/spanien/barcelona/forum/159.aspx/spanien/barcelona/forum/159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Z_Z
2017-08-24 08:10
@Vampíro:

Porto är från samma pott som oss.
Enligt mig vore nog drömlottningen Benfica, Olympiakos, Apoel. Relativt korta resor mot lag som vi ska besegra såväl hemma som borta. Tar hellre Benfica före Shakhtar på grund av resan även om Benfica är ett bättre lag.

Barcelona Tiki-Taka
2017-08-24 08:08
Och hur kan man ens vilja köpa råttan Di Maria, en före detta Madrid spelare som hatade Barcelona under hans tid i Madrir tröjan....och vem glömmer inte matchen mot PSG där han gjorde en avskyvärd gest vid deras reduceringsmål..

Att man som president kan få upp tanken att ens köpa en sådan spelare visar ju bara hur lågt detta är.....50 fucking miljoner EURO. Går detta köp igenom så har vi lagt totalt 90 miljoner euro på två avdankade 29 åringar.....fy fan vad jag hatar dig Bartomeu!
Barcelona Tiki-Taka
2017-08-24 08:03
Får vi inte in Dembele är det en praktskandal! Dembele har gjort allt i sin makt för att komma till denna klubb, blivit ovän med Dortmund och slutat gå på träningar....ändå står vi här utan någon Dembele...helt sinnes! Pengarna dem la på sopan Paulinho skulle ha lagts på värvningarna Coutinho och Dembele....eller köpt Seri för den summan...

Önskar Bartomeu all olycka i livet, du är hatad av många ditt svin! Att förstöra klubben Barcelona som du har gjort är oförlåtligt i mina ögon! Ditt jävla råttansikte, PUTA PUTA PUTA!
Barcelona II Barça II
2017-08-24 07:59
Allt börja sakta men säkert klarna upp, det började med att Pep lämnade, sedan Alves och nu senast Neymar. Och på senare tid har vi fått reda på att Iniesta vill lämna och Messi inte förlängt sitt kontrakt. Utöver det så markerar flera spelare tydligt mot ledningen genom att ta kort tillsammans med Neymar och Alves, dagen efter att klubben stämmer Neymar. I och med Messis Instagram uppdatering tar spelarna en klar och tydlig ställning. I "konflikten" mellan ledningen och Neymar, står de på Neymars sida. Jag är den första att erkänna, jag tror att jag har haft fel, jag tror inte längre att Neymar endast lämnade för pengar. Visst, det kanske var en av orsakerna, men absolut inte den avgörande orsaken. Jag har svårt att se hur klubb legendarer som Messi och Pique skulle kunna ta Neymars sida ifall det inte var klubben som hade felat. Och det verkar som att jag även hade fel om Alves, det verkar som att han inte lämnade för pengarnas skull, utan blev bortstött av ledningen. Bara Gud vet vad som egentligen håller på och hända i FC Barcelona, jag tror att vi inte ens vet en bråkdel. Vårt största problem är inte att vi inte lyckats värva spelare i år, alla lag kan ta ett mellanår. Vårt största och mest akuta problem är att Messi inte förnyat sitt kontrakt. Förlorar vi Messi, ja då vet jag hur vi ska komma tillbaka från det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona || Cillessen #1
2017-08-24 07:38
Förhandlingarna var långt gångna med Seri, psg blandar sig in och ville förstöra för oss. Vad gör ledningen? Förstör för sig själva och nu kommer Seri lira i psg medan vi jagar di Maria till ingen nytta. Blir inte förvånad om även Messi spelar där nästa säsong.
Barcelona Vampíro
2017-08-24 07:26
Edit: Bayern och RedBull kan såklart inte hamna i samma grupp men ta Juve och det är exakt lika svårt.
Barcelona Vampíro
2017-08-24 07:25
Drömlottning: Shakhtar Porto Feyenoord. Mardröm: Bayern Tottenham Leipzig. Bespar mig snacket om att vi vill möta bästa motstånd osv. Låt det bli så enkelt som möjligt under hösten för det kommer behövas.
Barcelona the cameroonians
2017-08-24 06:58
Seeded: Real Madrid, Bayern Munich, Juventus, Benfica, Chelsea, Shakhtar Donetsk, Monaco, Spartak Moscow Pot 2: Barcelona, Atletico, Paris Saint-Germain, Borussia Dortmund, Sevilla, Man City, FC Porto, Man United Pot 3: Napoli, Tottenham, FC Basel, Olympiakos, Anderlecht, Liverpool, Roma, Besiktas Pot 4: Celtic, CSKA Moscow, Sporting CP, APOEL Nicosia, Feyenoord, NK Maribor, FK Qarabag, RB Leipzig Vad tror ni om lottningen ikväll? Har inget emot att undvika resor till Ryssland med omnejd och det skulle vara kul att möta Tottenham och Leipzig. Tror också på en tripp till Portugal.
Barcelona ElRaval
2017-08-24 01:49
[QUOTE=Barcadinho.]Inga värvningar och många är i panik tillstånd. Men ni vill nog att vi hellre blir blåsta på pengar. Att vi ska betala 150 milj för Coutinho el Dembele, helst bägge två eller hur...Och 50 milj på Seri, Seri Who? Vem är han typ? Jag väljer hellre ett mellanår och ger ett stort FO finger till alla som vill suga musten av oss. Vill utnyttja vår panik. Vill ha en stor kakbit av Neymars pengar. Jag kan tänka mig att sitta lugn i soffan o följa laget, se om Semedo kommer utveckla till en gigant, se om Roberto bli en riktigt bra och inte bara ok, om Umititi blir en klippa, om TS blir bättre med fötterna, se kanske Iniestas sista säsong. Vem vet, kanske tom åka till Barcelona och se på en match. [/QUOTE] Jag hade velat att klubben gjorde något tidigare så hade vi inte behövt betala så mycket för dessa spelare. Tror du de blir billigare nästa säsong? Nu har klubbens ledning själva satt sig i denna position och då får de punga ut det som krävs. Real har hela tiden haft en tanke med sina köp de senaste åren och det lönar sig nu.
Barcelona NoGo™
2017-08-24 01:14
@ Xavi #6:

Hahaha im done...
Barcelona koeman92
2017-08-24 00:17
Cillessen #1

Exakt, Bayern går för honom för att de vet att de vet vart man hittar kvalitet. Jag kan lova att vi hade kunnat få honom med lite ansträngning och löften om speltid, speciellt då Bayern redan har flera bra mittfältare. Enligt transfermarkt kostar han dessutom inte mer än 26-30 miljoner, så det hade verkligen kunnat bli ett av årtiondets största kap. Utöver att vara en grym playmaker, teknisk och aggressiv är Goretzka även grym i huvudspelet, så han är allt vi eftersöker och mer därtill. En spelare för framtidens som hade slagit sig rakt in i vår elva helt enklet. Istället från vi nu se hur han och Thiago kommer att forma en mittfältsduo i världsklass, medan vi får harva med Paulinho och en snart avdankad Iniesta.
Barcelona grande jw
2017-08-23 23:44
Barcadinho Det stora problemet med de värvningarna är för det första att de var alldeles för dyra för att "bredda truppen". Man kan inte köpa 3 bänkspelare som kostar klubben över 1 miljard. Jag menar, titta på Real Madrid. De har gjort allting rätt medans vi har gjort allting fel. Madrid har värvat in unga framtida cracks för en låg summa pengar medans vi splashar 3-400 miljoner per bänkspelare? Vi har stått inför en generationssväxling och har INTE haft råd med misstag (läs ogenomtänkta värvningar). Vi har nu slösat 2-3 år där vi hade kunnat haft unga spelare redo att axla Iniesta och Xavis gamla roller men istället famlar vi i mörkret och har gått ifrån allt vad klubben står för och vad Cruyff byggt upp. Vi vet inte ens vilken fotboll vi vill spela längre och vi vet inte vilka fotbollsspelare vi vill värva. Det finns ingen röd tråd överhuvudtaget i klubben längre och detta är till stor del Bartomeu och nuvarande lednings fel.
Barcelona Katalano
2017-08-23 23:27
Presas Oleguer

Se PM
Barcelona Barcadinho.
2017-08-23 23:24
Trött på att behöva gå mot strömmen så ofta, men ok, jag tar det på mina axlar.

Paco - kom till Barca för att ha en extra striker bakom MSN, istället för Sansro R, Munir mm. Ung, spansk, med ett par bra säsonger i Valencia.

Gomes - kom till Barca för att avlasta Rakitic o Busq. Samma typ som Song, Keita tidigare. Ung, lång stark, ordinarie i Valencia. Ej finlirare men för det tog vi in Dennis S

Arda - ocskå för att bredda truppen, kan spela i flera positioner. Meriter behövs inte nämna,

Vi hade då den bästa elvan på plan men bredden på bänken var svag.

Ersättare för Xavi saknar under alla dessa två/tre år. Otroligt svårt att ersätta honom. Fanns nog en tanke att Iniesta skulle axla uppgiften.

Finns så klart brister men totalt otänkbart var det inte.

Det blir nog bra ska ni se, godnatt.

Paulinho, håller med, konstig värvning, men vi får se.
Barcelona grande jw
2017-08-23 23:08
Vet inte om du trollar nu men Bartomeu hyllats? Öh va? När då? Jag vet då inte en vettig person som hyllade Bartomeu förra sommaren då han värvade DIGNE(?!?) men kastade ut exempelvis Dani Alves på ett otroligt nedvärderande sätt. Sådant överskuggar någon halvbra värvning med råge. Den enda värvningen jag ställt mig bakom och som känts framåtsträvande är Umtiti.
Barcelona Barcadinho.
2017-08-23 22:56
Jag är kanske för naiv, Messis hot är kanske mer allvarligt än jag tror.
Avskyr hur som helst att behöva trissa priserna för att tillfredsställa honom.

Finns det ens ett garanti att exemeplvis Coutinho kommer lyckas hos oss?
Kommer Messi skriva på om vi får en extra crack, eller kommer han vägra förnya i vilket fall?

Jag ligger lågt o avvaktar. Tänker kolla på matcherna oavsett.

Barcelona || Cillessen #1
2017-08-23 22:30
koeman92 Sägs att hans agent var i Barcelona och erbjöd hans tjänster, har För mig att hans kontrakt går ut nästa säsong. Men Bayern har nog troligtvis redan gjort klart med honom. Både groetzka och draxler hade passat in i barcelona, bägge till överkomliga priser samt lite tysk mentalitet hade inte skadat truppen.
Barcelona Xavi #6
2017-08-23 22:22
RAC1: Barcelona only started looking at Jean-Michaël Seri after fans kept mentioning him on social media. Before then, he was not a target.

Amatörer...
Barcelona Barcelonistas
2017-08-23 22:20
Gör er själva en tjänst och sluta läs alla rykten. Vi får acceptera att det blir en skit säsong. Nästa säsong får vi bygga ett nytt lag.
Barcelona Xavi #6
2017-08-23 22:14
Barcadinho

Jag förstår ditt tankesätt, aldrig i livet att vi betalar en sådan summa för klasslirare.. Jag menar med dom pengarna kan vi köps nya Arda eller Paulinhos.
Barcelona Criff
2017-08-23 22:14
@Barcadinho.:
Du vill alltså att Messi ska lämna, om det innebär att vi måste splasha cashen för att få honom att stanna?
Barcelona Barcadinho.
2017-08-23 21:40
@Blaugrana91:

150 gånger två, dvs 300 milj.
Aldrig i livet.
Barcelona koeman92
2017-08-23 21:39
Jag vet att det aldrig kommer att hända, men hade det inte varit något att ha Leon Goretzka hos oss? Killen var helt fantastisk i confederations cup och är då bara 22 år gammal. Han är precis den spelartyp vi behöver i mittfältet med sin kontrollerande och tekniska spelstil och har dessutom ett kontrakt som går ut om ett år. Istället budar vi på Coutinho fyra gånger om, gör oss till åtlöje och står där utan någon vettig värvning till mittfältet. Yay..
Barcelona Barcadinho.
2017-08-23 21:36
@Andreas FCB:

Messi ska inte lägga sig i hur klubben styrs. Det är inte hans jobb.
Han ska helst koncentrera sig på oss supportrar o spela fotboll.
Ingen kan tvinga honom att skriva under, men beslut om värvningar o ekonomin är utanför hans mandat.
Barcelona Barca-nist
2017-08-23 21:33
Om Messi lämnar är det inte bara ledningen det äe fel på utan även på de som röstar på dessa idioter. Ledningen har lurat skjortan av klubbmedlemmarna och det är i slutändan klubbens anseende som skadas.

Det är inte första gången den här ledningen gör bort sig men det känns som de måste sätta eld på Camp nou för attt få folks uppmärksamhet.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2017-08-23 21:28
Barcadinho Jag kan köpa ditt argument om att inte lägga hutlösa summor på spelare som absolut inte är värd det, men vid det här skedet så handlar det om så mycket mer än så. Säg att vi har ett mellanår och vi inte köper någon spelare denna fönster, vad händer då med Messi? Jag tror inte att du fattar allvaret om att Messi kommer dra om vi inte presenterar ett slagkraftigt lag den här säsongen. Förstärker vi inte så kan vi fet glömma allt med titlar och göra. Säg att vi inte värvar och satsar på det man har och det man har kommer vi inte långt med det kan jag redan nu lova dig, vad kommer Messi då börja tänka? Jo han kommer fritt fram förhandla med andra lag och sen dra nästa sommar, grattis dessutom! Om vi någon gång ska ryktena om Messi på allvar så är det nu. Även om du och vissa andra tycker att ett mellan år är bra i det långa loppet så kan jag nästan svära på allt att Messi inte har dom tankebanorna, varför skulle han liksom speciellt när Real käkar allt framför sig? Med det sagt så skiter jag i vem man köper så länge Messi blir nöjd och kritar på nytt kontrakt, för om vi har problem nu så vill jag inte ens tanken hur det skulle vara utan Messi och försök från den här ledningen att ersätta honom vilket egentligen är helt omöjligt. Så spräng banken och köp dom nödvändiga spelarna som behövs, det värsta med det här fönstret är inte de uteblivna spelarna utan det är att Messi inte kritat på nytt kontrakt. Sluta tänk på pengarna som personligen inte har nåt med dig och göra och börja istället tänk som om du vore i Messis skor..
Barcelona Blaugrana91
2017-08-23 21:22
[QUOTE=Barcadinho.]Inga värvningar och många är i panik tillstånd. Men ni vill nog att vi hellre blir blåsta på pengar. Att vi ska betala 150 milj för Coutinho el Dembele, helst bägge två eller hur...Och 50 milj på Seri, Seri Who? Vem är han typ? Jag väljer hellre ett mellanår och ger ett stort FO finger till alla som vill suga musten av oss. Vill utnyttja vår panik. Vill ha en stor kakbit av Neymars pengar. Jag kan tänka mig att sitta lugn i soffan o följa laget, se om Semedo kommer utveckla till en gigant, se om Roberto bli en riktigt bra och inte bara ok, om Umititi blir en klippa, om TS blir bättre med fötterna, se kanske Iniestas sista säsong. Vem vet, kanske tom åka till Barcelona och se på en match. [/QUOTE] Ja jag vill att vi betalar €150M för Coutinho och Dembele, sedan hade Seri så klart inte varit fel, men det är uteslutet tyvärr.
Barcelona Andreas FCB
2017-08-23 21:16
@Barcadinho.:

Så du vill se Messi lämna på fri transfer nästa sommar?
Det är vad som riskerar att hända..
Barcelona Soko
2017-08-23 21:09
Frågor om moderering tas via PM. Detta vet du mycket väl men valde ändå att skriva det i forumet. Just därför får du nu en spärr. Vill du gå till tidningarna och rapportera detta så får du skylla det på mig, Bollinnehavet, så du inte riktar det fel. /mod genom Bollinnehavet
Barcelona Presas Oleguer
2017-08-23 21:06
Det bästa som har hänt Real Madrid är ju såklart Rosell och Råttameou..
Annons: