/spanien/barcelona/forum/162.aspx/spanien/barcelona/forum/162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Romelu Umtiti
2017-09-01 21:06
The negotiations with PSG for Di María are moving very fast. He could be a Barça player by tonight. [sport] När ska det ske om inte "by tonight". SkitSport
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Port Olímpic.
Vad ska vi med Di Maria till? 29 år och vi är inte i behov av den spelartypen?!
Barcelona the cameroonians
Iniesta70 Det verkar som att det är tvärdrag i transferfönstret... Kan trösta dig med att Abel Ruiz startar ikväll för B-laget borta mot Granada. Varo Morer, Fali, Martínez, Cucurella Aleñá, Busquets, Ruiz de Gallareta Arnaiz, Abel Ruiz, Vitinho
Barcelona Davids3
2017-09-01 21:03
Psg och Barca sägs vara överens nu, enda som är kvar är att komma överens med Di maria om lönen. Gissa om han kommer bli överbetald?
Barcelona Cule4life
2017-09-01 21:02
2 timmar 58 min kvar. Its a matter of ........
Barcelona Jarod The Pretender
2017-09-01 21:01
@JUSSI BJÖRLING:

Barto: Ok, Parejo it is....
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-09-01 20:59
Vi hinner värva tio spelare till! Kom igen nu Bartomeu, chocka oss nu din råtta med några supervärvningar!
Barcelona Cúles
2017-09-01 20:54
Lugna er, med tanke på hur lite tid det är kvar av fönstret så lär ingen spelare bli klar.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-09-01 20:53
Värvar vi från Psg idag så ger jag upp tills denna ledning är avsatt...Vi ska inte ge den klubben en enda euro i det här skedet.

Hoppas de blir avstängda i cl framöver.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2017-09-01 20:52
@Thierry Henry:

En polare sa att det visade sig att alla Arsenals bud var tydligen fejk. Måste bara fråga han vart han hittade det.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-09-01 20:49
Fast Veratti va manisk efter Barca innan Neymar kom. Sen neymar kom så har deras förhållande varit "a better Lovestory than twilight". Han har aldrig yttrat sig angående Barca sen dess. Nu har de fått en ytterligare kamrat att leka med i form av Mbappe. Veratti ställde ju även som ultimatum om att han vill ha in stjärnspelare annars vill han inte vara kvar. Och det Fick han, så tror inte han tänker på Barca så speciellt mycket i nuläget. Kanske till nästa sommar om projektet skiter sig.
Barcelona Rooster
2017-09-01 20:47
Som den löneslav jag är har jag svårt att tycka synd om Coutinho. Jag håller iofs på Liverpool men jag tycker även Southampton gjorde rätt vad gäller VVD. Ett kontrakt är ett kontrakt.

Däremot kan man i vissa lägen sätta sig ned i lugn och ro och bestämma vad som är bäst för båda parter. Utan inblandning av press och andra.

Postat på båda forumen.

PM till spelarna: Skriv kortare kontrakt - om ni vågar. (ACL)

PM till klubbarna: Att vara en "säljande klubb" är ingen framgångsfaktor.
2017-09-01 20:46
@Iniesta.70:

Seri hade varit klockrent, men vår pantade ledning säger nej.
Barcelona Thierry Henry
2017-09-01 20:45
@Cúles:

Hur kan barcas bud på 100 miljoner nekas av Monaco när Arsenals på 92 accepterades?
Barcelona Lionel12
2017-09-01 20:44
Det är nu ma skall gå in och buda lite på veratti. Jag menar om det räddar dom från Fifa så varför inte.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2017-09-01 20:43
@Romelu Umtiti:

För att vi är Barcelona, det kommer alltid vara då. Emery erkände ju öppet för Valverde häromdagen att Veratti vill till Barcelona och Coutinho är ingen hemlighet längre.

När vi är som sämst vill 2 av världens 5 bästa mittfältare lämna sina lag med intressanta projekt. Det är också anledningen till varför alla vill att vi ska misslyckas med allt vi gör.
Barcelona Iniesta.70
2017-09-01 20:42
För mig personligen så är ett köp av DiMaria heeeelt jäkla oacceptabelt! Asså, allvarligt? Hur kan vissa här inne acceptera det? Sväljer ni vad som helst? Ja, visst, man får självklart tycka olika. Men för mig är det "Unforgiven!!" Edit: Ja, detta skrevs i affekt, det blir lätt så när DiMaria och Barca nämns i samma mening. Jorå, jag sitter och suger på en sexa JD, hjälper inte ett skit....jäkla Kamikaze-köp. Om det nu blir av...
Barcelona Gonzalez_Barca
2017-09-01 20:38
Jarod

Nej, jag tror att Fifa ser förbi deras ffp-regler gentemot Qatar Saint Germain med tanke på att det -kan- generera mer publiticitet inför vm22.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-09-01 20:37
Varför skulle Veratti vilja gå från världens just nu mest spännande projekt till ett sjunkande skepp?
2017-09-01 20:35
Ni som är mer insatta när det gäller financial fair play, är PSG tvungna att sälja någon av sina spelare?Typ Draxler, Di Maria eller Lucas?
2017-09-01 20:32
PSG:s fall hos Uefa täcker alla tidningar i Frankrike och sporttidningar över hela världen. Denna dag hade förmodligen varit rätt dag att värva Veratti med deras egna pengar. Di Maria är ett Messi-köp så att han skriver på kontraktet. Det logiska hade varit Draxler eller Lucas för 35 m.
Barcelona Cule4life
2017-09-01 20:31
Munir Douglas Samper Mathieu Marlon

Alla dessa är borta från truppen o dagsläget. Om ingen värvas tycker jag Gomes Turan ska vara kvar. Rafinha och Iniesta är skadedrabbade. Annars blir det för tunt.
Barcelona Davids3
2017-09-01 20:25
Offiiellt nu att Munir sticker till Alaves på lån.
Barcelona Diar Shekha
2017-09-01 20:24
Efter 14 år som cule måste jag säga att jag aldrig skämts så mycket och varit förbannad pga denna ledning. Inga förluster, ingen tränare eller spelare och inga agenter heller för den delen har gett mig så mycket ilska & huvudvärk. 2010 började cancern och den har fortsatt tills idag.

FCB hade inte haft reklam på över 100 år, Rosell kom och hämtade Qatar. Ett land som är diktator och kränker människor dagligen.
Johan Cruyff (må han vila i frid) som gett oss allt blev av med sin hederspris. Efter hans bortgång började råttan Bartomeu och hans folk prata om Cruyff i positiva termer och ett tag gick det rykten om man ville anställa Jordi Cruyff som sportchef. Ironin.
Man skeppade iväg Pep Guardiola och försökte skapa konflikter mellan honom och Tito efter många års vänskap.
Det tog 5 år för de att hitta en mittback.
Man lyckades mirakulöst nog förstöra världens bästa akademi och sålde iväg supertalanger som Thiago för kaffepengar. Idag blir vi glada om en yngling får träna med a-laget.
Eric Abidal besegrade cancer 2 gånger. Han som är president nu sa på en presskonferens att Abidal skulle få ett nytt kontrakt men istället sket man totalt i honom.
Denna punkt borde jag kanske ha skrivit i början, men förr behövde man 5 procent av medlemmarnas röster för att fixa misstroende förklaring mot en president men Rosell kom och ändrade till 15 %. Varför? Jo, så att de styr klubben precis som de vill och de ska va typ omöjligt att vilja få bort de. Inte nog med det har de gjort ett helvete för oss utanför Katalonien att bli medlemmar i klubben.

Deras passivitet när det kör till Silly season. Det har aldrig funnits idéer och logistik sett till det de har gjort. De har liksom gått 3 år sen Xavi lämna oss och vi har fortfarande inte fått hans ersättare. Iniesta är typ slut nu och ska vi vänta på hans ersättare i flera år med? Förstår ni hur galet det låter för att vara FCb? Snacka om att se hela Europas klubbar förbi sig snart. Det har funnits så många spelare vi har kunnat värva för hyfsade priser innan de valt sista steget i deras karriär dvs skriva på för ett topplag. Spelare som Pjanic, Isco, Pogba, Gundogan, Kovacic, Seri, Bernardo Silva, De Bruyne, Koke, Thiago, Kroos, Eriksen osv. Man har kunnat värva flera av de här men vi måste alltid vara 2a på bollen och värva de efter att de gått till ett topplag. Har vi ens scouter. Varför kan liksom Europas elit köra bas koncepten med unga spelare men ej barcelona? Det är så efter vi har hamnat. Liksom för var vi synonyma med bollskickliga mittfältare som Deco, Xavi, Toure, Busquets, Iniesta och numera är det Song, Rakitic, Gomes och Paulinho. Snacka om att pissa på allt Cruyff har byggt upp.

Jag har gett upp hoppet om jag ska vara helt ärlig, jag har aldrig känt mig så maktlös och ohypad på vår klubb som just nu. Jag har även gett upp all hopp om en revolution, liksom ledningen efter alla dessa handlingar och lögner fått kvar , vad i helvete ska få bort de"? det är en smärta vi får leva med. I måndags sa Robert, minst en spelare kommer att presenteras innan onsdag. Var är han?! Finns någon med makt som ifrågasätter detta uttalande?! Detta har pågått i 7 år nu.

Jag som inte lever i Katalonien har alltid sympatiserat med själva folket och uppskattat deras historia, kultur & traditioner. Jag ska inte ljuga men nu på senare tid har jag börjat störa mig jävligt mycket på de. Så länge det handlar om deras intressen bortsett från klubben aka den fula ankungen så är de högljudda och marscherar titt som tätt på gatorna om deras rättigheter i Spanien och det med all rätt. MEN. Var är initiativen för FCB. Klubben är ändå en del av deras historia och det är även de som äger klubben! FCB har ändå varit kataloniens ansikte utåt genom historien, Klubbens värderingar var ju byggd på det folket vill ha tills Bartomeu och Rosell pissade på allt. Liksom om inte de gör en revolution mot styrelsen vem fan ska göra det då? Vi som bor i Sverige?

En annan sorglig grej. Jag har aldrig i mitt liv sett FCB göra en värvning absolut under sista dan på sommaren. Aldrig, vi har nog ba skeppat iväg överflödet material. Denna dag i mina ögon är till för de mindre klubbarna där de kan handla på slutrean. Typ nu får Alaves Munir El Haddadi på lån. Ett lag som FCB ska så klart göra en bättre planering och truppen fastspikat mycket tidigare. Det finns inga ord för detta.
Barcelona Cúles
Di Maria wants to sign for Barça and PSG's owners are willing to let him go. [@footballespana_]

Barça made an offer of €100m for Monaco midfielder Thomas Lemar. It has been rejected. [TV3]

DI Maria lär ju komma då PSG annars kan få problem med Uefa.
När din spelare som gett laget mer än majoriteten av 95% av skitspelare han har omgivits av i flera år gråter efter att ha gjort mål, då bör fan i mig en klubb av Liverpools nivå skämmas. Klopp som är "spelarnas tränare" och leker sympatisk borde ta en titt på Coutinhos målgest och fundera på hur han gett sig själv rätten att sno ett av få år i en ung spelares karriär. Du är på din absoluta toppnivå i 4 år som mittfältare, och Coutinho tvingas slösa ännu ett år med ett lag som inte kommer ha chans på titlar. Inte nog med det får han leva i Liverpool ännu ett år av alla ställen istället för Europas roligaste stad.

Bitter? Absolut! Men hur skadeglada poolfansen än är borde alla komma överens om en sak och sluta bete sig så jävla barnsligt. Och det är att det fanns 3 förlorare i den här soppan. Anser de sig själva vara "vinnare" i det här fallet får de tänka om när de ser att deras bästa spelare gråter öppet över att han ska spela i deras röda färger. Hans lagkamrater har sagt i intervju att han mår dåligt. Tell me hur pool kan överkomma detta, han mår dåligt över att vara i klubben...

Barcelona Iniesta.70
Barcelona Smogen
2017-09-01 20:22
@Romelu Umtiti:

Waow...innan sätt man och hoppades på en värvning...och nu hoppas man tiden ska gå ut så dom inte hinner använda klubbens pengar till saker som di Maria. Vi får ju mer nytta av 60miljoner ifall Bartomeu skulle ha dom till skitpapper.
Barcelona S.Eto'o
2017-09-01 20:21
Lägg 45+15 (bonus) för di Maria+Draxler Psg måste göra sig av med spelare speciellt nu när Uefas utredning. Om de vägrar höjer vi inte budet utan ser de sjunka. Då har vi runt 1 miljard kvar som vi använder januari på de positioner vi behöver.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-09-01 20:15
Jag tar Hellre di Maria i denna situationen än ingenting. Han är bättre än Deulo och andra som brukar spela yttrar.
Annons: