/spanien/barcelona/forum/15043.aspx/spanien/barcelona/forum/15043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep the King
2010-11-23 00:05
MADRID,CABRON SALUDA AL CAMPEON!
Barcelona .Sami.
2010-11-23 00:04
el Grande Pep
David Villa kommer explodera mot Real:)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-22 23:59
en artikel om Mascherano från officiella hemsidan. Många tvivlade när han blev klar i augusti, men nu kan vi väl alla vara överrens om att det var en mycket bra värvning?

Han blir bara bättre och bättre ju längre tiden går. Jag vet få spelare så som kan anpassa sig så bra som masken... han hanterar allt från fysiskt spel till finlir. Och hur länge sedan var det han drog på sig ett gult kort?
Det är oerhört bra att ha anpassat sig så fort till Barcas spel, med tanke på vilken roll han hade i Liverpool och den fysiska Premier League.

Jag hoppas han får spela även viktiga matcher i framtiden.Men frågan är vem som är bäst att ha i fysiska matcher? Tunne Busquets, som är lång? Eller fysiske Mascherano, som är kort?
Barcelona el Grande Pep
2010-11-22 23:56
Barcadinho.

Jag tror att Villa kommer fortsätta spela på den nivån han gör nu i resten av säsongen. Sen kommer han explodera nästa säsong likt Henry gjorde. Bara en feeling :D
Barcelona el Flaco
2010-11-22 23:54
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Det var inte Puyol som gjorde det, det var Gabi Milito i egen hög person som konfronterade Valdano för hans kommentar. Läste att det var flera stycken inom Barçs omklädningsrum som fick hålla tag i Milito för att han skulle lugna ner sig.
Barcelonistas
2010-11-22 23:49
En väldigt intressant grej är att när vi har spelat med Xavi och Iniesta på mittfältet under pep eran så har vi inte losat en enda match varken i ligan eller cl ( undantaget i ligan mot hercules)

Och nu med en messi i storform så är det hela perfekta förutsättningar inför detta el clasicot.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-11-22 23:48
Och efter matchen gick Puyol och skällde ut Valdano för att han hade sagt att han inte köpte Milito pga. hans skada som han hade när han var aktuell för Madrid.

Vår underbara kapten, Carles Puyol.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-22 23:47
Jag tycker inte att Di Maria och Özil är avslutare av högsta rang.
De ligger på typ 3 mål efter 12 matcher i ligan. Det är inte märkvärdigt alls med tanke på alla målchanser som laget överhuvudtaget får varje match.
Di Maria avslutar ungefär på samma nivå som Iniesta och Pedro kan avsluta bättre än Özil om han kommer igång (och det känns som han börjar komma igång).
Higu och CR står för det mesta.
Villa har kapacitet att vara en killer avslutare, det vet vi, frågan är bara när det kommer att explodera på riktigt.

Annars - matchen mot Real har alltid varit den svåraste i ligan för båda lagen, oavsett vem som har varit tränare. Även om det ibland visade sig vara lättare än förväntat i efter hand.
elbraco
2010-11-22 23:47
Barcelonistas

Japp, Pique åt upp Ronaldo i senaste matchen...
Barcelona .Sami.
2010-11-22 23:45
Någon som är nervös inför El Clasico?
Barcelonistas
2010-11-22 23:44
aa så var det ja.

Puyol - Milito, Pique - Maxwell gjorde det väldigt bra på bernabeu.

tråkigt att milito är skadadd...
Barcelona el Flaco
2010-11-22 23:43
AzizWaysi/

"Det som är verkligen WOW är att Guardiola har ALDRIG förlorat mot Real varken som spelare eller som tränare! Hoppas sviten håller i sig.!"

Det där stämmer inte. Pep har som spelare flera gånger förlorat mot Real Madrid, bl.a. i 2-0 förlusten på Bernabéu 96/97 och 3-0 på samma arena 99/00.
Barcelona AzizWaysi
2010-11-22 23:33
westinho

Jag hoppas att han kör med Iniesta på mitten tillsammans med Xavi. Det var nog det som var problemet förra årets första El clasico. Det tog så himla lång tid tills vi fick grepp om mittfältet. Sen att vi hade en bedrövlig Henry i startelvan och en Messi som ej var i form kan också diskuteras. Det som har varit lite konstigt är att Real har varit bättre på bortaplan än hemmaplan under EL Clasico sen Pep tog över.

Det som är verkligen WOW är att Guardiola har ALDRIG förlorat mot Real varken som spelare eller som tränare! Hoppas sviten håller i sig.!
2010-11-22 23:32
Puyol - Milito, Pique - Maxwell om jag minns rätt. Alves var högeranfallare.
Barcelona Mrfaariis
2010-11-22 23:31
Barcelonistas.

Japp Dani alves var anfallare. Puyol var högeback medans Pique och milito var mittbackar och Maxwell som vänsterback.
Barcelonistas
2010-11-22 23:30
Nån som kommer ihåg vilken backlinje vi hade mot real i borta mötet i bernabeu?

rätta mig om jag har fel men alves hade väll en offensiv positon på anfallet?
Barcelona westinho
2010-11-22 23:26
AzizWaysi

Håller med, tycker också Mascherano ska starta mot Real. Hans egenskaper är perfekta för en sån match. Samtidigt tror jag inte Pep bänkar Busi, så han kanske väljer att spela de två med Xavi framför. Iniesta tar steget upp och Pedro blir bänkad?

Lyxproblem.
2010-11-22 23:26
Det som talar för Barcelona är vår psykologiska övertag på deras spelare. Och att spelare som Özil och Khedira som spelar centralt inte kan agera offensivt som dom brukar och precis som Spanien - Tyskland matchen i VM så kommer dom att anpassa sig efter Xavi och Iniesta istället.

Busquets har svåraste uppgiften nästa måndag. Att stoppa Özil, ge understöd när Ronaldo har bollen högt upp på plan och att stoppa kontringsmöjligheter. Det är inte enkelt att vara ensam Pivote i Barcelona en sån här match.
Barcelonistas
2010-11-22 23:24
en mupp inne i puertan påstår att Piques svaghet är snabbheten. trollet verkar ha gömt sig bakom en sten dom senaste åren.

Länktips
Barcelona AzizWaysi
2010-11-22 23:20
Jag hoppas verkligen matchen på måndag inte blir som förra årets EL Clasico mellan Barca och Real på Camp nou. Vi tappade mittfältet helt i första halvlek, hade det inte varit för Valdes och Puyol kunde det stått 0-3 till Real. Det gick dock mycket bättre på Bernebaeu sen.

Sen får man hoppas på att Puyol gör en jättematch som han nästan alltid brukar göra mot Real. Jag själv föredrar Marscherano i sånna matcher på grund av hans fysiska egenskaper och att han är en krigare (inget illa om Busquets!) och vi behöver verkligen en sån mot Alonso och Khedira. Vad tycker ni?

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-22 23:13
Canales måste vara den största jubelidioten jag har sett på år och dagar, varför i hela friden går han till ett storlagen som är fullproppat med spelare när hans utvecklingskurva var på väg mot taket i Racing?

När ska giriga och ivriga talanger lära sig..suck. Lycka till med att få speltid av Mourinho som skiter i talanger.
Barcelona el Flaco
2010-11-22 23:11
I en färsk intervju med L'Equipe har Maldini lovordat Leo Messi och Gerard Piqué. Om argentinaren sade Maldini att han borde "vinna Guldbollen varje år" och hyllade även den katalanska mittbacken: "Han är en klasspelare, kan både försvara och göra mål. Han bildar en perfekt duo med Puyol".

Stora ord från den store Maldini.

Barcelona älskabarcelona
2010-11-22 23:08
Messi Ronaldo
Assists 2 0
Passes (Completed) 83 (78) 37 (28)
Balls Lost 5 14
Balls Recovered 3 0

Bara den delen säger allt .
2010-11-22 23:08
Finns en skillnad mellan årets Madrid och de förra trupperna de har haft.

Jag oroar mig för deras effektivitet och killerinstinkt. De har fler avslutare än innan och fler avslutare än Barcelona. Inter för att Di Maria är så märkvärdig, eller att Higuain brukar vara så bra mot bra motstånd, men dom är ändå avslutare av bra klass och kan avsluta från olika håll. Ronaldo behöver jag inte förklara. Sedan har de skyttar som Özil och Alonso som är bra avslutare från längre avstånd till målet och slår även mycket bra passningar.

Där har dom utvecklats något så enormt och därav deras målrika matcher. Dom har inte längre spelare som Gago, Guti, Granero osv. i startelvan.

Barcas största chans att vinna är genom att kontrollera bollen från start och ta tillbaka bollen på offensiv planhalva. Ger man Madrid bollen, speciellt på mittplan, då kan man räkna med mål bakåt.

Abidal, Busquets, Pedro. De är nycklarna till Barcas defensiva balansspel i varsin lagdel.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-22 23:06
Inte för att dra igång ännu en diskussion om vem som är bäst mellan Leo Messi och Cristiano, men ganska intressant statistik i länktipset. Och marängerna påstår att Messi inte är en lagspelare. Han gör ju så mycket mer än mål!
Atlético addeh
2010-11-22 23:02
Hetfield

Undra vilka spelare från dagens upplaga av Real Madrid som kommer följa den strömmen. Ángel Di Maria? Karim Benzema? Pedro León? Sergio Canales?
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-11-22 22:58
Fan vad dåligt att man inte längre kan bli medlem!!! Tror ni det kommer ändras så att man kan bli medlem igen eller hur blir det med rosells nya regler?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-22 22:57
Taget från "omgångenslag i bundesliga":

Raúl, Schalke 04

Hårt ifrågasatt har Raúl verkligen börjat visa hemmapubliken vad han gå för. Efter två mål mot Sankt Pauli för några veckor sedan glänste han till rejält mot Bremen och stod för ett hattrick, det vill säga tre mål. Spanjoren stod för en fenomenal insats, och är absolut den som är mest given i veckans startelva.

-----------

Vad är det med Real och spelare som försvinner för att göra succé? Lite lustigt är det väl :P
Barcelona L!VOZ
2010-11-22 22:38
Fantastisk krönika! Mycket bra skrivet TAIMAZ BALTAEV
Barcelona L!VOZ
2010-11-22 22:38
Fantastisk krönika! Mycket bra skrivet TAIMAZ BALTAEV
Annons: