/spanien/barcelona/forum/155.aspx/spanien/barcelona/forum/155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Davids3
2018-05-27 12:34
Hoppas Roberto kallas till VM nu när Carvajal skadade sig.
Barcelona Barcelonistas
2018-05-27 11:56
Forumet behöver ett Kröjjff inlägg elr Gabriel inlägg just nu så vi alla kan lugna ner oss.
Barcelona Balu
2018-05-27 11:54
Pep också hade kunnat och borde ha vunnit 3 cl i rad. 2010 var dock mourinho i vägen med inter och då stekheta snejder, etoo melito med flera. idag finns inte såna lag i europa. klopp i all ära men han är ingen final coach. klopp är europa coach av rang, men spricker i finaler. lägg till det bredden i reals trupp som är nyckeln och förbannelsen. de tar ut en världspelare o slänger in en annan av samma rang. det är inga klubbar idag som gör så förutom stora nationers landslag. liverpool får sin bästa spelare utbytt och tre minuter senare förändras hela matchbilden. lägg till det att båda final klubbarna kommer från misslyckanden i sina ligor. och i alla fall real med den trupp de fogar över så borde de ha vunnit minst en titel till denna säsong. långt i förväg i alla fall så spelade real enbart för cl titel och liga matcherna blev mer av en träningsmatcher inför det stora.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Infinit8Don
2018-05-27 10:51
Måste säga att det är tragiskt o se att folk knappt reagerar gällande ramos agerande vid flera tillfällen igår. Först skadar Salah med en sån idiotgrej, sen står han o garvar när Salah gråtandes går ut, inte nog med det armbågar han Karius när bollen inte ens är i närheten. Undra hur det hade låtit som suarez gjort något av detta? Smuts ramos. Skam mot Spaniens landslag att ha detta kräk som kapten.
Barcelona Barcelonistas
2018-05-27 10:28
Man kan inte bara skylla på tur men det går inte komma bort från att Zidane har haft oändligt mycket tur. Att vinna Cl 3 år i rad i dagens fotboll ska bara inte ske. Real under Zidane har spelat en väldigt simpel och försiktig fotboll kryddat med att man har haft alla marginaler från höger och vänster på sin sida. Ta även matchen igår jag tycker Liverpool är det bättre laget första halvlek sen blir Salah skadad och vips så tar Real över matchen. Sen har du en målvakt i Liverpool som bjuder på 2 mål asså hur är det ens möjligt? Bayern bjöd också på 2 mål i semin trots att man också där var det bättre laget.Bollen studsar Reals väg och dom har även den där extra turen med domaren. För jag har svårt att finna något av den här Real upplagan som ska vara någon extraordinärt. Fotbollen som man spelar backa hem och var försiktig låt motståndarna styra spelet och invänta misstag och ställ om. Även mot Liverpool var det någon som märkte hur Liverpool förde matchen första halvlek? Samma sak 2016 när dom mötte Atletico då backade man hem och Atletico styrde.
Barcelona LennyRomario
2018-05-27 10:27
@II Barça II:
Pep borde inte ha vunnit fler titlar, men han kunde. Rent statistiskt är det som hänt Real Madrid ett MIRAKEL. Två såna mål i en final, händer det ofta? Få ett sånt mål Bayerns målvakt skänkte i semi, händer det ofta? Att det händer i en semi och final i samma turnering är ju ett statistiskt mirakel. För det ligger faktiskt en stor sanning i i uttrycket "små marginaler". Med det menar jag inte att Real Madrid vunnit tack vare tur, utan att vem som helst som vinner behöver lite "tur" på vägen. Att nån vinner tre CL i rad kommer säkert inte hända igen på 50-100 år. Real har på vägen mot de tre senaste titlarna vunnit flertalet matcher de "borde" förlorat. Mot Bayern både i år och förra året. Offsidemål, bortdömda mål för motståndare. Ingen korruption, inga mutor, jag pratar "tur". Men Real Madrid är ju konstant ett av världens bästa lag och har på sätt sätt krattat för att vara med när "marginalerna" kommer i spel i slutskedet av turneringen. Hade Pool vunnit kunde vi också pratat om "tur" med domslut mot City osv. Så för att sammanfatta: oerhört sällsynt att ett och samma lag har så mycket tur med sig i tre raka turneringar. Att vinna tre gånger i rad kommer inte bli någon norm, det är UNDANTAGET. Det VAR ledningen som låg bakom Palmemordet. På mordplatsen syntes ett tydlig spår av inkompetens, egenkärlek, ett par fulla brillor och hårstrån från en töntig stubbfrisyr.
Barcelona petersays
2018-05-27 10:23
Sur som fan över Reals seger. Men när jag försöka komma fram till vilka som borde vunnit så är det blankt. Alla lag underpresterade - dom enda som spelade på sin vanliga nivå (halvrisigt spel men med en god portion tur) var väl kanske Real. Inget CL jag kommer minnas om ett par år.
Barcelona Soda Popinski
2018-05-27 09:56
Ja Real Madrid vann sin tredje RAKA CL pokal. Kan någon med handen på hjärtat tala om för mig varför dom lyckats göra detta? Igår hände något otroligt, som aldrig hänt i fotbollens historia. Ändå saknas någonting .. Det är ju trots allt samma startelva som vunnit titeln 3 år i rad. Har någon ens yttrat sig att detta Real av någon anledning skulle vara historiens bästa lag (vi kan hålla oss inom CL endast om ni vill) Inte ens på deras forum kan man läsa det här. CL är en slumpernas turnerning, det gäller alla lag och upplagor utom vissa år då vissa lag faktiskt dominerat.
Barcelona Kubala.
2018-05-27 09:24
Vi kan sitta här och gräma oss över Madrids 3 raka CL-seger, men faktum kvarstår: Real Madrid har vunnit 4 CL på fem år. Det är något som ingen kan ändra på. Grattis till Real Madrid. Det vi borde fundera över är hur har detta "dominanta" Barcelona tillåtit Zidanes Real Madrid få dominera i Europa? Hur kunde man bli förnedrad i Europa de senaste två säsongerna? Vi hade 4-1 med oss i bagaget och ändå lyckades man slarva bort övertaget mot Roma. Detta är samma Roma som nästan alla i forumet jublade över att få i lottningen. Vart var spelarnas inställning? Även om tränaren är kass, så ska man förvänta sig mer från spelarna. Vi kan inte hela tiden förlita oss att Messi ska dra största lasset. Vart var våra mittfältare? Suarez? Backarna? Jag har svårt att se Barcelona vinna CL igen under de närmaste åren om det inte sker någon ändring. Nuvarande ledning har andra prioritetsområden än sportslig framgång. Detta är något som tom blindaste Real Madrid fans kan inse. De kan inte fatta att vi tillåter en person som Bartomeu styra detta Barca (även om de givetvis är tacksamma över detta). Men läget är som det är. Det är inte dåligt att vinna ligan, men samtidigt behöver vi inse att vårt lag räcker inte i Europa om det inte sker stora förändringar i klubben (från ledningsnivå till spelare). Samma Real Madrid som vi hånade under Peps era har gått om oss i Europa med bravur. Och det är endast Barca som bär den största skulden här. Man kan inte förvänta sig andra lag att slå ut Real. Det är Barca som ska göra jobbet.
Barcelona Bollinnehavet
2018-05-27 09:18
Som jag och många andra sa redan när det hände 2015: Det var en dyrköpt trippel. Idioterna till medlemmar som röstade på Barto förblindades av resultaten. Och här står vi nu med Valverde, 4-4-2, ingen La Masia och Real Madrid har tagit CL 3 av 3 sedan valet. Dyrköpt var ordet.
Barcelona Fuerza
2018-05-27 07:36
Real Madrid hade ALDRIG kommit någonstans om VAR hade tillämpats.

Efterslängningar, offsides, felaktiga mål, felaktiga röda kort till motståndare etc.

Vad var det för lallardomare som dömde finalen igår dessutom? En riktig mes som inte ska döma på den nivån!
Barcelona S.Eto'o
2018-05-27 03:45
Seriöst kolla real Madrid bänk och jämför med våran.... har sagt detta i sens enriques första år, vi har ingen bänk. Nacho, Theo hernandez, llorente, ceballos, vazquez, Bale, Asensio och kovacic detta är real Madrids 8 Bästa bänk spelare. Här är våra. Vermaelen, Semedo, digne, Andre gomes, denis Suarez, dembele, Paulinho och Paco. Helt ärligt vilka av dessa spelare skulle kunna sitta på bänken mot Liverpool? Svaret är enkelt =0 nada. Möjligtvis dembele men på bekostnad av vem? Asensio, osannolikt... Vi har ingen spelare i bänken som kan hota våra a lags spelare. Kovacic & ceballos skulle sätta skräck på Rakitic. Theo hernandez skulle vara perfekt ersättare till Alba istället för digne. Tänk er Asensio och bale som super sub, herre jösses. Förra säsongen hade de bale, James, Asensio och morata som super sub medan vi stod där med andre gomes och Paco..... Real har en bättre startelva och även en bättre/ smartare trupp än Barcelona vilket är en stor anledning till varför de vinner cl 3 år i rad. Dags att skeppa iväg flera spelare som inte kan konkurrera om en startplats. Andre gomes, Paco, Rafinha, Vidal, digne, Mina och denis Suarez måste bort. In med Griezmann, Alena, Miranda, lenglet, Jorge Cuenca/ marlon, eriksen och Arthur Elvan skulle vara följande Stegen Roberto Pique Umtiti Alba Busquets Eriksen Coutinho Messi Griezmann Suarez Bänk spelarna skulle vara följande Cillisen Semedo Cuenca/marlon Lenglet Miranda Paulinho Arthur Rakitic Alena Dembele Beroende på vem som underpresterar hos startspelarna byter de plats med bänk spelarna, är trött på status rangordningen som finns i klubben. Året därpå fasas Rakitic, Paulinho samt Suarez ut ur klubben. Kan förstå att vissa tycker att det är för bra bänk och inte möjligt i verkligheten. Visst för Barcelona är detta inte verkligt men för att vara världens bästa klubb är detta standard. Bayern, real, psg, city och United alla dessa klubbar har bättre bänk än oss för tillfället. Dags att vakna på riktigt.
Barcelona 09Triplete15
2018-05-27 03:06
Med handen på hjärtat så är Copa del Rey en meningslös titel i jämförelse med ligan och CL. Puyol har helt rätt och något måste göras åt saken, vi blir ju för fan slutkörda varje vår efter den tuffa matchningen i januari och februari med cupen.
Barcelona Davids3
2018-05-27 02:56
Jag tror många missade detta. Ramos har armbågat målvakten också.
Barcelona S.Eto'o
2018-05-27 02:55
Carles puyol skrev precis i twitter att Barca måste börja prioritera rätt. Han skrev bland annat att ligan ska inte kastas men att Copa del Rey ska b lags spelarna spela så att vi är fräscha inför Champions. Han grattade även real Madrid för att vinna 4 av 5 Cl under en av dem bästa Barca upplagorna. Vi alla såg det här komma för flera år sedan när Madrid värva Modric och kroos för att sedan hämta in spanska spelare såsom carvajal, Isco, illaramendi med mera. Perez gjorde real Madrid till Barcelona medan rosell och bartomeu gjorde motsatsen. Skumma träna val (Tata), skumma brasilianska köp, galactico värvningar, nedmontering av la masia, spottade på legendarer (Cruyff, guardiola, Abidal, Valdes och puyol) med mera. Real kommer vinna flera Champions League de kommande åren. Desto snabbare man vaknar upp och inser det desto lättare blir det att smälta in. Enda klubben som kan stoppa dem är vi och vi kan bli stoppade av precis alla lag. Allt från Juventus till Roma kan släcka våra drömmar.
Barcelona Damon2022
2018-05-27 02:38
barca ör kända för förnedra madrid lagen så tror barca vinner nästa år cl I madrid. Jag skiter i psg o city, barca SKA vinna nästa år. De är ett krav från min sida som jag har nu, antingen vinner vi ligan o cupen o går obsegrad ur ligan eller cl o ligan. Valverde måste fixa sin jävla rotation system, de går inte köra bästa elvan hela tiden i jan i cupen för att sedan vara slutkörd, kolla real gav upp ligan o cupen åkte man ut i o man vann cl på tur. De går inte vinna trippel varje år de tufft man måste priotera.
Barcelona Xavi #6
2018-05-27 02:35
Sjukt att Liverpool har dom två mest misstagsbenägna målvakterna i Europa. Trodde Klopp verkligen att han skulle vinna CL med Karius eller Mignolet? Dom två värsta målvaktstavlorna jag sett har gått tills Real favör i en CL semi och final..

Om ligan och cupen inte är värda något som vissa härinne påstår så bör vi skita i dem och lägga all krut i CL som Real. Dags att vi vinner CL nätsta år i Madrid eller åtminstone går vidare från kvartsfinal.
Barcelona Damon2022
2018-05-27 02:29
Jag vet inte vrf men blev inte så arg över reals vinnst för alla i världen såg att liverpool förtjäna vinna o real fick öppet mål 2-3 gånger. Dock också kul att ronaldo inte näta. Så messi blir top scorer med sina 45 mål.för säsongen. tror barca blir farliga nästa år med coutinho o dembele kanske griezi
Barcelona Damon2022
2018-05-27 02:27
Alla lag pissar på sig när dem ska möta real, men klopp gjorde de bra i natt stoppa real o company men glömde stoppa sin egen målvakt. Jisses va dålig man kan tro de är p12 som står i mål, övrigt var real så jävliga dåliga i finalen. Om salah skulle varit kvar dem skulle vunnit, trots 2 gratis mål lyckades man knappt vinna. Ronaldo helst osynlig, man såg att ronaldo var förbannad o börja härja att jag lämnar snart real typ. Men efteråt säger han att de tolkades fel när han lugnat ner sig. Om messi skulle spelat så här i en final laget skulle blivit överkörda med tennissiffror som mot levante lol. Tycker liverpool gjorde ett suvurän jobb men deras målvakt sov. Perez var smart istället för att köpa domare nu när alla vet så köpte han den enklaste av alla liverpools målvakt för han skulle ändå lämna i sommar så nu får han en lite bonus.
Barcelona Barcelonistas
2018-05-27 01:47
Real Madrid against PSG
Neymar Injured ,
Against Juventus
Dybala Red Card ,
Bayern Boatend and Robben Injured and now Salah

Zidane Black Magic.... seriöst hur mycket tur har inte det här laget haft egentligen? Gud ge mig styrka jag orkar fan inte mer med den här skiten.
Barcelona Azulgrana!
2018-05-27 01:08
Har vart medlem här på SF sen 2005 men har fått mitt första konto spärrat av diverse anledningar men är inne varje dag och följer diskussionerna här inne. Mitt nick innan var ”Blaugrana son els colours” om det säger er något. Nog om mitt medlemskap. Vill reflektera lite angående finalen samt våra ärkerivalers framfart ute i Europa senaste åren, hur dom än har tagit sig fram till dom här triumfen. Jag tänker inte gå in på vilka domarfördelar de har haft med sig. Faktumet kvarstår att dom är trefaldig CL mästare, en bedrift som inget annat lag har lyckats med under modern tid. En sån grej kan man inte skylla på domare, fusk, skador etc. Mitt Barca hjärta blöder just nu just på grund av att samtidigt som Real har ångat på för fullt i CL, så har vi kollat på och inte ”reagerat” för fem öre egentligen. Vi har svarat med massa konstiga spelarköp, ned monteringen utav La Masia och så vidare, listan är lång. Vissa spelare (läs Pique) älskar att prata ont om Real men visat en totalt motsats bild, mycket snack lite verkstad. Här om dan gick Alba ut och sa att han älskar att se Real förlora men ändå har han och många andra i laget låtit Real få äta dom här titlarna. Det svider att dom kommer kunna skylta med att vara tre faldig CL mästare för generationer framåt! Det värsta är att vi varken har ledning eller tränarstab som har den riktiga anamma culén i sig som kommer reagera och det är bland annat därför det svider extra mycket. Ledningen har helt andra prioriteringar än det sportsliga och då lider tränarstaben i sin tur, och det är därför man hämtar tränare som agerar ”Yes Man”. Därför har jag noll förhoppningar så länge den här juntan sitter kvar. Det som ändå toppar ångesten helt och hållet är att Messi inte blir yngre och vi i princip står i hans väg till att nå större höjder även om det inte är möjligt, men ni förstår. Ska det ske en ändring så måste det hända nu men den ändringen är så pass stor så att vi inte kommer se det inom en snar framtid i alla fall. Men som alltid så hoppas jag på bättre tider, missförstå mig rätt i ligan så har det självklart gått bra under 10 senaste åren. Det jag vill komma fram till med det här inlägget är att den dominansen vi hade i CL förut är helt bortblåst och respekten från motståndare finns inte kvar alls och det har Real just nu ute i Europa. Det måste skifta tillbaka till vår favör, pronto om jag fick välja. Ursäkta massa stavfel, är inne på min tredje joint efter matchen haha! Numb the pain they said. I vått och torrt Visca Barca!!
Barcelona Andreas FCB
2018-05-27 01:00
@Infinit8Don:

Wow. Som kapten dessutom. Pinsamt.
Barcelona Jarlma
2018-05-27 00:56
Varane började i Reals säsongen 11/12 de hade då inte vunnit på nästan tio år! Han har vunnit fyra stycken efter säsongen 13/14 under samma tid som Rosell/Bartomeu råttan suttit i styre. Alltså ser du inget mönster eller? Det hade gått hela 12 år innan de vann sin första igen! Sen vann de fyra på fem år. Är du nöjd själv eller har du bara intalat dig att det inte är så illa som det är? Lägg till att Messi bara blir äldre och äldre.
Barcelona Jarlma
2018-05-27 00:50
@II Barça II:

Det enkla svaret är att jag som Barca supporter mäter mig med dom bästa klubbarna i världen. Så när vår största rival går och gör en historisk bedrift så blir jag lack och ser det som ett fatalt misslyckande från vår sida.

Vi var inne på ett bra spår med en röd tråd och allt var bra fram tills denna äckliga junta kom till makten. Vad är resultatet? Ett uteblivet spel och misslyckanden ute i Europa. Hade inte vi åkt ut mot Roma på ett pinsamt sätt så hade vi med stor sannolikhet kunnat stoppa Real och deras jävla tredje i rad. Vem har tagit de flesta sportsliga besluten? Vem ska hållas ansvar? Eller tycker du jag ska nöja mig med hur läget ser ut just nu?

Barcelona II Barça II
2018-05-27 00:43
@Jarlma Ja, Real har varit en mer framgångsrik klubb än oss ute i Europa. Det är la ganska uppenbart? Vem fel det har varit, alla inblandade har en skuld, inklusive Messi och tränaren mfl. Även felprioriteringar från ledning mm är en orsak. Återigen, ditt huvudinlägg handlade om att du tycker att det är pinsamt att en spelare har lika många titlar som oss som klubb. Att vi endast lyckats vinna 5 titlar på 63 år har ju knappast enbart med nuvarande ledning att göra? Hur svårt ska det vara att förstå? Spelar ingen roll om du var född eller inte, hade vi tidigare i historien vunnit fler Europa titlar hade Varanne inte haft lika många. Därför kan inte skulden enbart läggas på nuvarande ledning. Sen får du gärna förklara hur det är ”vårt fel” att Real vunnit CL på senare år?
Barcelona FCB_Messi
2018-05-27 00:34
Så Ronaldo säger att han ska ge ett svar om sin framtid närmsta dagarna . Jag har en sjuk känsla av att han kommer säga att han lägger ner med fotbollen och börjar satsa på filmbranschen som han har gett sig in på . För jag kan inte se han prestera i något annat lag och det vet han säkert om själv . Med tanke på att han är en stor vinnarskalle och vill ständigt prestera så märker han nog att han inte räcker till längre. Då får han nått som kallas ”prestationsångest”, och det pallar han säkert inte med längre .
Barcelona Jarlma
2018-05-27 00:33
Samtidigt så känner man för Jurgen Klopp, han försöker spela positiv fotboll och kommer kort i ännu en CL final.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-27 00:32
Sen här har vi en annan pinsam själ jag är glad att slippa i min klubb. SKÄMMIGT.
Barcelona Infinit8Don
2018-05-27 00:29
Om dedär med cr o cl stämmer bevisar det ännu en gång vilken pinsam själ Cristiano verkligen är. Att han sedan efter matchen ska sno rampljuset från bale med massa skitsnack är så sjukt skämmigt. Borde få 3 örfilar i omklädningsrummet. Hursom, oerhört skönt att se resten av världen (supportrar etc) äntligen få se både vilken begränsad spelare han är o sen vilket pinsamt ego han har. Usch. Skönt att vi inte har sånt smuts i vårt lag. Hade skämts.
Barcelona Jarlma
2018-05-27 00:24
@II Barça II:
Jag skiter i dom tidigare 63 åren, jag var inte ens född. Jag pratar om nutid och vi har låtit våra största rivaler vinna fyra CL på fem år! Vems fel är det? Messi? Tränarens? Svara på den frågan, eller menar du att Real är en bättre klubb än oss? Du verkar vara nöjd med våra tillkortakommanden i CL och du kallar mitt argument efterblivet.
Annons: