca. Gillar han sjukt mycket!
Delarocha
2010-05-25 18:35
Roma28

Använd stor bokstav, punkt, styckeindelning och komma för böveln. Får ont i ögonen av att försöka förstå dina inlägg nu.
elbraco
2010-05-25 18:34
Tar inte illa upp, men du skriver så konstigt och saker som verkar tagna helt ur luften...att barcas passningsspel går långsamt t.ex.? Om något går det ju snabbt...
Roma28
2010-05-25 18:27
varför tar folk illa upp.. det här är ju ett form där alla kan skriva va dom tycker utan nån ska behöva brusa upp o vara en idiot, all är väll vuxna? eller....
Roma28
2010-05-25 18:25
säg va in vill bara för att villa har lyckats i landslaget osv behöver det inte betyda att han kommer att lyckas i barca, han är en vinnare i sig o hans spel stil går ut på att det ska gå snabbt, men barcas spel kanske inte passar han, 80% av alla matcher man ser går bollen för sakt, väldigt lågt tempo, spelar ingen roll vilka anfallare som löper.. som sakt bollarna MÅSTE gå via xavi messi iniesta för att det ska hända nått, utan dom händer det inget eller om andra spelare kliver fram då blir det problem, bara ni som är barca fans kan inte se det! barcas spel ide passa inte alla spelare, bara för att real skördar marknaden så måste också barca göra de men på fel set, dom har ingen spel ide, det har ni.. MEN det ska bli kul o se villa men det är ingen som säger att han kommer vara bättre eller lika bra som ibras första sesång..
Barcelona Pedrito
2010-05-25 18:19
Om tidigast ett år vet vi om Villa passar i Barca och är tillräckligt bra. Vad han åstadkommit innan spelar ingen roll. Det är oss cules han ska bevisa! Jag tror på honom men inget garanterar framgång.
Atlético addeh
2010-05-25 18:12
Roma28 /

Du har ju inte alla pirater i skeppet det både märks och syns. Lär dig innan du uttrycker dig, tack.
Barcelona Gaucho!
2010-05-25 18:11
Roma28

Tror faktiskt att Villa är precis vad vi behöver för att höja oss ett snäpp till. Att hans spelstil skulle krocka med Barcelonas tror jag inte att du behöver oroa dig för. Kolla bara Villas målstatistik i landslaget där mittfältet styrs av Barcelonaspelare, Xavi och Iniesta :)
Barcelona Pedrito
2010-05-25 18:08
Ämne: Ämne: Dessa I....
Varför? Ärligt talat fattar jag inte varför alla är så hårda mot han? Han har ett ego so what+
Varför skulle villa göra det så mycket bättre?
Roma28
2010-05-25 18:07
jag hoppas zlatan går till ett annat lag för han passar inte barca... men endå så kan inge komma och säga att han har varit sämt eller dålig.. första sesången o han gör 21 mål/12 assist... inte fy skam, barca skulle också bli bättre utan han... laporta gjorde ett fel köp bara för att real skördade marknaden förra året!! blir någ bästa får båda parter om han går.. han kommer få ut så mycket mer av sitt spel i milan tex... för han är ju knappast dålig, pepe har inte utnjutjat hans kvaliter utan bara sattsat på messi pedro bojan... jag hoppas han går... inte säker att villa kommer passa in heller... men det åter står att se
Roma28
2010-05-25 18:02
villas och fabregas spel stil kommer krocka med barcas... dom kommer från snabbt spelande lag... barca är 100% tvärtom... dom gillar trilla boll och ha långa anfall där det stortsätt inte händer nått... så länge bollarna måste igenom xavi messi iniesta så är det kört... det är som att andra spelare kan inte komma och dominera.. händer de så är de nått fel! men jag hoppas tvärt om...
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-05-25 17:58
Ämne: Dessa Ibra rykten bl....
Man kan ju ALLTID hoppas att det är sant :D
Barcelona Pedrito
2010-05-25 17:53
Dessa Ibra rykten blir bara löjligare! Det säger ju sig själv att det är bullshit..

Barcelona Cristocea
2010-05-25 17:30
Det är mer Absurt än Ionescus pjäser. Tycker vi borde rodra hem Gai, samt plockar vi riktigt dunder talang ifrån Brasilien..
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-25 17:23
Fabregas är en underbar fotbollspelare, men vafan släpp honom, låt honom få bygga sin legendstatus i Arsenal. Att betala nästan 1 miljard för honom är helt absurt..
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-25 17:04
basaric

Jag är själv Anti Mourinho, jag undrar hur publiken kommer acceptera att Real madrid gör minst 2 mål mindre per match.

Denna säsong har Real Madrid endast 2 1-0 segrar, det var mot Racing och Zurich hemma. Jag tror att med Mourinho kommer det att vara minst 10-15 1-0 segrar.

Samtidigt kommer Laget att prestera bättre under stormatcher då man är mer taktiska och inte är så naiva man är idag att man försöker spela ut topplagen.

Jag tänker inte döma ut Mourinho innan han kommer, men jag tror inte han bjuder på den champang fotboll pellegrini bjöd på.
Barcelona ihefsu
2010-05-25 16:57
Ämne: Den här Wavin flag v....Låter som Coca-Cola-jingeln i början... Hmm.

Kanske inte så konstigt när det förefaller vara Coca-Cola Company som betalt för grejen. Reklam utklätt som en musikvideo - genialt!
Barcelona Gaucho!
2010-05-25 16:53
Cesc är en fantastisk fotbolls spelare som enligt mig är värd dom pengarna som Barcelona vill ge för honom. Men dom summorna Wenger och Arsenal pratar om är på tok för mycket. Sen att det känns fel att behöva lägga så pass mycket pengar för en egen produkt är en helt annan femma.
Barcelona basaric
2010-05-25 16:51

Jo, men ändå liksom.. vad tror du att publiken på Bernabeu kommer tycka om Mourinho om han nu väljer att spela likadant med Real Madrid som han gjort med Chelsea och Inter.

Man förväntar sig att Real Madrid ska spela underhållande på hemmaplan oavsett motstånd, och jag tror absolut inte att vi kommer få se någon större underhållning från Mourinho, inte mot några av dom större lagen iaf.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-25 16:48
Barcanist//

Får ursäkta. Har inte sån där superkoll på dom exakta summorna och borde kanske läsa på mer innan jag utalar mig om dom :) . Men dom ligger ju i dom regionerna iallafall. Ville påpeka att det är sånna summor man ger för spelare nuförtiden verkar det som. Bayern ville ju även ha 800 miljoner för Ribery när han var på gång bort exempelvis. Dock tror jag vi i slutändan kan komma överens med arsenal om en summa runt 500 miljoner. Vilket jag tycker Cesc är värd.
2010-05-25 16:45
Barcanist

Dessutom gav man inte 750 för Kaka, utan det var 620 miljoner kr.
Barcelona Hetfield
2010-05-25 16:45
Rivaldo

Zlatan kostade 50 miljoner

Jag förstår inte varför man ska betala 90 miljoner för Cesc när han kommer att bli bänkad? Vad har han visat? Han är inte särskilt bra i landslaget, och det är klart att han är så bra i PL där det finns en massa träben till mittfältare

Den dagen Cesc kommer till la liga och briljerar så är jag beredd att hylla honom
2010-05-25 16:44
basaric

Det var Calderon som sparkade Capello och inte Perez, Perez vill nog vinna titlar till varje pris till och med ifall det krävs att britney spears ska agera playmaker.

Kom ihåg att Perez inte har vunnit någon titel under sina 5 senaste år i klubben, han skiter nog i hur titlarna vinns idag.
Barcelona Barca4eva
2010-05-25 16:43
Den här Wavin flag versionen, Vm låten, är också skön!

Och ja, tycker Torres korta frisyrer, speciellt den i EM, ser bättre ut. Konstigt dock att jag diskuterar hår XD
2010-05-25 16:43
elbraco//

Jo det stämmer. Cesc har även spelat i arsenal i 7 år och vart ordinarie i 6. Doch är det fortfarande 5 års skillnad på honom och Zlatan när han kom förra året. Och han är redan en dominant i pl. Så priset arsenal sätter på honom måste man ha förståeelse för med tanke på hur real och till viss del även vi själva har förvandlat marknaden till. Vi kan ju omöjligt förvänta oss att få honom för 350 miljoner som vår ledning verkar tro. Löjeväckande. Gick inte X.Alonso för den summan tom?
Barcelona Barcanist
2010-05-25 16:42
Ämne: 1.70-ligan//

Förv....
Inte för att verka så extremt petig, men du höjer summorna något enormt.
Real Madrid gav cirka 950 miljoner för CR, inte 1200 miljoner och Barcelona betalade in 700 mille + Eto'o för Zlatan, utan det var runt 400-500 miljoner.
2010-05-25 16:41
Kan denna länk vara anledningen till att Pep lät etoo lämna klubben?
elbraco
2010-05-25 16:40
Ämne: elbraco//

Är Di ....
Japp.
2010-05-25 16:39
elbraco//

Är Di Maria klar för real?
Annons: