/spanien/barcelona/forum/15881.aspx/spanien/barcelona/forum/15881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-13 08:17
Se länktips. Sanning eller skitsnack? Galna pengar det snackas om..
Barcelona älskabarcelona
2010-08-13 08:15
Om nu mascherano kommer . Tror ni att Guardiola ger sig på Özil också eller ? På tal om Mascherano . Jag har skrivit innan ett par gånger att jag vill så gärna se han i Barcelona . Han är otrolig bra på att läsa spelet och står alltid rätt . Otrolig bra på att vinna bollarna tillbaka. Hans brist är dock att han är lite övertänd och det kan leda till onödiga frisparkar och kort .
Barcelona Gaucho!
2010-08-13 08:06
Ämne: Enligt Sportbladets ....
Tror faktiskt att det stämmer, har läst ungefär samma artikel på ett antal sidor.
Peshmerge
2010-08-13 02:46
Enligt Sportbladets Silly Season så är Marscherano klar för Barcelona. Hur mycket sanning ligger i detta nu må tro ?

(länk)
Barcelona emilio___
2010-08-13 00:35
fan ja hoppas barca köper özil. pep är bästa tränaren någonsin, men ibland borde ledningen ta och värva vad de tycker som behövs.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-13 00:30
Frodo

När Torres är frisk så är han magisk. Torres har tyvärr ända sen Atletico de Madrid tiden dragits med småskador som har förvärrats nu när han får möta 1.90 m långa mittbackar som siktar på benen istället för på bollen.

Jag tror att Torres skulle vara bäst i Serie A, det är lite av en mix mellan charmiga la liga och organiserade England.
Barcelona Hyder
2010-08-13 00:30
Frodo

Ja, har man som Torres gjort 59 mål på 76 matcher i Liverpool-tröjan så bör man nog anses vara lyckad. Det är ju faktiskt Torres och Gerard som ständigt har räddat det röda laget, om man nu kan betrakata den senaste säsongens 7:e plats som "rädda" det vill säga.
Barcelona KtoorBaloor
2010-08-13 00:29
Rambla~

Tror det blir på den andra rundan av cupfinalen.
Barcelona Rambla~
2010-08-13 00:27
Jäklar vad jag ser fram mot Villas debut i Barca. Blir det i Trofeu Joan Gamper tro?
Barcelona Frodo
2010-08-13 00:23
Rambla~

De vägrar tänka logiskt och vet inte vad källkritik innebär. Aja, man ska inte förvänta sig särskilt mycket från fans som förmodligen tror att deras 15-åringar är redo att starta en CL-final.

Hetfield

Jag tycker snarare att Torres lyckats väldigt bra i PL. Liverpool och PL är som klippt och skuren för honom. De spelar långa, direkta bollar mot honom där han får springa mot långsamma och stabbiga backar på stora ytor. Problemet är att man tillåter fula tacklingar för att det är "part of the game". Detta gör att talanglösa spelare utnyttjar chansen att trycka till lite extra mot de skickligare spelarna.
2010-08-13 00:22
Rambla

Hehe, med tanke på hur Rom är byggd så undrar man :P
Barcelona Rambla~
2010-08-13 00:16
Hetfield

I hear you, men Rom byggdes inte på en dag. :)
Ge det en säsong till när det gäller Ibra. Ge även Mascherano tid, döm inte på förhand.
Barcelona DM1982
2010-08-13 00:11
För övrigt är det ett mycket bra pris om det stämmer 150 + Hleb. Vi blir av med Hleb som har varit ett olycksbarn sedan han kom och får en bra spelare till ett bra pris. Tror inte att skillnaden i lön inte kommer vara så stor mellan dem och det är bra.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-13 00:08
även det "oh så pålitliga" tidningen Goal skriver att Mascherano är klar för Barca och endast hans personliga kontrakt återstår.. får väl se vad som händer imorgon :)

Om det stämmer så kan jag andas ut. Truppen blir med ens enormt mycket slagkraftigare med masken och om Caceres stannar, så skulle jag vilja påstå att vi har en fantastisk trupp inför säsongen 10/11 med en härlig blandning av rutin, talang, klass och hjärta.

Godnatt :)
2010-08-13 00:08
Rambla

Torres har väl inte lyckats så bra i PL med tanke på att det tuffa spelet har gjort honom till en kroniskt skadad spelare.

Vi kan väl ta Zlatan som exempel, han har inte lyckats anpassa sig till "rör du en spelare så får du per automatik gult kort" mentaliteten bland domarna. Mascherano är inte heller en duvunge, så det blir kanske svårt att "förfina" spelet.
Barcelona Rambla~
2010-08-13 00:05
Frodo

Jag har läst intervjuer där Cesc utalar sig om både Villa och Torrés och där han menar på att Wenger verkligen borde värva dem.
Barcelona Rambla~
2010-08-13 00:03
Hetfield

Han får väl anpassa sig? Torres fick anpassa sig till spelet i PL. Det gick inte att gå ner på knä längre så fort en motståndare närmade sig. Människan är fakiskt en varelse som är bra på att anpassa sig vid olika miljöer.
Barcelona DM1982
2010-08-13 00:02
Ämne: Ämne: Wenger&....
Wenger är minsann inte en gentleman på sidlinjen när det är match. Han skriker och gormar och försöker påverka domarna hela tiden, det är beklämmande att se på honom när han håller på.

Hur som helst, Mascherano till Barcelona tror jag kan bli riktigt bra. Killen sliter och kämpar hela matchen och han är riktigt bra defensivt. Han kommer inte förgylla matcherna med geniala passningar men det är inte hans jobb. Han ska rensa upp där bak och peta bollen till Xavi eller Iniesta som ska fixa det offensiva och i den rollen kommer han passa alldeles utmärkt.

Men han måste tagga ner lite, han kommer åka ut varje match om han inte lär sig vad man får och inte får göra i Spanien. Det är helt andra regler när det gäller tufft spela mellan dessa ligor.
Barcelona Frodo
2010-08-12 23:58
Jag har massvis med gånger sett Arsenalspelare kommentera om andra lags spelare och hur gärna de vill att spelare X ska ansluta till deras klubb. Detta har till och med varit uppe deras officiella hemsida ett antal gånger de senaste månaderna.

Egentligen är det inget konstigt att uttala sig varmt om andra spelare men med tanke på storyn om "den förlorade sonen" så får detta mycket mer uppmärksamhet i media. Att det är storstjärnor från en storklubb som uttalar sig gör att det blir förstasidesstoff. Att exempelvis Sagna uttalar sig om Spahic är bara en liten rubrik som inte kommer att locka läsare.

Märk noga att jag inte försvarar ledningens klantiga agerande utan bara spelarnas. Spelare uttalar sig hela tiden om andra spelare och i princip alltid är det lovord som tilldelas.

Arsenalfansen verkar vara trögtänkta och tolkar varje situation så som det passar dem bäst.
Barcelona Espanaboy
2010-08-12 23:54
Då får vi se om Mascherano blir klar imorgon. Buenas noches.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 23:53
det enda som oroar är vel hur många röda kort han kommer orsaka. Men han anpassar sig säkert, tror han har en lite annorlunda roll i Barca.. om ryktena nu stämmer, återigen
Barcelona davidpique93
2010-08-12 23:52
mindre roligt är ju att hälften av alla gånger han vinner bollen i den videon är att det skulle ge frispark i spanien.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 23:49
The Reporter,

Gott och se att han både avväpnar Kaka och Ronaldo i videon du länkade :)
2010-08-12 23:48
En gentleman? Om du kallar en talangtjuv för gentleman så..

------

Har ni ens funderat på hur Mascherano kommer att kunna klara sig med de spanska domarna? I la liga så får man inte ens andas i närheten av motståndaren, hur ska då Mascherano klara sig då hans spelstil går ut på att chansbryta en hel del och köra tufft.
Barcelona Rambla~
2010-08-12 23:37
el Maestro!

Jag tycker bara att artikeln var skriven på ett komiskt sätt. Gillar hur han driver med fans som inte använder sunda förnuftet. Självklart var jag inte allvarlig angående Wengers mama.

Låt dom komma, de bekommer inte mig. :)
Barcelona The Reporter
2010-08-12 23:34
Mascherano kan verkligen hantera stor stjärnor. Han är en jobbig typ att möta för alla tekniska spelare. Kolla bara in denna klipp där han erövrar bollen över Kaka,Ronaldo,Zanetti m.fl

Han skulle kunna spela i de svåra matcherna mot lag som har tekniska spelare som lägger de avgörande passningarna, avgörande finterna eller ett lag som rullar mycket där han kan förstöra deras spel.

Jag tänker på spelare som Ronaldo,Pirlo,Sneijder,Cesc

Jag tänker
Barcelona el Maestro!
2010-08-12 23:34
Ämne: Wenger's mama is ....
Lite väl att ta i. Nu kommer du att få på dig ett antal yngre Gunners:-).
Wenger är förresten en gentleman.
Barcelona el Flaco
2010-08-12 23:32
1.70-ligan./

Jag tror att vi kommer behöva vänta tills imorgonbitti för att se hur denna storyn utvecklar sig. Känns inte troligt att dealen kommer offentliggöras inatt.

Tills imorgon väljer jag att inte tro på vad Olé har skrivet på sin hemsida.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 23:27
Som sagt, det senaste rykten att Pool skulle accepterat Barcas bud kan nog avfärdas snart om det inte blir officiellt snart.
AndreD
2010-08-12 23:27
Tror inte Villa fått så mycket sömn, han ser redigt trött ut i klippet :P
Annons: