/spanien/barcelona/forum/1517.aspx/spanien/barcelona/forum/1517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB-1899
2017-07-30 11:12
3-2
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2017-07-30 08:42
Carles Puyol..65i Som jag har skrivit några gånger innan, Alves är en hal figur som hela tiden låtsas vara dygden själv. Jag anade att något ruttet var på gång när han lurade Pep att han skulle gå till City men när det sedan viftades med mer pengar från PSG så sprang han dit som en hund. Nu har vi under en längre tid vetat varför han värvades till PSG, det ska ju vara Neymars brassekompis så att han inte känner sig ensam och rädd när han kommer. Som en liten snuttefilt. Alves är pengakåt (som vi alla) men låtsas vara den ärligaste människan på jorden. Många här går på det tyvärr.
Barcelona Carles Puyol..65i
2017-07-30 08:21
Alves om Neymar:

PSG's pursuit of Neymar has dominated headlines and former Barca defender Alves urged the Brazil international to be brave in his decision.

"I speak with him every day, but not always about football," Alves said after scoring in PSG's 2-1 Trophee des Champions win over Monaco on Saturday,

"I try to keep him calm because in these times when you listen to people from all over you can go crazy.

"You have to be selfish because the clubs don't think of you once you don't produce results, as I am an example of.

"I told him one thing, which is to be brave, as this world is for the brave.

"Decisions are for the brave and I am the bravest, deciding to leave Barcelona and Juventus.

"He must now make a decision to keep progressing. I just want my friend to be happy wherever he is, although if that is here then that's obviously better."

I hope [Neymar signing for PSG] happens, but I don't have anything to do with his decision," Alves continued.

"It is an important decision for him and these are the types of decisions that men must make.

"He is one of my best friends and I always want my friends by my side, but I can't interfere in his decision."

Denna Alves. Jag hade så sjukt mycket respekt för den här snubben men just den här sommaren har han pissat på allt som har med respekt och göra. Jag förstår verkligen att han är irriterad på den nuvarande ledningen men att sjunka så lågt och bete sig sådär mot den klubben som har gjort honom till den han är idag, är fan rakt av pissigt av honom. Allt detta för att diktatorn Nasser Khalifa har givit honom lite fick pengar.

Din pengakåta jävel, har inte du och din nära Vän Neymar inte fått nog av pengar? Med är klart, såna som dig, Silva och Neymar vill spela i samma klubb. Notera hans första kommentarer, där han pikar Barca så det skriker om det. Haha älskar när han säger "You have to be brave", vad vet du om Brave Alves? Du skulle ju till City med det slutade med att Lasset gav dig lite extra pengar och du sprang till PSG, kallar du det för Brave? Jag vet att det är lite överdrivet, men vafan oavsett hur den nuvarande ledningen är, visa respekt. Barca har gjort en hel del för honom. Pengar har smutsat ner fotbollen tyvärr.

Barcelona FCB_Messi
2017-07-30 04:33
Soko En personlig fråga till dig. Varför skriver du bara negativa inlägg för ? Gnäller och klagar på allting . Jag undrar verkligen varför ? Hur orkar du ?
Barcelona Gabriel
2017-07-30 04:30
Nu säger jag bona nit och lägger mig med ett leende efter fina insatser av världens bästa spelare, Samper, Semedo, Denis, Aleña, Busi och Rakitic samt en El Clasico seger.

Depressionen lägger jag on hold tills imorgon bitti när jag inser att det ligger substans i Di Maria och Paulinho för 40 mille ryktena.

Visca!
Barcelona Gabriel
2017-07-30 04:28
Nu är det fortfarande väldigt tidigt att hissa segel men Semedo, han såg väldigt, väldigt bra ut ikväll när han kom in.

Jag känner mig faktiskt otroligt nöjd med att jag tjatat om honom här inne enda sedan Februari förra säsongen. Då länkade jag ett par videor från honom i Benfica och blev totalt ignorerad.

;-)
Barcelona El Pistolero 9
2017-07-30 04:26
Nu har vi 15 dagar på oss att få ut skräpet och in med förstärkningarna, jag hoppas på ett intensivt jobb av ledningen. Men hursomhelst en härlig start för Valverde trots all skit.
Barcelona Barca4life98
2017-07-30 04:20
Lite plus och minus: Cillissen - Wow, grym med fötterna och vilka räddningar. Vissa av de hade Ter Stegen bara stått still på. Rakitic - Behöver inte agera ytter längre, börjar spela på det sättet han kan centralt i banan. Spelar enkelt och komplicerar inte situationer i onödan. Idag såg vi Rakitic från 2015. Iniesta - Riktigt bra halvlek, precis som Rakitic. Man fick se lite mer av den gamla Andrés. Messi - Behöver inte förklara. Denis Suarez - Tog för sig när han kom in, trygg med bollen och kombinerar fint med Semedo och Roberto. Gillar att han utmanar. - Aleix Vidal - hamnar fel alldeles för ofta och det känns som om han har tappat snabbhet sen skadan. Asensio springare bara förbi honom. Slarvar lite för mycket. - Pique - var en kona ibland, måste förbättra sig. Är dock inte orolig, Pique känns som en spelare som kan slå "på och av-knappen". - Busquets - nu kan man inte klaga på Luchos taktik men jag börjar bli lite irriterad på Busquets. Trampar på bollen för mycket, måste släppa bollen snabbare och kolla framåt mer. Messi var helt fri i mitten 3 ggr men han vänder hem nonchalant. Stabila insatser av; Umtiti, Semedo, Aleña, Roberto och Luis Suarez Mindre bra; Alba, Neymar, Arda
Barcelona oocbgb
2017-07-30 04:20
Semedo ser riktigt lovande ut, han kändes så otroligt pigg i steget. Kan verkligen bli högerbacken vi saknat så länge! Cillesen var ju också rysligt bra, gillar att han ser så obekymrad ut precis hela tiden.. Tycker Denis visar bra tecken också, medan Arda inte fick ett skvatt uträttat. Om allt går vägen kan vi ha ett sjukt ungt mittfält framöver med Alena, Samper och Roberto. Nu sover man gott, många bra svar!
Barcelona wallmannen
2017-07-30 04:18
Tror det var viktigt för nya tränaren att få vinnarkänslan mot Real även om det bara var jippomatch.

Cillesson har monsterutsparkar. Han når ju nästan motståndarens straffområde!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-30 04:15
Grande jw Han är underskattat medan ter stegen grovt överskattad bland barca fans. Cillessen har visat sig vara briljant varje match, samt så föredrar jag hans fötter framför ter stegens.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-07-30 04:14
Skön siffra igen 2-3 haha tur numret för Barca numera skönt med vinst i alla fall mot Real nu kan man sova gott.
Barcelona El Pistolero 9
2017-07-30 04:14
Semedos självförtroende är skyhögt verkar det som vilket är härligt, riktigt bra spelat av honom enligt mig. Sen är det samma gamla visa Aleña och Samper växer större och större för varje match under Valverde.
Barcelona FCB-1899
2017-07-30 04:13
Skönt att vi öppnar real ännu en gång på kort tid. Smaka på den real råttor. Utan Uefa och La Liga domarna är de ett mediokert lag. Ska sova gott nu. Papa Messi
Barcelona grande jw
2017-07-30 04:12
Lider lite med Cillessen som aldrig riktigt fått en chans i Barcatröjan. Varenda match jag sett har han varit helt outstanding. Lyxproblem att ha två såpass duktiga målvakter men ibland känns det som Cillessen är snäppet vassare. Ter Stegen är väl dock ohotad förstamålvakt vad som än händer..
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-30 04:11
Real firar en ny titel, att komma sist är en jävla bedrift hahahahahha. Mr President satte dem i kistan tack för det :)
Barcelona Blaugrana83
2017-07-30 04:07
real kommer sist i gruppen och vi vinner. lite roligt i alla fall.
Barcelona Soko
2017-07-30 04:04
66 000 är.den sämsta publik siffran i EL clasico historia ? Matchen bordee spelats inför över 100 000.
Barcelona Soko
2017-07-30 04:01
Assist kan vara så löjliga ibland. Som tex ikväll när det egentligen är Suarez som ska ha assist då han släpper bollen mellan benen och lurar motstå gärna. Och att slå inlägg och frispark är det bara att hoppas att någon ska nappa.
Neymar har ikväll visst sin gamla , en målsumparen av rang.
Barcelona Soko
2017-07-30 03:58
Ter Stiegen får se upp.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-30 03:57
Neymar är en sevärd spelare, underhållande att titta på men hans problem är att allt ska vara perfekt innan han tar ett beslut.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-07-30 03:57
Som sagt Cillessen #1
Barcelona Thierry Henry
2017-07-30 03:54
@Soko:

Han slog 22 assists förra säsongen.......
Barcelona Soko
2017-07-30 03:53
Vi är så dåliga på att avbryta spelet när våra spelare ligger skadade. Sluta spela och tvinga domare att varna.
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-30 03:50
Är mest nyfiken på en sak, hur mkt tjänar bägge på denna "jätte" betydelsefulla matchen?
Barcelona Soko
2017-07-30 03:48
@1899 - Puyol:

Ego har alltid varit ego.
Barcelona Mansour
2017-07-30 03:44
Ter Stegen har fortfarande semester
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-30 03:44
Någon som vet varför inte stegen spelar?
Barcelona 1899 - Puyol
2017-07-30 03:42
Alba helt fri. Neymar kommer och förstör allt, klassisk av Neymar :)
Barcelona S.Eto'o
2017-07-30 03:41
Hahaha fan vad patetiskt. M och S är ute då passar Neymar att spela för sig själv
Annons: