/spanien/barcelona/forum/15132.aspx/spanien/barcelona/forum/15132.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-11-05 21:14
1.70-ligan

Verkligen! Så längesen man var där asså :P
Visca el Barca!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2010-11-05 21:13
Någon som vet varför Pedro inte startade mot FCK? (vet att jag är lite sen men ändå)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-05 21:11
Canateles,

Lycka till och trevlig resa! Barcelona är en fantastisk stad och ett fantastiskt fotbollslag :)
Barcelona Barca-nist
2010-11-05 21:10
Barcelona till Ullevi?
Canaletes
2010-11-05 21:05
hehe okej. 1.70-ligan fick de jävligt billigt iaf :)

Vet inte hur mycket det kostar o det men det lär väl räcka. Blev billigare än jag hade tänk mig.

Tack!
Barcelona Barca-nist
2010-11-05 21:03
länk till tidigare inlägg från Cataloniaboy!
Real Madrid Cristiano Ronaldo King Of Football
2010-11-05 20:53
Yo mama so stupid was born on Independence Day and can't remember her birthday.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-05 20:44
Kolla på den här match cules, riktgit intressant ManU fansen har bildat för 5 år sen FC United of Manchester och ikväll så gör dem debut i FA-Cupen STORT!
Barcelona Cataloniaboy
2010-11-05 20:42
Zlatan ställer till det för sig själv och andra var han än kommer. Två bråk hittills och han har bara spelat där några månader. Räkna med fler. När Milan ska ta ett beslut nästa sommar om dem ska förlänga eller skicka tillbaka honom till Barcelona kan detta vara en avgörande faktor. Om vi får tillbaka honom så lär det bli svårt att få sålt honom, vilket jag förmodar att Barca vill. Hans ålder, mycket bråk och hans lönekrav talar inte positivt för någon klubb. Det var ju tänkt att Milan skulle avbetala Barca Zlatan under 4-årsperioden som kontraktet var skrivet på. Om nu Zlatan kommer tillbaka till Barca behöver Milan bara betala Barca ena året. Eller?
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-05 20:42
Canalates

20.000!?

Det räcker till 5 stycken Barca resor.
Du skrev dock Barca-stuff vilket jag tror innebär matchtröja osv, en matchtröja med tryck går ju på över 90 euro vilket är ganska saftigt, men reser du med lite mer klass än Ryanair och tar in på ett väldigt fint hotell så har jag fortfarande svårt att tro att du behöver mer än 10 i alla fall.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-05 20:29
Canaletes

Ja med 20 lax klarar dig utmärkt på. Själv brukar jag göra av mig med 6-5 när jag åker ner dit, och det räcker till allting.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-05 20:28
Canaletes

Menar du om 20 000kr räcker för hela resan, eller om det räcker med 20 000 för att leva där under den veckan?

Oavsett vilket du menar blir svaret ja

Hur många är det som ska åka?

Jag lyckades trixa ihop min Barcelona resa (flyg t/r 3 nätter på trestjärnigt hotell + matchbiljett) för endast 1700kr. Kan knappt förstå det själv hur det gicka att få så billigt.
Canaletes
2010-11-05 20:22
Om man ska resa till Barcelona o stanna där en vecka o kolla på match.
Hur mycket tror ni man skulle behöva? Räcker det med 20.000?

Nu till den 13-14 november för att se Villareal.
Sen boende 1 vecka, mat, köpa Barcastuff, övrigt...
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-05 20:13
Enligt sport ska Rosell ha lyckats få med en "anti Madrid-klausul" när Ibra gick till Milan. Milan från inte sälja honom till Real före 2014.. om detta stämmer, att Rosell hann lägga dit sådana klausuler, så borde han rimligtvis också ha gjort så han inte kan tvingas tillbaka till Barca.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-05 20:06
Figo var tydligen Busquets stora barndomsidol, tills han kritade på för Real.
Barcelona TaimazBaltaev (red)
2010-11-05 19:55
Annorlunda lät det då av 'The Guardian', (länktips).
AndreD
2010-11-05 19:40
Vi kan ta det lugnt angående Zlatan, om han kommer tillbaks eller inte. Om inte Milan vill köpa han är det bara att sälja till City för 400 miljoner ;)
Barcelona Frodo
2010-11-05 19:40
elbraco

Det är snarare tvärtom så som jag förstått det, dvs att Onyewu är en väldigt lugn person som är laid-back.

Dessutom är det Aftonbladets version om att tacklingen inte var alltför hård. Med tidigare historik så vet man att de gör allt för att skydda Zlatan så jag förväntar mig inget annat den här gången heller.
Barcelona PatoDinho
2010-11-05 19:33
@elbraco

och enligt alla andra tidningar (förutom Aftonblaskan såklart) var det Ibra som tacklade Oneywu.

Glöm inte att Oneywu är lika lång som Ibra och väger 95 kg.
elbraco
2010-11-05 19:23
Med tanke på Ibras storlek och det faktum att han har svart bälte i taekwondo tror jag det var Onyewu som fick spö ;) släpp sargen nu, Milan kommer aldrig sälja Ibra. Han bär dom på sina axlar just nu.

edit: Don't be such haters. Jag är inget Zlatan-fanboy men om man ska tro tidningarna var det ju Onyewu som tog nackgrepp på Ibra efter en tackling som inte var alltför dålig. Dessutom verkar Onyewu inte vara den snällaste på jorden heller, eller hur?
Barcelona Frodo
2010-11-05 19:23
Att Zlatan ställer till med problem i Milan måste vara Peps fel....eller hur? Jag menar, vem annars ska man skylla på? Zlatan kan ju aldrig göra fel?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-05 18:57
el Flaco

Oroa dig inte, Milan masserar Zlatans ego, de kommer aldrig att skicka tillbaks honom bara för att han har bråket med Onyewu.

Å andra sidan, om jag ska bli lite dramaqueen så tror jag på att Milans plan var att få Zlatan det här året, sen skicka tillbaks honom och köpa Dzeko nästa år. Det är väl inte så långsökt med tanke på hur Berlusconi funkar.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-05 18:55
Frodo

Återigen nej, jag menar inte att vi ska börja ersätta Bojan, men jag påstår att laget behöver förstärkning. Det bästa scenariot vore om man värvade en gammal men säker spelare som kan göra sitt jobb utan att hämma ungdomarnas utveckling, t.ex: Kanoute.

Nu blåser du upp saker igen, jag kritiserade inte Peps facit som tränare. Jag påstår bara att han är konflikträdd och allmänt feg, och som jag sa tidigare så handlar det om att han är en nybörjare. Han har inte i närheten av samma pondus och "hindsight" som Ferguson har, och anledningen till att jag drar upp Ferguson är för att han är "in the top of the game" så vi får ha Ferguson som mål så att säga.
Kan vi enas om det, nämligen att Pep är konflikträdd?

Det är klart att vi ska fortsätta med talanger, men då måste talangerna producera. Bojan har ju också en rätt så svår sits då Barcelona har haft som tradition de senaste åren med att importera strikerspelaren, det är inte precis så att Bojan är en mittfältare.

Hehe nej nej, man borde ha som regel: Vad än Pep pekar på och vill ha, köp det motsatta så är det garanterat succé.

adil

Det finns ingen "sida" i det här fallet, du får det att låta som andra världskriget :P
Vi har bara olika förväntningar, "Frodo" vill att Bojan ska ha mer tid och jag påstår att det är dags för Bojan att visa cojones och sluta springa som en vilsen hundvalp på kanten, och titta sorgset med sina hundvalpsögon mot domaren så fort någon bufflar bort honom i en närkamp.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-05 18:53
el Flaco

Det kan mycket väl innebära det, men så klart hoppas vi inte på det.
Barcelona Vampíro
2010-11-05 18:44
För några veckor sen så sparkade han på en lagkamrat nu hamnar han i slagsmål med en annan, allt är som valigt, Ibra fotsätter att skapa dålig stämning vart han än går.

Btw jätten Onyewu är den sista han ska bråka med.
Barcelona el Flaco
2010-11-05 18:32
Jag hoppas bara att det här bråket inte innebär att Milan backar och väljer att inte köpa loss Zlatan från oss. Vill inget hellre än att bli av med honom för gott.
adil,
2010-11-05 18:31
Frodo/Hetfield

Intressant diskussion ni har. Jag vill ställa mig på Frodos sida i det här fallet och försvara Barcas gunstling Bojan. Kanske har vi varit för hårda mot grabben. Hetfield, du känner press på att Bojan akut måste börja prestera, men det är väl inte riktigt så brådskande. Du kanske tycker om Bojan så mycket att du är rädd för att förlora honom? För du låter som den där stränga farsan som klagar på att hans son bara fick "VG" på senaste provet med vetskapen till trots att sonen är ett studiegeni som har en fin historik med MVG i allt annat. Precis som du vet att Bojan har en fantastisk målhistorik och att talangen sitter där, men efterlyser målkalas ändå.

Jag ska inte själv leka ängel och påstå att jag inte klagat på Bojans värdelösa inhopp som gör sig påminda gång efter gång denna säsong. Men faktum kvarstår att när alla tänker efter så har Bojan redan presterat flera gånger om i A-laget. Vi har ju inte samma situation som Real har med Benzema t.ex, som varit usel rakt igenom sedan han kom. Mourinho insisterar ändå på att de kommer fortsätta jobba för att få ut potential som motsvarar hans talang.

Det är ingen dans på rosor att vara striker i topplagen även fast de många vill påstå motsatsen. Ibrahimovic floppade, Villa som spelar hela tiden har även han börjat knackigt, och Bojan som bara fått 10 minuter varannan match anser du ska börja ösa in mål? Jag får det inte att gå ihop. Varför inte bara acceptera att Bojan är en nyttig truppspelare, som inte skadar laget när han inte gör mål, eftersom han får ytterst sparsamt med speltid. Därför finns det inte heller nånting som säger att han måste börja prestera omgående och ständigt vara en notorisk målskytt säsongen igenom.

Enligt uppgift ska det också räcka med att se Bojan live för att förstå att han är speciell. Om han inte repar sig till våren, då kan vi höja rösterna igen.
Blaugrana_Messi10
2010-11-05 18:28
Nej, det gör inget:)

Undrar bara vem som fick mest ''stryk''. Gissar på Onyewu.
Barcelona el Maestro!
2010-11-05 18:25
Blaugrana_Messi10//
Hehe, du hann före. Men det gör inget antar jag.
Barcelona el Maestro!
2010-11-05 18:22
" Zlatan Ibrahimovic är i hetluften.

Enligt La Repubblica avbröts dagens träning på grund av att Ibrahimovic hamnade i slagsmål med lagkamraten Oguchi Onyewu.

Träningen tvingades avbrytas efter att spelarna börjat utdela knytnävsslag mot varandra. Efteråt hölls ett krismöte.

Det var ingen liten kille som Zlatan hamnade i bråk med. Amerikanen Oguchi Onyewu, som har nigerianskt påbrå, spelar mittback och är 193 centimeter lång och väger 95 kilo."

Aftonbladet.

Gud vad man är tacksam att Barca skeppade iväg denna pest till spelare. Nästa gång han knyter näven är det väl kanske Ronaldinho som är i fara :-).
Annons: