/spanien/barcelona/forum/158.aspx/spanien/barcelona/forum/158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-27 23:25
Som jag skrev 4-4-2 är grunduppställningen när motståndarna har boll, då har spelarna vissa roller. För Messis del är han då enbart forward, deltar nästan inte alls i defensiven. När vi har boll går han alltid ner och hämtar boll och vi blir en forward mindre. Det är en av anledningarna till att vi skapar mindre målchanser än förr. Ganska logiskt färre spelare framåt innebär färre målchanser. Att en klubb som Barcelona skulle ha så dåliga mittfältare, som inte kan vara konstruktiva nog att leverera bollar till t ex Messi, när motståndarna heter Alaves, Celtic etz. Då har vi verkligen stora problem.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-27 22:47
Är omöjligt att spela 4-3-3 med både suarez och Messi. Går inte. Dessutom är det inte ett 4-4-2 ändå med en fri Messi. Folk stirrar sig blint på sifferkombinationen ist för att se hur dem formerar sig på plan. Med boll är det allt från 4-3-3, 4-2-3-1, 4-2-1-3 osv osv. Men ett rakt 4-3-3 går inte med dessa 2 på plan samtidigt. Och att angående Messi som hämtar boll djupt tkr jag det är rätt rimligt. För dem senaste säsongerna har vi haft ett rätt mediokert mittfält, ett mittfält som inte kan lösa situationer o sedan servera Messi. Därför tar han saken i egna händer, och gör det galant som ingen annan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-27 22:36
Som jag har skrivit tidigare är jag helt säker på att Valverde kommer att spela 4-4-2 även den kommande säsongen. Den formation som är den defensiva är också grund uppställningen. Hur vi sedan formerar oss när vi har boll, har också mycket med att göra hur motståndarna ställer upp. Tror att Valverde kommer att offensivt försöka använda sig av dem två olika formationerna använde förra året. När han möter bra lag försöker han centrera med alla mittfältarna. Iniesta vänsteryttermittfält(Coutinho denna säsong) hjälper till i uppbyggnaden och i defensiven. Högeryttermittfältare Paulinho(Rakitic denna säsong) ska fylla på när öppna lägen ges, på den yta Messi lämnar när han går ned och hämtar boll. Busquets och Arthur(eller något nyförvärv) balansspelare. Mot sämre motstånd när Valverde inte är lika rädd för motståndarna. Kommer skillnaden vara att Paulinho(Rakitic) kommer att bytas ut mot Malcom/Dembele. När vi har boll breddar dem som en högerytter, precis som Deulofeu/Paco/Dembele gjorde föra säsongen. Själv gillar jag inte alls Valverdes taktik. Det största problemet för mig är Messi. För mig måste Valverde ta ett snack med Messi och bestämma sig om han ska vara forward eller mittfältare. Det här både och spelet håller inte tycker jag. Vi tappar folk både offensivt och defensivt
Barcelona Infinit8Don
2018-07-27 21:56
Tänkte precis på en sak. Minns 2016 när fifa priserna skulle delas ut, då skyllde journalister på messis skattebrott som en ursäkt att han inte ska röstas på. Eftersom enligt artikel 3 hos fifa ska man ta hänsyn till både prestationer men även beteende utanför plan. Gäller samma villkor för en viss portugis måntro? Även intressant hur det skrevs artiklar dagligen när det hände Messi men knappt något nu. Man förstår verkligen varför Messi tar distans från media. Särbehandling deluxe för portugisen.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-27 21:37
Nöjd med nyförvärven! Det tycker jag att det är svårt att vara, fören man har sett dem spela ett tag. Helst dessa nyförvärv som är helt oprövade i stora sammanhang.
Barcelona Ribohn Fan
2018-07-27 21:14
Coola ned er! 12 dagar sedan han ingick i en VM-final och allt firande efter det.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2018-07-27 20:56
@Bentley King:

Mentala biten håller jag inte med om. Hur många min fick han när kom tillbaka från de olika skadorna? Det handlar snarare om att tränaren pushar och boosta honom med tanke vilken skakig start han fick med Barca.

Mentala biten sa du
Hur var han i Dembele's mentala bit i Dortmund?
Han käkade upp alla stora och småa lag med hans vision, speed, mål farlighet, mål, mod och med hans Gudabegåvade hjärna.

Men håller med dig/er om att han borde avbryta sin semester med en vecka för att visa framfötterna.
Barcelona Nelson Umtiti
2018-07-27 20:13
@Infinit8Don:

Kul! Munir gjorde en bra säsong om jag minns rätt och förtjänar en riktig chans tycker jag speciellt när Suarez håller på går ner sig.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-27 19:36
[SPORT] | BREAKING | Munir El Haddadi will continue with Barca this season. Härligt! Då lär Paco lämna. Helt rätt val om det stämmer.
Barcelona Infinit8Don
2018-07-27 19:33
Digne verkar vara väldigt nära Everton. Och Vidal verkar vara nästintill klar för Sevilla. Dessa 2 räknar jag som borta. Nu gäller det bara att skicka ut Gomes, mina (verkar stå mellan manu o Everton), rafinha, Paco/munir, marlon (tyvärr). Kan ha glömt någon. Så jobba nu barto o co!!
Barcelona Meneysuarez91011
2018-07-27 19:18
Det lär väl finnas lag som är intresserade i Rahfina? Känns som han idag, med dessa sjuka priser borde gå för minst 450-500 mille efter säsongen han gjorde i Inter. Hade han ägts av något annat lag än Barca hade han varit såld för dessa priser, vi får honom såld för 200m som max antar jag.
Barcelona El Messias
2018-07-27 19:13
Dembele befinner sig just nu i Miami och laget befinner sig i LA men jag håller med att han borde joina laget. Vi har sjukt bra konkurrens på anfallspositionerna. Dembele kan lyckas men han behöver förtroende och VV behöver gå tillbaka till 433.
Barcelona Bentley King
2018-07-27 19:06
Fan jag håller med er som säger att Dembele borde steppa upp och joina laget i Portland nu när han ändå är där och tar bilder med något basket lag. Han får visa VV samt alla andra att han verkligen vill lyckas i Barca och ta en startplats i laget. Orosmomentet med honom är den mentala delen där han verkar vika sig rätt enkelt. Han har alla kvalitéer för att kunna bli en livsfarlig spelare som kan vinna mycket med oss i framtiden. Jag hoppas verkligen att han tar sina chanser nu.
Barcelona Unicef1983
2018-07-27 18:37
Rivaldo=Gud Håller med dig! Det vore ju såklart det optimala, man blir snurrig nu av alla möjligheter och alternativ som finns i truppen. Jag ser verkligen fram emot den fart och fläkt vi nu skaffat oss på kanterna i Dembele Coutinho och Malcom!
Barcelona Bentley King
2018-07-27 18:35
Spelare måste bort nu!! Det kommer att bli svårt att få en bra summa nu när alla vet att vi verkligen måste bli av med dem. All ära till köpen som gjorts, men herre gud vad dåliga vi är på att sälja!
Barcelona Unicef1983
2018-07-27 18:02
Alltså vår trupp består av 29st A-lags spelare just nu! En spelare till verkar vara på ingång, så 8 spelare ska då alltså hinna med att lämna nu? Nästan ingen av dessa spelare spelade VM. Delofeu och Douglas han man med under tiden! Lär vara fullt upp nu hoppas jag.
Barcelona jerkasss
2018-07-27 17:41
Nesto Är man århundrades bollgenier är man förlåten. Det vet jag dock inte om Rakitic är.
Barcelona Carles Puyol 1899
2018-07-27 16:45
Finns två spelare jag vill ha. En som kan ersätta Suarez är Timo Werner. Sen vill jag ha Pogba. Lägger vi till Rakitic plus cash så har vi ungt o grymt lag. Sen har vi ”bara” världens dilemma att lösa o de är Messi. Vi kommer aldrig lösa de för de finns ingen som kan ersätta Messi men man kan sträva efter just samma kvalite o de jag kan komma på är Dybala.
Barcelona koeman92
2018-07-27 16:41
Jag vill verkligen fråga er som vill ha tillbaka Thiago: är ni fullt realistiska just nu? Visst är det fullt möjligt att värva tillbaka Thiago, men vad är den långsiktiga planen? Vi har redan Coutinho och Arthur som så småningom kommer att bli ordinarie, Aleña som är på väg upp och en Rakitic som ännu är fullt duglig. På det verkar det även som att vi kommer att få in De Jong. Hade man snackat om att värva tillbaka Thiago för två år sedan hade jag skrikit högst om att få tillbaka honom, men i dagens läge är vi helt enkelt överbelastade och jag ser inte hur vi ska få det att fungera med så många duktiga mittfältare som ska fylla så få positioner.

Själv hade jag gärna värvat en ny 9:a och sålt Suárez. Vårt främsta fokus just nu borde dock vara att bli av med dödköttet, för Gud vet att det finns mycket att göra av med. Annars är jag fullt nöjd med de värvningar vi gjort hittills och ser gärna att vi även drar upp Cucurella efter att ha sålt Digne.
Barcelona Alvés - Por Que?
2018-07-27 15:14
Hatar dessa USA turneer de gör pga tidzonerna.. Matcher kl 5 på natten är tragiskt..
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-07-27 15:01
@La pulga 10:

Rakkniv seg i tänket? Mycket har man hört......
Barcelona Rivaldo=Gud
2018-07-27 14:59
@Unicef1983:

Det ultimata vore att Suarez och Messi rotera på den positionen. Dom börjar båda bli gamla och är i behov av vila för att toppa formkurvorna. Samt som du skriver så har ingen av dom färdigheter längre att spela på en kant. Rotera dessa.och låt malcom, Dembele och Coutinho (får rotera mellan mittfält å kant) ta hand om kanterna
Barcelona La pulga 10
2018-07-27 14:55
Messi behöver vara ute på kanten med friroll och någon med hästlungor behöver vara på högerbackspositionen
Barcelona La pulga 10
2018-07-27 14:53
Cipanbarcelona Ja precis, rakitic var jävligt bra i kroatien men han passar inte in i vårt spelsystem eftersom han endast passar i sidleds och bryter inte ”mönstret”. Väldigt sällan han dribblar och lyckas, väldigt sällan han vågar ta steget fram med bollen.. förstå mig inte fel ivan är en grym spelare men det är ledningens fel som tog hit honom.. de e df vi har haft stora problem med mittfältet efter xavi och speciellt när iniesta började bli för gammal. Jag ser hellre alena, arthur och kanske även sergio roberto före ivan när det gäller barca. Spelar ingen roll att han är seg i löpsteget, det värsta är att han är seg i vändningarna och tänket. Nej fan va ja kritisera honom nu...
Barcelona Infinit8Don
2018-07-27 14:50
Folk stirrar sig för blint på siffror. 4-4-2 blir det aldrig med Messi i sin fria roll. Varierar allt från 4-3-3, 4-2-3-1, 4-2-1-3 osv. Så ta inte ”4-4-2” i startuppställning så pass allvarligt. I försvar blir det mkt möjligt 4-4-2 men det gör mig inget. I anfall, knappast.
Barcelona Unicef1983
2018-07-27 14:19
Till alla som tror vi ska kunna gå tillbaka till vårt 4-3-3, hur har ni tänkt? Ska Messi vara spjutspets eller falsk9? Och om Messi spelas centralt och Suarez inte bänkas hur hade ni då tänkt att den formationen ska se ut? Suarez och Messi kommer inte springa på några kanter, vilket gör det i princip omöjligt för Valverde att spela 4-3-3. 4-4-2 kommer det att bli så vida inte Suarez eller Messi säljs.
Barcelona Presas Oleguer
2018-07-27 14:03
@CipanBarcelona:

Visste inte Barca spelade VM...
Barcelona Barca4life98
2018-07-27 13:21
[QUOTE=Ribohn Fan]Och då hjälper det inte att sätta in Arthur, för han springer lika fort han. Om han ens försöker, aldrig sett honom göra en max löpning. [/QUOTE] Skillnaden är att en Arthur-typ eller en Thiago-typ åtminstone kan bidra i offensiven och gör så vi kan spela oss ur situationer. Kolla t.ex. på Thiagos statistik gällande antal vunna bollar jämfört med Rakitic. Thiago är inte snabb men han är kvick de första fyra-fem stegen. Pjanic är även han en spelare som ligger i toppen av Serie A gällande vunna bollar men som är bra tekniskt. De här spelarna kan bidra åt båda hållen. I vårt nuvarande system känns det mest som att Rakitic alibi-springer, defensivt och offensivt.
Barcelona Nesto
2018-07-27 13:20
@Barca4life98:

Xavi, Iniesta, Busquets sprang nog 100 m på 30 sekunder.
Barcelona Smogen
2018-07-27 13:14
Köper Everton Mina så kommer United eller någon köpa honom för ca 700 miljoner om ett par säsonger. Hoppas innerligt vi tar en backup på honom
Annons: