/spanien/barcelona/forum/15033.aspx/spanien/barcelona/forum/15033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
barcarobin
2010-11-14 14:05
Barca4eva : njae stavningar skiter jag i har själv dylexi. jag ör bara så jävla trött att så fort man kolla på denna sida är det bara massa snack om real madrid, c - ronaldo osv, vad fan är problemet, så sjukt trött på läsa alla patetiska jämnförelser här.
Barcelona el Maestro!
2010-11-14 14:04
Barca4eva :
Det är en stackare som söker lite uppmärksamhet, antar jag. Gör något annat istället.

Edit: Har själv inte sett något att klaga på!
Barcelona Barca4eva
2010-11-14 14:01
barcarobin

Nivån här inne har varit riktigt bra på sistone, förmodligen pga att forumet är stängt för utomstående, och så kommer du in hit och skrivet att mognadsnivån är låg. Missförstod jag dig på något sätt? Menade du stavningen? Eller har det med vad folk skriver om att göra?
barcarobin
2010-11-14 13:57
Barca4eva : ursäkta? jaja bra att du tog åt dig iaf.
Barcelona Barca4eva
2010-11-14 13:45
barcarobin

Kommer inte från rätt mun.
barcarobin
2010-11-14 13:26
Alltså detta forum samt real madrids forum på sidan finns det bara snorvalpar här? känns som mognads nivån ligger ungefär på 12 år i snitt.
Barcelona el Maestro!
2010-11-14 13:23
Port Olímpic..//
Villa gjorde mål tre matcher i rad. Han är på gång. Hans mål igår var ett typiskt Villa-mål som man känner igen från förr.
Barcelona Port Olímpic.
2010-11-14 13:17
tikitaka.
Villa har gjort 6 mål i ligan. Higuain har gjort 5.
Barcelona Port Olímpic.
2010-11-14 13:16
Jag är imponerad av Stephan Lichtsteiner i Lazio. En smart och teknisk spelare med bra inlägg. Något för Barca? :)
Barcelona el Maestro!
2010-11-14 13:13
"…This was yet another great performance against one of the top teams in La Liga. We may have struggled against smaller teams but against the bigger ones our players have raised their bar really well."

Citatet beskriver väl vad jag känner efter gårdagens match. Barca verkar höja sig rejält mot stora lag och på bortaplan. Jag har i denna säsong ofta varit lite orolig när Barca ska möta mitten -och bottenlag, som ställer upp med tio män bakom bollen.
Det är den taktik som även Mourinho brukar ställa upp med sina lag mot Barca. Det ska därför bli väldig intressant att se om han vågar spela fotboll på Camp Nou i den kommande el Clasicon.

Nåväl, det ska spelas en match innan den matchen blir aktuell. Det kanske blir poängtapp mot Almeria? Det blev det i förra säsongen. Vi får vänta och se.
Barcelona Abbe.
2010-11-14 13:02
Färskade upp minnet lite angående gårdagens domare, Delgado Ferriero. Det var ju han som blandade ihop Messi och Chygrynksiy i sin matchrapport, det minns jag nu efter att jag läst det. Han blandade även ihop Yaya Touré med Abidal.
Barcelona tikitaka
2010-11-14 12:42
Tja, har ni någon aning om vem som har gjort flest mål mellan higuain och villa? :) Väldigt tacksam för svar då jag inte har någonstans att kolla upp det :S
Atlético addeh
2010-11-14 12:42
Hetfield

La Liga har haft fyra olika vinnare på 2000-talet, Premier League har haft tre. Jag tycker bara det är patetiskt när folk tycker ligan endast består av två lag då Villarreal kom tvåa för tre säsonger sedan och att flera lag skördat framgångar i Europa. Just nu känns det lite förutsägbar, men vad gör inte Premier League då? Varken City eller Arsenal kommer vinna något ligaguld i slutändan ändå...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-14 12:29
Grym krönika! Jag håller med, Puyol må inte vara världens skickligaste eller mest graciösa mittback men han har vinnarskalle som ingen annan har.

Förövrigt så måste jag säga att la liga är så otroligt förutsägbar och tråkig liga, det handlar inte längre om "åh, nu möter Barcelona Sevilla", det handlar mest om hur många veckor det är till el clasico. Det är som att hela ligan handlar just om den matchen, man kan skylla det på att Barcelona och Real har mer pengar, men det är inte hela sanningen.
Om det ska fortsätta såhär så blir det som skottska ligan där intresset för ligan har sjunkit och nu ska Celtic och Rangers försöka slå sig in i PL istället.
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-14 12:28
addeh

Ok, satt på en knacklig stream f.t, den laggade till just då men av det jag hann se såg det inte ut som offside i alla fall.
Barcelona Abbe.
2010-11-14 12:10
Stämmer in i hyllningskören angående den senaste krönikan från el Flaco.

Vill även tillägga, som lite kuriosa, att jag har skrivit ut ett flertal krönikor som jag fastnat vid och samlat dem i en mapp. Den här kommer hamna i den mappen också.
Atlético addeh
2010-11-14 12:07
1.70

Det är dock ganska stor skillnad om man jämför sommaren med vinterns Silly Season. Under sommaren kan tidningarna häva ur sig exakt vad som helst för att lura folk att köpa tidningen. Nu, inför vinterfönsret, brukar det oftast ligga någon sanning i de rykten som florerar.
Atlético addeh
2010-11-14 12:04
Måste berömma el Flaco för en, som vanligt, fantastisk krönika. Den här var något alldeles extra och det är ta mig fan nära att en tår kommer när man läser en sån text. Otroligt vackert! Håller med om allt du skriver, och ytterligare 500 matcher skulle vara en fröjd att se Puyol spela i Barcelona.

När man i La Masia visar filmer och klipp från hur en mittback ska agera både på och utanför planen hoppas jag de visar Carles Puyol i auktion. Vilken fantastisk spelare, ställer mig upp och applåderar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-14 12:02
Addeh,

Det mest anmärkningsvärda är nästan att Sport och Elmundodeportivo har haft rätt hela tiden när det gäller Afellay. Det är lite skillnad mot i somras, då tidningarna var fel ute hela tiden i princip.
Atlético addeh
2010-11-14 11:49
Je m'appelle Samuel

Nej, Messi var mer än en meter onside i den situationen.
AndreD
2010-11-14 11:48
Arne Hegerfors borde lagt micken på hyllan för 15 år se'n.
Barcelona bearlakeyours86
2010-11-14 11:43
Till Henrik Johansson
Enligt mina uppgifter så var det Maxwell som fick varningen och inte Puyol.
Barcelona Abbe.
2010-11-14 11:42
På tal om ingenting, men jag har gnällt oerhört mycket på Canal+ och dess kommentatorer, men jag måste säga att jag är rätt nöjd med Petter Johansson. Han är insatt och påläst inför matcherna. Björklund har mycket kunskap han också, men han låter väldigt tråkig när han pratar, tyvärr.

Arne Hegerfors, pension snart?
Barcelona Je m'appelle Samuel
2010-11-14 11:39
Mitt 3-1 tips satt som handen i handsken, härligt Barca.

Men när Messi och Pedro kom fria, var det verkligen offside??
Atlético addeh
2010-11-14 11:37
Nästa gång två lag kliver ut på Camp Nou för att spela fotboll är det fotbollshistoriens två största rivaler, Barcelona mot Real Madrid. Det börjar sannerligen närma sig nu.

Intressant för övrigt att Rosell igår bekräftade att man är i kontakt med Afellay, något som även hemsidan uppger idag. Det ska bli spännande att se utvecklingen av detta, och holländaren verkar helt klart vara på väg till Katalonien.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-14 11:14
Barca bekräftar på officiella hemsidan att man vill ha Afellay.

Man försäkrar också om att en värvning inte kommer hämma B-lagsspelarnas chanser att slå sig in i A-laget.
Barcelona Rambla~
2010-11-14 11:11
Det är bara att beklaga Txikis dåliga smak när det gäller att välja nästa arbetsgivare. Chelsea som fortfarande inte kan sluta upp med att försöka plagiera Barcelonas framtgångsrecept.
elbraco
2010-11-14 11:00
Txiki Begiristain har kritat på för Chelsea, vilken post han får berättas inte men antagligen någon slags sportchef-aktig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-11-14 08:27
ElRaval

Nej. Jag tycker det är jättebra att alla spelarna i Barcelona är så ödmjuka. Det känns som att det tillhör Barcelona, att inte spelarna ska vara så kaxiga. Om man jämför med en annan spansk toppklubb, så har de ett helt annat tänk där det inte gör någonting om spelarna säger vad de tycker och tänker.

Jag är ledsen att Eto'o är borta, men resten av spelarna anser jag är bra att klubben sålde.
Ronaldinho må ha varit den bästa liraren jag någonsin sett spela fotboll, men år 2008 hade han gått ner helt och var inte samma spelare längre. Han hade definitivt inte passat in i dagens Barca.
Yaya Toure var klart och tydligt sämre än Sergio Busquets, även om jag och många andra inte insåg det så tidigt. I Barca förra säsongen väntade jag hela tiden på att Yaya skulle få spela, men istället valde Pep Busi. Med facit i hand har Sergio växt ut till en av världens bästa defensiva mittfältare medan Yaya inte har imponerat jättemycket i Man C. Om Yaya hade varit ödmjuk och försökt kämpa om en plats istället för att gnälla hade han kanske varit perfekt som reserv/rotation med Sergio idag. Men Masken har ju inte helt gjort bort sig som pivote heller, vilket gör att man inte direkt sörjer att Toure är borta.
Zlatan- Ingen kommentar.
Barcelona Sempre Culé
2010-11-14 08:19
Abbes bild på 3-1 målet är bra. Den visar tydligt att domaren hade helt rätt.
Annons: