/spanien/barcelona/forum/15273.aspx/spanien/barcelona/forum/15273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-16 19:31
Xavi från start, enligt EMD

Edit: Lite sen, haha.
Barcelona Siempre Barça
2010-10-16 19:30
Sergi Samper Montana. Mittfältet. (eller inre mittfältare). Född 20 januari 1995. Ålder: 14 år. Spelare av medellängd, varken för högt eller för lågt. Blonda och långa hår dra. Är i full gång, men varken verkar inte Child yngel.
Spelare av individuella och raffinerad teknik som fungerar mycket bra defensiven, tveka inte att sätta ben att rycka bollen till sin motståndare. Domina vände sig om och lika få förlorade bollar. Gjort ett fantastiskt arbete att distribuera bollen. Genom sin form är en av mittfältarna i stenbrottet som är mest lik Xavi Hernandez, spelaren född i Terrassa.
På grund av sin ålder, 14 år, kan mycket väl vara arvtagare till Xavi. Om Terrassa i pension med cirka 34 år, Sergi Samper då skulle ha 19, så om du respekterar skada och gör goda framsteg på både träning och fysiskt, kan mycket väl vara hans arvtagare. Jag har sett fantastiska sätt att spela och poäng.
Personlig intuition: från 16 års ålder kommer att bli en fast punkt i alla de lägre nivåerna av det spanska laget.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-16 19:25
Barcelonito

Vad pratar du om? För det första så var det Pep som ville ha tunna truppen, Zubi erbjöd både Robinho och Özil men PEP tackade nej så det är knappast Sandros fel.

För det andra, det är inte Sandros fel att Laporta var så usel med ekonomin, hans punkter och "anklagelser" är väldigt legitima, det är kanske därför en hyfsat objektiv utredning har fastställt att Laporta har varit alltför frikostig med pengarna och att vi har stora hål i ekonomin.

Det är tydligen "coolt" att hata Sandro nu.

Canaletes
2010-10-16 19:25
Vem tror ni spelar i mitten idag? Villa eller Messi?
Eller kommer det roteras under matchen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-10-16 19:24
En tanke kring startelvan:

Tror Pep vill skola om Abidal till mittback. Många matcher den här säsongen som Maxwell fått spela, när Abidal är helt frisk.
I och med köpet av Adriano i somras tror jag Pep resonerar såhär:

HB: Dani Alves(behövs ingen reserv)
MB:P & P som förstaval, Milito och Abidal som reserver
VB: Maxwell och Adriano

Tror nog vi kan vänta oss att Abidal får rotera mycket som mittback den här säsongen. Han börjar också bli gammal och tappa snabbheten.
Vad tror ni om det här?

I övrigt en väntad elva.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-16 19:19
Hur kommer det sig att Rosell vann valet så oerhört överlägset i somras? Så många katalaner kan inte ha fel, han måste väl ändå vara det bästa alternativet för Barca.. eller?
Barcelona Siempre Barça
2010-10-16 19:16
Valdes, Alves, Pique, Puyol, Maxwell, Keita, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi and Villa.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-10-16 18:52
Rosell borde kanske koncentrera sig på framtiden mer och lagets tunna trupp än att försöka blanda in alla i hans personliga problem med Laporta.

Han är så bitter att Laporta gjorde Barca till världens mest framgångsrika klubb efter att han lämnade. Det är pinsamt att han verkligen blandar in media och använder klubben som redskap för att ge igen.
Barcelona Khazal (- f.d Omarboy)
2010-10-16 18:51
Hetfield- Megan Fox is a dude

Kanske ska lägga till att Zlatan assisterar båda målen. Målen är grymt snygga!
Barcelona LaSagradaFamília
2010-10-16 18:42
Den visas ju på tv4 sport, milan-matchen dvs
Real Madrid isr_real fans
2010-10-16 18:40
1-1 tarragona-barca b 39 min
2010-10-16 18:35
*Länken*
2010-10-16 18:33
2 mål av Pato, och vilka mål!

Jag kommer att få skit nu, men när man kollar på Pato och jämför med Bojan så ser man att Bojan är ljusår ifrån samma nivå.

Om ni saknar kanalen så kan ni gå in i länken, sen välja sopcast länken (Fox soccer plus).
2010-10-16 18:27
ok
Atlético addeh
2010-10-16 18:24
isr_real fans

Det kan man helt klart säga. Även de kommande matcherna mot Girona är prestigefyllda derbyn för b-laget.
2010-10-16 18:22
tarragona-barca b är det derby ?
Barcelona tikitaka
2010-10-16 18:17
MÅL barca b har för mig att det var Nolito!!
2010-10-16 18:16
0-1 tarragona-barca b 16 min
Barcelona el Flaco
2010-10-16 18:14
tikitaka & elbraco/

Jag tror att de böckerna endast finns på katalanska och spanska. Tyvärr för eran del finns de nog inte på engelska.
Atlético addeh
2010-10-16 18:12
tikitaka

Muniesa, Sergi Gómez & Sergi Roberto är iväg på uppdrag med det spanska U19-landslaget, därför saknas dessa. Jonathan Soriano har jag däremot inget svar på varför han inte är med i startelvan. Återkommer om jag hittar en förklaring.

Detta var den bästa streamen jag hittade, och eftersom den är urusel på samtliga punkter får det bli att följa matchen på annat sätt.
2010-10-16 18:12
bwin sänder tarragona-barca b och det står 0-0 12 min
Canaletes
2010-10-16 18:09
Komiskt nu spelar Valencia-Barcelona i basket :P
Barcelona tikitaka
2010-10-16 18:09
Var är Jonathan Soriano och Muniesa? Skadade eller?
Atlético addeh
2010-10-16 18:06
Matchen mellan Gimnástic och Barça B har precis börjat men har ännu inte fått tag på någon stream. Startelvan hur som helst:

Miño - Montoya, Bartra, Fontás, Planas - dos Santos, Romeu, Carmona - Tello, Saúl, Nolito
elbraco
2010-10-16 18:05
tänkte precis fråga samma sak. finns de på svenska/engelska?
Barcelona tikitaka
2010-10-16 18:04
el Flaco

Finns dem på engelska? Har inte lyckats hitta dem på engelska :/
Barcelona el Flaco
2010-10-16 17:44
Jag har Piqués bok här hemma. Mina föräldrar köpte den när de var i Spanien under sommaren, men jag har ännu inte haft tid att läsa den. Xavis självbiografi var annars väldigt läsvärd.
Las Palmas Pio pio
2010-10-16 17:40
elbraco

Pique har ju släppt en självbiografi, försökte få tag på denna när jag var i Spanien senast, men på El Corte Inglés hävdade dom att den var slutsåld.. Annars är man rätt så dålig i Spanien på att producera detta. Vet att Raúl har också släppt än (i know, Real osv men läsvärd är den nog!). Har även läst Steven Gerrards, mkt intressant bok.

Sen finns det en som heter "Los secretos de la Roja". En bok som intervjuar många i den spanska truppen och allt som hände i truppen under EM och VM. Fantastiskt bra läsning också.
elbraco
2010-10-16 17:37
New topic: Är det någon som kan rekommendera en bra självbiografi av kända fotbollsspelare, helst någon aktiv typ Xavi eller Pirlo.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-10-16 17:32
Hej. Har inte skrivit här på ett tag, tog en liten paus på grund av den nya störande designen.

Måste också få kommentera det här om Rosell. Det kändes lite riskabelt när han tog över som president. Man visste inte riktitg vad som kunde hända. Måste även säga att det kändes helt okej, med några bra värvningar.
Innan det här.

Fattar inte vad han tänker med när han helt tar bort möjligheten för hur många människor som helst att någonsin bli medlemmar i Barcelona. Vad var det nu igen? Typ under 14, känna någon som är medlem eller har varit det någon gång tidigare. Jag förstår inte hur han resonerar.

Sen är jag också lite orolig när det gäller Laporta. Han har alltså gjort av med mycket av klubbens pengar för privata saker. Med tanke på att det handlar om så pass enorma summor kan det bli ett hårda konsekvenser om han fälls. Men kan inte tänka mig att han blir det. Han har väl så skickliga advokater att han slingrar sig ur det här.
Man kan i alla fall konstatera att Laporta inte var någon höjdare med ekonomin. Sportsligt däremot hade han ju hand om det bösta Barcelona-laget genom tiderna.

Skönt med match ikväll. Dock har jag inte så glada tankar. Känner verkligen på mig att det här kommer sluta med ett oavgjort resultat, eller att Valencia kontrar in en boll och vinner.
Nyckeln tror jag faktiskt är att Valencia ska spela offensivt. Som vi alla vet har vi på senare mycket svårt med kompakta köttmurar. På Camp Nou spelar många, om inte alla, lag så. Hercules, Mallorca och Sporting Gijon är lag vi har haft problem med hemma i år. I de sistnämndas fall så lyckades vi dock till slut vinna ändå.
Men hoppas att Valencia bjuder till dans, för då kan vi få stora ytor. Och då slutar det nog lyckligt.
Annons: