/spanien/barcelona/forum/1586.aspx/spanien/barcelona/forum/1586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2016-08-31 15:08
Så trupoen ser ut såhär idsg ?

Stegen . Cillisen . Masip

Roberto . Vidal . Pique. Umtiti. Mathieu. Alba . Digne

Busquets. Rakitic. Iniesta. Rafinha. Denis. Gomes. Macherano

Messi. Suarez. Neymar. Turan . Alcacer

Har jag missat någon ?
Barcelona enkos
2016-08-31 15:06
Sista dag idag att värva och sälja. Kan ledningen överaska oss mef att sälja Mathieu och köpa en ny mittback? Känns fortfarande som en mittback till behövs för att komplettera truppen. Vet inte riktigt om. det räcker med bara tre Pique Umtiti och Masken samt (Mathieu) .
Barcelona Blaugrana91
2016-08-31 15:06
[QUOTE=Nemesis 10]Tycker det är väldigt jämt mellan Barca och Juventus,svårt och säga vem som har gjort bäst fönster utan att se resultatet på värvningarna :) [/QUOTE] Fast Juve har ändå sålt sin bästa spelare i form av Pogba utan någon egentlig ersättare till honom, överlag känns man en aning försvagade.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2016-08-31 15:00
Katalano Nja, att värva en 35 årig (?) Zlatan ser jag inte som positivt för den klubben han kommer till, arrogant diva som enbart ställer till problem. Det negativa väger över det lilla positiva som finns tyvärr. Dessutom tycker jag att United hade behövt förstärka sitt försvar än mer utöver Bailly. Övriga man har är knappast något man blir imponerad av. Visst ett bra fönster av United helt klart, men ser du till kvalitén sett till det totala beloppet som spenderats så har vi helt klart värvat bättre anser jag.
Barcelona Cule4life
2016-08-31 14:57
Sälj Mathieu till Milan. Dom gillar sådana gamla avdankade spelare. 7-8 milj euro hade vart bra. Så flyttar man upp Marlon permanent.
Barcelona Rambla~
2016-08-31 14:50
Nu på fönstrets sista dag börjar Fabregas ryktas till kyrkogården Milan. Typ 8 år för sent. Snälla, make it happen. :D
Barcelona Barca - Puyol
2016-08-31 14:09
Joe Hart klar för Torino herre Gud. Ödet eller snarare tvång hahahaha. Tycker synd om honom för jag tror inte att han ville till Torino. Han för bra för Torino så han borde ha blivit köpt av större klubb. Pep borde ha motiverat Hart att stanna för att Hart är Citys ända Produkt och en legend i deras klubb. Känns som att Pep har behandlat Hart fel och en bra tränare skepar inte i väg en legendar bara sådär. Visst vill Hart vara NR-1 men Hart har svagheter med fötterna. Pep vill ha en bra målvakt som är grym med fötterna och de fattas hos Hart. Bravo ger de Pep verkligen önskar. Lider med Joe Hart. Men samtidigt så får Hart kriga för sin plats vilket han tydligen inte gör för han tar första platsen given och Pep är tydligen inte nöjd med Hart.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-31 13:58
A good coach is everything! Du är bara föör rolig!!
Barcelona A good coach is everything!
2016-08-31 13:53
Hade vi köpt en billigare yngre Renato istället för en dyrare äldre Gomez. Som i mitt tycke också är sämre så hade detta fönster vart väldigt bra.. Men just nu så är den godkänd. Eftersom dom stora värvningarna som Umtiti oxh Gomes inte har imponera
Barcelona Nemesis 10
2016-08-31 13:32
@Blaugrana91:

Tycker det är väldigt jämt mellan Barca och Juventus,svårt och säga vem som har gjort bäst fönster utan att se resultatet på värvningarna :)
Barcelona Katalano
2016-08-31 13:31
Blaugrana91

Må ju säga att Uniteds fönster var lika bra som vårt. Pogba kostade mycket men löser Uniteds mittfältsproblem. Med tanke på att Zlarre var gratis också så motiveras den summan för Pogba. Zlarre i sig är också en sjukt bra värvning för dem. Snacka om att få in vinnarmentalitet.Även Erik Bailly är en bra värvning. Allt som allt ett fantastiskt fönster för United också.

Förutom United så är det ingen annan klubb som ens är i närheten av vårt fönster enligt mig dock. Bra jobbat Robert, vilken rivstart!
Barcelona Blaugrana91
2016-08-31 13:19
Hmm när man börjar kolla runt lite på hur andra klubbar har värvat den här sommaren så inser man snabbt att vi helt klart är den klubb som värvat absolut bäst! Som sagt vi fick in 6 spelare av hög klass för ungefär samma pris som United köpte Pogba! Galet!
2016-08-31 13:10
Adama på väg till Middlesbrough. Då ryker vår buy-back? Tänk om han nu gör storsuccé där...
2016-08-31 13:09
[QUOTE=Tiki-Taka]Robert....vilken jävla sportchef!!! Slängt bort all dökött från truppen (förutom Bravo) och tagit in nya och hungriga spelare!! Gör ett sista genidrag nu och sälj Mathieu och köp Rodrigo Caio...då är du fan i mig helgonförklarad! [/QUOTE] Du måste se det från tränarens synvinkel - Lucho älskar Mathieu o kommer inte vilja sälja honom.
Tiki-Taka
2016-08-31 07:14
Robert....vilken jävla sportchef!!! Slängt bort all dökött från truppen (förutom Bravo) och tagit in nya och hungriga spelare!! Gör ett sista genidrag nu och sälj Mathieu och köp Rodrigo Caio...då är du fan i mig helgonförklarad!
Barcelona MessiLionel
2016-08-31 02:39
Rakitic och Suarez kommer att få förlängda kontrakt. Även Messi ser ut att förlänga inom en snar framtid.
Barcelona Shanghai
2016-08-31 02:11
"Guardiola kommer inte göra några stora dåd i City. Överskattad tränare. Grovt. Killen fick Barcas starkaste upplaga genom alla tider. Han lyckades. Wow. Hans fjärde säsong i Barca fick han en gratis ligatitel av Mourinho som lyckades bli hatad i sin egen omklädningsrum.

Sedan går han till Bayern som hade det bästa laget man haft sedan 70-talet och vad gör han? Blir utklassad (observera att jag sällan använder detta ord och jag ämnar använda det i korrekt syfte, bokstavligen) av i CL 3 år i rad.

Juve fans har inte glömt, men inte heller jag, att Moratas 0-3 mål på Allianz Arena var felaktigt bortdömd. Tänk er. En domartabbe och ett stolpträff räddade den överskattade dåren någon vecka till men sedan kom spartanerna från Atletico och läxade upp honom."

Jag vet inte om jag ska skratta för hans okunskaper eller gråta för att han blev tappad som ett barn. Detta är saxat från smutsforumet "Puta".

Jag orkar ärligt talat inte ta upp vad Guardiola har gjort men det är som sagt alltid enkelt att kritisera honom för att ha tränat "starka lag".

Vad har Ancelotti, Conte, Mourinho, Zidane och flera andra stortränare tränat? Knattelag? Deras lag är fyllda med stjärnor. Kolla bara spelare som Isco och James sitter på bänken och det säger ju en hel del. Men nej, de är helgon, Guardiola är djävulen.

Det gör fortfarande ont hos marängerna när de har åkt på stryk med 2-6 och 5-0, så jag kan förstå deras ilska mot en av historiens bästa tränare.
Barcelona Carles5
2016-08-31 01:04
El Pistolero På James: rätt låga odds På Isco: superdåliga odds, typ 0.5 ggr pengarna :)
2016-08-31 00:15
Vad är oddsen att RM bakar in en antiBarça-klausul om man säljer James eller Isco? :)
Barcelona Carles5
2016-08-31 00:06
[QUOTE=Barca Barca]Carles5 Måste vara mig du syfta på, har "klagat" på den låga publiksiffran ett par gånger nu, under Joan Gamper matchen och i premiären. Jag fick inget riktigt svar, men anade att det måste vara väldigt dyra biljetter. Synd verkligen, Barcelona som klubb har alltid haft sjukt bra publik siffra på Camp Nou. [/QUOTE] Ja det kanske var dig jag syftade på, jag läste på forumet dagen efter matchen ute på ett fik när morgonkaffet och frukosten intogs. Hade svårt att skriva då men ja det är galet mycket turister i augusti så det känns som att Barca tar vara på det och höjer priserna. Där va ju bra stämning i alla fall på arenan men det är ännu roligare när det är uppåt 90k på plats. Riktigt kul match var det hursom, t o m Poyet började applådera en av Messis aktioner i första halvlek när han vände in och ut på hela Betis försvar och passade bollen vidare, tror det anfallet resulterade i hörna.
Barcelona Barca Barca
2016-08-30 23:56
Carles5 Måste vara mig du syfta på, har "klagat" på den låga publiksiffran ett par gånger nu, under Joan Gamper matchen och i premiären. Jag fick inget riktigt svar, men anade att det måste vara väldigt dyra biljetter. Synd verkligen, Barcelona som klubb har alltid haft sjukt bra publik siffra på Camp Nou.
Barcelona Carles5
2016-08-30 23:44
[QUOTE=Nemesis 10]Så du menar att Nikes officiella hemsida säljer falska Barca tröjor?, Jag kunde välja mellan den riktiga matchtröjan som spelarna har vilket kostade runt 1200 kr, men valde "stadium versionen" som är lite billigare, gick på runt 900 kr (båda tröjorna var utan Qatar loggan) Det skulle vara väldigt märkligt om Nike inte säljer äkta tröjor. [/QUOTE] Hej! Brukar inte skriva men läser på forumet ofta! Hur som helst. Jag var i Barcelona nyligen på semester och såg två matcher och var faktiskt i lördags inne i FCBotiga på pl Catalunya, och inte ens där hade tröjorna Qatar Airways tryckt på bröstet. Så nog är det äkta tröjor alltid! :) Såg att någon tidigare i veckan frågade hur det kommer sig att publiksiffran var så låg på premiärmatchen (65k). Biljetterna var svindyra, kändes som att Barca höjt priserna (ca 50% höjning) då det är högsäsong med turister i stan. Jag var och såg matchen mot Las Palmas på Camp Nou förra året i september och de biljetterna på nästan exakt samma plats kostade 50euro mindre den gången.
Barcelona Nesto
2016-08-30 22:48
@Shanghai:

Varje gång Mascherano har spelat har vi absolut inte åkt på "däng" och någon match med förlust mot Osasuna med de siffrorna existerar inte på sistone.

Mascherano har, enligt mig, blandade prestationer i bagaget men inte gjort bort sig allt för mycket. Man kan inte begära att ha en backup i Busquets kaliber på bänken 90% av matcherna, för det är så mycket Busquets lirar per säsong.
På mittfältet är inte en chansbrytning lika farlig som de han kan göra som siste man ibland, så hans brytningar passar ju kanske bättre hemma där.
Han läser spelet fint (i defensivt läge)och stöter bra, det han saknar är väl en snabbare passningsfot. Helt klart godkänd backup.

Annars har vi Rafinha och Roberto som tidigare har lirat på den positionen.

Ska Roberto spela på mittfältet är det väl just på den defensiva positionen eller en fri "släpande tia" roll som han ska tilldelas.
Barcelona Junta Dimision
2016-08-30 22:45
@Shanghai:

Verkligen inte, tänk på att han var korsbandsskadad förra säsongen. Killen var grym i matcherna innan han blev skadad och i Copa Del Rey finalen mot Sevilla var hans bästa prestation i vår tröja. Rafinha ska ingenstans!!
Barcelona Skurhink
2016-08-30 21:54
Finns ingen anledning att skicka Rafinha på lån i dagsläget! Tror absolut inte Lucho vill skicka honom på lån heller! Så som vi använder våra mittfältare framför Busquets nu så finns stort behov av rotation och det kommer finnas många minuter som ska spelas åt Gomes Rafa Denis! Tror heller inte att Raketic eller Iniesta direkt kommer klaga över lite vila från spel. Rafinha fungerar ju även som första backup till Messi så han kommer att få sina minuter bara han inte går skadad!
Barcelona Nemesis 10
2016-08-30 21:47
Shanghai

Jag vill även minnas att han har gjort fina prestationer som DM mittfältare när Busquets inte har varit tillgänglig. Var det inte någon period i förra säsongen eller säsongen innan (minns inte exakt) då Mascherano blev hyllad när han spelade som defensiv mittfältare i Busquets frånvaro?
Självklart väljer jag Busquets alla dagar i veckan men tycker att Mascherano är mer än en duglig ersättare på den positionen när det behövs.
Barcelona Shanghai
2016-08-30 21:39
Tycker personligen att Rafinha borde lånas ut eller säljas, då han inte har någon framtid i våran klubb. Han har fått chanserna och varit usel varje gång han spelat. Antingen värvar man en ersättare eller lyfta upp supertalangen Carles Aleñá.

Barcelona Shanghai
2016-08-30 21:36
@Nemesis 10:

Mascherano passar absolut inte som defensivmittfältare i FC Barcelona. Varje gång han har spelat har vi aldrig spelat bra och åkt på däng. Exempelvis mot Osasuna en match där vi blev överkörda av de och förlorade med 4-2 eller något tack vare argentinaren.

I ett annat lag hade Mascherano varit ett monster som CDM, men inte i våran klubb.
Tiki-Taka
2016-08-30 21:34
Det är ju sant! Samper har ju gått till rätt klubb, med tanke på att Paco är tränaren där.......nästa år kommer han tillbaka förhoppningsvis....som en mognare och skickligare spelare! Sen i nödfall finns ju marlon santos :-)
Barcelona Vampíro
2016-08-30 21:30
Rafinha: "Best thing for a footballer is to want to be on pitch. If it doesn't happen, there is no problem in me going on loan". [cat radio] No! Vi kan inte bara skeppa iväg alla egna spelare, speciellt när de har talang. Rafinha var en väldigt nyttig truppspelare under trippelsäsongen och han verkar vara en favorit hos Lucho. Får han vara skadefri så är det en riktigt fin lirare.
Annons: