/spanien/barcelona/forum/15463.aspx/spanien/barcelona/forum/15463.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2010-09-10 16:09
Om man sett Zlatans intervjuer så framkommer det ganska tydligt att han själv vet vad problemet är. Han ville inte ta upp kampen och kriga om en startplats. Mycket av det han sagt i efterhand tyder på det.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-10 16:06
Hefield

Men du måste ju å andra sidan även förstå Zlatan, som med all säkerhet blev sårad av sättet Pep behandlade honom, med tystnad. Han blev såld utan att egentligen veta vad problemet var. Självklart så blir man sårad. Därför är det inte konstigt att Zlatan kritiserar honom. Egetnligen har inte Zlatan sagt något respektlöst heller förutom kallat honom för filosofen haha.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-10 15:58
Där visar Pep klass, han säger inget illa om Zlatan och önskar honom all lycka. Om ändå Zlatan kunde visa en tiondel av det.

"Det har skrivits mycket. Jag försökte få dem två att smälta ihop på planen men det lyckades inte riktigt."
Hehe, Kåmark var kanske inte ute och cyklade trots allt.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-10 15:47
Se länktips.. Stort av Pep att kunna erkänna att han begått misstag med Zlatan.. Respekterar han ännu mer nu
AndreD
2010-09-10 15:36
Ämne: Ämne: Enligt ....
1. Spanien 2.England 3.Tyskland 4. Italien 5. Frankrike 6. Ryssland 7. Portugal 8. Grekland.

Ja du. Jag glömde räkna med Frankrike och Ryssland. Sorry för det. Jag menade att grekiska ligan, enligt mig, är 8:e bäst.

Hemma kan du vara säker på att vi vinner enkelt, men inte borta. Det lover jag dig.

Lite OT men...kan du grekiska?
Barcelona el Flaco - Animo a los 33!
2010-09-10 15:19
Ämne: Ämne: Skit oc....
Förmodligen denna sidan (se länktips).

Enligt en undersökning av Sport+Market är Barça det laget med flest supportrar i Europa, 57,8 miljoner.

Hur man har kommit fram till denna siffran har jag dock igen aning om.
Atlético addeh
2010-09-10 15:16
Ämne: Skit också. Hur länk....
Vad är det för sida du vill länka till?
Barcelona Espanaboy
2010-09-10 15:08
Skit också. Hur länkar man i länktips?
Atlético addeh
2010-09-10 15:02
Espanaboy/

Victor Vázquez har haft skadebekymmer under inledning av säsongen, det är därför han inte fått någon speltid. Nu har han dock tränat för fullt med laget ett par veckor och i och med avbräcket av Romeu lär Vázquez få ganska mycket speltid den närmaste tiden. Jonathan dos Santos kommer förmodligen vara Luis Enriques första val som pivoté nu.
Barcelona Rambla~
2010-09-10 14:58
Den långe, nu i Milan, erkänner praktiskt taget att han blev "tapped up" innan ens klubbarna var överens.
Barcelona Klint
2010-09-10 14:55
Espanaboy

Det får du fråga Centralredaktionen om. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra detta.
Barcelona Espanaboy
2010-09-10 14:43
Ämne: Oriol Romeu har slag....Tungt avbräck för B-laget!
Kommer ni ihåg Victor Vazquez som spelade några under matcher för-förra säsongen? Han har skolats om till mitfälltare och är lagkapten i B-laget. Han har inte fått starta en enda match hittills under säsongen i B-laget. Hans karriär har inte gått uppåt precis... Från A-lagsspel till en bänkplats i B-laget. Dessutom så imponerade han inte precis under Asien-turneén...
Har en fråga till någon på Barcelonasidan, Klint, Taimaz, tarrak, Mohammed Ahmed mf, varför nästa "tippningmatch" är mot Atletico, när vi imorgon ska möta Hércules?
Barcelona el Flaco - Animo a los 33!
2010-09-10 14:13
Oriol Romeu har slagit upp en muskelskada och kommer vara borta i ca tre veckor. Han missar därmed de tre kommande ligamatcherna i Segunda A mot Cartagena, Elche och Numancia. Om rehabiliteringen går enligt planerat lär han dyka upp i början av oktober mot Córdoba.

Väldigt tråkig nyhet. Tycker att Romeu har varit en av de jämnaste spelarna under inledningen av B-lagets säsong. Ska bli intressant att se vem som kommer ta hans plats som pivote. Förmodligen lär det bli Dos Santos, eller kanske även Sergi Roberto.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-10 13:58
Nu kallas ju champions league för just att det är eliten som spelar, alla som spelar i CL har förtjänat platsen.

Trots det så ska vi vara glada att vi fick den "lättaste" gruppen, så om vi inte går vidare så är det faktiskt katastrof.
Barcelona Rambla~
2010-09-10 13:08
Hm, var det så? Ja då är ju Panas insats ännu bättre då Barcelona knappast gick för oavgjort då.
Barcelona AlexC
2010-09-10 12:54
Där har du faktiskt fel Rambla. Barça mötte Pana borta i tredje omgången och hemma i fjärde. Därmed kunde Barça inte varit kvalificerade inför bortamatchen i Aten.

;)
Barcelona Rambla~
2010-09-10 12:34
Ämne: Ämne: Enligt ....
Det var även tänkt att vi skulle slå Rubin Kazan förra säsongen. Se hur det gick, förlust hemma och "bara" oavgjort borta. Det samma mot Stuttgart, ett turligt oavgjort borta.

Dessutom, vill minnas att vi 2005 eller om det var 2006, bara fick 0-0 borta mot Pana. Trots att matchen på Camp Nou slutade med 5-0. Visserligen var vi redan vidare från gruppen när bortamatchen spelades. Oavsett vilket, en bortamatch i CL ska en seger aldrig tas ut i förskott.
Barcelona Lusnos - A.Iniesta
2010-09-10 12:07
DM1982 //

Haha, får skylla på att jag inte var riktigt vaken, var för slö för att skriva Panathinaikos(?) och skrev då PAOK, haha

Aja, galna var dom oavsett!
Barcelona DM1982
2010-09-10 11:43
Ämne: Enligt länktips så v....
Det är inte PAOK det där, det är Panathinaikos. Det är två olika lag.

@ AndreD

Sjätte bästa ligan i världen? Är du seriös?

Jag har hyffsat bra koll, jag är född i Grekland. Ligan intresserar mig inte särskilt mycket men lite hänger jag med. Jag är helt säker på att vi vinner enkelt både hemma och bort, inga problem. Det skulle vara bra mycket jobbigare för oss om vi hade fått Twente eller något liknande lag.

Hur som helst, vi får se hur det går.
AndreD
2010-09-10 10:53
Det enda jag har att säga om PAOKs supportrar:

Hamna inte i bråk med dem.
2010-09-10 10:03
Enligt länktips så verkar PAOK ha en rejäl huligan firma, Gate 13.
AndreD
2010-09-10 09:29
Ämne: Ämne: DM1982
....Du har ingen bra koll på grekiska ligan ser jag.

Olympiakos är på nedgång, de fick totalt stryk av nästan alla lag i el-cl playoffen i Grekland. De åkte ut i el-kvalet mot något israeliskt lag.

Paok åkte ut mot ajax på bortamål, och vann över fenerbahce, de kom bara trea i ligan. Trean i ligan slår andra europeiska topplag.

Mästarna Pao som vi ska möta har slagit bl.a. inter.

Grekiska lag är inte speciellt bra? Läs första meningen jag skrev.
Jag rankar Grekiska ligan som sjätte bästa ligan i världen.

Hemma kommer Barca vinna med, säg, 2 mål? Borta i Aten kommer det bli riktigt svårt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-09-10 09:22
Klint//

Riktigt bra krönika om Barcelonas nya och forna storspelare! Bra jobbat (igen)!

En liten rättning bara: Thiago Alcántara är ju fan så mycket rock n' roll en fotbollsspelare kan vara! ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-10 09:03
Men grekiska lag är väl bra på hemmaplan. Likt klubbarna i Turkiet har de ju galna fans. Tror bortamatchen mot Panathinaikos kan bli riktigt svår. Men på hemmaplan bör vi vinna.

Angående spelarna i La Masia så är det helt sjukt hur mycket talang. Förra säsongen trodde man ju Fontás och Muniesa var de stora talangerna, och när vi hade skadekris så hoppade helt plötsligt Bartra in från ingenstans.

Och när man snackade om att de tre skulle flyttas uppp i A-laget så fick Sergi Gomez starta mot Sevilla i Supercup-finalen. I alla fall jag hade aldrig hört talas om honom. Så nu har vi fyra backtalanger som alla har pitential att nå A-laget.
Barcelona DM1982
2010-09-10 07:05
Ämne: DM1982

Bara för O....
Vi får se vad som händer när lagen möts. Jag är fullkomligt säker på att Barcelona kommer vinna tämligen enkelt, de grekiska lagen är inte speciellt bra. Visst är Panathinaikos bättre än Olympiakos just nu men jag hade faktiskt varit mer orolig (inte speciellt mycket hur som helst) om vi hade mött Olympiakos istället.

Varför ska Puyol spela mot Hercules? Inte ens om han är helt frisk borde han behöva spela, vi har bra mittbackar som täcker upp. Till CL-matchen kan han komma tillbaka, Hercules ska vi slå alla dagar i veckan på hemmaplan.
2010-09-10 00:15
Pep the King //

Var du tvungen, nu blev jag påmind igen av hur mycket jag saknar mitt älskade Lejon =(
Barcelona Pep the King
2010-09-09 23:55
Etoo
Atlético addeh
2010-09-09 23:29
Puyols skada verkar läka snabbare än väntat. Under kvällens träningspass deltog han med övriga laget.
Med risk för att slå upp skadan hoppas jag dock att kaptenen får se matchen mot Hércules från läktarplats.
Barcelona Rambla~
2010-09-09 23:01
tarrak

Jag läste någonstans att han inte var helt nöjd med att Merida drog till Atlético i sommar som Bosman. Han sägs ha mumlat "tapping up" mer än en gång i sömnen på nätterna.

Karma?
Barcelona Rambla~
2010-09-09 22:58
Ämne: Då det är den katala....
Och de lär väl spela "‘Els Segadors" antar jag.
Annons: