/spanien/barcelona/forum/15406.aspx/spanien/barcelona/forum/15406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-09-16 14:47
Men Özil är ju för fan proffesionell fotbollspelare. Även om han hejade på Barca innan han skrev på för Real så kommer han ju ge allt och spela sitt bästa för dem. Samma sak med Iniesta. Att han hejade på Real när han var liten spelar väl ingen roll. Han kom faktiskt till Barca när han bara var 12 år. Så någon Madridista är han inte. :)

Sen ska jag tillägga att jag är helt nöjd med att Özil inte kom. Satsa hellre på undomsakademin än köpa in varje spelare med potential i hela världen.
Varför Pep tackade nej till honom?

Han har nog sina tankar riktade mot London...
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-09-16 14:45
Hetfield -

Det är du som är trög människa! Jag har förstått att du tycker Pep blev ifrågesatt om Özil. Men om man ser det från den realistiska sidan så tror jag mer på att Pep inte ville ha Özil, men inte att han blev ifrågesatt om det. Anledningen att han inte ville ha honom är för att han förväntade sig Fabregas.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-16 14:43
Alfredo di Zidano

Men jisses människa, läser du vad jag skriver?
Pep blev ERBJUDEN av Zubi att få Özil, men PEP tackade nej, inte Özil.

Nåja, det här var en dum diskussion till att börja med. Du får tro på precis vad du vill.
2010-09-16 14:40
Hetfield -

Oavsett om Pep blev ifrågesatt eller inte. Om vi ska gå efter vad rykten säger så försökte Barcelona på Özils underskrift efter att ha misslyckats med Fabregas och när det blev känt att Real var ute efter Özil så försökte Barca göra nånting åt saken men misslyckades... Özil hade redans bestämt sig.

Att iniesta var en unge när han var madridista spelar ingen roll. Jag var i den åldern när jag blev Madridista och jag har vart det sen dess.
2010-09-16 14:35
Alfredo di Zidano

Om jag inte har fel så har Zubi gått ut och sagt att Pep blev erbjuden Özil och även Robinho, men han tackade nej till båda.
Så det är inte bullshit.

Skillnaden är att när Iniesta sa det så var han en liten unge, Özil blev en madrista när han skrev på kontraktet.
Stor skillnad. Men som sagt, allt det här spelar ingen roll. Ni har Özil, vi har Iniesta.
2010-09-16 14:33
Abbe

Videobevis.
2010-09-16 14:32
Hetfield -

Jag tror inte på det där, det är ren bullshit att Pep blev TILLFRÅGAD om han ville ha Özil. Jag tror att Pep inte vill ha honom men inte att han blev tillfrågad. Det är en dålig bortförklaring tycker jag om varför ni inte fick honom. Det är allmänt känt att Pep inte kan värva bra. Pep koncentrerade sig för mycket på Fabregas vilket Barca också gjorde. Sen vad rykten säger är en annan sak, sånt är bara rykten. Men som sagt Iniesta brinner för sin klubb men det gör även Özil för sitt Real Madrid om inte än så senare iallafall.

Sen vad som stog på hemsidan är också en sak men jag kan även ge dig ett videoklipp där Iniesta förklarar sig som en Madridista från sin egen mun och det är väl säkrare än en hemsida, men när man lever i en sån fotbollsvärld som Özil och Iniesta gör så vet man inte vilket klubb hjärtat tillhör, förräns tiden talar. Tiden har talat, iniesta ex madridistan förblev en Cule medans Özil ex Cule förblev en Madridista, sjukt va?
Barcelona Barca4eva
2010-09-16 14:32
Alfredo di Zidano

Jo det stämmer att hans favvo lag var Barcelona men vad gör det nu när han ändå spelar med er ;)
Barcelona Abbe.
2010-09-16 14:29
"För det andra så stod det klart och tydligt i hans hemsida (ja, HANS hemsida) att han var en culé, men den dagen han värvades så ändrade han till Real Madrid i profilen. "

Bildbevis.
2010-09-16 14:18
Alfredo di Zidano

För det första så blev Özil erbjuden till Pep, men han tackade nej, så med andra ord så är Real Madrid hans andra val.

För det andra så stod det klart och tydligt i hans hemsida (ja, HANS hemsida) att han var en culé, men den dagen han värvades så ändrade han till Real Madrid i profilen.

Men det spelar ingen roll nu, han spelar för er och det är bara att gratulera. I en perfekt värld så hade Pep tackat ja till Özil.
Om nu Iniesta gillade Real när han var liten så spelar det ingen större roll, han spelar för oss och brinner för laget.
Inget annat spelar roll.
2010-09-16 14:11
Pep the King -

Özil's favorit lag barcelona? Nää, det stämmer inte. Han har förklarat sig om och om och igen gång efter gång vilken ära det är att få spela för Real Madrid och att han ser fram emot att stanna i många år och bli en legend. Men sen vet jag inte om han var barcafan i sina unga år, men en sak vet jag som är mer än säkert och det är nämligen så att Iniesta är Madridista, iallafall i sina unga tidiga år. Så att, Özil är madridista idag och det är allt som räknas.
2010-09-16 14:08
Delarocha -

Jag trodde att du tyckte att han var världens bästa anfallare för 6 månader sen. :D
Delarocha
2010-09-16 13:36
Zlatan är en pajas och har alltid varit och kommer alltid förbli. Så otroligt jävla osympatisk människa. Han är ju seriöst dum i huvudet.

Barcelona AK_Barca
2010-09-16 13:28
Tja!

Behöver lite hjälp angående matchbiljetter. Det är så att jag har bokat flyg och hotell i Barcelona, men inte matchbiljetter mot Valencia. Jag har varit inne på Barcas hemsida, men där går det inte att hitta två intilliggande platser. Har läst att det kommer släppas fler platser så småningom, men vågar jag vänta eller ska jag boka biljetter på långsidan för 1500 via ticket2.com? Jag skulle vara tacksam för svar eftersom jag börjar bli lite orolig över matchbiljetterna.
The Leader
2010-09-16 12:58
Zlatan ger blandande svar angående hans spark:

-Det var ett skämt, sa Zlatan, men sedan ändrade han sig:

-Han ska lyssna på vad jag säger, det var en markering, sa Zlatan och så lite lurig ut.

Förresten, läste ni om hur London-borna flockades när Messi var i staden?
Barcelona Pep the King
2010-09-16 12:54
Synd att Pep tackade nej till Özil. Özils favoritlag är Barca.
Barcelona ★Sami★
2010-09-16 12:02
Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
Grabben är 13 år va fan. Låt han vara.
Real Madrid Gonzalo Il Pipita - "Hombre"
2010-09-16 11:56
2010-09-16 11:10
Espanaboy

Du förstår väl hur dumt det vore av Viasat att visa de hetaste matcherna på tv10?
Poängen med tv10 är att visa "restmatcherna", men de riktiga jättarna kommer att visas i viasat.

Rätt så otippat att hela Viasat studion onanerade till Zlatan, och pratade i ungefär 2 sekunder om de andra matcherna.
Delarocha
2010-09-16 11:05
Espanaboy

Ehm, dina åsikter är ju högst subjektiva och bör väl således inte gälla som någon slags grund för sanningen som Viasat bör följa. Alla lag vill se sina matcher och Viasat vill tjäna pengar. Då är det väl självklart att dem väljer att lägga de populära matcherna i kanaler som folk kan betala för, därmed kommer de som verkligen bry sig skaffa dessa kanaler samtidigt som andra inte lika "heta" matcher lockar även om jag tycker Tottenhamn - Werder Bremen var helt galet bra.
Barcelona Espanaboy
2010-09-16 09:14
Är avstängd på puertan efter att ha nämnt världens bästa lag i ett inlägg. Barnsligt! När kan man börja skriva där igen?
Barcelona Espanaboy
2010-09-16 09:06
Ämne: Det är så typiskt at....
Håller med addeh. Det är ju faktiskt människor som inte har både Canal+ och Viasat för att det skulle bli j*vligt dyrt! Det skulle bli flera tusen i månaden! Hoppas Viasat inte fortsätter så här med att bara visa de bästa lagen(Barca,Chelsea,United,Milan,Inter) på Viasat. Förra CL säsongen visade dem ju alla Barcas matcher på Viasat. Bättre matcher på TV10, tack! Jag kollade varken på TV10s tisdags-sändning eller onsdags-sändning eftersom jag inte vill se skitmatcher som Bremen-Tottenham.
Barcelona Frodo
2010-09-16 07:12
Oha789

Så bara för att Zlatan är en douchebag av den värre sorten försöker du framställa Messi på samma sätt? Killen som Messi skojade med är en rolig joker i Barcelonas tränarstab. Både Iniesta och Pique örfilade honom på ett skämtsamt sätt och alla runtomkring skrattade åt det hela. Det går inte att tolka det som något annat än ett skämt.

Det är ett misslyckat försök från din sida att placera Z och Messi i samma fack då de i princip är varandras motpoler.

"Kärlek", "missförstånd"...right. Har inte skrivit något om händelsen tidigare men man blir ju trött på att alla ständigt ska försöka försvara Zlatan till varje pris, även om det är på andras bekostnad. Ta Zlatans spark som ett "skämt" om du så vill men jämför inte hans agerande och personlighet med Messis.
Barcelona Oha789
2010-09-16 06:01
och i samma match har ni en annan klipp där Messi fortsätter.

Tror inte den mannan blev så glad, Men ändå så är det någon typ av kärlek som dom visar till varandra.
Barcelona Oha789
2010-09-16 05:57
Jag tror denna klipp är något av vad man kallar kärlek i en trupp.. Jag tror Zlatan vill med denna typ av kärlek komma in i Milan.

Ronaldinho verkar en kille att gossa med, då tror säkert Zlatan att alla kan man gossa med, men jag tror han fick svar efter den blicken han fick av spelaren efter sparken.

Denna klipp vill jag påminna alla som snackar om Zlatans spark att det finns många spelare i världen som visar sin kärlek med att slås och irritera varandra, medans andra är mera vänliga och låter varandra vara,

Då menar jag många svenskar visar ju sin respekt och kärlek med, 3 METERS AVSTÅND, den vanliga svenska stilen. Medans andra som Messi och Zlatan visar med att iritera varandra.
Barcelona Oha789
2010-09-16 05:57
------------
Barcelona Viva la Pepa!
2010-09-16 00:51
Ämne: Ämne: Fan vad....
özil var absolut inte bra i u21-em. blev väldigt förvånad över att han var så bra i vm ett år senare
AndreD
2010-09-16 00:02
Så jäkla tunn är han inte, tycker hans kropp är ganska kompakt :)
Messi12SD
2010-09-15 23:38
Edit: Dubbelpost
Messi12SD
2010-09-15 23:38
Ämne: Läste precis att Mar....
Haha, precis det jag tänkt på. Han ser väldigt kort ut, men är egentligen längre än Messi (?). Beror väl på att han är tunn
Annons: