/spanien/barcelona/forum/15670.aspx/spanien/barcelona/forum/15670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LEO KUUNG
2010-08-23 10:28
Vad tycker ni om Luis Suarez? Han hade varit en bra köp.
jeffren
2010-08-23 10:14
Är det någon som vet om någon tv-kanal visar matchen nu på Onsdag? (menar inte via datorn nu)
Barcelona ★Sami★
2010-08-23 10:11
Mascherano är väldigt nära Barca:)
elbraco
2010-08-23 09:59
Jag tycker att det hade varit jävligt fräckt om Ibra hade gått till Milan. Varför? Milan är ett klassiskt gammalt lag, och fatta vad ihågkommen han kommer bli när han har spelat i både Inter och Milan, likt Seedorf m.m. Jag gillar Zlatan, och även om jag helst av allt vill att han ska lyckas i Barca så ser jag han hellre i en liga och i ett lag där han lyckas än stannar här och blir en ibland mängden. Ibra har spelartypen som kräver att medspelarna anpassar sig efter honom.
Dessutom passar han bäst i alfahanne-rollen där han är den stora kaxiga stjärnan.

I länktips: Hoppas tjurfäktningen läggs ner i hela Spanien nu...
Barcelona Lucho
2010-08-23 09:22
Jahapp, nu är Mascherano "cuestión de horas" enligt Sport. Får hoppas att Pep verkligen vill ha honom och att det inte är Sandro-köp. Risken finns ju att presidenten påverkats av denna hysteri som media ligger bakom kring att det inte värvats tillräckligt denna sommar...

PS... MD har hittat på ett fyndigt smeknamn på Barcelonas anfallstrio (Messi, Villa och Pedro): MVP :-)
JB AcMilan
2010-08-23 04:24
23.8.10
Är ni allvarliga?

"Och sedan den här Borriello, herregud... Om han nu till varje pris snackas in i laget på basis av att han 'lägger ner sitt hjärta och sin själ', då kan han väl börja med välgörenhet istället?".

Van Basten, Weah, Bierhoff, Shevchenko... Borriello. Jag kommer ALDRIG att acceptera den här pinsamheten som ordinarie i hjärtelaget.

Det är en skandal att han är på mottagarsidan om magiska passningar från klasspelare och omsätter en tiondel av dem. Han och alla hans förespråkare kan samtliga dra åt helvetet.

Man föredrar nästan en legoknekt före den här åsnan...

* * *

Källa: en människa med ögon.

----------

Från den bästa Milanbloggen out there, Mix och Marco Immondo heter killarna som har den, finns i länken. Han är ingen direkt målskytt om vi säger så.
Barcelona Barca4eva
2010-08-23 01:59
addeh

Riktigt snyggt =P Men värst vad löjliga amerikanska kommentatorer är ibland
Atlético addeh
2010-08-23 01:39
Barça B vann under kvällen deras sista träningsmatch inför ligastarten nästa helg. För motståndet stod rivalerna FC Girona, som även de håller till i Segunda A. Slutresultatet skrev till 2-1 efter mål av Benja och Ruben Rochina.
Moderator
2010-08-23 01:29
Och nu återgår vi till reglerna ovan. Inga omotiverade startelvor-drömelvor. Tack. /Mod
Barcelona Hyder
2010-08-23 01:28
Det vore mycket konstigt om Pep helt uteslutit en försäljning av Ibra redan denna sommar. Förstår inte poängen med de ständiga uttalanden om att "Det är bäst för alla om vi inte pratar om Ibra". Om en försälning hade varit utesluten av Mister hade han nog tagit död på alla rykten och frågor genom att säga som det är.

Genom att officiellt gå ut och deklarera att man vill sälja en eller flera spelare har hänt förut och jag tror inte att man gör det igen. Även om Eto'o verkade vara taggad till tusen för att motbevisa önskemålet så är det inte säkert att Ibra skulle ta samma väg om Pep gick ut och sa att svensken inte var önskvärd i truppen längre. Eto'o är ju sedan taggad till tusen alla dagar i veckan, oavsett vad. Därav målstatstiken den sista säsongen.
Barcelona barcetia
2010-08-23 01:21
personligen min startelva:

casillas
maicon piqué puyol cole
busquets
xavi iniesta
messi forlan villa

anledningen till att jag valde busquets var att busquets, xavi och iniesta fungerar utmärkt tillsammans som det redan är och man vet aldrig om essien skulle kunna fungera tillsammans med xavi och iniesta.
Atlético addeh
2010-08-23 01:08
För er som sitter uppe och vill se lite fotbollsgodis kan ju alltid kolla in Rafa Márquez debutmål för NY Red Bulls. Det är en riktig kalasträff han får den gode mexikanen.
Barcelona Giggity
2010-08-23 01:02
X i taket! Ett någorlunda sansat uttalande från Raiola.

"..I will categorically state that Ibrahimovic will not leave Barcelona. He is accustomed to fighting for a spot in the side, and he will have no problem doing this.."

Han säger även:
"..Barcelona has made it clear to me that it has no intention of selling, and [coach Pep] Guardiola does not want to sell him,.."

Om det stämmer är en annan femma
Atlético addeh
2010-08-23 00:55
Jaha, det är en hel drömelva som gäller nu. Då får jag allt tänka efter en aning. Då Totti inte är lika bra som för några år sedan får denne nöja sig med att vara lagets supersub.

Casillas
Maicon Piqué Puyol Evra
Xavi Essien Iniesta
Messi Forlán Eto'o

Essien som pivoté. Forlán i en fri nummer tio roll bakom Messi och Eto'o. And then.. Orgasm!

Visst, omotiverade startelvor är förbjudna, men detta angår inte Barcelona (vilket det i och för sig borde diskuteras här inne).
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-08-23 00:54
Hetfield

De Rossi?

stoppa pressarna genast!

Jag har inte sett maken till mer överskattad spelare.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-23 00:45
Villa-Messi
--- Totti--
Iniesta---Xavi
----De Rossi---
Evra--Pique---Nesta/Puyol--Maicon
------Casillas----

Det är drömelvan, man får väl drömma. Jag vet att omotiverade startelvor är förbjudna, men jag var bara tvungen.
Atlético addeh
2010-08-23 00:38
Hetfield

Jaha, ska vi drömma så vilt. Då lägger jag min röst på De Rossi, vilket superköp det hade varit på alla sätt och vis. Senna funkar bra också, eller varför inte Essien. :D
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-23 00:35
Hetfield

Agree! Vore ju grymt kul att se Honda i Barça. :D Han lär väl värvas till PL eller Tyskland nästa sommar.
Ska nog titta på CSKA matcher den här säsongen, blir kul att följa honom.
elbraco
2010-08-23 00:31
Boriello? Isf kan vi lika gärna köpa vilken medelmåtta anfallare som helst, Colunga t.ex....
2010-08-23 00:30
addeh

Han är inte världens spektakuläraste spelare, men mål kan grabben göra.

Men jag röstar fortfarande på Honda :D (eller så får Özil kidnappa Perez och kräva att han flyttas till Barcelona). Either way works for me!
Atlético addeh
2010-08-23 00:20
Mojito

"Varför låta en medelmåtta ta upp en plats för Bojan?"

Är Boriello en sådan medelmåtta skulle han inte ta upp en plats för Bojan. Han skulle bara bidra med den bredd som krävs OM Zlatan försvinner. Nothing Else.

Hetfield

Tycker mer det är Ronaldinho som brijlerar i den filmen du länkade på Boriello. Italienarens nick han sätter utanför från fem meter var inget som imponerade på mig i alla fall. :P
2010-08-23 00:18
Mojito

Boriello är verkligen ingen medelmåtta, då har du inte sett Milans matcher. Han har även dominerat i Genoa.

Men äh, jag ska sluta spekulera. Jag hoppas att skitet bara glöms bort och att ligan startar.

Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-23 00:17
Haha folk säger att Zlatan inte passar in i Barcas spel, men de tror att medelmåttan Boriello kommer göra det? Förstår mig inte på folk ibland
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-23 00:13
Okej, låt mig förtydliga;

Boriello har inte de kvaliteerna somm krävs för att spela som anfallare i dagens Barcelona.

Varför låta en medelmåtta ta upp en plats för Bojan?
Atlético addeh
2010-08-23 00:11
Det går att se Zlatans första säsong ur olika synvinklar. Jag väljer att se det på följande vis:

Zlatan värvades till klubben för att med sin fysik bidra till en ny dimension i Barcelonas spel. Han skulle hålla i boll så övriga medspelare kunde fylla på. Lyckades detta? Svar nej.

Ser man det rent målmässigt gjorde Zlatan en klart godkänd säsong. 16 ligamål och över 20 totalt är inget dåligt facit.

Rent spelmässigt bidrog han inte med speciellt mycket. Han segade mest ner spelet och hans kroppsspråk var inte alltid det bästa. Nu under försäsongen har Zlatan skärpt till sig, och förmodligen har han börjat inse vad som krävs för att verkligen gå hem hos Barcelonas "kräsna" supportrar. Den glädje Ibra utstrålade under träningslandskampen mot Skottland är vi inte bortskämda med. Mer sådant och Zlatan kommer gå hem även hos de katalanska supportrarna.
Barcelona Duda
2010-08-23 00:10
Hetfield- Megan Fox is a dude /

Boriello är en jävla bra targetplayer när han får förtroende. Hans bästa säsong va för nått år sedan när han var utlånad till Genoa, fick spela centralt i ett 3-manna anfall och gjorde det utmärkt! Dock en spelare som måste få förtroende för att leverera, tvivlar på att han skulle vara någon vidare super-sub åt oss.
2010-08-23 00:01
Mojito

Jag tror att du har blandat ihop Boriello med någon annan :P. Han är ingen Crouch som är fastkedjad i boxen, sen ska lagen mata in bollar på honom.

Han är en striker, nu ska man inte alltid ha youtube som referens, men bara för att ge en klarare bild (notera Ronaldinho, still got it).
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-22 23:57
Dumt om man gör sig av med Zlatan. Han kommer förmodligen göra bättre ifrån sig än förra säsongen (som jag tyckte var godkänt. Läste att någon tyckte att han hade floppat lika mycket som Benzema... mm, precis). Dessutom vill han stanna, det är ju ganska klart. Varför sälja en spelare som är villig att kämpa om en plats, och som verkar vara betydligt mer taggad nu än förra säsongen.

Visserligen har vi gott om anfallare, men många av dem är kapabla att spela på mittfältet också. Och med tanke på att mittfältet är ganska tunt just nu så finns det möjlighet till mycket speltid för Ibra. Dessutom, han är Ibra. Världsklass. Ingen tränare bänkar en sån spelare, inte om han presterar (ta inte upp Sevilla matchen), vilket jag tror att han kommer göra, bättre än förra säsongen.
Atlético addeh
2010-08-22 23:50
Vore ändå lite komiskt om just Milan med sitt pensionärslag skulle lägga ett bud på Zlatan som närmar sig 30.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-22 23:44
Milan har inte råd ! Berlusconi använder inte hans pengar längre . Dom har inte kunnat köpa nån bra spelare under hela sommaren och nu drömmer dom om Zlatan . Zlatan kommer att bli kvar och han kommer ta hem den där jävla CL med Barca .
Annons: