/spanien/barcelona/forum/15591.aspx/spanien/barcelona/forum/15591.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Busquets who?
2010-08-27 14:38
el Maestro!:
Antagligen vet Benitez hur Liverpools ekonomiska situation är (tom sjukt mycket sämre än vad allmänheten vet) och gör en chansning?

Dags att köpa Torres för Zlatan pengarna? hehe
Barcelonistas
2010-08-27 14:33
thiago.Silva

tackar :)
Barcelona el Maestro!
2010-08-27 14:32
Det här tycker jag var roligt sagt,hehe.

The former Fulham boss Hodgson dismissed the offer from the Italian side saying: "We received a fax about Mascherano [from Inter], but it was a joke fax.".

Citat hämtades från BBC Sport.

Antar att Inter skäms nu lite.
Barcelona Frodo
2010-08-27 14:32
Tiago

Carmona flyttades inte upp till b-laget och valde därför att lämna för Milans b-lag.
Barcelona el Flaco
2010-08-27 14:31
Tiago/

Den nyheten om Adria Carmona skrevs det om för ca en vecka sedan i de katalanska medierna. Har dock ingen koll på själva spelaren.
Barcelona Tiago
2010-08-27 14:25
Official: AC Milan has announced on the club's website the transfer of Barcelona Juvenil A winger Adria Carmona
Nån som känner till något om detta?

Thiago.Silva
För att zlatan har ett jävla ego och kanske vill bevisa nått i barca? man vet aldrig
Thiago.Silva
2010-08-27 14:19
varför ska han stanna om bartca har accepterat budet. varför ska han stanna om han e osams med pep och dom pratar inte?
tyvärr ni kommer förlora en bra spelare . pga tränaren.
Barcelona Tiago
2010-08-27 14:17
Ämne: tiago
ja e lika säk....
du kommer få se att han kommer besluta sig för att stanna annars tror ja han hade skrivit på för längesen ;)
Thiago.Silva
2010-08-27 14:15
tiago
ja e lika säker som du e säker på att du har tagit på dig dina egna kalsonger idag ;)
Barcelona Espanaboy
2010-08-27 14:11
Är helt säker på att Zlatan kommer bli klar för Milan inom högst 20 timmar! Tråkigt!!
Barcelona Tiago
2010-08-27 14:10
Ämne: Grattis till Mascher....
haha du verkar säker på att zlatan kommer till er?
Thiago.Silva
2010-08-27 14:09
Grattis till Mascherano grabbar ett riktigt bra köp.
tack för Zlatan oxå de blir roligt o se han i
Serie A igen ;)
återigen grattis till Mascherano !
Barcelona Frodo
2010-08-27 14:04
Det är även lustigt hur svensk media och många av dess läsare försöker framställa spelarna i Barcelona som mobbare. "Den katalanska kärnan" (där de inkluderar Iniesta trots att han inte är katalan) stänger tydligen ut utländska spelare för att de inte tål att andra spelare får rampljuset på sig. Om dumskallarna inte märkt det är spelarna från ungdomsakademin väldigt mediaskygga och drar sig snarare undan från rampljuset.

Sportjournalister på de större tidningarna verkar inte ha någon som helst integritet kvar. Det gäller i de flesta länder men skillnaden är att svenska "fotbollsexperter" verkar ha en total avsaknad av fotbollskunskap. När man inser att clowner som Kåmark fortfarande får uttala sig i media vet man att något är fel.
Real Madrid Sou_Ronaldo
2010-08-27 14:01
Vilket tjat det är om Zlatan. Skit i honom han tar bara stor plats ni har Villa som är tre gånger så bra som Zlatan sen kommer Bojan få spela mer samtidigt så får Jeffren en ärlig chans

Messi - Dos Santos/Iniesta Guy Assulin om han är kvar?
Villa - Bojan
Pedro - Jeffren
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-27 13:51
Ursäkta för dubbel meddelande.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-27 13:51
Ämne: Mino Raiola: "W....
Fetknoppen kan inte täppa till munnen.
Barcelona C.Andrés
2010-08-27 13:49
Ämne:
Jaffren och Adrian....
Varför tvekar du på att Adriano ska duga?
Barcelona Busquets who?
2010-08-27 13:48
Problemet just nu är att Barcelona desperat vill bli av med Zlatan för att slippa en "tickande bomb", som Zlatan benämnts som. Det vet Zlatan om, och han har själv skapat det läget genom att gå ut och dissa Pep samt pizzabagarens ständiga kommentarer.

Ur ett "Game Theory"-perspektiv har Zlatan därför ett sjukt bra förhandlingsläge efter utspelen under Gamper-matchen.

Stor risk därför att Zlatan och Pizzabagaren själva kan definiera hur villkoren ska se ut för att han ska försvinna innan fönstret stänger.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-27 13:43
Rosell har en pocker-face när han sitter på läktaren. Såg ni hur långsam han var med att börja klappa händerna för Ronnie, när han bytes ut? Vissa är tröga på att visa sina känslor för allmänheten.
Men jag börjar gilla mer och mer hans ekonomiska affärsstil. Lugnt och fint överraskar han med kvalificerade värvningar och med rimlig prisnivå.
Jag är jätte glad att se Masch i Barcelona. Då täckte vi det stora tomma rummet efter Yaya, som jag ansåg var super viktigt.

Masken är en bra spelare och kommer att tillföra glöd. Jag är glad för Messi och Milito – de får en extra medlem i den lilla familjen – lätt också för nykomlingen att komma in i gänget.
Jag tror att Masch kommer att få bra med speltid. Han kommer att plocka en del spelminuter också från Keita och inte bara Busqi.

Och på tal om affärsstil – Patrik Andersson (som spelade i Barca i några år) säger följande –

”När man spelar i en klubb som FCBarcelona så förväntas man visa stolthet och respekt för emblemet, folket och supportrarna. Det måste man göra hela tiden. Raiolas utspel och uttalanden är inte sådana”.

Vissa gapar för mycket och gör att folk störs sig, säger jag. Jag är beredd att sälja Z för hans gapiga agent, inte för hans sportliga prestationer.
Vi får väl se hur det slutar. Märkligt nog så verkar det som om att Rosell åker ikväll på semester i Ibiza. Jag trodde att han ville fortsätta snacka. Men han säger att han kan avbryta semestern omedelbart, om det är så att han behöver skriva under några pappiros.

Barcelona Dino80
2010-08-27 13:33

Jaffren och Adriano...hmm tvek på dom alltså!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-27 13:32
Mino Raiola: "When will Ibra decide? I don't know and I'm not gonna ask him. He's taller and stronger, he could knock me out until Tuesday."

Haha man kan inte klaga på hans humor i alla fall..
Barcelona Dino80

Från Leifbys blogg:
Mino Raiola: "Inga andra klubbar är med i bilden. Antingen spelar Ibra i Barcelona eller i Milan nästa säsong."

Kan man tolka det på något annat sätt än att Milan har problem med finansieringen? Kanske måste de sälja av ytterligare spelare...
Barcelona NoGo™
Dino80

Det kan vi utesluta, och de är väl ändå försent att plocka hem han?
Barcelona Dino80
2010-08-27 13:30

Kerrison tas nog hem nu.
Barcelona el Flaco
2010-08-27 13:29
Om nu Zlatan lämnar så tror jag inte att Barça kommer köpa in ytterligare en anfallare. I såna fall har vi fem anfallare; Messi, Villa, Pedro, Bojan och Jeffren och även tre jokrar som kan lira ute på vänsterkanten; Iniesta, Adriano och Maxwell.

Med Mascherano har vi 19 man i A-lagstruppen. Kan kännas lite väl tunt, men jag föredrar en kort trupp med harmoni än en bredd trupp med en tickande bomb i omklädningsrummet.
Barcelona Dino80
2010-08-27 13:29

Vafan nu snackar Mino Raiola om försäkringspapper kring Maxwell...nån som vet vad det handlar om?
Barcelona Dino80
2010-08-27 13:28

Blir stor press på Pedro nu. Pep förväntr sig atthan ska spela alla matcher. Men det klarar han. Dock som sagt, hade gärna sett något mer än Bojan på bänken i anfallsväg.
Barcelona Smogen
2010-08-27 13:27
Hade jag kunnat snacka med Zlatan hade jag sagt åt honom att stanna i Barcelona, han har vunnit allt han kan vinna i Italien. Det han vill vinna är CL, det kommer han få mycket svårare att göra i Milan. Bättre för honom att stanna och kämpa om en plats i startelvan, visa vilken fantastisk spelare han är, på ett nytt sätt.

Stannar han i Barca blir det en helt ny utmaning, på ett helt nytt sätt. Vinna Peps förtroende igen och vinna CL.

inte sagt vad som är bäst för Barcelona....
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-27 13:27
Dino80

Hleb ska lånas ut..
Barcelona NoGo™
2010-08-27 13:25
Om han nu lämnar, undra om Bojan ta nr 9 och kommer det att värvas in en ny spelare? Kom igen nu Ibra, bestäm dig!
Annons: