/spanien/barcelona/forum/15253.aspx/spanien/barcelona/forum/15253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-01 21:21
Hetfield

Fabregas? Jag tycker att han ungefär är på samma nivå som Xavi när det gäller frisparkar. Men du har helt rätt i att vi behöver en frisparksskytt. Tycker dock att Messi har förbättrat den biten ganska mycket senaste 2 säsongerna, han har en känslig vänsterfot och om han kan fortsätta jobba på frisparkstekniken så kan vi få en bra frisparksskytt. Han är trots allt 23 år så, tiden talar för honom.

BTW, länge leve redigeringen!
Atlético addeh
2010-10-01 21:10
Hetfield

Intressant sammanställning. Under Ronaldinhos tid hade vi även Deco och Márquez som dessutom lyckades trycka dit ett antal frisparkar. Tycker det är ganska skrämmande att vi inte har någon frisparksskytt av rang faktiskt. Det behövs, alla lag behöver en duktig skytt.

Tycker du beskriver bra hur känslan var när Ronnie stegade upp för att dra iväg en frispark, då det ofta pirrade till ögonblicket innan han träffade bollen och man kände att en målchans inte var långt borta.

Messi har en visserligen en känslig vänsterfot, men skjuter dessvärre alldeles för löst. Xavi har under hela sin karriär gått som andra eller tredje hand när det gäller frisparksskytt, och Alves får väl numera aldrig skjuta, speciellt inte med tanke på att vi nu även har David Villa i laget.

Kan bara drömma om hur Thiago stegar upp och prickskjuter in bollen i det botre krysset mot Mallorca på söndag. Där har vi en framtisspelare vars högerfot är i jämförelse med Ronaldinhos (nej, jag överdriver inte). Dessutom är det ingen omöjlighet att Fábregas, som är en fullgod frisparksskytt, bär den blåröda tröjan om ett par säsonger.
AndreD
2010-10-01 21:04
Scholes och Rooney håller jag inte med om. Har Rooney någon gång skjutit en frispark? Fabiano och Van Persie? Njaa.

Fabregas kommer säkert komma om 1-3 säsonger. Annars får Pep ta tag i det på träningarna. Xavi har gjort några riktigt fina frisparkar, Messi också.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-01 20:42
Jag tänkte på en rätt så intressant sak, vi är nog det enda laget (av topplagen) som saknar en riktigt bra frisparksskytt, det känns som att varje gång vi får ett bra läge så 1. Skjuter Alves (som vanligt) över målet 2. Xavi skjuter för löst.
Jag kommer ihåg när Ronnie fick ta hand om frisparkarna så pirrade det till lite i magen för att man visste att det fanns en stor chans att det blev mål.
Frågan är om det inte är värt att nästa gång man köper en spelare så får man tänka på den aspekten, nämligen att köpa en bra frisparksskytt.

Om man tittar på resten av topplagen så har de flesta minst 1 riktigt vass frisparksskytt:

Chelsea: Lampard, Drogba
Man U: Scholes, Rooney, Giggs, Nani
Liverpool: Gerrard
Arsenal: Fabregas, Van Persie
Milan: Pirlo, Ronaldinho, Zlatan (nja)
Inter: Sneijder
Juventus: Del Piero
Roma: Totti
Valencia: Banega
Real Madrid: C.Ronaldo
Sevilla: Cagarini, Fabiano
Atletico de Madrid: Reyes, Simao, Forlan

Listan är väl hyfsat subjektiv, om jag har glömt någon så får ni gärna lägga till.
Barcelona barcelona_äger
2010-10-01 20:14
Vem tror ni vinner champions league. barcelona såklart
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-10-01 19:29
Stoichkov måste utan tvekan vara den största Madrid-hataren som har spelat för oss.

Efter en fråga om Barca´s och Madrid´s respektive trupper var på samma nivå så svarar han såhär:

“To speak of them [Real Madrid] makes me sick. I never liked talking about that team. If you ask me questions about another team, I will answer you.”

Haha!
Barcelona De Goda
2010-10-01 18:11
Öhh, kollade den nya designen på sidan nyss och känner att den är riktig bra. Forumet ser mycket stilrenare ut och läsvänligt. Förstår inte den dåliga kritiken den har fått.
Nej nu blir det av till parken för att kolla på IFK Norrköping mot Falkenberg.

Visca Barca!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-01 17:25
Okej, tack :)

På tal om Adriano. Förstår inte varför Pep aldrig testar han som yttermittfältare/ytterforward. Tror han hade varit riktigt jäkla rym som ytter i Messis/Pedros frånvaro.
Jag antar att han är tänkt att skolas om mer eller mindre till en allt i allo i backlinjen som kan spela både åt höger och vänster. Men med hans teknik och känsla med båda fötterna borde han bli ännu bättre som offensiv.
Atlético addeh
2010-10-01 17:19
lameG

Jag tror varken Maxwell eller Adriano kommer blir Barcelonas permanenta nummer ett som vänsterback. Den förstnämnda närmar sig 30-sträcket och kommer förmodligen, likt Abidal, inte hålla på den högsta nivån i så värst många år till. Adriano är i grund och botten yttermittfältare, och jag har därför svårt att se honom som permanent nummer ett i framtiden.

1.70-ligan

Det är svårt att säga exakt hur mycket bättre/sämre Mallorca är i år jämfört med fjolårssäsongen, men det klart att lagets offensiv inte blir densamma utan klasspelare som Borja Valero (nu Villarreal) och Aduriz (nu Valencia). Däremot ser laget oerhört starkt ut defensivt sett, precis som förra säsongen.

Jag har svårt att tänka mig att ö-laget lyckas med något i liknelse med förra säsongen, men en slutplacering runt mittensträcket känns möjligt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-01 16:41
LameG,

Abidal gjorde sin bästa säsong någonsin ifjol. Han lär ha haft mycket annat i huvudet i början av säsongen, i och med hans farfars död. Tror han kommer hitta formen snart igen och då är han enligt mig klar etta på vänsterkanten, Dessutom har han börjat agera mittback. Nej, han kommer nog inte lämna nästa sommar.

Addeh,

Jag hoppas du har rätt. Det är inga dåliga ersättare direkt, även om framförallt Iniesta och Xavi inte går att ersätta. Med Villa borta dessutom så förlorar vi en striker i världsklass också. Men som du säger, det finns fortfarande enormt mycket klass i laget. Hoppas på tre poäng före uppehållet!

har ingen vidare koll på Mallis iår, hur pass mycket sämre är de än ifjol?
Atlético addeh
2010-10-01 16:34
Jag tycker Mascherano gjorde en fullgod insats mot Rubin i onsdags, och med tanke på att Busquets snart går in i väggen efter all speltid han har fått, hoppas jag att Pep ger den fysiske argentinaren förtroende från start mot Mallorca. Utan att låta för självsäker, ska vi ärligt talat klara av att vinna ganska komfortabelt mot ö-laget utan våra tre mittfältseleganter, även om spelet inte blir detsamma. Bara tanken på vad en formtoppad Keita, en hungrig Thiago och en målsugen Messi kan uträtta tillsammans får mig att dra på smilbanden.
Barcelona lameG^
2010-10-01 16:32
elbraco

Dem vänsterbackarna du nämner är riktigt bra men tycker faktiskt inte vi behöver nån vänsterback. Vi har Maxwell och Adriano som är 2 riktigt bra. Abidal tycker jag ska lämna efter denna säsongen. Känns som han gjort sitt.

Hoppas vi startar så här mot Mallorca

Valdes
Alves Puyol Pique Maxwell
Mascherano
Iniesta Thiago
Messi Bojan Pedro

Thiago vill jag se få 90 min. Han är verkligen värd det.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-01 16:21
Busquets har nu fått lönehöjning och tjänar lika mycket som Mascherano. 4,5 milj euro per år.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-01 16:07
elbraco,

Det spelar väl ingen roll om Pep får upp ögonen för Caceres, Sevilla har väl ändå rätt att köpa honom om de vill?
Jag älskar Pep, men jag förstår mig inte på honom riktigt ibland. Han verkar vara hur bra coach som helst för vissa spelare, men vissa spelare verkar han inte vilja veta av. Och då tänker jag INTE på Zlatan..Caceres borde definitivt ha fått stanna enligt mig!

Tråkigt att Xavi missar matchen, men vi ska klara oss ändå. Hoppas Thiago får chansen från start. Han kommer att ta den.
Lite oroväckande dock att Iniesta också fått så mycket speltid. Orkar han? Skulle tro att Pep ställer upp med:

Busi
Keita-Thiago, på mitten. Anfallet blir nog:

Messi-Bojan-Pedro
Atlético addeh
2010-10-01 15:58
Det har under dagen beslutats att Xavi inte kommer medverka i helgens ligamatch mot Mallorca. Med tanke på att Iniesta och Busquets spelat många matcher på kort tid och behöver all vila de kan få, känns det inte som någon omöjlighet att vi får se Thiago från start på söndag.
elbraco
2010-10-01 15:53
Lite mycket reklam idag va? Prepared to get banned...
Barcelona Barca4eva
2010-10-01 15:53
vinst idag

Ingen reklam tack =P
Real Madrid vinst idag
2010-10-01 15:42
Det står klart och tydligt i reglerna ovan: ingen reklam. Du är nu spärrad, då detta var andra gången. /Red
AndreD
2010-10-01 15:39
Jo jag känner också det såhär i efterhand.
Barcelona Khazal (- f.d Omarboy)
2010-10-01 14:33
AndreD

Ganska onödig kommentar.
AndreD
2010-10-01 14:32
Du måste vara mycket äldre än 12 år för att handla på systemet.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-01 14:11
basaric

Fyfan vilken vänsterfot den grabben har, jag är helt såld på honom. Detta ska firas nu måste jag iväg till systemet!!!

Visca Rafa y visca Barca
Barcelona basaric
2010-10-01 14:04
Här kan man se lite av Rafa, titta noga på mål nummer 3 & 4.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-01 13:21
Rafa Alcántara mina damer och herrar har börjat säsongen bra 3mål på 4matcher, sägs vara en större talang än brorsan Thiago och jag som tycker att Thiago är en super talang :P

Barcelona Villa#7
2010-10-01 13:17
Delarocha

Det han skrev var ett stycke som han kopierade från Sevillas senaste matchrapport. Förstår inte varför han väljer att skriva det här, men man får väl bara ignonera honom.

Poängen med hans inlägg måste vara att Barcelona gjorde ett stort misstag som inte gav Caceres chansen att spela för oss denna säsong. Jag tycker vi har tillräckligt med många backar, så Caceres hade varit överflödig(och inte tillräckligt bra) enligt mig.

-------------------------------

Kul att Daniel Alves håller på att skriva ett nytt kontrakt(förmodlingen till 2014-15). Alltid gillat den snubben. Kudos till styrelsen :)
Barcelona Messidinho_10
2010-10-01 13:06
Meddelandet
Barcelona Messidinho_10
2010-10-01 13:06
Nytt kontrakt är påväg till Dani Alves hoppas han skriver på!!
Barcelona Messidinho_10
2010-10-01 12:50
?Sami?

Vad menar du, har du några bilder på dm??
Delarocha
2010-10-01 12:44
Yaya24

Du skojar förmodar jag?
Barcelona Yaya24
2010-10-01 12:39
+Caceres! Han är den som städar upp efter andra, han har den snabbheten som vi längtat efter i försvaret. Han kan tänka fotboll till skillnad från sina kollegor, då han nästan varje gång för något vettigt av bollen, släpper inte den på måfå.
Annons: