/spanien/barcelona/forum/1556.aspx/spanien/barcelona/forum/1556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca - Puyol
2016-09-07 17:26
Man börjar bli trött på dessa människor här inne. Ronaldo hit och ditt. De räcker för helvete. Dags för MOD att ta hand om detta. Gör något och se till att de bara snackas eller skrivs om Barca och inget annat. Har folk verkligen svårt att endast hålla sig till Barca?? Är Real intresset så stort så då ska man hålla sig till smuts forumet istället. Jag vill läsa om Barca och det ska eller bör skrivas om Barca de är mitt intresse. Snälla gör det annars kommer jag radera mitt konto. Orkar inte komma in här och läsa om Real eller Ronaldo. Ibland undrar hur gamla är folk här inne. Jag är 27 men jag tror att folk är yngre här och folks intresse är större för Real än för Barca. Det ser man här och de syns och detta man inte blunda för. Pinsamt är namnet. Skärp er! Mod borde spärra alla gäller även mig om vi skriver ett ord om Ronaldo eller Real. Vi ska hålla oss till Barca och spelare som tillhör Barca. Hoppas att ni förstår mig. Detta är andra gången jag skriver såhär men folk fortsätter. Bara Barca gäller för mig inget annat.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2016-09-07 17:26
Rambla Haha! Tänkte inte ens på att idioten endast är utlånad. Hur korkad får man vara?!
Tiki-Taka
2016-09-07 17:25
Vi har väl historia....vi kan väl genom historia konstatera att Romarriket var en av dem största riken som har funnits....inte behöver jag ha levt under den tiden för att bekräfta den teorin. Detsamma gäller det för Maradona, Pele osv....det räcker med att kolla i historieböckerna och på deras karriärer för att förstå vilka spelare dessa var....behöver inte ha upplevt det med egna ögon för att bekräfta det.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-09-07 16:54
*och guldskatten
Barcelona MrKnowledge
2016-09-07 16:53
Kan vi inte sluta tjata om Madrid och framförallt Ronaldo? Vore extrem tacksam för de så tack på förhand!
2016-09-07 16:52
[QUOTE=Katalano]Mdawg Jo, men statistik kan vridas och vändas som man vill för att stärka sitt syfte. Ronaldo har gjort flest mål av de 2 så ur det perspektivet är Ronaldo bättre målskytt. Statistik säger inte allt. [/QUOTE] Statistik säger kanske inte allt, men korrekt statistik säger jävligt mycket. Där är Messi bättre och 2 år yngre dessutom. Men kollar du bara på statistiken så säger det inte så mycket om hur och vem spelaren är, lägg statistiken åt sidan och Messi är bättre där oxå. De inflytandet han har på plan kommer inte CR i närheten av. Enda stället CR kan mäta sig någorlunda med Messi är just statistik, annars är han en ganska färglös spelare medans Messi är hela jävla regnbågen guldskatten vid slutet.
Barcelona Katalano
2016-09-07 16:34
Mdawg Jo, men statistik kan vridas och vändas som man vill för att stärka sitt syfte. Ronaldo har gjort flest mål av de 2 så ur det perspektivet är Ronaldo bättre målskytt. Statistik säger inte allt.
Barcelona Mdawg
2016-09-07 16:27
Tiki-Taka

Hur man ens kan påstå att han definitivt är den bästa målskytten genom alla tider är absurt.. Då han även där är överglänst av Messi, som inte bara är effektivare målskytt sett till utdelning per skott, men även har ett övertag med antalet mål per match...

Länktips säger väl sig självt?
Barcelona Katalano
2016-09-07 16:25
Tiki-Taka

Hur mycket har du sett majoriteten av de spelare du nämner. Jag tänker på Pelé, Maradona, Di Stefano och de som var aktiva före 2000-talet. Enligt din profil på SF så är du född 1990 så jag tror du gör din bedömning på vad du läst och hört om spelarna och på enstaka videoklipp. Om folk gör så i framtiden också så skule Ronaldo hamna på top 5 listan utan tvekan med tanke på statistik och highlights på honom.

Jag är 31 år och anser inte att jag har några direkta minnen av många av de spelare du nämner och därför avstår jag att nämna dem i sammanhang som detta. Jag instämmer med att Ronaldo inte ska vara med i top 10, men ifrågasätter ditt sätt att göra den listan.
Barcelona Rambla~
2016-09-07 16:16
Man kysser fan inte märket när det bara är ett lån. Är dessutom ganska säker på att han skulle hysa några speciella känslor för Valencia som klubb.
Tiki-Taka
2016-09-07 16:13
Munir ---- ej välkommen tillbaka! Lite stolthet får man ha i kroppen, man har ju för fan egen vilja att säga NEJ !
Barcelona Rambla~
2016-09-07 16:12
Sorry, men nu är du död Munir. Tycker han borde kunna stå emot fotografernas tjat om att kyssa klubbmärket.
Tiki-Taka
2016-09-07 16:11
Glömde såklart Wolfsburg....världslaget......och sist men inte minst Malmö....ojojojoj vilka lag han har presterat mot.....
Tiki-Taka
2016-09-07 16:09
Ronaldo är defintivt den bästa målskytten genom alla tider....men spelare!?!? Inte ens top 10 i min lista....fan vad tråkigt det hade varit för fotbollen att ha C Ronaldo som den bästa genom alla tider...en spelare som snubblar på sina meningslösa överstegsfinter och som längre inte kommer förbi någon spelare....han lever som sagt på sina tap ins och straffmål. Messi är tillsammans med Maradona och Pele dem tre bästa genom alla tider....detta är mina top 10: 1. Maradona 2. Messi 3. Pele 4. Ronaldo (DEN RIKTIGA) 5. Zidane 6. J.Cruijff 7. Di Stefano 8. Garrincha 9. Eusebio 10. Franz Beckenbauer C RONALDO INTE I NÄRHETEN! Lever på Eders mål och Ramos nickmål. Osynlig i alla stormatcher i år.....eller räknas Ungern och Wales som storlag plötsligt!? Patetisk av media att höja upp en spelare som har presterat noll!
Barcelona Vampíro
2016-09-07 15:55
Raúl är ambassadör för La Liga i USA så det är väl ganska förståeligt men visst fan är det kul att se honom stå där under Barcelonas klubbmärke.
Barcelona neymar JR
2016-09-07 15:09
Munir kysste valencias klubbmärke? Haha wtf
Barcelona neymar JR
2016-09-07 14:58
Gabriel Ingen aning om vad han gör där, men det måste svida för Madrid fans. Deras största legendar är med och inviger Barcelonas nya kontor.
Barcelona Gabriel
2016-09-07 14:04
Haha vad gör Raul där?
Barcelona neymar JR
2016-09-07 13:53
:)
Barcelona Katalano
2016-09-07 13:52
Bosketts Haha, ja ingen annanstans kan man läsa en lång diskussion där folk diskuterar om att man inte ska diskutera en jämförelse mellan Messi och Ronaldo eftersom alla är överens om att Messi är flera nivåer högre än Ronaldo. Roligt det där. Hoppas vi inte triggar igång något nu...
Barcelona Bosketts
2016-09-07 13:44
... och så var vi tillbaka till att diskutera Ronaldo.

Kan vi inte jämföra honom med Messi också? Det vore intressant och givande.
Barcelona enkos
2016-09-07 13:19
@Z_Z:

Mot Chelsea minns jag att han missade straff och en halkande Terry som räddade honom.
Barcelona Shanghai
2016-09-07 13:02
Det är just detta som jag har tjatat om på länge. Cristiano gör inget och han lyfts upp till skyarna. Frågar du folk varför han förtjänar att vinna guldbollen i år? Resonerar de såhär; "Ja, han vann CL och gjorde flest mål." "Han vann EM också." Okej, kan ni berätta för oss vad han gjorde i dessa turneringar?
Barcelona Z_Z
2016-09-07 12:21
@enkos:

Hans mål mot Chelsea 2008 var ett spelmål. Hans finalinsatser i Real har dock varit direkt pinsamma. Sämst på plan eller bland de tre sämsta i båda.
Barcelona enkos
2016-09-07 12:16
@Junta Dimision:

Du menar båda på straff ?
Har han gjort nån spelmål i finalen mot Chelsea och Atletico x2 ? Inte vad jag vet.
Barcelona Junta Dimision
2016-09-07 11:50
@enkos:

Ronaldo har ändå gjort mål i två av fyra Champions League finaler. Visserligen var ett av målen när det stod 3-1 till Real, men ändå. Allt är inte en konspiration mot Barcelona/ för Ronaldo och Real.
2016-09-07 08:53
Länken funkar inte, testar skriva in den här http://Messis son klar för spel i Barça http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article23474096.ab
2016-09-07 08:52
Barcas senaste nyförvärv :-D
Barcelona neymar JR
2016-09-07 08:11
Raul kommer delta under ceremonin för det nya kontoret i new york. Har vi tur så kan marängerna få se Raul bära en Barcelona tröja :).
Barcelona Gabriel
2016-09-07 07:48
El Pistolero Absolut inte min mening att överdramatisera saker och ting, kanske gör jag det och kanske handlar det enbart, precis som du själv säger, om en formsvacka. Men jag tycker ändå att Busquets var mer, ja vad ska man säga, jämn i sin briljans (?) tidigare än vad han varit på sistone och att hans prestationer ofta vacklar mellan att vara fullständigt fenomenal mellan att ha matcher där han ser allmänt loj och nonchalant ut. Men visst hoppas jag på att det är som du säger och att det bara handlar om en formsvacka.
Annons: