/spanien/barcelona/forum/15989.aspx/spanien/barcelona/forum/15989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-01 14:14
Ämne: En vänsterback i Mic....Både Coentrão och Bastos är yttermittfältare som har blivit "tvingade" att spela som vänsterbackar, rätt så fascinerande att i dagens värld så måste en ytterback vara så offensiv för att vara bra.

Det är synd att Taiwo är rätt så "gammal" , han har en grym vänsterbössa, liknar väldigt mycket Roberto Carlos i stilen. Bastos är ju grymt bra, men jag är rädd att han är alldeles för oslipad för att spela i Barcelona.

Jag börjar bli så trött på Fabregas, vad är det Gandhi fasoner han försöker med? Visa lite cojones och säg vad du tycker! Jag påstår inte att C.Ronaldo är en ängel, men han sa från dag 1 att han ville till Real Madrid, och så blev det till slut.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-01 14:10
En vänsterback i Michel Bastos kaliber säger jag inte nej till, men Abidal har startplatsen.

Börjar bli förälskad i Bastos, någon som kan berätta lite om honom? Vet att han spelar i Lyon, men har inte sett honom i action i Ligue1.
Barcelona Rambla~
2010-07-01 14:10
Ämne: Off-topic, men huvud....
el Flaco

Stackars Lucho. De vita insåg till slut att det inte hjälpte med Burrull så de skickade ner honom till Segundan istället för att jävlas med Atlètic. :P
2010-07-01 14:06
westinho

Ehm, Özil spelar ju trots allt i Bundesliga, det är väl samma princip där? Jag tycker att Gourcuff är bättre än Özil, för er som vet vad Gourcuff kan så.

Hyder

Om man ska räkna till det defensiva så är Abidal i särklass bäst i världen, men det är gäller de offensiva delarna så är han inte ens topp 5 i världen. Om man nu ska skeppa iväg Maxwell så måste man köpa en UNG vänsterback som kan rotera med Abidal.
Barcelona Pep the King
2010-07-01 14:02
Fan vad lika haha.
Barcelona westinho
2010-07-01 13:51
Ämne: Varför köpa Fabregas....
Gourcuff är överskattad. Det är inte lika svårt att dominera i franska ligan som det är i la liga eller i premier league. Özil däremot..mums.
Barcelona ★Sami★
2010-07-01 13:45
Varför köpa Fabregas. När det finns spelare som Özil och Gourcuff.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-01 13:44
Äh, jag litar inte på dagens fotbollsspelare. Alldeles för mycket bullshit som spills osv.

Cesc valde att lämna FCB när spelare som Xavi, Iniesta m.m valde att stanna. Han är i England, och där ska han stanna. Han kostar alldeles för mycket samtidigt så behöver vi inte hans egenskaper för tillfället.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-01 13:15
Cesc saknar cojones för att säga vad han verkligen vill. Jag tröttnade på honom och på den här såpan för länge sen.
Barcelona DM1982
2010-07-01 13:09
Det allra bästa vore om Fabregas ställde sig upp och sa exakt vad han vill. Inte tala i gåtor och bakom stängda dörrar.

Özil borde vara en minst lika bra värvning för Barca och sannolikt billigare. Kanske går det att "slänga" in någon/ra spelare som inte Barca vill ha i dealen så blir nog alla parter nöjda.

Det är inte så att han måste komma den här säsongen, en eller två säsonger till i Werder och sedan kan han komma över till Barca (köpet måste dock ske nu).

Att lägga ut så mycket pengar på Fabregas vore vansinne, satsa på Özil.
2010-07-01 13:05
Goda nyheter. Sport spekulerar att Valencia, efter att ha sålt Villa, David Silva och även Zigic, kan komma att behålla Mata för att undvika göra sig av med alla sina stjränspelare.

Hoppas verkligen att vi inte försöker värva Mata. Föredrar Pedro och Jeffren. Att det sen även har ryktats om att Matas prislapp ska ligga runt 20 miljoner euro är bara ännu en anledning i mina ögon att inte värva spanjoren.
Barcelona Rambla~
2010-07-01 13:03
Jag fastnade för det här:

"De säger även att Fabregas har träffat Wenger mellan fyra ögon och sagt att han vill spela för Barça, dock ska han aldrig ha sagt att han vill lämna Arsenal"

Han vill spela för Barça, men samtidigt vill han inte erkänna att han vill lämna Arsenal. Hur fan ska han få ihop det hade han tänkt? Det går liksom inte att spela för två lag samtidigt.

Du gör bäst i att stanna i London, det blir bäst för alla parter.
2010-07-01 12:59
Ämne: Och folk kallar oss ....
Det ryktas om att det kan bli Cesc och sen ytterligare tre värvningar; en mittfältare ifall Touré lämnar, en anfallare/ytter ifall Zlatan säljs och eventuellt en högerbacksreserv så att Dani Alves kan få vila då och då. Om man nu ska tro på vad tidningarna skriver.
Barcelona DM1982
2010-07-01 12:57
JohannaA

Har du hört talas om Silly Season?
Real Madrid JohannaA
2010-07-01 12:54
Och folk kallar oss skämmiga. Hur många köp planerar ni egentligen?
2010-07-01 12:41
Off-topic, men huvuddomarna Pérez Burrull och González Vázquez kommer sluta döma i högsta divisionen och eftersom ingen av de vill fortsätta i Segunda A verkar det som att de kommer lägga av helt och hållet.

Underbara nyheter. Framför allt att slippa Pérez Burrull i framtiden är en skön lättnad.
Barcelona Larsson1333
2010-07-01 12:09
Värvar vi mascherano är det de värsta vi gjort, riktigt illa. Får betala ungefär samma pris som vi säljer toure för, ett riktigt nedköp

2010-07-01 12:06
westinho/

Laporta önskade Rosell och hans styrelse lycka till i framtiden, i stort sett.
Barcelona westinho
2010-07-01 12:03
Oj...en halvkram mellan Laporta och Rosell, kändes lite stelt men ändå ;). Kan någon översätta vad Laporta sa om Rosell (el flaco)? Om någon kollar..
Barcelona Hyder
2010-07-01 12:02
Viera_Marcelo

Iniesta är inte katalan. För att svara på din fråga: Vill spelarna i Spanien vinna VM och EM gör dem det lättast tillsammans. Vill man inte svälja stoltheten som katalan vill man spela under Cruyff i det katalanska landslaget. Om så skulle vara fallet blir helt plötsligt det spanska landslaget inte speciellt attraktivt längre medan Katalonien har bra spelare men inte riktig spjutspets.

Spelare som Xavi, Fabregas, Busquets, Bojan, Puyol, Pique, Valdés, Sergio Garcia och Capdevilla hade höjt standarden i det katalanska landslaget avsevärt medan det spanska landslaget hade tappat åtminstone 6 eventuella startspelare.
Barcelona Hyder
2010-07-01 11:55
Hetfield- Megan Fox is a dude

Jag tycker att Abidal bevisade åtskilliga gånger förra säsongen vilken nytta han är kapabel till i offensiv väg. Vore det inte för dessa återkommande skador hade han nog fått ett starkare erkännande av många Culés. Jag tillhör dock dem som redan tycker att han är riktigt bra som vänsterback. Han är både bra på att städa upp bakom mittbackarna och hans löpsteg är underbart. Inläggen ser man väldigt sällan men han har en riktigt bra passningsfot, den saken har han visat flera gånger. Men som du säger börjar han komma till åren. Fick jag välja att köpa en ny vänsterback hade jag skeppat iväg Maxwell (som ändå gjort det bra) och köpa in Taiwo då det alltid är bra med fysiska spelare i vårt småväxta lag.
Viera_Marcelo
2010-07-01 11:54
Omformulerar min mening

Tycker ni att Katalonien ska ha eget officielltt landslag i vm och Em och separera spelare som Puyol, Fabregas, Pique, Andres Iniesta, från spaniens landslag?
2010-07-01 11:53
westinho/

Tack för länken.

Viera_Marcelo/

Visa ursprungskällan. Tills jag får läsa det från en mer konkret källa än wikipedia kan jag inte tro att FIFA har gått med på att Kataloniens landslag ska få ställa upp i officiella turneringar.
Viera_Marcelo
2010-07-01 11:48
Hej, appropå något helt annat och jag skulle gärna vilja höra er åsikter
Jag läste på wiki:

"FIFA accepterade att Katalonien skulle få ett officiellt landslag som ska delta i VM och EM-kval fr.o.m. 2012."

Tycker ni att Katalonien ska ha eget landslag och separera spelarna från spaniens landslag?

Börjar bli mer och mer seperation från Spanien
Barcelona westinho
2010-07-01 11:46
Här kan man följa när Rosell blir president.
2010-07-01 11:42
Rambla

Jag håller tummarna att Cesc affären går åt skogen, det är så enormt korkad att betala så mycket för honom.

Jag vet att Keita en bra truppspelare som är enormt lojal, men han är inte den typen som ändrar på matchbilder. Hellre att man ger den chansen till en ung spelare som har en framtid.

Sen vet jag att många kommer att bli sura nu, men jag skulle vilja köpa in en vänsterback. Maxwell är en duglig spelare och Abidal börjar bli rätt så gammal och han är helt bedrövlig offensivt sätt.

Jag skulle vilja se t.ex: Coentrão (Benfica), Bastos (Lyon), Taiwo (Marseille), Clichy (Arsenal) osv.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-01 11:41
Vad tycker ni andra här inne om att Pep vill försöka övertala Yaya Touré att stanna?

Jag måste säga att jag tycker om Man City verkligen erbjöd €32m så säger jag sälj! Inte pga av att Yaya är en dålig fotbollspelare men för att Busquets ändå är Peps förstaval. Det känns som vi bara börjar om allting nästa säsong med en missnöjd Touré samt hans otroligt jobbiga agent. €32m är trots allt en jävla massa pengar för en defensiv mittfältare som trots allt inte är ordinaire i sin klubb.
Barcelona Rambla~
2010-07-01 11:08
Hetfield

Jag tänkte precis det samma. Keite ännu en säsong. Låt sen Thiago och JDS få känna lite på hetluften också. Det optimala hade ju varit om nu Yaya stannade samtidigt som det skiter sig helt med värvningen av Cesc.

Det är ett perfekt förhandlingsläge när det gäller Özil. Han har endast ett år kvar på sitt kontrakt. Om han nu verkligen vill till Barca och de vill ha honom, behöver han bara säga sälj mig nu annars så går jag som Bosman nästa sommar.
2010-07-01 11:05
Lite lustigt att italienare är bombsäkra på att Özil är mer eller mindre klar för oss när spanjorerna är helt tysta.

Vore det inte perfekt att köpa Özil och låta honom få spela i Werder Bremen, sen tar man in honom nästa år , samtidigt som Keita får byta klubbadress.
Barcelona Rambla~
2010-07-01 10:58
Det där med Sivla är inte hans egna påhittade ord. Ni vet väl att alla klubbar har PR och mediafolk som skriver tal och officiella uttalanden. Tror ni tex att alla spelare som presenteras på Camp Nou de senaste säsongerna själva kom på att kyssa klubbmärket?

Intressant med Özil. Helt klart ligger det någonting i det men jag tror heller inte att det redan skulle vara klart. Jag tror att man ser till att ha Özil som en backup om man misslyckas med Cesc (vilket det faktiskt ser ut i dagsläget). Perfekt om Özil dessutom får spela ännu en säsong i Werder.
Annons: