/spanien/barcelona/forum/15727.aspx/spanien/barcelona/forum/15727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-08-05 22:38
har länkat denna tidigare men riktigt fet vid om ronaldinhos top 10 mål.

hans mål mot chelsea på camp nou dribblar förbi 3-4 spelare, kolla bara på terry haha helt chanslös :)
Atlético addeh
2010-08-05 22:37
Barca4eva

Förmodligen kommer det fortsätta florera rykten, men som det ser ut nu lär ingen affär bli aktuell denna sommaren i alla fall.
Barcelona Barca4eva
2010-08-05 22:31
addeh

Nästa sommar? Underbart =D Skönt att det är slut för i år, right?
Atlético addeh
2010-08-05 22:28
Efter Arsenals träning under dagen, försäkrade Cesc för Wenger att han stannar i klubben. Enda chansen för Barcelona att köpa loss Fabregas var om man pungade ut €60, något som klubben inte var intresserade av. Detta enligt daily mail.

Fortsättning lär följa nästa sommar.
Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-08-05 22:28
Gonzalez_Barca

tack :) hmm mkt tveksam men du jag hör av mig här på ert forum isåfall håll utkik ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-05 22:24
RMCF FANATICS 1980 ♥

Du skulle inte kunna visa andra lags matcher på din kanal? eller skapa en ny kanal :P

Jävligt schyst idé du har där man kan se på gamla klassiska matcher, dock med fel lag :( Eller du kanske vet någon annan Veetle kanal som har samma koncept som dig som visar gamla Barca/ Champions league matcher?
Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-08-05 22:22
Andre_D

för vi hade en match idag så :D ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-05 22:22
Andre_D

Du skulle bara se hur det såg ut efter 6-2 matchen, minst 2k inlägg där varenda en handlade om vilka spelare de skulle sälja och köpa. :)

Barcadinho.

Håller med, vore kul om Barca skulle hamna i samma grupp som Rosenborg eller Köpenhahm.
Andre_D
2010-08-05 22:15
Hur pallar småungarna i real-forumet skriva hela 826 inlägg på ett dygn?
Barcelona Barcadinho.
2010-08-05 22:09
En liten sak som många säkert vet om – imorgon är det lottning till den fjärde och sista kvalomgången till CL- gruppspel.
Kan bli intressant att se vilket lag Sevilla får möta.
Intressant att se vad Rosenborg och FC Köpenhamn får – bra med flera skandinaviska representanter, tycker jag.

MF Doom
2010-08-05 22:06
Barcelonistas

Precis, man minns inte ens när han var så bra som han var, då Milan vann CL d.v.s. Idag är Kaka en spelare som lever på sitt namn, gamla meriter, säljer tröjor och kränger tvn för Sony :) Men man kan inte förneka att han har gjort några bra matcher för Brasilien ändå men på klubblagsnivå har det sett mindre bra ut för en lång tid nu.

petersays

Ska boka biljetter snart men dom var dyra som du säger men det blir kanske den ända chansen att få se honom live i Sverige. Tur man hann att kolla in Guru från Gang Starr live på Berns för 1,5/2 år sedan. Det var grymmt. Sorry för OT mods/admins :)
Barcelona petersays
2010-08-05 21:45
OT

MF Doom
Har du sett att MF Doom spelar i Stockholm om ett par månader? Grymt sugen, men biljetterna apdyra. 450 spänn.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-05 21:33
Levante-Roma spelas i Valencia nu. Om ni är intresserade.
Barcelonistas
2010-08-05 21:31
MF Doom

säsongen 06/07 vann han cl me milan de var då han var bra efter de har han varit väldigt usel ren tut sakt.
MF Doom
2010-08-05 21:25
Ämne: petersays

Kaka är....
Kaka har inte varit densamma sen 2007/2008.
Canaletes
2010-08-05 20:34
Interviu med Xavi med engelsk text

edit: gammal
adil,
2010-08-05 20:31
petersays

Kaka är numer ett hopplöst fall. Han har aldrig varit samma Kaká efter knäskadan i Milan.

Milan blåste Real Madrid så jävla hårt! ;D
Barcelonistas
2010-08-05 20:30
petersays

kaka är slut mannen har inte presterat ett skit sen 07. flopp värvning av madrid 700 mille för en spelare som inte prestera på 3 år shit milan vann den affären.

sen en annan sak ja skulle ta upp är att vi har rätt så bra bredd i backlinjen och anfallet, men en värvning på mittfältet eller kanske 2 behövs.

själv hoppas ja på mascherano, och någon som har en liknande spelstil som xavi,iniesta.
Barcelona petersays
2010-08-05 20:24
Man tycker nästan lite synd om Kaka. Det har gått ganska hårt utför de senaste säsongerna. I klubblagen har han, ärligt talat, varit snudd på usel - medan han gjort godkänt ifrån sig och bitvis varit bra i La Selacao. Lägg nu till en långvarig skada på det, som förmodligen förstår halva säsongen för honom. Inte lätt.
Atlético addeh
2010-08-05 20:15
el Flaco

Låter troligt det du skrev. Drar även Keita iväg på landslagsuppdrag lär Thiago gå in brevid Iniesta på mittfältet. Det jag tycker är mest intressant är vilka som ska spela tillsammans med Messi i anfallet.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-05 19:58
petersays

Precis som Mojito skrev så verkar lag som Valencia, Atletico och Villarreal bli bättre och bättre på att ta in yngre spelare. Samtidigt så tycker jag att Spanien har fördelen när det kommer till talanger inom den egna akademin.

Sevilla lyckas kombinera detta på ett väldigt bra sätt. Man värvar smart (ok, kanske inte förra sommaren) och man ger sina talanger chansen. Dem börjar dessutom etablera sig i CL/EL. Dem har även någorlunda stabil ekonomi, som dem tar hand om bra.
----------
Mojito

Samma här, Cigarini är på förhand en klockren värvning. Detsamma gäller Dabo.
Barcelona el Flaco
2010-08-05 19:57
Jag läste längre ner att några skrev att även Keite har blivit uttagen till landslagsspel dagarna innan supercupmötet mot Sevilla, men enligt Barças hemsida är det "bara" Zlatan, Bojan, Jeffren (dessa två med det spanska U-21 landslaget) och Dani Alves som ska lira med sina respektive landslag mellan den 10:e och den 11:e augusti, förutom då de sju Barçaspelarna och Jonathan dos Santos som ska delta i jippomatchen i Mexiko.

Känns som att målvaktsposten, Pinto, och backlinjen, Adriano, Milito, Abidal och Maxwell, är de enda lagdelarna där det inte finns några frågetecken kring när det gäller första matchen på Sánchez Pízjuan. Om vi nu åtgår från att klubbens hemsida är hyfsat uppdaterad innebär det att Messi slapp spela med det argentinska landslaget och med honom, Keite och Iniesta så har Pep förhoppningsvis tillräckligt många A-lagsspelare till sitt förfogande mot Sevilla.

Ska bli intressant vilka från B-laget som får chansen. Oriol, Thiago och eventuell någon kantspelare möjligtvis?
Atlético addeh
2010-08-05 19:50
petersays

Javisst vore det inte fel om lite fler profiler huserade i lagen strax bakom duon Barcelona & Real Madrid. Men när man tänker efter, så har ändå ett lag som Atlético Madrid, flera stjärnor för att kunna utmana om ligatiteln. Forlán, Agüero, Simão & Reyes är alla stora namn och att Madrid-klubben slutade på en 10:e plats förra säsongen berodde helt på den dåliga bredden på truppen samt deras skakiga defensiv.

Jag tycker defensiven och organisationen i lag som Valencia, Atlético, Sevilla & Villarreal är den största skillnaden. Det klart att inte någon utav dessa har samma trupp och spelarmaterial som Real & Barcelona, men jag tycker dem faller väldigt mycket på försvarsspelet. Sevilla hängde med bra förra säsongen, hade tredje platsen och spelade bra mot alla topplagen. När dem sedan på vårkanten skulle spela hem de "enkla" poängen låste sig något, och försvarsspelet blev deras fall.

Bättre organisation & defensiv, så kan samtliga av nämnda lag vara med i kampen om La Liga, åtminstone skulle skillnaden inte bli lika stor som den har varit under de senaste två säsongerna, då det skiljt 30 poäng på tvåan och trean.

Sedan har inga av dessa lag lika stora inkomster som Barcelona & Real Madrid, och de kan inte lägga ut större summor på spelare. Att tänka långsiktigt, som både Valencia (unga talangfyllda spelare som Mata, Topal, Pabo Hernández, Mathieu) och Atlético (Jurado, Mérida, de Gea, Agüero osv) har börjat göra tror jag starkt på, och jag hoppas det kommer visa vig inom de närmaste åren.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-05 19:50
petersays

Tyvärr finns inte pengarna eller lönenivåerna för att locka de "större" spelarna till Valencia, Sevilla etc.

Däremot är de väldigt bra på att ta in och förädla yngre spelare som inte riktigt har blommat ut.
Jag tror t ex att Valencia gjort ett grymt köp i Memhet Topal, och dessutom är jag nyfiken på hur Cigarini kommer utvecklas i Sevilla.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-05 19:49
Hetfield:

Jag håller med dig att Spanien inte spelade tillräckligt attraktiv fotboll sist i VM. och egentligen så fanns det inget lag som gav något extra intryck på åskådarna (Tyskland gjorde det, tills det tog stopp). Men det är lite orättvist att underskatta Spaniens VM titel för det defensiva spelet. Det är lika orättvist att säga att de vann bara för att andra ”bättre” lag underpresterades.
Det är lite grant med förväntningarna att göra – När Italien eller Tyskland vann titlar genom taktiskt spel så resonerade många –”ju, det är deras styrka”. När Inter vann genom hårt defensiv så resonerade folk – ”Mourinho är taktisk geni”. Jag ser ingen skillnad med Spanien. De vann på ett oväntat taktiskt spel men de vann genom att slå stora landslag.
I grunden vill alla att titlar ska hamna hem genom ett vackert spel. Men det sker inte alltid. Det känns som att vissa lag har mer rätt för taktiskt spel än andra och det är fel.
Jag har hört många här i trakten som sa efter Barcas cl titel – Ni vann eftersom United hade en dålig dag. Jag var faktisk ganska sur att höra Glenn Strömberg och Henrik Strömblad kommentera matchen. United var hela tiden i fokus fram till andra målet. De tyckte nog också att Barca vann för att United hade en dålig dag, eftersom matchen inte gick enligt deras förväntningar.
Jag tyckte då att de två var typiska ”svenska kärringar” som koncentrerar sig på det negativa, istället för det positiva.
Jag hade också i minnet reaktionerna av folk och kommentatorerna på tv.n, när vi fick stryk av United säsongen innan genom att United spelade super taktiskt. Folk beundrade engelsmännen för det. Orättvist.
Inter vann cl inte för att Barca, United och Chelsea hade en dålig säsong. De vann eftersom de var bäst och hade de små marginalerna med sig.
Deras cl-titel är inte mindre värd än United.
United hade också marginalerna med sig - fråga John Terry.
Förresten - jag gillar överraskningar - synd att Ghana inte vann VM.
Barcelona petersays
2010-08-05 19:35
På något sätt tycker jag det vore kul om lagen strax bakom Barcelona & Real skulle värva lite större namn. Bara för att se vad som hände. Adebayor, till exempel, har bekräftat att han kommer lämna, förmodligen för Serie A. Men tänk om han skulle landa i Valencia, Villareal eller Atletico?

Nu säger jag inte att Adebayor är ett toppnamn. Men just själva vibben av att se några stora (nåja) engelska (nåja) stjärnor (nåja) lämna för lagen strax bakom toppduon i La Liga. Det vore ganska omskakande för bilden av La Liga i resten av Europa. På ett bra sätt tror jag.

Självklart har det en stor del att göra med pengarna som är inblandade. Klubbarna dras med skulder och tvingas sälja sina toppspelare. Inte så stor risk att man kastar iväg dem igen på en ny spelare bara sådär. Men om man värvade smart och spelade lite mer övertygande i Europaspelet och lite mer konsekvent i ligan skulle man nog kunna få över ett par namn bara med garantierna om speltid.
elbraco
2010-08-05 18:55
Ämne: Sunol// med tanke på....
Fast Frankrike och Italien var ju knappast förhandstippade...Italien tog ut en väldigt gammal trupp och Domenech var dålig innan.
Barcelona Nesto
2010-08-05 18:40
Hetfield
"När ett land som holland kan ta sig till VM final så säger det en hel del."

Säger inte mig nått. Holland har vart i final 3 gånger och hade spelare som Robben,VdV,RvP,Sneijder osv.. De är inte Finland med en avdankad Litmannen och Maanoja direkt.
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-08-05 18:25
Off Topic men måste ändå skriva det; Ni vet Giovinco som enligt Juventus president(?) är lika bra som Messi lånas nu ut till Parma..

Undrar om han ångrar sig angående det uttalandet?=)
Barcelonistas
2010-08-05 18:10
hetfield

va snackar du om ok din åsikt ja respekterar den men holland är ett lag som har en trupp som kan ta sig till både vm o em final. kolla bara laget, robben snejider,va persie, de är inga skitspelare direkt.

som sakt de är inte alltid dom bästa lagen som är i final (undantaget spanien) dom är bäst i världen. men kolla tex cl finalen inter - bayern eto sa de är inte alltid de bästa laget som går till final.

så nej ja tycker de du säger är absurt! men som sakt man får tycka va man vill..
Annons: