/spanien/barcelona/forum/16036.aspx/spanien/barcelona/forum/16036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2010-06-14 17:58
Kul att lag som Japan klarar sig :P
Synd för Eto´o dock..men de får väl skylla sig själva
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-14 17:34
elbraco/

Det ska vara "efter sex år...". Rosell syftade på de sex åren som första mandatperioden sträcker sig.
elbraco
2010-06-14 17:31
Ämne: sex i detta fall är ....
jaha, det var så simpelt alltså ;) tack
Barcelona @NC
2010-06-14 17:25
sex i detta fall är klockan sex, efter arbetsdagen är slut
elbraco
2010-06-14 17:24
" I vår stab har vi tre stora mål. Att bibehålla nivån och fortsätta som den bästa klubben. Den andra är att förena alla Barcelonasupportrar och det tredje är att efter sex när vi går nerför gatorna att människor ser att vi är normala människor, säger Rosell"

Efter sex när vi går nerför gatorna att människor ser att vi är normala människor? Vad menar Rosell här?
Barcelona @NC
2010-06-14 17:22
Italien bör vinna men bra lär dom inte spela, typisk italiensk 1-0 vinst. enda roliga kan väll bli Daniele De Rossis långskott med badbollen(vm-bollen), lär trycka dit nått sjukt mål i VM
elbraco
2010-06-14 17:13
Ämne: Kamerun får skylla s....
Ja det är en gåta hur förbundskaptenen tänker.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-14 17:06
Vad tror ni om Italien ikväll? Kommer de vinna eller förlora? Tror ni de kommer att spela bra?
Barcelona El Ilusionista
2010-06-14 16:53
westinho

Vi alla minns hur han gick ut i media innan mötet med Lyon på Bernabéu.

Han har nog lärt sig ett och annat.

Speaking in an interview with Spanish sports daily Marca, Ramos proclaimed: "We will win 3-0 and the fans will once again get behind the team"
Barcelona ElTriplete
2010-06-14 16:51
KtoorBaloor

Bet-at-home.com

Fan, tydligen glömde jag sätta in pengarna. Jag skrev in "10.00 kr" men glömde tippa på att Japan skulle göra första målet -.-
Ska tippa nu på att Kamerun gör nästa mål, rätt så säker på det.
Barcelona Hyder
2010-06-14 16:49
Kamerun får skylla sig själva. Bänkar man spelare som Kameni, Alexandre Song och Emana tappar man mycket i slagkraft. Germei hade jag även haft med i startelvan.
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-14 16:47
ElTriplete

Var Tippade du?
Barcelona ElTriplete
2010-06-14 16:44
Satsade 10 kronor på att Japan skulle göra första målet. Blev 55 kronor rikare! Fan, tänk om jag hade satsat mer.
Barcelona westinho
2010-06-14 16:40
Sergio Ramos ser inte Spanien som favoriter. "Det hade varit ett misstag att tro att vi är favoriter", "vi måste ha fötterna på jorden" etc. Synd för Real Madrid att han inte är lika ödmjuk inför matcher med huvudstadsklubben.
elbraco
2010-06-14 16:17
Ämne: world cup consider v....
Dom sa just under matchen att Fifa bestämt att Vuvuzuelan inte kommer förbjudas eftersom det anses vara en tradition i Afrika...
Barcelona M79
2010-06-14 15:37
world cup consider vuvuzela ban....

Canaletes
2010-06-14 15:16
Klipp på när Iniesta försöker testa en vuvuzela!! :P
Barcelona Hetfield
2010-06-14 15:03
Är det pga. hälsoskäl som Cruyff inte tränar lag (Katalonien räknas inte)?

Det hade varit kul att få se honom ta över holländska landslaget.
Barcelona Heywood Jablome - Barça sí, Rosell no!
2010-06-14 14:23
Cruyff ska vara hederspresident. Han kom till Barcelona när till och med Real Madrid var efter honom med argumenten att han inte kan spela för en klubb som styrs av en diktator.

I pass and I move, I help you, I look for you, I stop, I raise my head, I look and, above all, I open up the pitch...The one who has the ball, is the master of the game...That's the school of Joan Vilà, of Albert Benaiges, of Johan Cruijff, of Pep Guardiola - Xavi.

Cruyff är den som har haft stor del i Barcelonas framgångar och utan honom hade nog inte hamnat där vi är i dag. Han hade stor del i utvecklingen av Guardiolas spelsätt och utan honom hade vi kanske inte ens haft Guardiola som tränare.

Cruyff betyder mycket för Barcelona.

Guardiola har blivit för stor för klubben, men i en positiv bemärkelse. Han utstrålar allt vad Barcelona står för och det finns ingen chans att han låter personliga intressen gå före klubbens värderingar.

el Flaco nämnde det tidigare. Man kan diskutera hur stor Guardiola är, men man kan aldrig riktigt få ett svar. Men att varenda kandidat inte gav löften om spelare utan Guardiola tillåtelse eller väntan till att bli president och fråga honom om vilka spelare han vill ha säger mycket om Guardiolas status i Barcelona.
Barcelona Castefa
2010-06-14 13:55
"Jag tror inte på att han kommer fråga styrelsen, utan att han kör solo och tar bort Cruyff."

Styrelsen är ju hans, så de kommer nog tycka som han själv, men poängen som han sa var ju att medlemmarna skulle få säga sitt. Många har varit kritiska mot tillsättningen så att han tar upp det här kommer han inte förlora något på. Om jag spekulerar själv avgår nog Cruyff självmant (han har ju lämnat poster tidigare, inte minst i Ajax) än att utsätta sig för en omröstning bland medlemmarna.
elbraco
2010-06-14 13:54
el Flaco//
Tackar!
Real Madrid Paco Buyo
2010-06-14 13:51
Problemet för Rosell var väl snarare att Laporta lyssnade mer på Cruyff än på Rosell som trots allt var anställd av klubben.

Alltnog, nu handlar det väl bara om att låta medlemmarna säga sitt och på det viset legitimera Cruyffs titel. Något som jag tror att Laporta ville slippa eftersom det riskerar att kasta en skugga över en av klubbens legendarer om resultatet inte blir solklart.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-14 13:34
Paco Buyo

För mig så har Cruyff varit fläckfri i sina uttalanden och oftast haft rätt om t.ex spelet i laget. Han tränade ju laget under Dream Team så för mig är det solklart att han ska få uttala sig då och då eller säga vad han tycker till presidenten.
Barcelona Barca4eva
2010-06-14 13:34
Juste, undrar en sak...varför ser folk Rosell som en Perez typ? Undrar bara för själv vet jag inte om han är ett värvningsfreak eller inte.
Real Madrid Paco Buyo
2010-06-14 13:33
El Flaco,
tack

H.Alavi - Magico!
Det handlar inte så mycket om att ta ifrån honom titeln som att låta honom få den under ordnade former. Som det gick till när Laporta gav den till honom var det många medlemmar som bara tyckte att det var ytterligare ett sätt för Laporta att sätta sig själv i främsta rummet.
Men visst kan Rosell mycket väl ha etyt horn i sidan till Cruyff. En av anledningarna till att han en gång avgick var väl att Laporta lyssnade väl mycket på holländaren.
Barcelona Barca4eva
2010-06-14 13:31
Pep som president 2018! :P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-14 13:25
Real Sociedad är klar för La Liga!

Äntligen, jag har saknat derbyt i Baskien mellan Sociedad - Bilbao. Real Sociedad är ett klassiskt lag i den spanska ligafotbollen. Även Levante är klar för La Liga, dock så kämpar både Hércules och R.Betis om tredjeplatsen, en match återstår och båda står på 68p.

Real Betis tar sig in Levante som redan är klar för La Liga samtidigt som Hércules möter nedflyttningsklara Real Union. Jag lägger min slant på att det blir Herculés som tar sig vidare.

----

el Flaco

En omröstning? Men vad fan, att försöka ta bort en av de stora (Johan Cruyff) i Barcelonas historia är fan skandal för mig. Det är ju inte så att han styr och ställer i laget.
Synd, jag föredrar att Cruyff behåller sin hederspresident stämpel.

Jag tror inte på att han kommer fråga styrelsen, utan att han kör solo och tar bort Cruyff. De har väl varit i en konflikt tidigare?
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-14 13:21
Paco Buyo/

Rosell sade idag under presskonferensen att han tyckte inte om att styrelsen utsåg Cruyff till hederspresident utan att rådfråga klubbens medlemmar och att om dessa tar upp detta ämnet under det årliga supportermötet längre fram kommer det ske en omröstning ifall man vill behålla Cruyff som hederspresident eller ej.
Barcelona Hetfield
2010-06-14 13:17
Tarrak

Men det var för att de var stundtals bedrövliga, Xavi och Puyol var en av få som kunde avsluta säsongen med hedern i behåll.

Du kan kalla mig för en pessimist, men jag har svårt att se Pep klara sig undan alltför mycket kritik om vi går utan titlar.
Real Madrid Paco Buyo
2010-06-14 13:17
På kort sikt skall det bli intressant att se vad som händer med Cruyffs status nu. Att hans direkta inflytande blir mindre är givet, frågan är om han t o m blir av med sin hederstitel.
Annons: