/spanien/barcelona/forum/16103.aspx/spanien/barcelona/forum/16103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-03 23:54
Frågan är om Fabregas ändå kanske blir överflödig i och med att vi har Keita och JDS på den positionen också.. var helt o hållet för en värvning av Cesc häromdan, i ett inlägg jag skrev här. Blir dock fortfarande glad om man köper honom, bredden blir fantastisk sålänge alla bara är nöjda. Dessutom kan Pep mixa mer mellan anfallare och mittfältare utan att något lagdel egentligen tar skada av det.. dra ner messi på mitten, flytta upp iniesta, o fortfarande ha Xavi o Fabregas på mitten, osv osv..

vad tycker ni om den ev. Cesc-affären?
Barcelona Hyder
2010-06-03 23:49
★Sami★

Ja, han är en riktigt bra spelare som även spelat en hel del som mittback under den gångna säsongen. Men att han skulle peta Busi "enkelt" kan du nog glömma direkt. Gjorde inte Yaya det ser jag det ytterst tveksamt att Alou skulle göra det. Sedan vill jag inte gå in närmare på debatten "Busquets vs 'valfri defensiv mittfältare'". Den känns ju i dagsläget uttjatad och onödig. Vi vet ju alla vart vi har varandra känns det som nu :-)
Barcelona ★Sami★
2010-06-03 23:46
Hyder
Läste för några dagar sedan att om Yaya säljs så kanske Barca köpe Alou Diarra. Och vad jag har sett av han så är han en riktig grym spelare! Som skulle peta Busquets enkelt. Diarras skott är inte att leka med:)
Barcelona westinho
2010-06-03 23:44
Ämne: Okej, isåfall förstå....
Visst är det dåligt om Yaya drar, men klubben har sagt att man vill ha kvar honom. Drar han så är det för att han inte trivs med sin situation.

Busi kommer vara ordinarie alla matcher nästa säsong, om han är skadefri. Synd om ersättaren till Yaya Touré.
Barcelona Hyder
2010-06-03 23:42
Drar Yaya är en ersättare (det är inte Fabregas även om han kommer) otroligt viktig i min mening om inte Pep har tänkt att spela Piqué där. Men då är frågan: varför ändra på en försvarslinje som redan fungerar? Nej, in med Alou Diarra eller Moussa Sissoko så kan Gerard lätt vara tredje valet som Pivote, för visst är skulle det vara kul med hans otroliga talanger (både defensiva och offensiva).
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-03 23:39
Okej, isåfall förstår jag än mindre varför vi ska sälja Yaya... Det är klart, Marquez kan ju spela där, om han nu stannar. Inte en favorit hos mig dock.
Barcelona Pep the King
2010-06-03 23:39
el Flaco
Du får inte glömma Zlatans agent Raiola som är värre än Dimitri Seluk.
Barcelona westinho
2010-06-03 23:38
Keite har endast spelat på samma position som Iniesta. Undantag ett fåtal matcher kanske.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-03 23:35
Ämne: 1.70-ligan

Vi har....
Jasså, det var med än vad jag visste. Keite har alltså endast hoppat in för Xavi eller Iniesta?
Barcelona ★Sami★
2010-06-03 23:34
Hoppas Barca inte säljer Yaya Toure fi fan. Det kommer svida!
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-03 23:33
Ämne: Hade vart rätt fräck....
Har Atletico råd? :O
Barcelona westinho
2010-06-03 23:30
1.70-ligan

Vi har faktiskt bara Busi kvar som DCM om Yaya drar. Keite har aldrig spelat DCM i Barcelona.
Barcelona Sam
2010-06-03 23:30
Hade vart rätt fräckt om han började spela i Atletico igen. Men tror inte det händer.

Kun Torres Forlan.

Smaskigt anfall.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-03 23:28
Torres sa för länge sen att hans framtid beror mycket på om Benitez blir kvar i laget eller inte. Han hotade att sticka om spanjoren sparkades. Undrar va som händer nu...
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-03 23:24
Fabgregas var tydligen blek ikväll.
2010-06-03 23:01
Ämne: Är det klart att Yay....
Precis, vi kan inget göra åt saken iallafall förutom att göra en namninsamling som hamnar i någon soptunna någon mil utanför Barcelona.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-03 23:00
el Flaco

Co-signar ditt inlägg!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-03 22:58
Är det klart att Yaya lämnar eller är det bara spekulationer?

Tycker ändå El Flaco sa det bra. Hur lite jag än kan förstå att vi kan sälja Yaya, litar jag ändå till 99 procent på att Pep vet vad han gör. Vi vill inte ha tjuriga spelare. Vi har ändå Busi och Keita kvar på positionen och om vi får rejält med betalt kanske det är lika bra att han lämnar.. Pep lär ändå köra med Busi nästa år, även om jag fortfarande allra helst sett Yaya på den positionen.
2010-06-03 22:57
Ämne: Ämne: Och Man....
Aha, okej.

Då har jag blandat ihop dessa herrar, ber om ursäkt.
MF Doom
2010-06-03 22:52
Ämne: Och Mancini är på sa....
Ancelotti är väl på samma hotell? Eller har även Mancini dragit sig dit? :)

Ibra och Toure hamnar då alltså i Chelsea eller City.
2010-06-03 22:51
Och Mancini är på samma hotell som Zlatan i Miami?

Kan det månne bli en övergång Toure + Zlatan mot 700 miljoner kronor (cirka)
MF Doom
2010-06-03 22:51
Ämne: Mundo Deportivo går ....Då är det nästan spikat att nästa säsong så spelar Bis ordinarie hela säsongen. Undra vem som tar hans plats vid skada.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-03 22:49
Ämne: Mundo Deportivo går ....H-vete, det som bara inte fick hända i min värld har hänt..Hur kan vi vara så dumma att sälja Yaya? Eller rättare sagt, hur kan vi varit så dumma att ha placerat honom på bänken större delen av året så han inte vill vara kvar?

Inget ont om Busi, men Yaya Touré är en unik spelare!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-03 22:48
Även om jag anser att det är fel att sälja Touré så är nog Pep den siste att låta sin stolthet och envishet att stå i vägen för klubbens bästa. Vi får helt enkelt acceptera att i hans fotbollsfilosofi är Busquets en bättre lämpad pivote.

Sen har det knappast hjälpt att Yayas agent har betett sig som en idiot under de senaste veckorna, med hans uttalande för några dagar sen som den absolut sista droppen.

Hur mycket jag än gillar Touré är det nog i slutändan bra för laget om han säljs eftersom det är aldrig bra att ha missnöjda spelare på bänken. Framför allt när dessa missnöjda spelare har agenter som Dimitri Seluk.
Barcelona kev
2010-06-03 22:42
Lusnos - David Villa #7

En valdes? Hänger kläder eller tar an svåra utmaningar än vad han klarar av?

Nåja. Första matchen för hans del så att nerverma kan han alltid skyller på.
Barcelona H.C Xavier
2010-06-03 22:40
Mundo Deportivo går ut med att Manchester City och Touré (tyvärr)är överrens om en övergång. I länktipset kan man tydligt se att de flesta culés inte vill sälja Yaya.

Pep är bra på många sätt men den här envisheten och stoltheten kan komma att kosta oss mycket.
2010-06-03 22:39
kev //

Valdes var ju nära på att göra en Valdes ;)
Annars så, såg själv inte matchen så har inte mycket att säga.
Barcelona kev
2010-06-03 22:33
dubbelpost.
Barcelona kev
2010-06-03 22:32
Crap också!! Missade Spanien-SydKorea. Har läst att Navas gjorde mål? Stämmer det? Och att Xavi och Villa hittar varandra. Gött är det. Men den bästa biten var att Valdez fick visa sin talang?

Vem var matchens lirare?
Barcelona Karlssoooon
2010-06-03 22:32
Ämne: Ironi är svårt i skr....
Den må vara enkel och framkalla en viss del kväljningar men jag tror den kommer finna sin funktion. Man kan nog räkna med att de andra kandidaterna kommer komma med sin beskärda del youtube-kampanjer innan det är dags för val.
Annons: