/spanien/barcelona/forum/156.aspx/spanien/barcelona/forum/156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2017-09-02 12:12
Ni som inte trodde de kunde vara värre, ni har fel. Paulinho kostade MER än 40 miljoner euro.
Barcelona Alvés - Por Que?
2017-09-02 12:10
PK nu.

R.Fernandez kommer troligtvis avgå, eller skylla på priserna på marknaden.
Barcelona the cameroonians
2017-09-02 12:07
länk till presskonferensen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Trio el Mágico
2017-09-02 12:07
[QUOTE=Gabriel]Du är inte den enda som känner så. Är långt ifrån övertygad att Dembélé kommer att bli en framgångsrik värvning. Mbappé känns på förhand som den större talangen och det har jag tjatat om hela sommaren. [/QUOTE] Håller med. Barça blev till och med erbjudna Mbappe men sade att de inte var intresserade på grund utav förhandlingar med Dortmund. Mbappe kommer att bli något stort. Men det kommer nog Dembele också. Ska dock bli kul att se när Mbappe så småningom sätter Neymar i skuggan igen.
2017-09-02 12:03
Det som är positivt med Dembele är att han redan är en spelare av hög klass men är bara 20 år gammal och fortfarande utvecklas vilket bådar gott. Problemet jag har i nuläget är att vi har ett överflöd av spelare som skulle säljas men inte ens det kunde ledningen få igenom.. Ska Arda,Vermaelen etc vara på läktaren eller hur ska det gå till. Om Vermaelen håller sig skadefri kan han nog konkurrera ut Pique, men han håller ju inte mer än 2-3 matcher per säsong verkar det som.
Barcelona Gabriel
2017-09-02 12:02
@Smogen:

Du är inte den enda som känner så. Är långt ifrån övertygad att Dembélé kommer att bli en framgångsrik värvning. Mbappé känns på förhand som den större talangen och det har jag tjatat om hela sommaren.
Barcelona Smogen
2017-09-02 12:00
Jag känner en viss oro för köpet av Dembele. Tror tyvärr att det kommer få köpen av spelare som Chygrinski, Song, Zlatan och Douglas att verka vettiga. Samt att vi alla om 4-5 år kommer att sitta o skriva om att vi istället kunde köpt världens 2 bästa spelare i Asensio och Mbapé istället för Dembele och Paulinho". Jag hoppas innerligt jag har fel!
Barcelona Gabriel
2017-09-02 12:00
Förresten är det någon som vet vart man kan se på presskonferensen som börjar strax?
Barcelona Gabriel
2017-09-02 11:57
Känner att Özil är en onödig värvning även på free transfer. Han tar upp speltid från Aleña och Özils kvalitée är inte tillräcklig för att berättiga det. En sådan som Coutinho hade jag kunnat förstå, men en 29 årig Özil (fyller 29 i oktober) som alltid gömmer sig mot storlagen är inte tillräckligt bra för att hämma Aleña.

Alexis däremot är en annan femma, visst han var inte helt lyckad hos oss senast men han har utvecklats sen dess och om han dessutom kan klippas gratis så vore han absolut ett tillskott till våran trupp.

Men att prata om nyförvärv en dag som denna känns otroligt onödigt.
Barcelona Port Olímpic.
2017-09-02 11:55
Det som blir intressant i år vad gäller mittfältet är hurpass mycket speltid Iniesta kommer få. Ser hellre att han får mindre speltid till förmån för Roberto/Alena. Rakitic tror jag kommer få mer förtroende (tyvärr). Vilken formation tror ni kommer va mest sannolik och spelas i stora matcher?
2017-09-02 11:54
Transferfönstret är över och det blev ett fiasko utöver Dembele men hans pris var inte heller optimalt.

När man tror att stressen är över med tanke på att fönstret stängdes får man upp ett nytt problem, ifall Benedito inte lyckas få ner ledningen så kommer Messi säkert överväga att lämna. Han har fortfarande inte kritat på kontraktet och i Januari får han förhandla med vilken klubb han vill.

Tror mycket hänger på om Bartomeu avgår ifall han kommer krita på ett nytt kontrakt.
Barcelona Monomani
2017-09-02 11:42
Mycket besvikelse och låga förhoppningar här inne nu. Bär delvis på samma känsla själv.

Tycker dock det finns saker att lyfta fram som kan bli positiva under året, om man håller sig till det som sker på fotbollsplanen.
Potentiella scenarios där allt inte går så pass illa som många verkar tro.

-Vi kommer sannolikt ha en betydligt mer integrerad 11a på planen iom splittring av MSN. Ökad dynamik i spelet där inte lagdelar är lika uppdelade i segment som förra året. Tycker vi stack ut i fotbolls Europa, på ett negativt sätt, i detta avseende förra säsongen. Hur skicklig anfallstrion än må vara så blir det svårt att mäta sig mot dynamiska lag där spelarna håller hög klass (ex. Juventus).

-Splittringen av MSN kommer bidra till utveckling på spelare som Roberto, D.Suarez m.fl. Dessa spelare kommer i mindre utsträckning kunna spela ett spel där man hela tiden letar efter en spelare med högre status att släppa bollen till med en enkel passning, även om man såklart kommer fortsätta söka Messi så ofta det går.

-Vi har ny tränare och därmed en ny god möjlighet att kalibrera vår spelmodell till något som fungerar bättre än förra året. Tycker att vi trots förlusten av Neymar har nog med talang i truppen för att kunna utmana om samtliga titlar i ett läge där vi taktiskt fungerar bra.

-Ser det som mer sannolikt att majoriteten av spelarna höjer sig och får ut mer av sin potential snarare än det motsatta, i relation till förra säsongen. Tycker väl många spelare underpresterade sett till talang/potential förra året.

Barcelona Fuerza
2017-09-02 11:07
Robert Fernandez är en NOLLA tillsammans med Bartomeu. Om de inte ens kan få fansens respekt: hur f*n ska de få respekt ute i Europa? Den här sommaren har de svärtat ned klubbens rykte något oerhört och det kommer ta åratal att reparera. Det sorgliga är att det inte har NÅGOT med den sportsliga sidan att göra utan snarare allt annat som är utanför planen. Avgå!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-09-02 11:02
Klipp özil o Alexis gratis i januari säger jag. Men så smarta är inge ledningen haha. Robert kommer som vanligt säga det är inte så enkelt att hitta spelare som platsar hos oss haha. Snubben säger det på varje pk.

Det han inte vet är att alla topplag där ute har bättre trupp än dagens Barca. Tyvärr!!
Barcelona Romelu Umtiti
2017-09-02 10:33
Hur mycket jag än ville se lyckade köp så måste man ändå tänka rationellt. Ledningen got a point i vad de säger när de hävdar att marknaden gått bananaz. Laget har förstärkts där det behövts (kunde förstärkts ännu mer). Vi har Semedo som även gjort att vi förstärkt mittfältet en aning med Roberto som förmodligen kommer få fler minuter där. Vi har även vår egna controller, Alena, som kommer få betydligt fler minuter nu än om seri eller Coutinho (eller båda) hade värvats till vårt mittfält. Den största bidragande faktorn till varför ligaguldet inte blev Barcas var ,förutom ett kasst mittfält, vår ständiga ineffektivitet framför mål. Suarez ständiga missar, Neymars extra dribbling istället för att gå på avslut etc. Om vi blir bättre på den biten så tror jag att mycket är vunnet. Man måste ha Förtroende i Valverde, tro på laget. Fram till januari ska vi kunna vara Top 2 i ligan, vara Top 2 i vår cl grupp och krossa allt motstånd vi Mött i cupen med detta lag. Vi kanske även ser en sjuk utveckling på vissa spelare och snabbt glömmer bort Neymar och uteblivna spelare från detta fönster. I värsta fall så har vi en del pengar och januarifönstret står och lurar runt hörnet. Skulle allt skita sig tills dess så får ledningen gå all in på en "Davids-a-lá-2004" som får rädda vår stolthet. Sen är det nog garanterat att Coutinho kommer under något av de kommande fönstrens iom pools värvning av Keita.
Barcelona Messi M10
2017-09-02 10:11
Barça believe that the market is crazy and think the arrival of new players is impossible. It'll be explained in today's presser. [RAC1] https://t.co/MVRwDAZ1v3

Idag kommer R.Fernandez hålla PK.
Barcelona Soko
2017-09-02 10:08
@1899 - Puyol:

Det är 6 månader kvar till åttondel. Fönster öppnas igen om 3 månader och 29 dagar. Vi kan klara oss utmärkt till dess. Under hösten har vi gott med tid att i lugnt och ro hitta spelare.
.
Barcelona Soko
2017-09-02 10:02
Dreamteam09 

Neymar gjorde bara 13 mål i ligan ifjol. Det är skam siffran för att spela på topp i Barcelona. 13 mål hade både Paco och Arda gjort om de fick vara ordinarie.  
Dembélé kommer definitivt att göra fler redan i år, det kan jag satsa mitt hus på. 

Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2017-09-02 09:59
Pinthorp är väl f.d skribent här för typ 10 år sen. Man behöver ju inte vara maräng för att skriva kritiskt om Barcelona. Tragiskt att först misstänkliggöra skribenten snarare än att ta till sig budskapet samt huruvida det är sant eller inte.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-09-02 09:46
Adam Pinthorp har så jävla rätt. Vi har skämt ut oss och den stora förloraren i Silly är VI. Vi har 1,7 att värva men ledningen har skämt ut hela klubben och jag vågar knappt kolla på våra matcher. Vi vinner knappt övertygande. Vi kommer få se våra brister ordentligt när vi vår möta bra lag både hemma och borta.
Barcelona Skurhink
2017-09-02 09:46
Det klagas mycket här om åldrande spelare i truppen. Försök glädjs åt spelare som Dembele Delofeu Denis Roberto Semedo Umtiti, vi har faktiskt väldigt mycket talang potential och motiverade spelare att använda oss av Idag!
Barcelona BARCA-més que un club
2017-09-02 09:45
Dreamteam09 Haha , tränar ser ut och vara skit nödig vid sidlinjen den va bra han ser ut så faktiskt alltid .!!!
Barcelona socccerfan1
2017-09-02 09:42
Grabbar.. hur tror ni coutinho o costa räddar sina ansikte nu? Hahahaah "allt var hittar på, jag älskar denna klubben"
Barcelona Barcadinho.
2017-09-02 09:41
@Iniestas vänsterfot:

Jag har för mig att han var skribent på vårt forum o redaktion.
Han är i så fall kanske lika besviken o missnöjd med vår klubb som många andra.

Ha det bra grabbar, jag siktar på div 4 fotboll idag, kostar inget, allt är gratis, utom kaffet o burgaren i pausen :-)
Barcelona 1899 - Puyol
2017-09-02 09:41
Vill inte vara negativ men dagens Barca kommer ÅKA UT med huvet förre i åttondels i UCL. Ligan kan vi bara glömma, den har Real tagit. Vår trupp är för dålig tyvärr.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2017-09-02 09:38
[QUOTE=Iniestas vänsterfot]Någon som har koll på Adam Pinthorp som skriver en Spanienblogg på fotbollskanalen? Min fråga är om han är en maräng? Jag upplever att han i sina texter, nästan alltid försöker bädda in nålstick till Barca. [/QUOTE] Haha skämtar du med oss? Alla vet väl att Adam Pinthorp är cule ända ut i fingerspetsarna? Han brukade skriva här under aliaset "addeh". Det var i och för sig innan det här forumet gick ned sig fullständigt...
Barcelona Barcadinho.
2017-09-02 09:35
Jag har skrivit om en sak många gåner, i flera år.
Jag tar upp det igen, känns relevant.

Vi kan inte ha Barcas 08/09 som referens, jämt hela tiden.
Gänget från 08/09 visade den bästa fotbollen nånsin enl väldigt många. Sånt som inträffar väldigt sällan. Det är svårt att match samma nivå o framförallt samma spelstil. Det finns ju många riktigt bra ungdomsakademier runt i Europa. De uppfostrar inte heller nya Xavi el Messi på löpande band. Jag berätta också förut om en mening som en resturang ägare sagt till mig för några år sen. " Pep har dödat fotbollen i Barca för alltid". Sammanfatta poängen kort och nästan elakt.
Vi får acceptera att det finns andra spelstil, andra spelare med andra egenskaper. Det är mer hälsosamt om vi ska gå vidare efter det att vi har upplevt det bästa nånsin.
Titta på Brasilens landslag. Många väntar fortfarande på samba fotbollen från 80-talet, kanske tom förgäves.

Finns väldigt mycket som bör göras rätt i klubben, förstärka jobbet med La Masia, söka efter personer med rätt fotbollskunskap i alla led, redan 10 åringar. förstärka scout verksamhet. Det känns så att vi har landat på en tid med för många ekonomer i klubben.

Sist, många tror att Real kommer promenera ligatiteln. Spågummor allihopa. Det återstår 36 matcher o så mycket kan hända. Semedo, Paulinho o Demb är hungriga. De är också stolta att hamna hos oss. Räkna inte bort att det KAN smitas på resten av truppen. Jag är också extra nyfiken på Denis iår. Hoppas att han får mycket speltid istället för skadedrabbade o äldre Iniesta
Barcelona Iniestas vänsterfot
2017-09-02 09:31
Någon som har koll på Adam Pinthorp som skriver en Spanienblogg på fotbollskanalen?

Min fråga är om han är en maräng? Jag upplever att han i sina texter, nästan alltid försöker bädda in nålstick till Barca.

Barcelona Barcadinho.
2017-09-02 09:17
@Thierry Henry:

Men vad kul, äntligen en till som tänker positivt om honom. Och så en del Gilla.
Som sagt tidigare, ge honom en chans.
Barcelona Dreamteam09
2017-09-02 09:01
[QUOTE=Soko]Vi ska inte vara alltför ledsna, tvärtom. Visst har vi förstärkt truppen.  Redan när Valverde kom har jag sagt att det är redan en stor värvning då han kommer att höja spelarna minst 20%. Vi var nära att vinna ligan ifjol trots dålig inställning hos spelarna . Om vi ska vara ärliga så har 30 minuter på Bernabeu  fått många att vända på kappan i misstro laget. Första matchen med självmål och mål med en man mer förstörde allt. Man åkte till Madrid med en stor uppförsbacke och det blev som det blev. Men vi ska inte glömma att nästan samma lag körde över Real i USA där siffrorna var i underkant. Real kunde knappt låna bollen i första halvlek . Vi vann också två inledande matcher i ligan  utan insläppt mål.   Jag tycker att förutom Valverde och de 20% jag nämner så har vi visst förbättrat laget, och vi kommer bli mer kompakta.  Vi blev av med en individualist som spelade för sig själv och publiken och inte laget. Å andra sidan har vi hämtat in Semedo som har allt för att bli en ny Cafu.  Vi har värvat Paulinho som jag fick många fiender på forumet bara för att jag bad om att han ska få chans innan vi dömer ut honom ,  att han spelar i Brasilien och att han är ordinarie säger väl en del om hans status. Vi har fått hem Deulofeu som kan avlasta vår anfall och så här vi värvat Dembélé som kommer att göra fler mål än vad Neymar gjorde ifjol.   Vi har också Roberto, Denis och Paco som kan överaska i år.  De kan knappast bli sämre än ifjol.  Jag gillar när folk dömt ut oss på förhand och inte räknar med oss. Då kan laget slå ur underläge och spela utan press. Men jag är säker att vi kommer att vinna titlar i år. [/QUOTE] Sluta nu med dagens trupp kommer vi inte vinna ett s***. Du tar upp matchen mot Real i USA? For real?! Det var en träningsmatch där varken Real eller Barca var ens 50% matchtränade. Dessutom säger du att Dembele kommer göra fler mål än Neymar, hur vet du det? Vidare säger du att Valverde kommer höja spelarna med 20%? Av inledningen att döma är det skitsnack då alla verkar hänga med huvudet nere och en tränare som ser ut och vara skit nödig när han står på sidlinjen. Deleufeu kan spela någon bra match här och där men aldrig räcka till mot stora lagen. Nej detta är inte den Barcelona jag känner igen som ska slåss om alla titlar och vara favoriter dessutom!
Annons: