/spanien/barcelona/forum/15435.aspx/spanien/barcelona/forum/15435.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-02 16:10
“So, there’s no shortage and as long as we have no injuries, this will be a good year for us”.

Keites ord. "Så länge vi inte får några skador"..låter ju övertygande..
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-02 16:04
el Maestro!

Du vet, det är inte fel att vara lite annorlunda ibland. Fundera lite på det.. Jag gissar att du var först med att ställa dig i led som 10 åring när fröken sa till dig i skolan. Duktig pojke. Varför ska man inte få säga "Alla som ställer sig i min väg förlorar" Varför gör du så stor grej över det. Det har bara handlat om Zlatan här inne de senaste dagarna, och det roliga är att folk ville ha bort honom för att media skrev för mycket om honom osv.
Barcelona c.mako
2010-09-02 16:03
kan inte alla bara sluta skriva om Zlatan ?? trött på allt tjöt, inte nog med aftonblaskan ser ner på Pep och barca nu så. Släpp Det!!!!! Vi har MVP där framme nu, Messi Villa Pedro, Bojan som är bra och går från klarhet till klarhet. Zlatan gjorde en bra höstsäsong och en mindre bra vårsäsong, Pep tycker väl att han inte passar in i barcas spelsystem, vilket jag inte klandrar honom för, ex. mot inter i cl, tillförde han inte mycket medans Pique!!!! som var uppe som center i 10 min gjorde mer än vad zlatan gjorde, mot inter borta sprang han 400 meter mer än vad Valdes gjorde. Inget illa mot Zlatan jag tycker han är hur bra som helst men inte för barca. Ha de gött Peace. Visca Barca.
Barcelona el Maestro!
2010-09-02 15:58
Ni som försvarar Zlatan, ni vet väl att han inte är världens bästa barn?
Igår sa han i presskonferensen ”jag skapar mig själv en friroll i landslaget”(betyder i praktiken jag bestämmer hur jag ska spela), ”alla som ställer sig i min väg förlorar”, o.s.v.
Är det ett bra agerande attitydmässig för en person som ska vara kapten i landslaget? Bra förebild?
Jag kan väl tänka mig att han har agerat likadant i Barca. Det går inte för sig. Den kyla som han sägs ha fått av Pep, den förtjänar han.
Barcelona Rambla~
2010-09-02 15:55
Jaha, så nu ska ni få det till att Pep även behandlade Samu illa? Ni behöver ju inte hitta på saker. Att han inte ville ha Eto'o tänker jag inte förneka, jag gillade inte heller det, men nu är det han som är tränaren och då får man acceptera hans "feeling" även om man nu inte gillar det alla gånger.

"How do you feel about Guardiola now?

Pep Guardiola is the coach – he decides who he wants to work with and who he does not want to work with. I don’t understand ‘the feeling’ thing [Pep said there was a lack of feeling between the two] but nor do I worry about it. The year before we had worked together perfectly and won the treble. I cannot criticise Guardiola for anything. He decided he did not want to work with me this year, and I did not want to stay and play for a coach who did not want me to play for him. That’s fine. I left Barcelona, a happy man – with no problems and no regrets."

Låter det som en bitter människa? Även om han skulle vara det, så har han i alla fall vett att inte sprida dynga till pressen. All heder till Samu!
Barcelona Rambla~
2010-09-02 15:44
Ämne: Hetfield- Megan Fox ....
"Face it Pep kan endast klara av att hantera sina La masisa gossar med sin bristande auktoritära ledarskap."

Detta vet du med bestämdhet?

Tydligen så funkar hans ledarstil hos spelare som Davi Alves, Henry, Abidal, Keite, Marquez, Milito. Vi får se hur det blir med David Villa, Mascherano och Adriano, men jag misstänker att det inte kommer att bli några större problem med dessa spelare heller.
Barcelona Sam
2010-09-02 15:42
Vad gick fel med Hleb? Har knappast att göra med Pep. Han fick begränsadspeltid, kunde inte anpassa sig, förlorade förtroendet hos Pep, blev kanske sur, har språksvårigheter och blev tillslut utlånad och börjar kräka ur sig allt möjligt negativt om Barcelona i media. Vad förväntar du dig från Pep då?

Eto'o var det heller ingen fel på. Han ingick helt enkelt inte i Peps planer och han ville ha honom såld. Visst det löste inte sig första transferfönstret och bägge uppträdde proffesionellt och det går hur bra som helst. Sen att transfern blev forcerad i slutet av nästa transferfönster har inget med Pep att göra. Dessutom har Eto'o knappast kritiserat Pep eller?

Enda undantaget är Zlatan och där vet vi alla hur det gick.
Barcelona Essienesque
2010-09-02 15:41
Gonzalo Il Pipita - "Hombre" - Försök inte kritisera Pep på detta forum, jag har lärt mig att det är slöseri på tid. De flesta blundar för Peps agerande mot exempelvis Eto'o. Sedan dess har han hanterat situationerna med Zlatan, Hleb, Caceres och Henrique riktigt dåligt men detta verkar inte spela någon roll här.

Nej, jag är jävligt trött på Peps ''känslor'' för spelare osv.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-09-02 15:34
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det är snarare du som är ignorant som inte kan acceptera att andra har avvikande åsikter.

"Människokännaren" Pep har inte kunnat hantera Hleb, Ibra och Eto, då måste det ju vara nåt fel på Pep. Alla dessa spelare är inga dussin lirare direkt. Face it Pep kan endast klara av att hantera sina La masisa gossar med sin bristande auktoritära ledarskap.
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-09-02 15:32
el Maestro!

Han kunde ju stanna i Barcelona och kämpa för sin plats och behålla sin feta lön men kände sig orättvis behandlad.

Sedan tror jag också han hade kunnat gå till City och ungefär tjäna den lön Messi och Ronaldo har ihop.

Att säga att Zlatan bara bryr sig om pengar är fel, han brinner för fotbollen och det var just därför han valde att sänka sin lön med en tredjedel.
Barcelona el Maestro!
2010-09-02 15:28
Ämne: Hetfield- Megan Fox....
Han var ju tvungen att sänka sin lön. Bara det.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-02 15:08
Mycket bra krönika, tummen upp till Daniel Svärd :)
Barcelona Lusnos - Av. Diagonal
2010-09-02 15:06
Men hur orkar ni? fan lägg ner snacket om "han" istället..
Real Madrid "Granero y Higuain"
2010-09-02 15:04
Hetfield- Megan Fox is a dude

Zlatan pengarhora?

Om jag inte har hel fel sänkte han väl lönen med hela 40 miljoner?

Även om all kritik mot Pep inte är befogad så förstår jag honom ändå på något sätt.
Barcelona NoGo™ - Krkic #9
2010-09-02 14:57
Frodo

Bra skrivet, har en del polare som tex som köper allt som står i tidningar och på internet, sjukt skrämmande och jobbigt.

Framför allt när det handlar om Barça, typ som när det stod om att Messi inte passa Zlatan bla bla så fick man ju höra hur dum Leo var och vilken diva han är osv. De hade aldrig tidigare nämnt något sådant förens det stod i tidningen. Innan det så var han grym osv. Nu helt plötsligt hatar de honom. Det börjar bli rätt jobbigt att behöva förvara sig hela tiden även om jag vet att det som står är bs.

Så som "Frodo" var inne på så borde nån skriva en artikel eller nått som sammanfattar och förklarar lite kring detta.
Atlético addeh
2010-09-02 14:43
Frodo/

Jag håller med dig helt och hållet. Media påverkar folk otroligt mycket i dagens samhälle. Det är nästan läskigt att se hur människor går på allt de skriver, vare sig det rör sig om sport eller om andra saker.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-09-02 14:35
Media är masshypnos och då pratar jag om alla media, inte bara sport.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-02 14:30
¡Barça! - Crèma Catalana

Jag är trött på ignoranta idioter som sitter och snackar skit om Pep bara för att Zlatan är ledsen. Det är så äckligt vinklat, och nu försöker alla få det som att Barcelona är Dr.Evil och Zlatan är Austin Powers.

Vi hade inte en 1/10 av samma tjafs när Eto'o försvann, trots att han är en ikon. Usch, tänk om man hade köpt Villa eller betalat för det Eto'o ville istället för att köpa Zlatan.
Barcelona Rambla~
Jag håller med Frodo här. Det är skrämmande hur lätt det är att vilseleda människor via media och få dem att bete sig som en pöbel.

Människor i dagens samhälle, inte alla så klart men i alla fall, är väldigt lättlurade och går på nästan allt som media skriver. Det är rena rama propagandan många gånger.
Sam //

Knappast, står "SOLD OUT överallt nu, jag försökte komma in vid 10.00 då dom släpptes men när jag fick tag på biljetter så hängde sig skiten, möttes sedan av en sida där det stog att för många var inne, typ som stream "max users" :P

Kom inte in ordentligt förens efter drygt 2 timmar men då var det slut på Barcas hemsida och dom hänvisade till Servi Caixa, och precis innan det tog slut där så hann jag knipa 2 stycken biljetter cirka 10 meter ifrån varandra, det fick duga :)

100 euro styck + 2.5 euro i avgift.

Sjukt billigt och sjukt najs, flyg är även det bokat sedan tidigare, 25 nov - 29 nov.

Fyfan så grymt det kommer bli :D men först, köpenhamn - Barca :)
Barcelona Frodo
2010-09-02 14:21
Är det någon som har klarare besked om det gäller köpoption/köptvång för Milan gällande Zlatan? Om det är köptvång så önskar jag honom ingen lycka i sin fortsatta karriär. Om det är en köpoption hoppas jag att han gör tillräckligt bra ifrån sig för att köpas av Milan.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-09-02 14:19
Hetfield

Haha wow vilka starka känslor.. Det är bara fotboll ta det lite lugnt. Nu fick alla som de ville, Zlatan blev såld. Borde du inte vara glad nu istället för arg som du tydligen är?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-02 14:13
Rivaldo_

Vi förstår att du gillar Zlatan, det är ingenting du behöver dölja. Skillnaden mellan Pep och Zlatan är att den ena har klass, den andra är en bortskämd pengarhora.

Varför ska Pep gå ut i media och förklara dittan och dattan? Han var väldigt tydlig med att det är något internt och ingenting som man sprider till media, om ändå Zlatan hade samma IQ nivå.

Jag har absolut noll respekt för Zlatan, en man står för vad han har gjort, inte lastar över allt på tränaren. Om Zlatan hade spelat bra så hade han stannat kvar, svårare än så är det.

Återigen, f*ck him, jag hoppas att han ruttnar i Milan och att han avslutar karriären utan CL titeln.
Barcelona Frodo
2010-09-02 14:11
När Keita förlängde igår så talade han väldigt varmt om Guardiola och sa att han var en mycket god person. Allt detta finns att läsa på den officiella hemsidan. Ta nu istället en titt på länken jag länkat. Att det är en skittidning vet jag, men det är inte det som är poängen. Goal har alltså förvrängt något till motsatsen till vad som sägs på den officiella hemsidan för att elda upp stämningen.

Det som är synd i sammanhanget är att de flesta som inte är supportrar till Barca kommer att läsa skiten och tänka: "Fan vilken skithög Pep är". För ärligt talat kan vi inte förvänta oss att de kommer att kolla upp ursprungskällan.

Engelska tidningar har gjort det hela sommaren. De har hittat på citat från Xavi, Puyol, Messi med flera. Nu är det Liverpool-fansen som är sura för att Messi "uttalat" sig om Mascherano. Att det är ett påhittat citat är inget de kan tänka sig för det är tydligen inne att hata Barcelona.

Många läsare vet inte vad källkritik innebär. I England ses The sun, Daily star, Dailymail som skvallerblaskor utan integritet. Att folk på England-sidan inte vet det eller vägrar vara källkritiska skrämmer mig. Det handlar inte bara om sportmedia utan om media i största allmänhet. Man måste vara källkritisk och tänka logiskt ibland.

Värt att nämna att det inte bara rör sig om tidningar i England. Det händer överallt men tidningarna i England verkar ha en agenda där de vill smutskasta Barca så mycket som möjligt. Jag antar att vi inte behöver gå in på hur Aftonbladet fungerar?

Vore bra om nån i redaktionen kunde skriva en artikel om det så slipper man dumma fans som kommer in hit och grinar varje dag.
Barcelona westinho
2010-09-02 14:08
Ämne: Någon som lyckats lö....
Har också försökt, men som du säger är det väldigt svårt och dyrt.

Danskarna är smarta, de vet att efterfrågan är väldigt stor i skandinavien och säljer därför paketet så att de fyller arenan till alla deras hemmamatcher i CL.
Barcelona LeggeLuring
2010-09-02 14:02
Någon som lyckats lösa biljetter till CL-matchen borta mot Köpenhamn?

Ansökte om biljetter igår genom en dansk biljettsida, redan efter 3 timmar hade över 18.000 ansökt om de 9000 biljetterna.

Dessutom verkar det som att man endast kunde intresseanmäla sig för hela CL-paketet innehållande Köpenhamns tre hemmamatcher o ingen specifik match.

Tidigare hittade jag en sida som sålde tickets för 125 euro som dessvärre har höjt priset till över 200 nu. Någon som ligger inne på bra info om hur man får tag på biljetter utan att betala hutlösa priser?

Lite komiskt ändå, via Barcas hemsida kan man köpa biljetter till FCB - FCK för 32 euro. Men när vi snackar mötet på Parken ser de ut som att man får hosta upp en helt annan summa.

Barcelona Rambla~
2010-09-02 13:53
"Barcas vällfinnande kommer före varje enskild individ!"

Bra samanfattat. Det är precis så Pep resonear och fungerar.
Barcelona Sam
2010-09-02 13:46
Lusnos

Bara?! Finns det fler biljetter kvar? :P
2010-09-02 13:37
VISCA BARCA!!! //

Betlade 205 euro för 2 biljetter.
Barcelona Messidinho_10
2010-09-02 13:34
Shiiit snälla jag orkar inte med en Z diskussion idag igen.

*skakar på huvet och loggar ut igen*
Annons: