/spanien/barcelona/forum/15175.aspx/spanien/barcelona/forum/15175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-11-01 11:43
Kul o se Messis första mål när Villa lika gärna kan sno målet av honom, men låter bli även fast han just då va inne i en lång torka! :)
Barcelona Barca-nist
2010-11-01 11:34
jag hoppas inte videon är för provocerande men rolig är den!
Barcelona basaric
2010-11-01 11:33
Kommer ni ihåg när jag skrev för några dagar sen att Messi har startat säsongen bättre än Ronaldo trots att hela världen hypade Ronaldo? Nu har Marca gått ut med samma information.
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-01 10:41
Vet inte om någon här på ramblan såg matchen mellan Atletico-Almería igår. Enligt Dahlqvist, Granqvist och Fjellström så har Lillo(Almerías tränare) haft Pep som spelare. Dem sa att Pep hade inspirerats av Lillos tänk inom fotbollen, eller om det tvärtom, kommer jag inte ihåg.
Barcelona LaserBurken
2010-11-01 10:39
Hetfield- Megan Fox is a dude

Det kommer ALDRIG sluta för vet du vad? - Det alla kommer dra upp i alla tider är Messis handboll mot Espanyol.
Det finns typ 5-6 grejer (fusk, dvs filmningar osv som jag kommer ihåg) som jag vet Messi har gjort och då har jag i princip sett varenda Barca match de senaste 6-7 åren i alla fall. Med det sagt ska jag inte säga att jag har sånt minne att jag kommer ihåg allt men om jag skulle jämföra med Ronaldo så ligger han på säkert 150-200 filmningar på bara de 3 senaste åren (MINST) som jag följt han mer noggrant.
Lite skillnad det..

(Nu har Messi säkert fuskat mer än 5 gånger, men knappast i närheten av Cristina Ronaldo, inte en snöbollschans i helvetet)

Mina 0.05$
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-01 10:18
Xavi är hundraprocentig inför tisdagens drabbning på Parken.
Barcelona Pep the King
2010-11-01 10:17
Någon här inne som vet vilket hotell i köpenhamn Barca spelarna kommer vara i?
Barcelona Khazal
2010-11-01 10:01
Hetfield- Megan Fox is a dude

Inte en chans marängerna låter dig komma undan med att säga en sån sak. :D
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-01 09:50
Enligt spanska tidningar så är Messi bättre än C.Ronaldo. Jag är inte ett dugg ute efter ännu en korkad debatt, men jag hoppas att detta sätter en punkt på diskussionen.

Man får hoppas det.
elbraco
2010-11-01 09:09
The Leader

Låter som the Kooks men skulle kunna vara vilket annat brittiskt indieband som helst.
Real Madrid geegiii - el Madridismo
2010-11-01 01:49
Rambla //

Nu är min spanska väldigt rostig, skulle du kunna dra en snabb sammanfattning av din länk ?

Gabriel_ //

Samma gälelr väl dig ? Det är väldigt lätt att glömma bort verkligheten efter några titlar. Förhoppningsvis kommer verkligheten ikapp er snart.

The Leader
2010-11-01 01:37
Är det någon som vet vad låten heter? Har hört låten någonstans tidigare...
Barcelonistas
2010-11-01 01:04
Och här har ni andra halvlek mål + Chanser.
Barcelonistas
2010-11-01 01:02
Första halvleks mål + chanser mot sevilla
AndreD
2010-11-01 00:15
Det bevisar ju bara ännu mer hur pinsam förlusten var. Castilla kan vinna mot Alcorcon men inte a-laget.
Barcelonistas
2010-11-01 00:09
2-6 som lika gärna kunde slutat 2-10 om vi hade suttit våra chanser. Den matchen var i stort sett en final om guldet, båda lagen var i bra form men Barcelona var överlägsna den säsongen och krossade allt.

den sista el clasicot 07/08 där var ligan redan avgjord vad hade Barca att spela om liksom dom tog det som en träningsmatch.. Sen kunde vem som helst se att de var stort sett kris i Barca de året..
Barcelona Mrfaariis
2010-10-31 23:58
Steven.
Försöker du va rolig eller. Snälla någon om jag hade varit Real fans så hade fanime slutat snacka om fotboll. För Barca har skämt ut Real. Eller inte bara Barca.T.ex. Real union,Alcorcon eller Lyon. Jag kan räkna hela dagen !!
The Leader
2010-10-31 23:52
Hyder, hur ska du ha det egentligen? Förstod du vad Santiago Be ville få fram eller inte (det verkar så nu, även om du försöker vara diskret)?
Real Madrid Steven
2010-10-31 23:42
Vilket är värst, El pasillo eller en 2-6 förlust? mot ärkesrivalen
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-31 23:37
Med risk för att dra upp denna ständiga jämförelsen mellan Messi och Ronaldo. Marca har kommit fram till att Leo har varit effektivare än Ronaldo under säsongsinledningen, även om portugisen har gjort flest mål. Det säger ju förvisso ingenting om vem som är bäst, jag har redan min vinnare klar. Men ändå intressant statistik.

Godnatt!
Barcelonistas
2010-10-31 23:22
the leader

de gabriel säger är ju sanningen. real madrids a lag har mycket och lära från barca B.
Barcelona Hyder
2010-10-31 23:14
The Leader

Det har ni ju om du tänker efter? 4-0 i baken mot just Alcorcón säger väll allt. Ert A-lag kanske inte bara borde ta lärdom av Barça B utan även er Castilla. Komiskt nog.
The Leader
2010-10-31 23:09
Hyder, vad Castillas vinst har med att saken att göra? Tja, Gabriel_ skrev t.ex.:

"Roligt att se att vårat B-lag visar hur man vinner mot Alcorcón. Real Madrid har ett och annat att lära sig. Lol!"

Barcelona Hyder
2010-10-31 22:59
Santiago Be

Vad har det med någonting att göra? Förtår inte sammanhanget. Det borde väll säga mer om Real Madrids A-lag som åkte ut mot Alcorcón än vad det gör om Barça B som vann med 3-1 på bortaplan?
Real Madrid Santiago Be
2010-10-31 22:21
Inte för att störa eller nervärdera barca b's vinst men Madrid Castilla vann med 4 - 1 mot Alcorcon förra säsongen (I våras).

elbraco
2010-10-31 21:45
Tittar på Sevillamatchen i repris just nu eftersom jag missade den och måste säga att det var ett satans snyggt första mål Villa gjorde! Messis löpning mellan 2 spelare var inte heller helt fel.
Barcelona Ravo
2010-10-31 21:33
LaserBurken

Tack för din länk:) Jag tänker antingen på getafe elelr zaragoza i mars. Hittade ingen bra hotellsida i början det hotellet ser inte illa ut heller. Tack ännu en gång :)
Barcelona Barcadinho.
2010-10-31 21:31
Till min förvåning så ser jag att "jag" har tippat Getafe-Barca.
Det gjorde jag inte.
Konstigt, undrar om en av mina grabbar har knäckt mitt lösenord.
Barcelona Frodo
2010-10-31 21:29
Intressant fakta: Senast Barcelona B spelade i Segunda A var säsongen 98/99. Det laget innehöll spelare som Puyol och Xavi men laget åkte ner en division. Xavi spelade i och för sig halva säsongen med a-laget och vann även ligatiteln det året.

Barcelona B ligger för närvarande på en fjärde plats och allt tyder på att de kommer att hålla sig uppe denna säsong. Startelvan är väldigt ung (det är främst anfallarna som är äldre om man nu vill se 23 och 24 som gammalt) och det är förståeligt varför ledningen med Pep i spetsen har en stor tilltro till ungdomarna. Det finns många spelare med stor potential men tyvärr är det endast ett fåtal som kommer att kunna ta steget till a-laget.
Barcelona DM1982
2010-10-31 21:27
Getafe ser verkligen svaga ut. Känns inte så oroligt att möta dem nästa vecka, även om de brukar ställa till det för oss.
Annons: