/spanien/barcelona/forum/15926.aspx/spanien/barcelona/forum/15926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
barca#1
2010-06-28 16:21
JAAAA! 1-0 Robben
Atlético addeh
2010-06-28 16:20
1-0 Holland, fint mål av Robben.
Aléx
2010-06-28 16:19
Hoppas Perez ser matchen, Robben är stora matchernas man. Vackert mål
Barcelona Pep the King
2010-06-28 15:49
Rambla~
Tackar. Då åker jag till Barcelona och ser Barca träna. Mäktigt:)
Barcelona Rambla~
2010-06-28 15:38
Ämne: Rambla /

Vet du v....
Matchen mot Valerengen är ju 10 dagar senare så det är uppenbart att VM-spelarna inte kommer att åka med till Norge. De har ledigt några veckor efter VM.
Atlético addeh
2010-06-28 15:34
Rambla /

Vet du vilka spelare som åker på träningsläger i Norge? Är det dem spelarna som inte spelat VM och dem Pep väljer från Atlétic?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-28 15:24
Ämne: Ämne: Det när....
Mäktigt att läsa cruyff säga det om Chile :)
Barcelona Rambla~
2010-06-28 15:17
Du letade inte tillräckligt bra då. Pep drar igång träningen 19 juli på La Ciudad Deportiva Joan Gamper. Det gäller de spelare som inte deltagit i VM och de Pep väljer att ta med på försäsongen från Atlètic.
Barcelona Pep the King
2010-06-28 14:39
Hej!
Tänkte fråga om någon här inne vet när Barca spelarna börjar träna? Ska till Spanien och kommer hem den 8 Augusti. Tänkte se när dom tränar. Försökte leta på Barcelonas hemsida men hittade inte.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-06-28 13:40
Jag var i Paris och såg Brasiliens först match där framför Eiffel tornet. Dem hade en storbilds-tv och en massa aktiviteter runt omkring. Fifa FanFest kallades det för o dem har det i typ 4-5 städer runt om i världen. Och där spelade dem den låten, Waving flags varje gång det blev mål. Riktigt mäktigt var det!

Förresten så är Shakiras tagen från en annan afrikansk låt, se länktips för den officiella låten.
Barcelona el Profete
2010-06-28 13:18
Heywood Jablome - Xaviniesta/

"Vem är det som väljer den officiella VM-låten?"

Det är FIFA tillsammans med Sony som valde ut den officiella VM-låten.

"VM spelas i Afrika för första gången och K'naan kommer från Afrika (Somalia). Lite känsla kan man gå på tycker jag. Istället väljer det en superkändis som omsätter flera miljoner kronor."

Co-sign. Money talks.
Barcelona ★Sami★
2010-06-28 13:09
Hoppas!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-06-28 12:58
Den här låten borde Guardiola ha som låt nästa säsong, tycker jag.

Man blir ju glad av att lyssna på K'naans - Waving flag. Den här är en annan version med David Bisbal på spanska.

En annan grej också. Vem är det som väljer den officiella VM-låten? K'naan - Waving Flag är ju inte den officiella VM-låten, utan Coca-Cocas officiella VM-låt. FIFA eller vilka det är nu som väljer valde Shakira - Waka Waka.

VM spelas i Afrika för första gången och K'naan kommer från Afrika (Somalia). Lite känsla kan man gå på tycker jag. Istället väljer det en superkändis som omsätter flera miljoner kronor.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-28 12:27
Ämne: Det närmar sig för R....
På tal om Rosell så sade Johan Cruyff i en intervju med Catalunya Ràdio att han hade ringt upp Rosell efter presidentvalet, men att denne inte svarade tillbaks på telefonen.

Cruyff, som befinner sig i Sydafrika just nu, passade även på att hylla Pep Guardiola och berömma det chilenska landslagets prestationer så här långt i VM. El flaco sade att la Roja är det laget som han har tyckt om mest att kolla på och som har stått för den bästa fotbollen under gruppspelsfasen.

Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-28 12:21
Rosell kan skippa londonturen och åka till Tyskland istället
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-28 12:15
Det närmar sig för Rosell att ta över efter Laporta.

Enligt Sport så är första prioritet att förlänga Guardiolas kontrakt.
Zubizareta verkar vara den som kommer ta över efter Txiki som sportchef.
Rosell kommer personligen åka till London för att försöka komma överens med Arsenal om Cesc.
Vidare ligger det också på Rosells agenda att stärka truppen med en spelare i varje lagdel.

Allt ovan enligt Sport.

På onsdag kommer ekonomichefen Sala i Martin att presentera bokslutet för 09/10. Det verkar vara positiva siffror som kommer visas upp med en rejäl ökning på intäktssidan.
Barcelona ★Sami★
2010-06-28 12:07
Lite nytt om Zlatan.
Barcelona Kimmen
2010-06-28 12:00
Snackas mycket om både Juan Mata och Torres, hoppas verkligen Barca håller i plånboken och inte blir ett nytt Real Madrid eller Chelsea. Ärligt talat vad ska man med dem två till när man har Messi, Ibra, Pedro, Henry, Bojan och nu Villa där framme. Ska någon värvas är det en mittfältare och isåfall Mesut Özil, som kommer bli världens bästa spelare.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-06-28 11:29
Hetfield

Självklart inte, jag om någon har varit emot en värvning av Cesc. Mellan Cesc och Özil så är den sistnämnda det givna valet.

Precis, och just därför jag inte skulle ha något emot en värvning av en offensiv mittfältare (dock inte Cesc, klarar inte av honom). Barca kan inte vänta med värvningar för att se om Thiago blir så bra. Jag säger bara att jag tror, vem det än är som värvas, att Thiago kommer slå sig in i A-laget och ha en viktig roll.

Nej till Cesc, nej till Ribéry. Ja tack till Özil eller Honda. Den sistnämnda är väl inte så troligt, men men. :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-06-28 11:21
BlueRed

Och en värvning av Cesc skulle förbättra Thiago och JDS chanser? Det är allt jag säger, om det kommer till valet mellan Cesc och Özil så är det självklart i min värld vem man ska köpa.

Man måste komma ihåg att de talangerna som har kommit fram de senaste åren har kommit fram tack vare att startspelare på den positionen har dippat ner.
Xavi fick chansen pga. att Guardiola dippade, Messi fick chansen pga. att Guily inte höll, Iniesta fick chansen pga. mittfältet hade bara två kreativa mittfältare (Xavi och Deco) , varav båda var periodvis ojämna osv.
2010-06-28 11:13
Hetfield

Håller med, just därför jag inte är helt emot en värvning av Özil. Om Thiago blir så bra som jag tror, så bör han kunna ta Özils plats. En annan fråga som dyker upp är, hur kommer Thiago och JdS och dem andra lovande mittfältarna tänka om en ung talangfull Özil värvas? Kommer dem stanna för att kämpa om en plats? Inte kul och bli av med la masia produkter.

Men precis som 1.70-ligan. är inne på så tror jag också att med konkurrens så kan Thiago bli så bra som många tror. Frågan är hur han (och dem andra) känner för det.
--------
1.70-ligan.

Och till skillnad från Ribéry så känns det Özil säger mer trovärdig och äkta. Han verkar faktiskt vara cule. Ribéry älskar ju Barca ena dagen, nästa dag har han varit madridista hela sitt liv... Hans ego verkar vara ett problem också. För att inte nämna att han är så otroligt överskattad.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-28 11:08
ang. Zlatan så har jag nästan slutat bry mig om vad som skrivs. Just nu är allt bara spekulationer och tids nog kommer vi få veta om han är vår spelare även nästa säsong. Och i nuläget känns som om det blir ganska bra både om han stannar eller om han lämnar :)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-28 10:54
När Özil fick frågan: “Do you have any wish, any big ambition, perhaps in a few years time?”

Gav han svaret: “My dream team has always been Barcelona, and I would like to play there someday. It has been my dream since I was a small boy,”

Att killen är cule gör ju inte saken sämre direkt

2010-06-28 10:45
BlueRed & 1.70-ligan

Det är ju ingen garanti att t.ex: Thiago kommer att bli särskilt lyckad i Barcelona, jag litar mer på Özil, varför?
Jo, han är den viktigaste spelaren i Werder Bremen och Tyskland (men det kan diskuteras, men jag anser att han är Tysklands kreativa motor) som en 22 åring.
Om det inte är bra CV så..
Dessutom så ser jag inte varför det är antingen eller här, en värvning av Özil utesluter ju inte att Thiago får spela.

Stackars Zlatan, han har hamnat i kläm här, Barcelona vill sälja honom men ingen vill köpa honom för det priset. Milan verkar vara redo att sälja bl.a. Huntelaar för att ha råd med Zlatan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-28 10:25
Jag är helt inne på Hetfields linje..

Det är rätt uppenbart att Barca har tänkt sig att värva en Xavi-typ i sommar och då är Özil ett både billigare och mer spännande alternativ än Fabregas.. jag hoppas verkligen ledningen har tänkt om och köper den turkiska tysken istället!

Sen tror jag precis som Bluered att vi har en världspelare i Thiago om några år. Men då tror jag också han endast växer av hård konkurrens och det är dessutom ett måste med en bred trupp om man vill vara med och fajtas om titeln i såväl liga, cup som CL :)
2010-06-28 10:17
Hetfield

Håller med, Özil vore en grym värvning. Men som sagt (typ 20.e gången nu?) så hoppas jag mest på Thiago. Jag tror att är redo för A-laget om ett år. Inte som startspelare, men väl som inhoppare. Alla inhopp han har gjort hittills har varit imponerande. Om nu Özil skulle komma (vilket jag inte tror att han gör), så tror jag inte det blir några problem för Thiago att ta hans plats i framtiden. Om han nu blir så bra som jag hoppas/tror.

Men visst, Özil skulle vara en riktigt bra värvning. Även om Honda känns mer intressant, bara för att han inte är så känd och, ja, skulle vara intressant och se hur han hade klarat sig i Barca.
2010-06-28 09:41
Desto mer jag tänker på Özil, desto mer klockrent är det. Inte nog med att han kan spela bredvid Xavi, men han kan dessutom spela på kanten tack vare det att han är så teknisk och snabb. Det ryktas allt mer om honom, så vi får se.
Många tycker kanske att en värvning av Özil utesluter en värvning av Cesc och vice versa, men man kan ju placera Özil på kanten och ha Cesc i laget (även om jag inte vill ha honom i laget nu).

Här har ni intervjun som Heywood pratar om, det är med engelsk undertext och i HD.
Atlético addeh
2010-06-28 02:21
Heywood Jablome /

Härlig läsning om Piqué & Cesc. Verkar som om de två har en mycket speciell relation.

Känns bara mer och mer för varje dag som går att Cesc kommer återvända till Barcelona inom kort.
Kan tänka mig att Piqué inte skulle ha något emot att ha honom i samma lag heller.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-06-28 01:53
el Flaco.

jag håller nog med dig!

Läste en väldig rolig intervju med Cesc och Piqué när kameran inte var på.

Cesc fick en fråga om det var okej om han kunde göra intervjun med Piqué och han svarade

- Med Gery? Om ni vill

Piqué: Jag har känt Cesc sedan vi båda försökte slå in oss i Alevin A-laget när vi var tio år gamla.

Cesc börjar att skratta och säger

- Han har alltid varit likadan i vissa matcher tog han märkliga "utflykter". Han började som mittback, men hamnade i motståndarnas straffområde. Tränaren brukade skrika åt honom och sade 'Lämna ryggsäcken, du ska inte på någon resa!'

De båda diskuterade också om vem som gjorde flest mål. Piqué påstod att han gjorde minst 50 mål och att Cesc spelade fram till 40 av de målen. De pratade också om Messi och sade att han grym på Playstation och vem som var bäst mellan Cesc och Piqué på Pro evolution soccer. Piqué påstår att ingen någonsin har slagit honom i bordtennis. Cesc säger också att Piqué är för arrogant för att säga att han är dålig på någonting med ett leende.

- Det var därför du lämnade för spel i England så att du slippa mig va?, säger Piqué

- Ja, svarar Cesc och fortsätter med att säga att det var nog anledningen till att jag lämnade.

Puyol kommer och Piqué säger

- Puyi, Barcelona kommer att ge oss bonusar för att vi vann trippeln och att ni fick stå ut med mig.

När Barcelona spelade i finalen mot Arsenal 2006 fick Piqué biljetter av Cesc, när Barcelona mötte Manchester United fick Cesc biljetter av Piqué. Tyvärr kunde inte Cesc komma och kolla på den matchen, men det är uppenbart att Piqué och Cesc har en speciell relation med varandrna efter alla år på La Masia tillsammans.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-28 01:23
Heywood Jablome/

Jag skulle tänka mig att Pep har bestämt sig för att Busi ska vara den ordinarie pivote. Annars hade han och klubbledningen lika gärna övertalat Touré att han ska lira från start nästa säsong istället för att låta honom gå och köpa in en ersättare.

Så oavsett vem man köper in så utgår jag från att Busquets kommer finnas i startelvan under merparten av matcherna den kommande säsongen. Av den enkla anledningen är jag emot en värvning av argentinaren eftersom det är onödigt att köpa en en sådan dyr spelare och ha honom på bänken.

Mascherano är förvisso en grym bollvinnare, men finns en sak som han inte är särskilt bra på och där Busquets är bättre, och det är bollbehandlingen och förmågan att spela bollen snabbt till sina lagkamrater.
Annons: