/spanien/barcelona/forum/1581.aspx/spanien/barcelona/forum/1581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Skurhink
2016-08-30 21:54
Finns ingen anledning att skicka Rafinha på lån i dagsläget! Tror absolut inte Lucho vill skicka honom på lån heller! Så som vi använder våra mittfältare framför Busquets nu så finns stort behov av rotation och det kommer finnas många minuter som ska spelas åt Gomes Rafa Denis! Tror heller inte att Raketic eller Iniesta direkt kommer klaga över lite vila från spel. Rafinha fungerar ju även som första backup till Messi så han kommer att få sina minuter bara han inte går skadad!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2016-08-30 21:47
Shanghai

Jag vill även minnas att han har gjort fina prestationer som DM mittfältare när Busquets inte har varit tillgänglig. Var det inte någon period i förra säsongen eller säsongen innan (minns inte exakt) då Mascherano blev hyllad när han spelade som defensiv mittfältare i Busquets frånvaro?
Självklart väljer jag Busquets alla dagar i veckan men tycker att Mascherano är mer än en duglig ersättare på den positionen när det behövs.
Barcelona Shanghai
2016-08-30 21:39
Tycker personligen att Rafinha borde lånas ut eller säljas, då han inte har någon framtid i våran klubb. Han har fått chanserna och varit usel varje gång han spelat. Antingen värvar man en ersättare eller lyfta upp supertalangen Carles Aleñá.

Barcelona Shanghai
2016-08-30 21:36
@Nemesis 10:

Mascherano passar absolut inte som defensivmittfältare i FC Barcelona. Varje gång han har spelat har vi aldrig spelat bra och åkt på däng. Exempelvis mot Osasuna en match där vi blev överkörda av de och förlorade med 4-2 eller något tack vare argentinaren.

I ett annat lag hade Mascherano varit ett monster som CDM, men inte i våran klubb.
Tiki-Taka
2016-08-30 21:34
Det är ju sant! Samper har ju gått till rätt klubb, med tanke på att Paco är tränaren där.......nästa år kommer han tillbaka förhoppningsvis....som en mognare och skickligare spelare! Sen i nödfall finns ju marlon santos :-)
Barcelona Vampíro
2016-08-30 21:30
Rafinha: "Best thing for a footballer is to want to be on pitch. If it doesn't happen, there is no problem in me going on loan". [cat radio] No! Vi kan inte bara skeppa iväg alla egna spelare, speciellt när de har talang. Rafinha var en väldigt nyttig truppspelare under trippelsäsongen och han verkar vara en favorit hos Lucho. Får han vara skadefri så är det en riktigt fin lirare.
Barcelona Nemesis 10
2016-08-30 21:23
@Tiki-Taka:

Vi har ju Mascherano?
Har själv ibland glömt bort att Mascherano i grunden faktiskt är en fantastisk defensiv mittfältare, hoppas att han får spela där lite mer nu när vi har Umtiti som ska ta över hans mittbacks roll.
Tiki-Taka
2016-08-30 21:19
Tycker ni det var rätt att låna ut Samper? Med tanke på att det inte finns någon direkt ersättare till Busi...
Barcelona Nemesis 10
2016-08-30 21:11
@enkos:

Så du menar att Nikes officiella hemsida säljer falska Barca tröjor?, Jag kunde välja mellan den riktiga matchtröjan som spelarna har vilket kostade runt 1200 kr, men valde "stadium versionen" som är lite billigare, gick på runt 900 kr (båda tröjorna var utan Qatar loggan)
Det skulle vara väldigt märkligt om Nike inte säljer äkta tröjor.
Barcelona enkos
2016-08-30 21:04
Tröjan utan Qatar är inte äkta. Den ska vara precis samma som spelarna bär på matcher annars man köpa en kina kopia också:)
Barcelona Nemesis 10
2016-08-30 21:02
Idag beställde jag en Barca tröja utan Qatar Airways reklamen och längtar bara tills den anländer, tycker den ser sjukt snygg ut redan på bilderna och skulle rekommendera Cules att passa på nu när Qatar loggan är borta för tillfället.

Det var svårt för mig att välja man jag tog Rakitics nummer 4, älskar verkligen den spelaren och jag undrar inte om matchen mot Bilbao i helgen var hans bästa prestation i våra färger? Han satte inte en fot fel och var överallt på planen, det känns som att Rakitic kommer att kunna röra sig mer fritt nu med Sergi Roberto som högerback.
Roberto har ett bättre defensivt tänk än Dani Alves vilket gör att Rakitic inte behöver tänka på att täcka upp på höger kanten konstant som han fick göra för Alves. Jag tror verkligen att Rakitic kommer briljera denna säsong och kommer göra ännu fler poäng då han kommer ha möjligheten att vara lite mer offensiv som i hans glans dagar i Sevilla.

Fan vad jag ser fram emot denna säsong, nu kör vi! :)
Barcelona enkos
2016-08-30 20:45
Säsongen har knappt börjat och Messi dras med skador. Förstår ni nu varför det är viktigt med en bra anfallare som kan ersätta MSN vid behov? Som sagt Paco och MSN ska turas om att spela så många matcher som möjligt istället för att bara MSN spelar varenda och mattas ut när det gäller som mest. Visst har hela laget underpresterat under våren då vi åkte ur CL och var nära jätte fiasko att tappa ligan men faktum är att när MSN inte fungerar så gör inte resten av laget. Nu är truppen äntligen bred och jag hoppas att LE kan hantera den så att alla blir hungriga när de är på plan så de känner till konkurrensen så även MSN.
Barcelona S.Eto'o
2016-08-30 20:18
@Seabrook:

Haha slarvfel mena förstås 2014
Seabrook
2016-08-30 20:01
@S.Eto'o:

Nej, de värvades sommaren 2014 (samma år som VM hölls i Brasilien). Förra året var det bara Arda Turan och Vidal som värvades (även om de inte blev registrerade förrän i januari 2016).
Barcelona S.Eto'o
2016-08-30 19:56
@Tiki-Taka:

Fel. 2015 värvade vi raketen, Suarez, vermaelen, mathieu, Douglas, bravo samt Ter stegen
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-30 19:35
Leo Messi and Barça's medical staff did not agree on issue of him travelling to Argentina (Sport) Och ändå gör han det... Känns inte bra.
2016-08-30 19:16
[QUOTE=ElRaval]Måste vara otroligt skönt för backarna att ha honom och grymt jobbigt för motståndarna att helt plötsligt behöva täcka ännu en passningsyta. Ifall de får för sig att täcka ytan mot Ter Stegen så dyker det plötsligt upp passningsmöjligheter mot mitten. Dessutom måste motståndarna pressa oss högt upp i banan vilket underlättar för anfallsspelet och snabba djupledspassningar. Förstår inte folk som inte gillar att Ter Stegen är så pass inblandad i spelet. [/QUOTE] Kan faktiskt inte komma på en enda solklar chans Bilbao skapa själva i matchen? Mot de flesta lagen hade de fått utdelning för sin press o slit men inte om man möter ett lag med Ter stegen i mål. Istället blir det vi som skapar solklara chanser från deras press pga Ter stegen som gör att vi kan spela oss förbi den. Hade vunnit matchen med ett par bollar om Suarez inte haft en off day.
Barcelona ElRaval
2016-08-30 18:58
@El Pistolero #9:

Måste vara otroligt skönt för backarna att ha honom och grymt jobbigt för motståndarna att helt plötsligt behöva täcka ännu en passningsyta. Ifall de får för sig att täcka ytan mot Ter Stegen så dyker det plötsligt upp passningsmöjligheter mot mitten.

Dessutom måste motståndarna pressa oss högt upp i banan vilket underlättar för anfallsspelet och snabba djupledspassningar.

Förstår inte folk som inte gillar att Ter Stegen är så pass inblandad i spelet.
Barcelona Ribohn Fan
2016-08-30 18:23
Den som lever får se! Tack och hej!
Barcelona neymar JR
2016-08-30 18:02
Man kan inte förbjuda Valencia något, men munir är på utlåning och köpoptionen är under ett annat kontrakt. I den här frågan så står munir med bollen på straffpunkten. Han SJÄLV gör sitt val nästa sommar.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-30 17:51
Umtiti, Denis Suarez, Digne, Andre Gomes, Cillesen och Paco Alcácer!!! Klubben och Robert i synnerhet ska ha en stor eloge för det här transferfönstret, visst vi spenderar över en miljard, men man får titta på vilka spelare vi faktiskt får in. Samtliga nyförvärv känns dessutom spännande, alla är unga och har goda möjligheter att direkt eller på sikt konkurrera om en startplats. Vi har redan världens absolut bästa startelva, nu har vi dessutom breddat truppen så att även den håller världsklass! Svårt att redan nu välja någon favorit bland nyförvärven men på förhand känns det som Umtiti och Paco kan bli mina absoluta favoriter! Slutligen lite intressant fakta, United spenderade €120M på Pogba, för €123M fick vi 6 spelare där alla håller hög klass! :)
2016-08-30 17:42
Barca created 8 very good chances using Ter Stegen in the build ups and conceded just one which he saved #FACTS Ta er en titt :)
Tiki-Taka
2016-08-30 17:09
Transfer windows in which Barcelona signed 6 players: both 2008-09 and 2014/15 seasons and now 2016/17 season. #fcblive Detta betyder ju bara en sak....en ny trippel säsong påväg :-) :-)
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-30 16:32
Davids3

Källan hänvisar till FC Barcelonas hemsida, och där står det ingenting om att man kan förbjuda Valencia från att använda köpoptionen.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-30 16:30
El Pistolero #9

Precis som du säger, konkurrensen är hård och Rafinha måste kämpa för att få speltid. Men en värvning av ukrainaren skulle ju innebära att konkurrensen är ännu större när han kommer tillbaka. Bättre att behålla Rafa.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-30 16:27
Gabriel

Helt säker är jag inte. Men den enda förklaringen till att Munir inte skulle kunna neka ett eventuellt kontrakt är ju, precis som du skriver, att han i och med signaturen idag även godkänner en permanent övergång.

Min uppfattning är dock att det är två separata kontrakt. Men som sagt, jag är inte 100% säker.
Barcelona Shanghai
2016-08-30 16:26
Helt ärligt talat så är jag nöjd med alla värvningar förutom Cillessen värvningen. Vi kunde lika gärna signat med Pinto igen. Han har inget att hämta här.

Vet någon om Messi skall spela landskamperna?
Barcelona neymar JR
2016-08-30 16:26
Spelaren har självklart rätt att tacka nej till Valencia, som sagt han är bara utlånad och inte såld.
Barcelona Davids3
2016-08-30 16:16
Enligt denna sida som enligt mig är pålitliga skriver de att Barca måste vilja sälja, för att Valencia ska kunna köpa.
2016-08-30 16:12
@SOMISEREM1899:

Lån! Rafinha behöver mycket speltid, han kommer knappt få det hos oss och dessutom behöver han lira regelbundet o komma tillbaka till sin gamla form efter den otäcka skadan. Konoplyanka hade varit en nyttig spelare för oss att ha att ha. Dessutom culé!
Annons: